Publicitatea la tratamente care necesita prescriptie medicala este interzisa pe posturile de televiziune si radio, insa radiodifuzorii pot difuza reclama la cabinete medicale, clinici si farmacii, potrivit unor modificari ale Codului audiovizualului, adoptate marti de membrii CNA, informeaza Mediafax.

Consiliul National al Audiovizualului a discutat in sedinta de marti, pe articole, proiectul de modificare a actualului Cod de reglementare a continutului audiovizual, adoptand unele modificari ale acestuia.

Astfel, la sectiunea "Publicitate la produse medicale" din noul Cod al audiovizualului este prevazut faptul ca: "Sunt interzise publicitatea si teleshoppingul pentru produsele si tratamentele medicale care necesita prescriptie medicala".

Pe de alta parte, CNA a decis sa elimine interdictia privind publicitatea pentru furnizarea de servicii medicale publice, de stat si private (cabinete, clinici, spitale, farmacii etc.), difuzata pe televiziune si radio. Inainte de actuala modificare a Codului, era interzisa orice forma de publicitate pentru furnizarea de servicii medicale publice, de stat si private.

"Am ridicat interdictia privind publicitatea la servicii medicale. Publicitatea la suplimente alimentare, alimente cu destinatie nutritionala speciala, produse pentru slabit va putea include numai mentiunile autorizate prin regulamentul european", a declarat Rasvan Popescu, presedintele CNA, dupa votul Consiliului.

CNA va continua in sedintele viitoare discutiile pentru a modifica actualul Cod al audiovizualului, proiectul urmand sa fie finalizat in urmatoarea perioada.