ING Asigurari de Viata, ING Pensii si ING Investment Managment isi vor schimba, incepand din luna aprilie 2015, numele si identitatea vizuala in NN, in urma unui proces de rebranding care va costa pana in 10 milioane de euro, a declarat joi Marius Popescu, director general al ING Asigurari de Viata, companie care este lider pe piata locala de asigurari de viata. Procesul de rebranding nu va aduce nici o schimbare la nivelul strategiei, al echipei de management si angajati sau la nivelul contractelor clientilor.

ING Asigurari si Pensii isi schimba numele in NNFoto: Hotnews

Pe 19 ianuarie diviziile locale de asigurari, pensii si investitii desprinse din Grupul ING lanseaza campania de comunicare prin care anunta tranzitia de la ING la NN - noul nume si identitate vizuala. Campania de comunicare se va desfasura pe toate canalele media: TV, online, radio, presa si outdoor. Spotul va fi difuzat pe 17 posturi nationale in perioada ianuarie - martie 2014 si va fi promovat si in mediul online. De asemenea, demersurile de comunicare realizate pe plan local vor fi dublate, in intervalul februarie-martie 2015, de o campanie globala de rebranding creata si sustinuta de NN Group.

  • "Etapa pe care o parcurgem acum vine dupa 18 ani de prezenta puternica pe piata de asigurari de viata si sapte pe piata de pensii private din Romania. In acesti ani, fie ca ne-am numit Nederlanden Asigurari de Viata, ING-Nederlanden sau doar ING, am construit relatii de incredere cu clientii si companii solide, investind totodata in dezvoltarea pietelor pe care activam", a declarat Marius Popescu, director general al ING Asigurari de Viata

Etapa de comunicare cu publicul larg debuteaza dupa ce, in luna decembrie 2014, compania a informat individual clientii si partenerii cu privire la schimbarea de nume si identitate vizuala, printr-o campanie de marketing direct. Astfel, catre clientii de asigurari si pensii au fost trimise peste 2.000.000 de scrisori si mesaje electronice.

  • "Din doua milioane scrisori am primit 500 de apeluri, dintre care 400 sunt pozitive sau neutre si doar 100 sunt intrebari ingrijorate. Noi am mai trecut printr-un proces de rebranding in Romania, din Nederlanden in ING. Ca in fiecare an exista clienti care renunta la polita lor insa atunci am avut cu 0,4% mai multe rezilieri decat in anul anterior, deci daca exista o campanie de comunicare corecta nu este nici o problema", a precizat Marius Popescu.

Alinierea la noul brand, NN, are loc la nivel global in 2015. In toate cele 18 tari in care grupul este prezent, diviziile de asigurari de viata, pensii si investitii, care la acest moment opereaza sub numele ING, vor adopta noul nume si identitatea vizuala aferenta.

In 2014, aceste divizii s-au unit sub denumirea NN Group, iar NN Group a devenit o companie independenta pe 2 iulie 2014 printr-o oferta publica initiala (IPO). Incepand de la aceasta data, actiunile NN sunt listate si tranzactionate pe bursa de la Amsterdam (Euronext) sub denumirea 'NN Group' (simbolul 'NN'). Cu aproximativ 12.000 angajati, NN Group ofera servicii de asigurare, pensii private si management al investitiilor catre clienti individuali, companii si clienti institutionali. Grupul NN are peste 15 milioane de clienti.

In Romania, grupul NN include activitatile ING Asigurari de Viata si ING Pensii, companii lider pe pietele de profil, ING Pensii si ING Investment Management, numarul patru in topul companiilor de administrare a fondurilor mutuale din Romania. Pentru cele trei entitati, procesul de rebranding presupune schimbarea numelui si a identitatii vizuale, fara a aduce modificari la nivelul strategiei, al echipei de management si angajati sau la nivelul relatiei contractuale cu clientii.