Potrivit ASF, aplicatia, realizata in parteneriat cu administratorii fondurilor de pensii private, are ca principale functii:
- Colectarea online a datelor de identificare ale petentului;
- Identificarea automata a participantilor in Registrul participantilor la fondurile de pensii administrate privat;
- Transmiterea de notificari catre administratorii fondurilor sau catre Autoritate dupa depunerea unei cereri, in functie de rezultatul obtinut dupa interogarea bazei de date;
- Instiintarea ASF asupra preluarii sesizarii de catre administratorul fondului de pensii;
- Gestionarea stadiului petitiilor;
- Supravegherea de catre ASF a evolutiei tuturor sesizarilor primite, astfel incat termenele de solutionare sa fie respectate.
ASF sustine ca in anul 2015 a fost inregistrata pe acest segment o crestere cu aproape 40% a numarului de petitii fata de anul anterior (de la 817 la 1.129), formulate in principal de catre participantii alocati prin intermediul procesului de repartizare aleatorie la fondurile de pensii.
Noua aplicatie faciliteaza eliminarea acestor situatii, punand in directa legatura consumatorii si administratorii fondurilor de pensii private care se ocupa de activitatea de gestionare a conturilor personale ale participantilor la sistem.