„În România nu se penalizează suficient anumite comportamente în trafic și ceea ce părea bun la un moment dat - constatul amiabil - a fost înțeles greșit de români și uităm că atunci când cineva nu acordă prioritate ar trebui penalizat cu reducerea permisului sau niște amenzi. Deci este ieftin să facem contravenții în trafic și să ne comportăm ciudat.”, a precizat luni Mădălin Roșu, președintele Biroului Asigurătorilor Auto (BAAR) în cadrul FIAR 2022.

Accident autoFoto: AGERPRES
  • „Să ne aducem aminte că în 2017 a fost marea resetare de bonus-malus. Toată lumea a trecut brusc în bonus. Să ne aducem aminte că în România se pune semnul egal între un accident în care ai spart o bară sau ai luat viața unui om. În ambele cazuri tot atâta malus primești. Lucrurile astea trebuie modificate rapid.”, a precizat luni oficialul BAAR, întrebat ce schimbări legislative ar fi necesare pentru o mai bună funcționare a pieței RCA.

Roșu, UNSAR, despre valul de falimente RCA: Parcă nu învățăm nimic. Avem nevoie de schimbări legislative rapide, inclusiv în legislația pentru Poliție

  • „Cred că trăim într-o piață tulbure. Parcă nu se mai termină mini-coșmarul ăsta pe care-l trăim din 2016 de la ultimele falimente și parcă nu învațăm nimic, iar repetarea anumitor lucruri care s-au tot întâmplat arată că piața si actorii trebuie să facă schimbări, iar schimbările acestea trebuie să fie radicale.”, a mai declarat luni Mădălin Roșu, președintele Biroului Asigurătorilor Auto (BAAR).

Mădălin Roșu a precizat că e nevoie de un pachet legislativ serios și că trebuie să se schimbe lucrurile cât mai repede.

Avem nevoie de schimbări la Legea 132/2017 și legislațiile conexe, poate chiar în Ordonanța 195 pentru Poliție (Ordonanța 195/2002 privind circulația pe drumurile publice), avem nevoie de soluții informatice.

Mașini fără RCA în trafic: Cum explică Poliția de ce nu mai aplică legea prin care ar trebui să verifice electronic și să sancționeze șoferii cu mașini neasigurate

Amintim că Poliția a transmis noi precizări pentru HotNews.ro cu privire la motivele pentru care ar fi ajuns în imposibilitatea de a mai aplica legea care o obligă să gestioneze electronic ce mașini înmatriculate nu au asigurare RCA și să sancționeze șoferii în cauză. Bugetul alocat, resursele umane necesare, lipsa datelor în timp real cu polițele RCA emise și anumite impedimente legale sunt motivele invocate de MAI.

HotNews.ro a dezvăluit marți cum Poliția nu aplică o lege veche de 16 ani, Legea 432/2006, introdusă înainte de aderarea României la UE, care obligă polițiștii să gestioneze în mod electronic situația mașinilor înmatriculate și asigurate RCA și să notifice șoferii ale căror vehicule înmatriculate nu au asigurare RCA sau nu au efectuată ITP, cu privire la consecinţele juridice ale neîndeplinirii acestor obligații.