Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunțat joi primele măsuri luate în calcul pentru reducerea prețurilor RCA după discuțiile din ultimele zile cu transportatorii și asigurătorii. Suspendarea contractelor RCA, plata în rate și reducerea prețului pentru asigurații cu risc ridicat (unde sunt încadrate în special autovehiculele de transport marfă) sunt câteva din aceste posibile soluții.

Proteste ale transportatorilorFoto: Inquam Photos / Octav Ganea

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a avut, pe parcursul ultimelor zile, mai multe runde de discuții și consultări cu reprezentanții transportatorilor din România, precum și cu cei ai companiilor de asigurări.

Autoritatea a creat astfel un cadru mai amplu de analiză și de identificare a unor soluții concrete și sustenabile necesare rezolvării problemelor cu care se confruntă industria de transport referitoare la polițele RCA.

ASF a luat în considerare, împreună cu partenerii de dialog, toate abordările posibile ca răspuns la solicitările transportatorilor. Autoritatea are în vedere măsuri ce sunt incluse într-un plan de acțiune care cuprinde și activități care, în bună măsură, urmau să fie adoptate de către ASF în perioada imediat următoare.

Măsuri de care ar urma să beneficieze toți asigurații RCA

Printre măsurile menite să diminueze efortul financiar al posesorilor de polițe RCA se numără:

  • Posibilitatea suspendării efectelor contractului RCA pe durata în care autovehiculul nu este utilizat, cu prelungirea valabilității acestuia cu perioada în care a fost suspendat;
  • Efectuarea plății primei RCA în rate indiferent de nivelul acesteia, atât la persoanele fizice, cât și la persoanele juridice, opțiunea plății în rate aparținând potențialului asigurat;
  • Revizuirea modalității de stabilire a tarifului de primă RCA pentru contractele încheiate pe perioade mai mici de 12 luni, astfel încât să nu mai existe diferențe atât de mari între polițele anuale și cele subanuale.

Aceste 3 măsuri se vor aplica la toată piața RCA, potrivit informațiilor HotNews.ro. Tot cu aplicabilitate la toată piața RCA sunt și soluțiile prezentate anterior de HotNews.ro aici:

Măsuri care vizează doar reducerea prețurilor RCA la camioanele de peste 16 tone

ASF mai spune că în urma discuțiilor avute a fost subliniată, de asemenea, necesitatea ca Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) să analizeze și să găsească soluții ce privesc statutul asiguratului cu risc ridicat.

Din această perspectivă, analiza are în vedere, cu precădere, identificarea unor propuneri destinate transportatorilor de mărfuri pentru ca aceștia să aibă acces la un tarif de primă echilibrat în cazul asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto, astfel încât valorile tarifelor recomandate să fie într-un interval mai apropiat de tariful de referință.

Potrivit informațiilor HotNews.ro, aceste măsuri legate de asigurații cu risc ridicat vizează doar camioanele de peste 16 tone, pentru că aici sunt cele mai mari probleme.

  • „BAAR - ul va veni cu o măsură de contracarare a volatilității tarifului recomandat pentru camioanele de peste 16 tone. Acest tarif recomandat va fi stabilit după aceeași formulă, dar cu valori diferite pentru a i se reduce volatilitatea.
  • Posibil ca rezultatul să fie aproape de valoarea tarifului de referință (n.a 8.609 lei) și pentru o perioadă, doar. Suficient să fie făcute anumite ajustări.
  • Cel mai probabil valoarea maximă nu va depăși valoarea tarifului de referință pentru această categorie. Este decizia BAAR.
  • Atât, restul va rămâne așa cum este”, au declarat joi pentru HotNews.ro surse apropiate negocierilor.

Discuțiile vor continua pe parcursul zilelor imediat următoare în vederea consolidării unui pachet de măsuri care să poată fi aplicat imediat pentru soluționarea problemelor ridicate de reprezentanții transportatorilor.

Organizațiile patronale din transporturi, care oficial nu își asumă protestele, au discutat marți cu ASF noi propuneri pentru reducerea prețurilor RCA, care ar implica și reanalizarea cu Biroul Asigurătorilor Auto (BAAR) a formulei de calcul a tarifului recomandat pentru asigurații cu risc ridicat, în care sunt încadrate majoritatea autovehiculelor firmelor de transport. Aceasta modificare nu este însă agreată de BAAR, potrivit informațiilor HotNews.ro.