Orange Romania a pierdut 175.000 de clienti trimestrul trecut, iar veniturile s-au cifrat la 220 milioane euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 3 mai 2012, 12:55 Economie | Telecom


In primul trimestru din 2012 operatorul telecom Orange a obtinut in Romania venituri in valoare de 220 milioane euro, in scadere cu 1% fata de perioada similara din 2011. Numarul de clienti a scazut cu 175.000, spre 10,08 milioane, iar venitul mediu pe utilizator (ARPU) a fost de 82 euro. France Telecom a raportat la nivel de grup profit operational cu 8% mai mic si o scadere cu 3% a veniturilor.

In primele trei luni ale acestui an, Orange Romania a obtinut venituri in valoare de 220 milioane de euro, rezultate ce corespund in totalitate asteptarilor companiei. Ultimul trimestru evidentiaza o tendinta de revenire a veniturilor totale, cu o descrestere de doar 1,1% comparativ cu perioada corespunzatoare anului trecut, arata comunicatul Orange.

La 31 martie 2012, Orange Romania avea 10.087.025 clienti, iar venitul mediu anual pe utilizator (ARPU) a fost de 82 Euro. In decursul acestui trimestru au fost cu 53% mai multe numere portate in retea decat in perioada similara a anului trecut.

La 31 decembrie 2011, Orange Romania avea 10.262.065 milioane de clienti (n.a SIM-uri valabile), in scadere cu circa 2,2% fata de un numar de 10,5 milioane utilizatori la sfarsitul lui 2010. Operatorul a raportat in 2011 venituri in valoare de 937 milioane euro, in scadere cu 3,6%

Inceputul anului 2012 arata in continuare o crestere a pietei de tablete si smartphone-uri. Astfel, numarul de tablete vandute s-a triplat comparativ cu primul trimestru al anului trecut, iar volumul vanzarilor de smartphones a crescut in primul trimestru al anului 2012 cu 44%. Aceasta crestere a sustinut o majorare de 23% a numarului de utilizatori de internet pe mobil, spune compania.

"Ne-am propus sa devenim un "digital coach" si sa facilitam accesul la lumea digitala. Strategia noastra este conceputa in aceasta directie, pentru ca dorim sa le oferim clientilor nostri posibilitatea sa foloseasca la maximum dispozitivele pe care le au, sa se conecteze, sa comunice si sa socializeze mai usor. In plus, dorim ca ei sa beneficieze de avantajele serviciilor Orange permanent, indiferent unde s-ar afla, si sa lucreze mai eficient atunci cand calatoresc", spune Jean-Francois Fallacher, CEO Orange Romania.

La nivel de grup, France Telecom a raportat scaderea cu 8% a profitului operational, de la 3,73 miliarde euro, la 3,,43 miliarde euro, in timp ce vanzarile au scazut cu 2,7%, spre 10,9 miliarde euro.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3277 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    ARPU (Joi, 3 mai 2012, 13:43)

    tkcosmin [anonim]

    Cred ca e 8,2 nu 82 ARPU....pt ca la 10,8 mil de clienti ne-ar iesi niste cifre astronomice ;).
  • +1 (1 vot)    
    Nu e de mirare că își pierd clien...vă dau exemplu (Joi, 3 mai 2012, 14:51)

    domu [utilizator]

    În luna noiembrie 2011, abonat fiind la Orange, m-am trezit cu un cost suplimentar de 80 EUR trafic de date, trântit din burtă. Factura detaliată nu oferea suficiente informații cu privire la respectivul cost (durată sesiune de date, cost per unitate, datele descărcate), motiv pentru care nu l-am recunoscut ca fiind al meu.
    Am făcut plângere împotriva Orange și am trimis-o, pe e-mail la adresa: reclamatii.bucuresti@opc.ro

    În luna ianuarie 2012 mi-au fost șterse datoriile de 432 Lei către Orange, însoțite de răspunsul ANPC (îl găsiți la adresa următoare):
    https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=bc75b2c6fced798f&resid=BC75B2C6FCED798F!632&parid=BC75B2C6FCED798F!489
    Vă doresc să luptați până vi se face dreptate, dacă pățiți ca și mine.
    P.S. În luna decembrie 2011 cred că am petrecut cel puțin 6 ore la telefon cu Serviciul Clienți de la Orange.
  • -2 (2 voturi)    
    orange (Joi, 3 mai 2012, 17:21)

    schwarz alexandru [anonim]

    sunt abonat de 6 ani si de cate ori am avut ocazia am insistat si la magazine si raspunzand la sondaje ca se pierd multi clienti din cauza ca:-nu exista bonusul de fidelizare si mai ales ca pe langa ofertele care le faceti nu intrebati clientul ce nevoi are,ce doreste!!!!dati telefoane si intrebati clientii ce doresc!multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    alt exemplu (Joi, 3 mai 2012, 21:25)

    Tymax [utilizator]

    sunt abonat de vreo 9 ani; dupa ce am fost in magazin la ei (vrand sa-mi iau un smartphone bun cu un plan tarifar de maxim 15 eur si am aflat dezamagit ca ce tel. voiam eu era la minim 25 de eur abonament) ma suna o duduie sa ma intrebe daca pot sa-mi faca o oferta de modem pentru laptop; le-am zis ca da, ma gandesc sa plec din retea si ca ma pot opri daca-mi ofera ce-am scris mai sus: ne pare rau, acestea sunt ofertele; si mie imi pare rau pentru ei, probabil fac prea multi bani si nu le mai pasa de un marunt ca mine; dar vad ca maruntii astia se aduna in suma tot mai mare
    • 0 (0 voturi)    
      nu sunt de acord (Marţi, 8 mai 2012, 9:43)

      tinomobil [anonim] i-a raspuns lui Tymax

      Nu e corect sa dai vina pe operator pentru asteptarile tale eronate. Din ce povestesti inteleg ca nu iti poti permite un "smartphone bun", iar pentru asta nu este de vina operatorul. Iti propun un exercitiu: mergi la Mercedes si cere-le o "masina buna" care sa nu coste mai mult de 10.000 de euro. Vezi ce-ti spun.
  • +1 (1 vot)    
    fost client (Vineri, 4 mai 2012, 23:08)

    cipendel [anonim]

    Salutare!
    Adevarat ca sunt tot mai multi.Am fost client Orange timp de 14 ani.Acum o saptamana am renuntat la abonament,dupa ce 4 operatori neputinciosi nu au reusit sa gaseasca o solutie pt a ma tine in retea.
    Serviciile lor sunt tot mai slabe.La cererea mea de a renunta la abonament dupa 14 ani, mi s-a spus ca o sa fiu contactat de la serviciu rezilieri contracte in 15 zile lucratoare.Am facut 2 reveniri in acest timp si nu m-a sunat nimeni.Cu nervi la maxim am reusit sa discut cu ei.Si acolo o operatoare mi-a promis ca ma suna in cateva zile si nu m-a mai sunat niciodata.La sfarsit cu o zi inainte de data limita am fost sunat de la serviciu marketing sa mi se ofere un aponament de 2 euro doar sa nu plec din retea dupa 14 ani.Jenant.Povestea e lunga dar concluzia e simpla.Am renuntat la abonament dupa 14 ani.
    • -1 (1 vot)    
      la fel ca mai-nainte (Marţi, 8 mai 2012, 9:58)

      tinomobil [anonim] i-a raspuns lui cipendel

      Mie nu mi se pare asa de jenant un abonament de 2 euro pe luna. E chiar pomana, as zice. Nu spui nimic despre pretentiile pe care le-ai avut, probabil de jena. Timp de 14 ani foarte probabil ai folosit serviciul, care ti-a fost livrat permanent si in conditii bune (chiar excelente si daca nu ma crezi, du-te in orice tara din Europa si vezi cum stai cu semnalul).
      Oameni buni, trebuie sa intelegeti ca orice serviciu vine cu un pret. Foarte multi va varsati frustrarile pe operatori, uitand evident ca ani de zile ati folosit serviciile lor care v-au fost livrate non-stop si practic oriunde. Asta inseamna investitii, oameni, resurse.
      Nu vreti sa platiti, nici o problema, nu va impiedica nimeni sa renuntati la telefonul mobil care NU este un drept constitutional si nici macar o necesitate vitala.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by