Intr-o perioada de cinci ani de cand este posibil ca utilizatorii romani sa-si pastreze numarul de telefon atunci cand isi schimba furnizorul, au avut loc 1.125.959 de portari, dintre care 759.273 sunt numere de telefonie mobila, reprezentand 67% din total, a anuntat joi autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM). In segmentul telefoniei mobile, in cei cinci ani, Vodafone a primit in reteaua sa 257.958 de numere noi, Orange - 249.922 de numere, Cosmote - 241.483 de numere, RCS & RDS - 7.791 de numere, Romtelecom - 1400 de numere si Telemobil 719 numere.

De la data lansarii acestui serviciu in Romania, 21 octombrie 2008, interesul romanilor pentru el a crescut constant. In ultimele trei luni din 2008 au fost realizate 15.681 de portari, in anul 2009 au fost realizate 180.239 de portari, in anul 2010 numarul portarilor a fost de 221.219, in anul 2011 numarul portarilor a continuat sa creasca pana la 260.256, in timp ce in anul 2012 s-au inregistrat 255.881 de portari. In perioada ianuarie ¬ octombrie 2013 s-au realizat 192.683 de portari.

  • "La 5 ani de cand ANCOM a lansat acest serviciu, 5% dintre utilizatorii de telefonie au ales sa isi schimbe furnizorul si sa-si pastreze numarul. Procentul nu este mare, dar ce conteaza este libertatea pe care a adus-o cu sine acest serviciu, puterea de negociere pe care a conferit-o portabilitatea utilizatorilor in relatia cu operatorii si plusul de efort al furnizorilor pentru a-si pastra clientii ¬ oferte din ce in ce mai competitive, investitii in tehnologie si calitate si servicii inovative", a declarat Catalin Marinescu, presedintele ANCOM.

Din numarul total de 1.125.959 de portari realizate pana la 1 octombrie 2013, 759.273 sunt numere de telefonie mobila, reprezentand 67% din total. Datele statistice arata in continuare ca cei mai interesati sa isi pastreze numarul de telefon sunt utilizatorii cu abonament (aprox. 80% din total) in timp ce doar 20% dintre cei ce au ales sa isi schimbe furnizorul de servicii folosesc cartele preplatite.

In segmentul telefoniei mobile, in cei cinci ani, Vodafone a primit in reteaua sa 257.958 de numere noi, Orange - 249.922 de numere, Cosmote - 241.483 de numere, RCS & RDS - 7.791 de numere, Romtelecom ¬ 1400 de numere si Telemobil 719 numere.

In cazul telefoniei fixe, 34 de furnizori impart cele 366.686 de numere portate pana in prezent. Dintre acestea, cele mai multe au fost portate catre retelele RCS & RDS - 101.822, UPC Romania - 89.503, Orange - 72.374, Vodafone - 68.428 si Romtelecom - 15.161.

Cele mai multe cereri de portare a numarului de fix s-au inregistrat in Bucuresti (115.185 de numere), capitala fiind urmata de judetul Cluj cu 25.286 de numere portate, Timis (21.010), Prahova (18.051) si Galati (14.870), care insumeaza peste 50% din totalul numerelor de telefonie fixa portate.

De-a lungul celor cinci ani de portabilitate in Romania, s-au realizat in medie pe luna un numar de 15.020 de portari in anul 2009, 18.435 in 2010, 21.688 in 2011, 21.324 in 2012 si 21.500 in 2013.

Utilizatorii de internet au la dispozitie pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla in ce retea functioneaza orice numar de telefon folosit in Romania, chiar daca a fost portat. Site-ul ofera detalii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a beneficia de acest serviciu, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, dar si cateva sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.

In acest an, ANCOM a primit 72 de sesizari de la utilizatori cu privire la procesul de portare, principalele probleme sesizate vizand aspecte tehnice aparute in cadrul procesului de portare si furnizarea de informatii incomplete/incorecte privind procedura de portare. Printre cele mai des intalnite motive de respingere a unei cereri de portare s-au numarat necorespondenta dintre numarul SIM-ului si numarul pentru care se solicita portarea, introducerea gresita a codului de abonat sau a adresei de instalare. In aceasta situatie, cererea de portare trebuie reintrodusa de catre furnizorul acceptor, cu acordul abonatului, astfel putandu-se finaliza portarea.