Agentia Nationala a Functionarilor Publici (ANFP) a demarat o licitatie deschisa pentru digitizarea arhivei de documente si implementarea unui sistem IT managerial, contract estimat la 3,2 milioane de euro si finantat din fonduri UE, potrivit unui anunt publicat joi in Sistemul Electronic de Achizitii Publice. La sfarsitul lui 2013, a fost creat un Comitet Tehnico-Economic (CTE) pentru Societatea Informationala, din care face parte si SRI, care ar trebui sa avizeze toate proiectele IT de peste 2,5 milioane lei finantate din fonduri UE, inainte de depunerea cererii de finantare si a demararii procedurilor de licitatie. Intrebati de ce licitatia nu are acest aviz, oficialii ANFP au spus ca nu a fost nevoie in conditiile in care cererea de finantare a fost aprobata in 2012, iar Comitetul din care face parte si SRI a fost infiintat abia la sfarsitul anului trecut.

In Hotararea de Guvern 941/2013privind organizarea si functionarea Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informationala, intrata in vigoare in luna decembrie a anului trecut, se precizeaza ca este nevoie de acest aviz:

  • "inainte de depunerea cererii de finantare la autoritatile competente, precum si inainte de demararea procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica, proiectele ce implica solutii IT&C cu o valoare nominala sau cumulata mai mare de 2.500.000 lei finantate din fonduri europene".

Comitetul Tehnico Economic pentru Societatea Informationala din subordinea Ministerului pentru Societatea Informationala (MSI) are in componenta sa inclusiv reprezentanti ai Serviciului Roman de Informatii (SRI). Una din principalele sale atributii, potrivit actului normativ, este avizarea strategiilor si proiectelor de informatizare ale institutiilor publice in vederea asigurarii interoperabilitatii sistemelor informatice si a eliminarii finantarilor multiple si suprapunerilor functionale.

Ce vrea sa cumpere ANFP. Situatia actuala

In documentatia de licitatie, ANFP precizeaza ca poseda la ora actuala o arhiva fizica continand documentele (organizate de cele mai multe ori sub forma de dosare) de uz intern in format tiparit, fara a avea implementata o solutie informatica de tip arhiva electronica. Este vorba de peste 10 milioane de hartii.

Printre principalele neajunsuri evidentiate in zona de arhivare fizica sunt:

  • Beneficiarii directi sau indirecti au acces greoi la informatiile din cadrul dosarelor procesate de ANFP din cauza timpilor mari datorati operarii arhivei fizice;
  • Birocratia aferenta operatiunilor cu caracter repetitiv de solicitare de acces la informatii, acordare de acces, cautare efectiva in arhiva, punerea la dispozitia solicitantului a informatiilor cerute, etc.;
  • Efort suplimentar din partea angajatilor ANFP de incarcare manuala a informatiilor aferente arhivei fizice in cadrul oricarui sistem informatic care ar solicita acest gen de informatii;
  • Lipsa unei forme de automatizare electronica in lucrul cu documentele arhivei ce mentine riscul de gresala umana la cote inalte;
  • Riscurile asociate deteriorarii sau pierderii accidentale de documente.

Agentia a demarat aceasta licitatie deschisa (numar anunt de participare: 154350/02.10.2014) pentru digitizarea arhivei fizice si implementarea unui sistem informatic managerial, contract estimat la o valoare de 14,5 milioane lei (3,28 milioane euro cu TVA).

Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 25.11.2014, iar termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 27.11.2014. Data limita de evaluare a ofertelor depuse este 22.12.2014.

Proiectul, care ar trebui implementat in 12 luni, se adreseaza direct unui grup de aproape 4000 de functionari publici din 1.930 de autoritati si institutii publice, iar beneficiarii indirecti ar trebui sa fie inclusiv cetatenii care vin in contact cu institutiile publice in cauza.

Raspuns ANFP

Raspuns ANFP

Foto: Hotnews

Cum explica ANFP lipsa avizului Comitetului Tehnic pentru aceasta licitatie

Pentru ca documentatia de licitatie depusa in SEAP nu avea avizul Comitetului Tehnico-Economic, desi valoarea lictatiei IT este semnificativa, HotNews.ro a solicitat ANFP o explicatie.

Oficialii ANFP au precizat pentru HotNews.ro ca a solicitat avizul CTE pentru implementarea acestui sistem informatic managerial in 2 iulie 2014. Ministerul Comunicatiilor (MSI) a raspuns ca avizul este necesar pentru proiectele IT ale caror cereri de finantare au fost depuse dupa intrarea in vigoare a Hotararii de Guvern nr. 941/27.11/2013.

ANFP a subliniat ca cererea de finantare pentru proiectul e-ANFP a fost depusa la Ministerul Administratiei si Internelor (MAI) in 23.10 2010 si aprobata prin Ordinul MAI din 25.09.2012. In consecinta, un astfel de aviz nu a fost emis de CTE din cadrul MSI, deoarece proiectul ANFP nu face obiectul prevederilor Hotararii de Guvern privind infiintarea Comitetului din care face parte si SRI.

Citeste si: ​SRI a fost cooptat intr-un Comitet care va aviza toate proiectele de informatizare sau care implica solutii IT&C de peste 2,5 milioane lei initiate de institutiile publice si de companiile de stat - Proiect de Hotarare de Guvern