Reacția industriei IT la declarațiile liderului PNL: 100.000 de angajați au o contribuție de aproape 6% în PIB-ul României/Eliminarea facilităților ar duce la o reducere masivă a specialiștilor

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Duminică, 2 iunie 2019, 12:05 Economie | Telecom


Programator
Foto: Pixabay
Asociația patronală a industriei de software și servicii (ANIS) a transmis duminică, la solicitarea HotNews.ro, o reacție la declarațiile liderului PNL Ludovic Orban, care a spus că 'nu i se pare normal ca cei care lucrează în IT să fie scutiți de plata impozitului pe venit". Asociația spune că facilitățile fiscale mențin industria IT românească competitivă în cursa cu alte țări care oferă programatorilor impozit 0 pe venit și că deficitul de muncă din IT în UE este foarte mare, încât eliminarea facilităților fiscale în România ar duce la un exod masiv de specialiști.

Reiteram faptul că facilitățile fiscale au făcut și mențin industria IT românească competitivă, într-o cursă cu alte țări care oferă programatorilor impozit pe venit 0, precum Ucraina, Polonia sau Belarus. Deficitul de forță de muncă din IT la nivelul UE este atât de mare, încât, o astfel de măsură ar putea avea ca rezultat o reducere masivă a specialiștilor din țară, deci un impact economic major. Facem apel la oamenii politici să analizeze cu atenție dinamica acestui sector, înainte de a transmite semnale de instabilitate într-un sector deja puternic afectat de modificări fiscale, introduse fără studii de impact și îl invităm pe domnul Președinte Orban la un dialog cu reprezentanții industriei de software.", au precizat, la solicitarea HotNews.ro, oficialii Asociației patronale a industriei de software și servicii (ANIS).

  • ANIS: 100.000 de angajați au o contribuție de aproape 6% în PIB

Conform informațiilor ANIS, transmise HotNews.ro, "cifra de afaceri a industriei estimată pentru 2019 este de peste 5 miliarde Euro, aproape 6% contribuție la PIB. Din 2013 până astăzi, dimensiunea pieței s-a dublat, iar din 2003 a crescut de cinci ori (de la 1 mld Euro - la 5 mld Euro). Contribuție în PIB a industriei a evoluat de la 0.5% în 2003 la aproape 6% astăzi.

Sunt 100.000 de specialiști a căror contribuție însumează o pondere de aprox 6% în PIB-ul României. Nevoia anuală de specialiști este de 14.000 de oameni pe an, dublă față de numărul absolvenților din domeniu. IT-ul aduce acum aprox 6% din PIB, dar are potential sa ajunga la 10% în 5 ani.", au precizat aceștia.

  • Sectorul IT&C în cifre - anul 2017 versus 2016

Conform celui mai recent studiu ANIS
, piața internă de software și servicii IT în 2017 a crescut cu doar 2.1% față de anul trecut, ajungând la 975 milioane de euro. Cifra de afaceri totală a sectorului IT a crescut cu 11 procente în 2017, comparativ cu 2016, atingând pragul de 4 miliarde de euro, în condițiile în care, în ediția precedentă a studiul ANIS, analiștii au estimat că va depăși această valoare în 2017.

  • Pentru 2018, este preconizat ca veniturile totale generate de industria de software și servicii IT să jungă la 4.5 miliarde de euro.

Exportul de software și servicii IT contribuie decisiv, cu 3.025 miliarde de euro, mai exact 75.6%, la valoarea întregului sector IT, în creștere cu peste 14% față de valoarea înregistrată în anul precedent. Venitul generat intern, însă, a crescut cu doar 20 milioane de euro (2.1%), de la 955 milioane de euro cât au fost înregistrați în 2016, la 975 de milioane în 2017.

Din totalul exportului de produse și servicii IT, aproximativ 75% merge către piața europeană, 22% către cea americană, restul fiind direcționat către alte piețe.

Companiile din top 10 generează circa un sfert din valoarea pieței. De asemenea, din topul 300 al celor mai mari companii de software și servicii IT care activează pe piața locală, 40% sunt firme românești. Situația sectoarelor de business care au contribuit cu cele mai importante cote la venitul domestic din piața de software și servicii IT este următoarea: industrial – 22%, sectorul public – 20%, banking – 16%, telecom – 11%, utilități, retail, servicii – câte 8%.

Potrivit studiului ANIS, numărul total de angajați cu contracte full-time din sectorul de software și servicii IT a ajuns în 2017 la 89,850 de specialiști, o creștere cu 7.5% comparativ cu 2016. Dintre aceștia, 88.6% ocupă posturi tehnice, restul deținând poziții în departamente non-tehnice. Trei sferturi dintre companiile cu cei mai mulți angajați au capital străin.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















47818 vizualizari

  • +4 (42 voturi)    
    Ne fug specializsti (Duminică, 2 iunie 2019, 12:12)

    metastazic [utilizator]

    E okai , asa cum au fugit toti tinerii de scarba asta de tara fuge si IT-ul. Nu avem noi nevoie de specialisti , doar avem "partul" de aparat de start bun la toate ,si eficient ,modern si uite ce bine ne merge cu salarii mari ,totul online la un clic distanta .
    Haide sa nu facem nimic sa ne retinem singura industrie moderna ("industria asta high-tech") .De ce sa investim in IT ,cand putem sa ii taxam si mai mult ca oricum au bani de nu au ce face cu ei , nu ?

    Nu ma intelege gresit , nu e ca si cum nu sunt de acord sa fim egali toti la taxe (ca deh constitutia Romanicai) , dar nu privesti spre perspectiva de viitor . De ce sa stagnam cu un procent de numai 6% din PIB ,cand se "putea" ajunge la 15% si atunci sa taxezi, pentru ca piata devine usor usor matura .
    Nu anunti lege asa de dragul populismului si "sa moara capra vecinului daca mie nu imi e bine" .Ai drq corporatisti ...
    • -13 (31 voturi)    
      it-isti are valoare, merita scutiti (Duminică, 2 iunie 2019, 12:57)

      Poiana lui Occam [utilizator] i-a raspuns lui metastazic

      Stiati ca it-isti contribuie 6% din pib ?
      Si ca se spala pe dinti in fiecare zi ?
      Stiati cat contribuie la sprijinirea truismului ?
      Stiati cat contribuie in economia produselor bio ?
      Bla bla bla
      Gargara penibila.
      • -4 (24 voturi)    
        100 mii în IT este frauda. Trebuie verificări. (Duminică, 2 iunie 2019, 16:53)

        simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Poiana lui Occam

        IT-istul adevarat este un programator adică o persoana care scrie soft.

        100 mii angajați în IT este frauda. Asta înseamna ca la fiecare 200 romani unul trăiește din scris cod (20 mil. romani / 100 mii programatori = 1 programator la 200 oameni). Enorm! Total implauzibil.

        Avem de-a face cu o frauda de proporții. Evident nu este vorba de oameni care scriu instrucțiuni ci utilizatori obișnuiți de PC. Trebuie sa se termine odată cu aceasta escrocherie a programatorilor scutiți de impozite care în realitate nu au scris nici măcar o linie de cod în viata lor.

        In Romania nu exista mai mult de 5000 programatori. 95% din asa zișii IT-iști sunt de fapt evazioniști care pozează în softisti.
        • +5 (17 voturi)    
          La Iași 1 locuitor din 17 e IT-ist! Bătaie de joc! (Duminică, 2 iunie 2019, 17:32)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

          Conform unui articol din 18 Aprilie 2018, în Romania existau atunci 110 000 IT-iști din care 20% la Iași. Cum capitala Moldovei are 362 142 locuitori, asta înseamnă ca la fiecare 16.46 persoane unul este IT-ist adică programator (362142/(20%*110 000)=16.46).

          Cum sa crezi asa ceva. La fiecare 6 familii compuse din 3 persoane unul trăiește din scris cod!! Într-o scara de bloc cu 40 apartamente, 120 locatari, sunt 7 programatori!!

          Vezi:
          https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/aproape-20-dintre-angajatii-it-ai-romaniei-sunt-la-iasi--187570.html
          • +1 (15 voturi)    
            logic (Duminică, 2 iunie 2019, 19:27)

            George231 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            sa fii IT-ist in Iasi nu inseamna sa fii domiciliat in Iasi. Logica elementara, de IT-ist
          • +4 (10 voturi)    
            Ai dreptate (Duminică, 2 iunie 2019, 20:54)

            florinos [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Cunosc persoane care nu scriu cod, nu fac testare dar sunt scutite de impozit, HR-ul le-a incadrat intr-o categorie care sa scuteasca firma de plata taxei.

            Poate ca ar fi timpul sa se faca curat.
          • +1 (5 voturi)    
            7 programatori (Luni, 3 iunie 2019, 10:13)

            Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            LOL

            Ce inseaman ncunoasterea domeniului. IT nu ineamna programator :))

            Sunt niste criterii clare in lege, cine trebuie sa fie scutit. Tu presupui ca "IT" = "cel care scrie cod", cand de fapt, e vorba aici de cei care produc soft in Romania. softul se produce cu business analysti, programatori, testeri, arhitecti, traineri, manageri, dev ops, cei de la mentenanta... industria asta nu e ca la taraba. Da' ce vrei sa ceri de la un cantaretz ca Orban, care nu a munci nicioadata in viata lui, si nici macar nu are bunavointa sa intelegeaga despre ce e vorba.
        • +3 (11 voturi)    
          Nene (Duminică, 2 iunie 2019, 19:24)

          ABBV [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

          din perspectiva ta mica IT = Technologia informatie. Pe langa programatori ...sunt destul de multe categorii QA, Helpdesk, Administratori de sistem ....si mai sunt. Care doar daca au studii in domeniu si lucreza in domeniu beneficiaza de reducere de impozit .....asa ca incet cu pianul pe scarii ....Plus ca mai sunt si cei fara studii in domeniu care nu beneficiaza de scutiri ...
          • +5 (5 voturi)    
            Gresit (Duminică, 2 iunie 2019, 21:10)

            jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

            Nu trebuie sa ai studii in domeniu. Prevederea asta a disparut acum ceva timp. Mai cautati si veti gasi!
    • +2 (12 voturi)    
      Sa nu amestecam IT-istii cu angajatii firmelor IT (Duminică, 2 iunie 2019, 13:59)

      Eliberati Rusia de rusi [utilizator] i-a raspuns lui metastazic

      Intr-o firma de IT mai exista si vanzari, si secretara, si tanti de serviciu. Astora nu mi s-ar parea normal sa li se aplice vreo facilitate.

      Statistic vorbind, universitatile romanesti produc max 600 de absolventi IT pe an, ramane de vazut cati din ei sunt si specialisti. Daca o treime din ei pleaca (si pleaca), raman 400. IT modern la noi se preda cam de vreo 20 ani, deci avem vreo 8000 in total. Restul de 92.000 sunt autodidacti sau autoproclamati. Posibil multi din ei sa fie de fapt prin firme gen ale lui Dragnea, Firea etc si sa faca doar evaziune fiscala. Sau absolventi de liceu care nu au avut spaga sa intre la Politia Locala, alaturi de toti intelopii Duduienilor, Sportiivilor, Cordunenilor sau Camatarilor.

      Am un var in SRI care e sub acoperire la o scoala de pregatire a Politiei Locale. Mi-a zis ca ce e acolo e jale, toti "baietasii" sunt acolo, aproape toti au "referinte bune". Sunt trimisi ca ulterior sa acopere actiunile mafiilor.
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Luni, 3 iunie 2019, 9:24)

        mihai_mi [utilizator] i-a raspuns lui Eliberati Rusia de rusi

        Nu stiu cum e prin sri, politie locala etc dar stiu asta: in general absolventii de facultate ies zero barat din facultate. Cine nu s-a preocupat sa invete singur pe langa notiunile invechite din facultate e luat de la zero cand se angajaza.
    • +2 (14 voturi)    
      stai linistit (Duminică, 2 iunie 2019, 14:39)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui metastazic

      scoala actuala nu mai produce specialisti...s-au cam terminat generatiile care au bagat mate, fizica si informatica pe branci

      acum is din astia cu facebookul si cu banii

      Specialistii cu adevarat buni, deja au cam plecat din tara...ori relocati in cadrul multinationalelor sau pe cont propriu ca au avut cu ce sa-si sustina ambitiile

      Cei care au ramas, nu vor pleca...deja au familii, case o duc mai bine decat de a incepe de la zero in vest. Una e sa ai casa, masini, apartamente de inchiriat, mananci ce vrei bio si produs in gospodarii, acces la scoli si gradinite private, faci concedii exotice si shity breakuri...si alta e sa fii neica nimeni in vest, stai in chirie, mananci de la Lidl.

      Ar mai pleca tinerii care abia termina, problema lor e ca sunt slabi...si exportul nu prea mai cauta din astia

      Oricat s-ar trambita...nu cred ca impactul e asa de mare pe cat hulesc specialistii

      Acum daca vorbim de o politica de tara, cu bataie lunga, obiective si alea alea...pot intelege scutirea de impozit....problema este....jucam in vreo liga? avem startup-uri care sa conteze candva? sau doar facem outsurcing...un fel de lohn al textilelor?
    • -2 (14 voturi)    
      Lasati cersitu’ (Duminică, 2 iunie 2019, 21:32)

      idsoc [utilizator] i-a raspuns lui metastazic

      Pana si popii v-au luat-o inainte si platesc impozit pe venit. Vrem schimbare, pai hai sa o facem toti, nu sa vrem egalitate ca-n fabula, doar pt catei.
    • +4 (4 voturi)    
      Scârba asta de ţară ?? (Luni, 3 iunie 2019, 7:07)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui metastazic

      România are problemele sale dar foarte mulţi văd doar partile rele şi nu văd niciodată părţile bune.

      Mi se face greaţă la cei care nu apreciază această ţară, în care s-au născut şi trăit.

      Ştire, poate învăţaţi şi voi ceva, cei care pleacă în secunda 2 dacă plătesc impozit ca toată lumea


      "Petruţ Ghiţă, un tânăr de 23 de ani originar din Piteşti, este singurul român şi european absolvent în 2019 al Academiei Forţelor Aeriene din SUA, cea mai prestigioasă instituţie de profil din lume. Ceremonia de absolvire a avut loc joi 30 mai, Petruţ fiind felicitat personal de către preşedintele Donald Trump. Tânărul nu va rămâne în S.U.A., alegând să se întoarcă în România ca pilot."
      • 0 (4 voturi)    
        lol (Luni, 3 iunie 2019, 9:48)

        CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        N-avem nimic cu tara, bre, ci cu aia care-i voteaza pe aia de conduc tara. Si cum sunteti asa de multi, preferam altceva.
    • 0 (0 voturi)    
      Romania are nevoie de asistati social si bugetari (Luni, 3 iunie 2019, 12:20)

      matali [utilizator] i-a raspuns lui metastazic

      Aceasta scutire de impozite ajuta in primul rand firmele si apoi angajatii din care intr-o companie aproximativ 20-30% sunt programatori restul fiind economisti, din vanzari, marketing, design, femei de servici, receptioneri , portari, sefi etc . PNL-ul,aliatul de nadejde al PSD-ului inca de pe vremea PSD-ului, vrea sa incurajeze fuga specialistilor din tara. Aceasta Alianta Social-Liberala, USL, doreste sa ofere facilitati asistatilor social, bugetarilor si puscariasilor. In tara asta nu sunt incurajati cei care produc ceva, care contribuie la bugetul statului si care construiesc ceva in tara asta.
  • +16 (34 voturi)    
    un it-ist (Duminică, 2 iunie 2019, 12:30)

    getmyextip [utilizator]

    Problema e ca dl Orban ar fi trebuit sa se gandeasca in ultima instanta la IT-isti, inainte sa vorbeasca aiurea.
    Ar trebui sa inceapa cu pensiile speciale, curatarea parazitilor din sistemul bugetar (oho, si cati sunt), impozitarea BOR, etc.
    Ultimul lucru la care trebuia sa se gandeasca era taierea scutirii de impozit pt IT-isti.
    • +12 (20 voturi)    
      in primul rand, eu as mentiona (Duminică, 2 iunie 2019, 14:01)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

      sParlamentul hiperumflat ca numar (mai mare decat al SUA ori Germania), ca buget de cheltuieli, indemnizatii si pensii hipernesimtite, cu salariile si pensiile speciale din armata, ministerul de interne, justitie, servicii, cu salariile discrimantorii din sanatate, cu contractele date de Stat pe ochi frumosi, din care care se fura 50-60%.
    • -1 (1 vot)    
      Comment sters de user (Luni, 3 iunie 2019, 11:15)

      complet_ret [anonim] i-a raspuns lui getmyextip

  • -1 (33 voturi)    
    Si ailalti 94% sunt mai fraieri? (Duminică, 2 iunie 2019, 12:33)

    holinessdani [utilizator]

    Ce argument de 6 lei mai e si asta?
    Pai aia din industria auto sau miniera sau telecomunicatii sau constructii sau orice altceva produc 94% din PIB.
    Si atunci de ce ar trebui sa la plangem de mila la ITisti? Fac o chestie, bravo lor, e viata lor, drumul pe care si l-au ales si in orice caz nu stau in Romania pentru ca nu platesc impozite.
    Multi au emigrat in tari unde se platesc impozite mult mai mari ca in Ro.
    Pe langa lipsa de logica mai e si o mare minciuna asta cu taxele.
    • -1 (17 voturi)    
      Productivitate mica, poluare, subventii (Duminică, 2 iunie 2019, 13:37)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Si nu ar fi decat trei neajunsuri ale industriilor numite de catre tine.
      Ca sa te apropii de cei din Vest trebuie sa atragi industrii cu valoare adaugata mare, nu industrii poluante, sau subventionate, sau cu productivitate mica. EU nu spun ca trebuie desfiintate acele industrii, ci doar ca pentru a atrage industrii de varf in Romania trebuie sa le incurajezi sa vina aici. Destul ca nu ai infrastructura, nu ai stabilitate fiscala, ai spagi,ai birocratie, trebuie sa le oferi ceva sa vina ca mai toate tarile din regiune trag de firmele de IT oferindu-le diverse stimulente fiscale.
    • 0 (14 voturi)    
      Nu (Duminică, 2 iunie 2019, 14:13)

      Coco_papagal [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      sunt mai fraieri, doar ca cererea pt ei nu este asa de mare. La fel discutia ar putea degenera si ne am intreba de ce cartile au tva 5%( producatorii de show‘uri ori filme sunt mai fraieri?) de ce intrarea la muzeu are tva mai mic decat la cinema mall, ori de ce agricultura e subventionata, samd. Sunt situatii cand trebuie sa facem compromisiri si sa acordam facilitati pentru a ne conserva sau creea niste avantaje.
  • +11 (35 voturi)    
    USL (Duminică, 2 iunie 2019, 12:37)

    sorin3 [utilizator]

    PNL face dovada ca nu e cu nimic diferit de PSD.
    Au aparut din aceiasi noapte a istoriei in anii 90.
    Trecind peste usurinta cu care un sef de partid face declaratii referitoare la o industrie ce muta Romania in viitor fara sa aiba in fata un studiu, fara discutii cu reprezentantii industriei etc. , din declaratia asta tanspira un calcul politic tipic PSD.
    PNL constata ca partea progresista a societatii il respinge si nu poate creste in aceasta zona, si atunci se indreapta spre electoratul PSD - de unde toate declaratiile astea de protectionism si ce au mai scos pe gura.
    Intradevar USR+ schimba fundamental paradigma puterii in Romania si asta pentru ca toata lumea s-a prins ca USL e esenta politicii romanesti de pina acum.
    O sa vedem o opozitie a PNL si fata de votul electronic(daca ne uitam cu cine voteaza cei care ar vota masiv prin modalitati alternative).

    Dar odata pornit valul e foarte greu de oprit, cine se opune va fi maturat, si PSD, si PNL... Frumusetea e ca cu cit se opun mai mult progresului, cu atit isi arata mai deschis adevarata fata, si cu atit mai mult vor pierde procente din electorat.

    Si da, nu e corect ca cei din IT sa fie privilegiati fata de ceilalti, dar e un calcul strategic, prin aceasta scutire intreaga societate se pregateste de viitor. Eficacitatea masurii se vede in cifre, de la PIB la balanta de plati, la numarul de emigranti din rindul angajatilor in IT si pina la numarul de votanti USR+.
    • +5 (17 voturi)    
      principiile nu se discuta sau negociaza (Duminică, 2 iunie 2019, 14:09)

      John_english [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      România este in lumea a 3-a tocmai ca nu are principii.

      Revenind la subiect Sistemul feudal de caste trebuie sa dispară dacă vreți o Românie moderna. S-a ajuns in situația ca numai fraierii sa plătească impozite.
  • -4 (22 voturi)    
    gandire sanatoasa de IT-ist (Duminică, 2 iunie 2019, 12:51)

    cucuveauamov [utilizator]

    stau in Romania pentru ca am facilitati. Nu mai am, imi iau laptopul si plec. Ubi bene, ibi patria.
    • -1 (11 voturi)    
      bine ma Ghita (Duminică, 2 iunie 2019, 16:44)

      c8 [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      fii tu patriot!
    • +1 (5 voturi)    
      Ia si dosarul Microsoft cu tine (Duminică, 2 iunie 2019, 21:34)

      idsoc [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      ...cand pleci.
    • -1 (3 voturi)    
      Macar de-ar fi asa, dar nu e (Luni, 3 iunie 2019, 10:52)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      "gandire sanatoasa de IT-ist (Duminică, 2 iunie 2019, 12:51)
      cucuveauamov [utilizator]

      stau in Romania pentru ca am facilitati. Nu mai am, imi iau laptopul si plec. Ubi bene, ibi patria."

      ===============================

      Trecem peste faptul ca astia n-au nimic de-a face cu patriotismul, trecem peste faptul ca din suta aia de mii, abia gasesti 1000 de IT-isti ca in vest, restu-s profitori ai unei situatii-legi proaste.

      Sa vorbim despre cei 99.000 care "ar pleca daca nu mai au facilitati". Pai, valoarea lor - demonstrata de piata internationala IT - e de max 2000 euro pe luna, max 8 luni pe an.
      Cu banii astia, chiar cu 10% mai putin, poti trai in Romanika. Binisir. Ba te si plimbi si cu Uber, mananci bio si te dai cu bika.

      Dar ce faci in Londra? In Germania? Inchirierea unei locuinte la limita decentei te costa de la bun inceput peste 1000 de euro - NU in zone bune, bineinteles. Uber-ul te costa de 6 ori mai mult pe km si ai de parcurs mai multi km zilnic... etc, etc.

      Asadar, din acei 99.000 nu pleaca decat acel procent care oricum - din varii motive - se gandea sa plece.

      Eu zic ca santajul asta generalizat ar trebui sa inceteze; cei care vor sa plece...duca-se!
  • +6 (28 voturi)    
    Un inchis la minte (Duminică, 2 iunie 2019, 13:34)

    CogitoErgoSum. [utilizator]

    Chestia cu taxarea IT-istilor nu o sa functioneze niciodata pentru ca IT-istii or sa aiba intotdeauna optiuni:
    1. Pleaca din tara asta inapoiata.
    2. Se inregistreaza in Malta sau Gibraltar si platesc acolo aproape 0 lei..

    Aceasta scutire de taxe a fost facuta pentru a marii retentia acestor oameni inalt calificati. O buna parte din ei pleaca oricum in alte tari unde sunt platiti nu cu "marea suma" de 1000 de euro, ci cu 5000, 10000 etc

    Salariile sunt mici in IT-ul romanesc fata de nivelele de afara, iar daca mai si taxam aceste salarii, atunci alegerea va fi si mai simpla pentru toti absolventii. PNL este un partid populist, iar Orban este doar un profitor.

    Exista alte categorii care nu produc nimic si nu aduc niciun progres acestei tari: numarul de parlamentari si de consilieri din ministere, biserica neimpozitata, cei cu ajutoare sociale dar apti de munca, cei care fura prin PNDL, cei care fura fonduri europene etc.

    Intr-o tara ca asta unde productivitatea (6% din PIB produsa de industria IT cu doar 100.000 de angajati) este pedepsita cu taxe, nu merita decat sa te duci acolo unde ti-e tie mai bine, fara sa mai stai sa mai suporti mizeria politicului! Daca nu m-ar lega lucruri de tara asta si as mai avea 20 de ani, ca IT-ist, as pleca maine!
    • +3 (11 voturi)    
      Man (Duminică, 2 iunie 2019, 21:21)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui CogitoErgoSum.

      Scutirea asta a fost facuta in 2004 si sa-ti amintesc eu de ce: plata IT-istilor se facea la negru in plic pentru ca taxe. Raportat la ce era pe atunci, astia munceau pe salarii vestice ca lucrau doar cu straini. Salariul mediu local era praf, o mizerie. Cum bateau astia cu “lohn”-ul la usa atat de tare ca erau sa sparga usa, companii straine si multinationale care doreau sa intre pe piata, s-a dat legea asta. O scutire care a multumit multa lume si salariile au inceput sa apara la legal iar multicorporatiile au putut sa faca treaba aici. Dar asta a fost acum 15 ani!!! Acum nu mai are nici un rost!
    • +3 (7 voturi)    
      serios? (Luni, 3 iunie 2019, 4:59)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui CogitoErgoSum.

      Altii nu pot pleca, doar IT-stii, nu? Ia povesteste-mi cum te inregistrezi tu in Malta sau Gibraltar si fentezi chestia cu rezidenta fiscala > juma' de an.

      Eventual mai da-te pe niste site-uri de freelanceri si vezi ce spun. Doua tari UE sunt vehiculate pentru fiscalitatea redusa, FARA a fi vorba de impozit zero programatori, Bulgaria si Romania.

      De acord la lista cu sugative care nu produc. Mai adaugam cel putin magistratii si atarnatorii din primarii, incepand cu zgardienii, pardon, politia locala.
  • -1 (9 voturi)    
    Completari (Duminică, 2 iunie 2019, 13:36)

    giggig [utilizator]

    Am citit vreo 5 articole pe acest subiect numai aici pe Hotnews si multe altele pe diferite siteuri. Pana la urma cati IT-isti beneficiaza de aceasta scutire? Se stie si nu se spune sau habar n-avem?
    Sa nu spuneti o suta de mii ca nu va cred.
    • +2 (8 voturi)    
      evident ca nu-s 100.000 (Duminică, 2 iunie 2019, 15:01)

      John_english [utilizator] i-a raspuns lui giggig

      un inginer constructor sau un absolvent de liceu care lucreaza in IT nu sunt scutiti de impozit. nu mai socotim personalul auxiliar.

      se dezinformeaza intentionat.

      ministerul finanțelor ar trebui sa aiba numarul exact al celor scutiți de impozit.
      • -2 (6 voturi)    
        Evident (Duminică, 2 iunie 2019, 15:56)

        giggig [utilizator] i-a raspuns lui John_english

        Deci, cati sunt?
        Sau datele reale nu ne intereseaza?
        • 0 (6 voturi)    
          Ar trebui sa fie public numarul lor (Duminică, 2 iunie 2019, 16:08)

          John_english [utilizator] i-a raspuns lui giggig

          nu doar sa discutam la coltul străzii.

          ai un link către un site guvernamental unde sa putem consulta informatiile care se tot vehiculeaza in presa?
      • +1 (3 voturi)    
        Ba da (Duminică, 2 iunie 2019, 21:25)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui John_english

        Ba da, nu trebuie sa ai studii distincte in domeniu. Trebuie sa fii licentiat sau sa fii student.
  • +4 (16 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 2 iunie 2019, 17:20)

    [anonim]

    • 0 (14 voturi)    
      Vă daţi seama ce "PATRIOŢI" sunt cei din IT??? (Duminică, 2 iunie 2019, 20:48)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui

      Vă daţi seama ce "PATRIOŢI" sunt cei din IT???

      De zic că pleacă din ţară dacă plătesc impozit pe salariu ca toată lumea, ca toţi cetăţenii responsabili ???

      HUOOO bai IT-istilor şi narcisistilor !!!

      Nu mai încape egoul de cât de superiori sunteţi faţă de ceilalţi cetăţeni!

      RUŞINE!
      • +2 (10 voturi)    
        Comment sters de user (Luni, 3 iunie 2019, 7:15)

        Elfu [anonim] i-a raspuns lui Ed___

  • +7 (11 voturi)    
    Care 0% impozit in tari UE ???? (Duminică, 2 iunie 2019, 21:36)

    sfarleaza [utilizator]

    Ce prostii baga astia nene ? In care tari din UE sunt IT’istii scutiti de impozit ? De ce nu dau exemple? Sa numeasca tarile alea. Ce manipulari de rahat!
    • +1 (9 voturi)    
      eh (Luni, 3 iunie 2019, 4:52)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      In UE cica ar fi Polonia, zic ei, dar guvernului polonez ii e rusine sa puna asta pe site-ul propriu:
      Lasa ca acolo este 18% pana in aprox 8400 ron pe luna si 32% pentru ce depasesti. Lor le pute si 10% aici
      Nu stiu cat e manipulare sau ceva specific IT: cred ca doar ei stiu. In cazul asta, chiar si o simpla browsare pe net.
      • +1 (7 voturi)    
        Impozit nu e egal taxe. (Luni, 3 iunie 2019, 9:05)

        rtibv [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Ca pare ca amestecati termenii.

        IT-istii platesc taxe 35% si sunt scutiti de 10% impozit pe venit. Adica in loc de 45% platesc 35%.

        deci 35% (sau 45%) asta e mai mare decat 32% din Polonia...
        • -2 (4 voturi)    
          Domnule rtibv (Luni, 3 iunie 2019, 9:54)

          salvatore [utilizator] i-a raspuns lui rtibv

          Compari mere cu pere. La noi e cu contributiile angajatorului cu tot, 41,5% pe cand in exemplul dumitale la polonezi vorbesti doar despre brutul angajatilor. Am vazut la multi comentatori, si aici pe hn si pe alte site-uri, confuzia asta. Pur si simplu nu ati inteles ce a insemnat trecerea contributiilor de la angajator la angajat. Pe scurt, sa tineti minte, si sa va intre bine in cap, in Romania avem cea mai mica taxare a muncii din Europa. Ma refer la statele care conteaza, ca nu stiu cazul specific de la Monaco, Andorra, San Marino etc.
        • 0 (2 voturi)    
          eh... (Luni, 3 iunie 2019, 14:04)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui rtibv

          1. ti-a raspuns "salvatore", foarte complet. Apropos si de cine si ce amesteca

          2. discutia era ref impozit. Vezi ce tari a enumerat "industria"

          Uitasem sa dau link mai sus:
          https://www.paih.gov.pl/polish_law/taxation/pit

          Se pare ca "industria" este reprezentata de niste habarnisti sau de niste mincinosi.
  • +2 (10 voturi)    
    Unii habar nu au cu ce se mananca IT-ul :) (Luni, 3 iunie 2019, 2:08)

    Dismenoreea [utilizator]

    Contrar aparentelor, NU numai "programatorii" sunt IT-isti. Web design-ul ce e? Administratorii de retele sau platforme, help-desk, digital marketing,... etc.

    Softurile / Aplicatiile NU se vand singure si! NU s-ar vinde daca din pdv estetic si usurintei de a le folosi ar fi insalubre!

    Da! de acord ca nu tot postacul poate fi considerat IT-ist... :)

    Cat despre eliminarea facilitatilor, cred ca ar trebuie MUSAI sa vedeti care sunt acelea. Apoi sa puneti in balanta, nu sa vorbiti din invidie si/sau prostie!

    Ori, cand folositi o aplicatie sau doriti vreo platforma sau vreun site, sa va ceara asa cum e-n Vest! 5-6.000 dollari site-ul! ca sa va saturati sa deschideti gura inainte de a gandi!

    Va coditi sa va cumparati o licenta de Windows sau antivirus dar deschideti gura... :)

    Unii se pare ca habar nu au cat de greu se "cresc" it-isti, care sa fie si competenti! Mii de ore petrecute cu ochii-n ecrane, limbaje de programare, sute de documente si articole citite, echipamente, etc., etc.

    Daca s-ar pune in practica ineptia lui Orban si as fi IT-ist, as pune preturile si de 5x decat cele din prezent.
    • +2 (8 voturi)    
      iar unii economia (Luni, 3 iunie 2019, 4:47)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Dismenoreea

      Cine cumpara site-uri de la firmele care benefiziaza de facilitatile astea, nu platesc 300eur pe site, ci mai apropiat de 5-6k, dupa cum spui. Aaa... ca acele firme incaseaza 5-6k pe site vandut afara/aici si facut AICI, la costurile de aici, aia e altceva ;)
      Alea de 300-500 sunt facute la negru sau pe micro/pfa si nu pupa "facilitatea".

      Mii de ore sunt de pregatire sunt necesare in multe meserii, doar ca unii se cred mai cu motz. Mai sunt unii care se cred speciali: magistratii. And so on...

      PS: nici cosurile de gunoi din firmele de IT nu se golesc singure, deci clar merita si femeile de serviciu facilitatea, ca doar contribuie la curatenia/sanatatea IT-stului, care altfel ar aloca din timpul pretios si s-ar duce dracului proiectul.
  • +1 (7 voturi)    
    Scutire (Luni, 3 iunie 2019, 7:40)

    Arkantas [utilizator]

    Dar de ce nu se vorbeste si de scutirea de impozit pana in 2028 , pt. cei care lucreaza in constructii ? Cine mai urmeaza la rand ? Bugetarii ar vrea si ei si tot asa....
  • +1 (7 voturi)    
    Nimeni nu a făcut un calcul de genul (Luni, 3 iunie 2019, 8:54)

    falcoind [utilizator]

    100 000 angajați 6% din PIB (valoare adăugată tinde spre 100%) și 80 la suta merge la export direct.
    4 900 000 angajați 94% din PIB adică 1,91 % din PIB pe 100 000 de angajați . Ori cum iei IT-ul e minim de 3 ori mai productiv . Oameni din IT au brutul undeva la 10 000 RON (media) din car plătesc la stat 3600 RON fără impozit, pentru care primesc in schimb .... , Sunt oameni care se relocă cel mai ușor. Dacă preferi sa ii ai dincolo de granite introdu-le impozit chiar de 50% mama lor de " burghezi" O sa ai surpriza ca in loc de 3600 Ron / luna per om și 100 000 angajați , o sa încasezi 2000 Ron / luna și o sa ai 10 000 de angajați. In europa e "foame" de IT-iști și nu doar de vârfuri, e nevoie de zeci de mii și pt gestionarea de date , unde da nu scrii nici o linie de cod poate. semnat Unul care lucrează la o firma de "IT-iști " care maine ar mai angaja 50-100 oameni și nu are de unde.
    • 0 (4 voturi)    
      Industria auto e mai productiva (Luni, 3 iunie 2019, 10:03)

      salvatore [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      Si inca ceva: 5 mld euro nu inseamna 6% din PIB. Incercati cu 2,5-3%, bine?
    • +1 (3 voturi)    
      Bre (Luni, 3 iunie 2019, 10:32)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      Lasa angajatul ca nu e pentru tine.
  • +3 (5 voturi)    
    It (Luni, 3 iunie 2019, 9:35)

    GICOMANU [utilizator]

    6% din PIB minus ceea ce nu dau la stat mai ramane 2% .Cei mai afectati vor fi proprietarii de spatii inchiriate .
  • 0 (4 voturi)    
    Orban o relicva a sistemului comunist (Luni, 3 iunie 2019, 12:32)

    matali [utilizator]

    Orban este un dobitoc . Habar nu are cu ce se mananca acesta industrie , care e scopul acestei masuri, care a fost sa incurajeze aceasta industrie si ca aceasta scutire de impozit este adoptata in alte tari din Europa. Pentru el pana si videochatul este considerat ca facand parte din IT. Sper sa nu il ia nimeni in serios pe acest betiv notoriu. Sper ca specialistii, programatorii etc sa plece din tara asta si sa ii lase pe comunistii astia care sunt un mare obstacol in dezvoltarea tarii. In loc sa incurajeze industria IT sau oricare alta industrie din Romania, el e suparat pe ea,dintr-un motiv pe care numai el il stie si vrea sa ii puna cat mai multe bete in roate, sa o taxeze sa o impoziteze.Imi este rusine ca am votat vreodata partidul individului asta.
    • +1 (3 voturi)    
      curiozitate (Luni, 3 iunie 2019, 14:06)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui matali

      In ce alte tari din UE itistii au impozit zero? Presupun ca poti da niste exemple si linkuri


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by