Telekom Romania va crește prețurile serviciilor sale, începând cu 1 martie 2020. Operatorul și-a majorat de două ori prețurile anul trecut

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 23 ianuarie 2020, 16:37 Economie | Telecom


Deutsche Telekom logo
Foto: Deutsche Telekom
​Telekom România (fostele Romtelecom și Cosmote) a anunțat joi că va crește prețurile serviciilor sale de la 1 martie 2020, în contextul creșterii costurilor legate de furnizarea serviciilor de comunicații. Astfel, pentru clienții rezidențiali, începând cu data de 1 martie 2020, prețul pentru fiecare serviciu fix (internet, TV și voce) și pentru fiecare abonament mobil va fi majorat cu 2 lei (TVA inclus), adică 0,42 de euro (TVA inclus), a anunțat operatorul. Amintim că anul trecut a fost un întreg scandal legat de creșterea generală a prețurilor în comunicații, Telekom majorându-și de două ori tarifele.

Câteva precizări din comunicatul Telekom legat de creșterea prețurilor:

  • "În contextul creșterii costurilor legate de furnizarea serviciilor de comunicații, precum și pentru a asigura în continuare viabilitatea economică, compania Telekom Romania este nevoită să modifice condițiile de furnizare a serviciilor de comunicații electronice și să majoreze o parte din tarifele serviciilor de comunicații din portofoliul său. Această modificare este influențată și de creșterea costurilor în toate sectoarele de business, în peisajul economic actual.
  • Astfel, pentru clienții rezidențiali, începând cu data de 1 martie 2020, prețul pentru fiecare serviciu fix (internet, TV și voce) și pentru fiecare abonament mobil va fi majorat cu 2 lei (TVA inclus), adică 0,42 de euro (TVA inclus). Toți clienții rezidențiali vor fi informați cu privire la aceste modificări, atât prin canale de informare electronice, cât și prin intermediul notificărilor transmise prin serviciile de curierat.
  • Această ajustare nu se aplică prețurilor pentru echipamentele contractate, terminalele sau echipamentele fixe închiriate. De asemenea, majorarea nu se aplică serviciului de telefonie fixă, în cazul în care acesta este singurul tip de serviciu contractat de la Telekom Romania.
  • Totodată, clienții companii vor fi informați prin intermediul notificărilor scrise de schimbări aferente contractelor de furnizare a serviciilor de comunicații electronice încheiate cu Telekom Romania.
  • Telekom Romania mulțumește clienților pentru cele aproape opt milioane de contracte retail și corporate, pentru înțelegerea constrângerilor macroeconomice și de afaceri care au condus la această decizie. Suntem încrezători că nivelul de calitate a serviciilor furnizate va compensa această ajustare de prețuri".

Scandalul creșterii prețurilor telecom din 2019 și cum au fost amendate Vodafone și RCS&RDS

Amintim că anul trecut a fost un întreg scandal iscat de creșterea prețurilor în telecom. Totul a început în luna aprilie din 2019, în plină campanie electorală pentru alegerile europarlamentare, pe fondul unor creșteri de prețuri efectuate sau anunțate de toți operatorii de comunicații mobile.

Senatorul ALDE, Daniel Zamfir, i-a chemat la audieri în Parlament, în data de 16 aprilie, pe reprezentanții operatorilor de telefonie mobilă, precum și conducerile ANPC (Protecția Consumatorilor) și ANCOM (Arbitrul telecom) pentru a da explicații legate de anunțurile privind creșterea prețurilor.

  • Daniel Zamfir a vrut să afle dacă aceste majorări au legătură cu OUG 114/2018, controversata ordonanță a lăcomiei care a suprataxat mediul de afaceri, inclusiv cel din telecom.

La acel moment, RCS&RDS și Telekom România majoraseră deja prețurile serviciilor, iar UPC și Vodafone își anunțaseră clienții că vor majora tarifele cu circa 1 euro, începând din luna mai. Orange nu a majorat tarifele pentru clienţii existenţi, dar şi-a relansat oferta comercială de abonamente, cu noi planuri tarifare care erau mai scumpe tot cu 1 euro pentru clienţii noi.

Niciun operator nu a pus majorarea prețurilor pe seama Ordonanței lăcomiei deși toți au criticat la unison noile taxe și amenzi impuse prin OUG 114, ca având un efect negativ asupra sectorului telecom.

Dintre toți operatorii telecom invitați de senatorul ALDE, doar conducerea RCS&RDS a venit la audieri și a negat că a majorat prețurile din cauza OUG 114.

Ulterior, Vodafone și RCS&RDS au fost amendate de Protecția Consumatorului (ANPC) pentru că au majorat tarifele, iar companiile au atacat în instanță măsurile autorității. Telekom și-a majorat din nou tarifele în octombrie 2019, potrivit ZF.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















9596 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    Mai aveti clienti !!!? (Joi, 23 ianuarie 2020, 16:59)

    sipu [utilizator]

    in romania ”masochismul” are multi adepti ................
    • +3 (7 voturi)    
      Nu vedem padurea de copaci (Joi, 23 ianuarie 2020, 17:30)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui sipu

      Ordonanta 114.
      • +4 (4 voturi)    
        Una dintre majorari a fost datorata (Joi, 23 ianuarie 2020, 20:54)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

        ordonantei 114. Datorita faptului ca guvernul Orban a modificat ordonanta 114 prin ordonanta ar fi normal ca cei ce presteaza servicii de telecomunicatii sa scada tarifele.
  • -1 (7 voturi)    
    ordonanta lacomiei :)))))) (Joi, 23 ianuarie 2020, 17:14)

    Bocu' lu'Ioha [utilizator]

    s-a scos ordonanta lacomiei si au crescut preturile :)))))
    ce frumos mor unii de grija multinationalelor :))))
  • +6 (6 voturi)    
    mda (Joi, 23 ianuarie 2020, 17:21)

    Zero_Kelvin [utilizator]

    Sa intelegem ca Telekomul trebuie sa se vanda fara clienti?
    • 0 (2 voturi)    
      ca si (Joi, 23 ianuarie 2020, 17:54)

      reddry [utilizator] i-a raspuns lui Zero_Kelvin

      fosta industria romaneasca ! totul la fiare vechi un scenariu cunoscut! reteaua pasiva+ centralele TDM + IP network etc trebuie transformate in cenusa cu sprijinul PSD ului(Grindeanu de la Ancom); sa traiti bine!
  • +2 (2 voturi)    
    Oligopol (Joi, 23 ianuarie 2020, 18:23)

    TheFreeOne [utilizator]

    Nu se poate face un plan de afarceri in care sa se ia in calcul mentinerea pretului pentru serviciile existente/clientii existenti si eventual un tarif dinamic pentru tot ce e nou ?
  • +1 (1 vot)    
    nu pot (Vineri, 24 ianuarie 2020, 6:58)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    De-aia a fost campania sa treci pe abonament ca sa poata sa le scumpeasca ca la cartela ai alte variante. Cu abonamentele lucrezi mai usor. Saracii nu pot sa iasa din spirala de pierderi. Da ei oricum pleaca nu inteleg ce se mai agita atata.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by