Telekom România anunță creșterea principalilor indicatori financiari pentru prima oară în patru ani. Numărul de angajați și clienți este în scădere

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 19 februarie 2020, 14:37 Economie | Telecom


Rezultate Telekom 2019
Foto: OTE
Pentru prima oară în patru ani, principalii indicatori financiari ai anului 2019 - veniturile, profitul EBITDA şi fluxul de numerar operațional - au înregistrat creştere de la un an la altul, a anunțat miercuri grupul Telekom România (fostele Romtelecom și Cosmote). Pe de altă parte, numărul de clienți a scăzut pe toate liniile de servicii, cu excepția serviciilor fix-mobile. Ca urmare a proceselor de transformare și automatizare, numărul angajaţilor full time a scăzut cu 21% de la 6.356 persoane în 2018 până la 5.029 persoane în 2019.

  • "Pentru prima oară în patru ani, principalii indicatori financiari ai anului 2019 - veniturile, EBITDA şi fluxul de numerar operational - au înregistrat creştere de la un an la altul. Veniturile consolidate ale Telekom Romania au crescut cu 5%, până la 980 mil. EUR. EBITDA ajustată înainte de IFRS16 a crescut cu 5% până la 144 mil. EUR, înregistrând a patra creştere trimestrială succesivă. Fluxul de numerar ajustat (FCF) şi după excluderea plăţilor istorice către OTE Group, a înregistrat, de asemenea, o creştere relevantă de peste 55 mil. EUR in 2019. FCF a devenit pozitiv pentru prima oară în ultimii trei ani.", se arată în comunicatul transmis miercuri de Telekom România.

Datele grupului elen OTE (vezi și imaginea atașată articolului) arată scăderi ale numărului de clienți pe toate liniile de servicii, cu excepția pachetelor de servicii integrate fix-mobile.

Alte precizări ale Telekom România cu privire la rezultatele din 2019:

  • - Veniturile din serviciile mobile au înregistrat patru trimestre de creştere succesivă în 2019. Această creştere se reflectă şi în cea anuală, determinată în mod semnificativ de tranzacţii ICT majore în T4 2019.
  • - La nivelul costurilor, cheltuielile operaţionale totale au scăzut cu peste 3% în 2019, comparativ cu 2018, arătând un trend în continuă îmbunătăţire în T4. Aceste economii şi îmbunătăţirea fluxului de numerar sunt un efect direct al programului de transformare “Cash for Growth” pe care compania îl derulează şi datorită căruia un număr semnificativ de iniţiative au fost implementate cu succes.
  • - Ca urmare a proceselor de transformare, numărul angajaţilor full time a scăzut cu 21% de la 6.356 în 2018 până la 5.029 în 2019, prin automatizarea proceselor, simplificarea şi concentrarea pe departamentele care interacţionează în mod direct cu clienţii.
  • - Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania, despre aceste procese de automatizare: "Întreaga companie a trecut printr-un program de îmbunatățire a performanţei care s-a derulat pe parcursul unui an. Spre exemplu, printr-un management îmbunătățit al logisticii și al inventarului am reușit să ne reducem inventarul cu peste 20 mil. EUR. Vom continua să implementam și alte îmbunătățiri relevante ale costurilor și fluxului de numerar.
  • În același timp, investim în capabilităţi pentru viitor. Spre exemplu, am îmbunătățit performanţele digitale ale companiei dublând procesele de automatizare prin intermediul roboților până la aproape 100 în 12 luni și vom continua să facem acest lucru în 2020. Am început, de asemenea, să implementăm algoritmi de Inteligenţă Artificială și Machine Learning care ne ajută să creștem nivelul de personalizare a ofertelor noastre. Vom continua acest tip de investiții: spre exemplu discutăm acum implementarea “călătoriei către cloud”.

Despre numărul de clienți și veniturile înregistrate:

  • - Segmentul strategic al serviciilor convergente fix-mobil a continuat să crească pe parcursul anului 2019 şi a înregistrat un avans de 72% în T4 2019, până la 846.000 de utilizatori în prezent. Astfel, Telekom îşi consolidează poziţia de lider de piaţă pe acest segment.
  • - Veniturile din serviciile fixe au scăzut cu 5% în T4 2019 comparativ cu T4 2018, până la 55.4 mil. EUR. Acest rezultat a fost determinat de scăderea bazei de clienţi, în special pe segmentele de voce şi TV DTH. Scăderea a fost cotrabalansată parţial de creşterea ARPU.
  • - Segmentul de TV a ajuns la 1,3 mil. de utilizatori în T4 2019, un declin de 8% comparativ cu T4 2018, determinat în special de scăderea numărului de utilizatoril de tehnologie DTH. În acelaşi timp creşterea ARPU (n.a venitul mediu pe utilizator) şi a numărului de utilizatori de pachete cu conţinut diversificat, a contracarat scăderea numărului de utilizatori de servicii TV şi a menţinut veniturile stabile.
  • - Numărul de utilizatori de servicii broadband a avut un declin uşor comparativ cu T4 2018 şi a ajuns la 1,1 milioane. În acelaşi timp, veniturile din servicii broadband au înregistrat o creştere de 8% în T4 2019 comparativ cu T4 2018, reflectând concentrarea companiei pe oferte cu valoare mai ridicată, cu un ARPU mai mare.
  • - Veniturile din servicii mobile au continuat să se stabilizeze în T4 2019 totalizând 75 mil. EUR, cu o scădere uşoară de sub 1% comparativ cu T4 2018, un rezultat susţinut de finalizarea unui proiect ICT major. Un trend pozitiv poate fi remarcat în veniturile din date mobile, care au înregistrat o creştere de 11% în T4 2019 comparativ cu T4 2018.
  • - Strategia de migrare a segmentului prepay către abonamente a continuat şi în 2019. Ponderea clienţilor postpaid în baza totală de clienţi de servicii mobile - de 4 milioane - a crescut cu 38% în T4 2019.

Președintele Consiliului Concurenței: Telekom vrea să iasă din piața de comunicații din România

Nici comunicatul Telekom România și nici cele ale grupurilor OTE ori DT nu menționează nimic despre procesul avansat de vânzare a operațiunilor din România. Președintele Consiliului Concurenței a declarat chiar marți, 18 februarie 2020, că Telekom vrea să iasă din piața de comunicații din România.

Două mari lucruri se întâmplă anul acesta în industria telecom: Unul din cei patru mari operatori vrea să iasă din piață și al doilea este lictația pentru noile frecvente pentru servicii 5G, a declarat marți Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței. "Și eu aș vrea să fie la fel de concurențială piața telecom cum e acum, dar se întâmplă niște lucruri și va trebui să ne batem capul, în perioada următoare, ca lucrurile să rămână la fel de concurențiale. Pe partea de preluare a operațiunilor Telekom, dacă se va ajunge acolo, este implicat și Bruxelles-ul și noi și ANCOM vom lucra cu oficialii europeni", a precizat Chirițoiu.



Citeste mai multe despre   







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4457 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    Normal, doar vor sa vanda. (Miercuri, 19 februarie 2020, 14:45)

    Amad [utilizator]

    Trebuie sa prezinte cifre ... atragatoare.
    Spor la periat.
    • +5 (7 voturi)    
      ha... (Miercuri, 19 februarie 2020, 14:51)

      TheBlizzard [utilizator] i-a raspuns lui Amad

      Mi-ai luat vorba din.... tastatura. :)
      Absolut corect.
  • +7 (7 voturi)    
    Jalnic (Miercuri, 19 februarie 2020, 14:49)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Numarul de abonati va continua sa scada. Atunci când factura de telefon a ajuns dubla fata de cea de la (...) care imi furinza telefon+tv, am renuntat. Creșterile nesimtite de tarife, modificarile unilaterale de contracte, facturi trimise DUPA data scadentei la care se percep si penalitati, toate acestea vor duce in continuare la scaderea numarului de abonati. Bine ca au creștere de ... indicatori :)
    • +5 (7 voturi)    
      sa scada ! (Miercuri, 19 februarie 2020, 15:20)

      Jude [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Normal ca numarul de clienti va continua sa scada.
      Cand ai abonament la un pret de 95 lei si te trezesti :

      - am scos Maxpack pentru uniformizarea pachetelor. Platesti in plus ca sa vezi
      - am scos Eurosport si Discovery pentru ca in urma analizei noastre pe un segment "reprezentativ" de 800 de persoane am dedus ca asta vor Romanii
      - am scos programele pentru Adulti ca asa vrem noi.

      Dupa astfel de procedee si cresterea tarifului de la 95 la 128 lei (doar cu Maxpack) e de la sine inteles ca voi renunta curand. Peste 1 luna se fac 2 ani si pot sa reziliez fara batai de cap.

      Sper in final sa vanda cat mai prost , pentru ca oricum serviciile sunt de proasta calitate.
  • +3 (3 voturi)    
    totul (Miercuri, 19 februarie 2020, 15:21)

    costelo999 [utilizator]

    este in scadere doar profitul este in crestere, asa este la multinationale, nemtii stiu de ce ....
  • +3 (3 voturi)    
    Stiu cum pot face profit si mai mare (Miercuri, 19 februarie 2020, 16:04)

    Orpheus [utilizator]

    Solutia succesului: sa-i dea afara pe toti angajatii! Sa vezi ce o sa scada cheltuielile!
  • +1 (1 vot)    
    Nu numai (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:21)

    Cetateanu [utilizator]

    Toate cele spuse despre Telekom cu valoarea serviciilor plus magarii in cardasie cu firmele partenere de rapturi asupra clientilor mai vechi pentru a le baga pe gat noi (de)servicii.
  • 0 (0 voturi)    
    O mare pacalela (Joi, 20 februarie 2020, 10:11)

    dorin23231358089410391 [utilizator]

    Dupa multi ani am reusit sa scap de acest grup infractional organizat !
    M-au furat la bani de nu stiu cate ori, m-au pacalit la contracte si servicii , mi-au cerut bani in plus de fiecare data. De cate ori am incercat sa explic ca nu este in regula cum procedeaza , au motivat cu fel si fel de tertipluri si portite.
    Net-ul este plin de sute si sute de infractiuni financiare si contractuale acoperite, pe care le practica cu propii clienti.
    Sper din tot sufletul sa se aleaga praful de ei !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by