​Grupul DIGI/RCS&RDS, controlat de miliardarul orădean Zoltan Teszari, a raportat vineri venituri în creștere cu 11% până la 313,2 milioane de euro în primul trimestru din acest an în piețele din România, Ungaria și Spania, dar și o creștere cu 9% a contractelor de servicii încheiate. Necesitatea de a fi conectați și trecerea masivă la munca de acasă au contribuit la utilizarea susținută de servicii fixe. "Rețelele noastre au susținut o creștere de trafic de până la 30%, pentru datele fixe, la ore de vârf, și o creștere normală a traficului de date mobile de 11%, în martie, comparativ cu februarie, în România.", a declarat Serghei Bulgac, Chief Executive Officer (CEO) al Digi Communications N.V.

Serghei Bulgac, CEO DIGIFoto: RCS-RDS

Grupul Digi Communications N.V. a publicat vineri, 15 mai, rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2020, anunțând la 31 martie 2020 venituri în creștere cu 11%, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent (de la 281,2 milioane euro la 313,2 milioane euro) și creșterea RGU cu 9 %, la 16,5 milioane. EBITDA ajustată a fost de aproximativ 114,7 milioane euro (inclusiv IFRS 16), o creștere cu 26,4 % față de aceeași perioadă a anului 2019.

  • “În ultimele 2 luni, prioritățile echipei noastre de management au fost să asigurăm atât condițiile de sănătate pentru angajați și clienți, cât și echipamentele de protecție necesare. Am făcut eforturi pentru a preveni blocajele în lanțul de aprovionare, am continuat să dezvoltăm capacitățile tehnologice și să asiguram lichiditatea companiei. Confruntate cu restricții în toate teritoriile unde operăm și cu schimbarea comportamentului clienților, echipele noastre au depus toate eforturile pentru a păstra același nivel de calitate al serviciilor ca în perioadele de normalitate. Rețelele noastre au susținut o creștere de trafic de până la 30%, pentru datele fixe, la ore de vârf, și o creștere normală a traficului de date mobile de 11%, în martie, comparativ cu februarie, în România.", a declarat Serghei Bulgac, Chief Executive Officer (CEO) al Digi Communications N.V.

Având în vedere contextul general de sănătate publică de la jumătatea lunii martie, compania s-a concentrat asupra răspunsului la pandemia COVID-19 și asupra măsurilor de restricție luate de autoritățile din toate teritoriile (în România din 23 martie 2020, în Ungaria începând cu 11 martie, în Spania din 15 martie și în Italia din 12 martie).

În România, în perioada de restricții, s-a remarcat o creștere a utilizarii de servicii fixe de internet și televiziune prin cablu pentru clienții rezidențiali. Necesitatea de a fi conectați și trecerea masivă la munca de acasă au contribuit la utilizarea susținută de servicii fixe. Aceasta s-a reflectat în creșterea traficului în rețeaua fixă cu 20-30%, în special în a doua parte a zilei.

Astfel, la finalul primului trimestru, Digi a înregistrat un progres al RGU pentru serviciile de internet și televiziune prin cablu și a atins un număr record de servicii vandute clienților: 3,7 milioane RGU (televiziune prin cablu), respectiv 2,9 milioane RGU (internet fix).

În Ungaria, cu toate că au fost adoptate măsuri restrictive diferite de celelalte teritorii, nu a existat un impact negativ semnificativ în perioada de restricție asupra filialei care a urmat, în linii mari, același ritm ca pentru perioadele normale de activitate.

În Spania, ritmul de creștere a serviciilor vândute (RGU) a fost impactat semnificativ până acum, ca urmare a restricțiilor de portabilitate a numerelor de telefonie fixă și mobilă implementate în această perioadă. Digi Spania a reușit, în primul trimestru al anului, să depășească pragul de 2 milioane RGU pentru serviciile de voce și date mobile, îmbunătățindu-și contribuția la veniturile grupului (20% din veniturile totale ale Grupului) și EBITDA (11% din EBITDA Grup).