​Probleme în rețeaua Raiffeisen Bank: Zeci de clienți acuză că li s-au reținut mii de lei de pe carduri / Banca spune că va returna sumele 'în cel mai scurt timp posibil'

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 14 iulie 2020, 16:36 Economie | Telecom


Probleme in reteaua Raiffeisen Bank
Foto: Captura Facebook
​Zeci de clienți ai Raiffeisen Bank acuză că s-au trezit cu mii de lei blocați pe carduri atunci când au încercat să scoată de la bancomate, iar alții se plâng că nu pot folosi deloc cardurile de câteva zile. "Urma sa plecam în concediu, m-am dus sa scot 4000 de lei de la bancomat, m-am trezit și fără cash și fără bani pe card, nu pot sa alimentez mașina, nu pot să-mi fac cumpărăturile, nu putem pleca nicăieri, banii sunt blocați la ei, și ne asigura în continuare ca "se va rezolva în cel mai scurt timp", reclamă un client pe pagina de Facebook a băncii, la postarea în care banca încearcă să calmeze spiritele.

UPDATE (19:30) Precizările transmise marți, 14 iulie, de Raiffeisen Bank la solicitarea HotNews.ro:

  • "În acest moment tranzacțiile cu carduri funcționeaza normal, dar mai pot apărea întreruperi de scurtă durată, în urma unei actualizări complexe a sistemelor informatice. Intermitențele au apărut luni și în mai mică măsură astăzi.
  • De asemenea, confirmăm că toate sumele care au apărut ca blocate sau nu au fost vizibile în contul clienților în urma unei plăți nefinalizate în cursul zilei de luni, 13 iulie, sunt în conturile clienților. În astfel de situații, când se întrerupe o plată înainte de finalizare, dar suma apare ca reținută, timpul mediu de remediere este de circa o oră. Aceste remedieri au loc în mod automat, nu este necesară o acțiune din partea clienților (apel în call center sau în agenție).


Ce mesaj a afișat luni, 13 iulie, Raiffesen Bank pe pagina proprie de Facebook:
  • "Dragi clienți,

    În acest moment, tranzacțiile efectuate cu cardurile de debit funcționează cu întreruperi, motiv pentru care vă cerem scuze pentru disconfortul creat. Depunem toate eforturile pentru remedierea situației. De asemenea, vă asigurăm că toate sumele care au fost blocate vă vor fi returnate în cel mai scurt timp posibil. Mulțumim pentru înțelegere.
    ", a postat Raiffesen bank e pagina proprie de Facebook în urmă cu 20 de ore.

Postarea are peste 140 de comentarii și peste 40 de distribuiri, oamenii acuzând și acum la postări mai recente că lucrurile nu s-au rezolvat și nu-și pot folosi cardurile.



  • "Urma sa plecam în concediu, m-am dus sa scot 4000 de lei de la bancomat, m-am trezit și fără cash și fără bani pe card, nu pot sa alimentez mașina, nu pot să-mi fac cumpărăturile, nu putem pleca nicăieri, banii sunt blocați la ei, și ne asigura în continuare ca "se va rezolva în cel mai scurt timp", dacă pierd 1-2 nopți de cazare achitate deja, cui ii pasă? Cine suporta pierderea? Clientul, banca face mereu sa nu iasă cu nimic în pierdere.", reclamă pe Facebook doi internauți.
  • "Astazi am primit refuz la plata de 2 ori la un POS Raiffeisen folosind un card de la alta banca. A treia incercare dar la un POS BRD (acelasi comerciant) a fost cu succes. Apoi a venit surpriza: banii au fost retrasi si pentru cele doua tranzactii esuate desi am primit chitanta cu tranzactie declinata. Good job Raiffeisen!", a reclamat acum 18 ore un alt utilizator la postarea băncii.

Alte mesaje ale utilizatorilor la postarea Raiffeisen de pe Facebook:

  • "Am vrut să scot bani de la bancomat, bani nimic dar pe card mi i-a reținut!", scrie un alt utilizator.
  • "Nu e ok sa lasati oamenii fara bani atata timp. Incerc sa va contactez de 2 ore pentru a primii banii inapoi si tot nu mi s-a spus exact cand ii voi avea. Deja consider sa schimb banca", susține un altul.
  • "Eu am patit asa ieri dar pana seara mi.au bagat banii fara sa reusesc sa vb cu cineva la nr dat de ei la banca,*2000", scrie un altul., arată alt utilizator.
  • "E vreun atac cibernetic, trebuie să punem la îndoială securitatea băncii?!?!", se întreabă un alt utilizator.

Contactați de HotNews.ro, oficialii CERT-RO (Centrul național de răspuns la incidente de securitate cibernetică) au precizat că "nu le-a fost semnalat niciun incident de securitate cibernetică din partea Raiffeisen Bank."

HotNews.ro a contactat oficialii Raiffeisen pentru a afla detalii despre aceste probleme și momentul când vor fi rezolvate și vom reveni cu răspunsuri imediat ce le vom primi.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















21246 vizualizari

  • +4 (12 voturi)    
    plus despagubiri (Marţi, 14 iulie 2020, 16:45)

    Mistrelutz [utilizator]

    de minim 10 % din suma ar trebui :)
    • -1 (5 voturi)    
      Depinde (Marţi, 14 iulie 2020, 17:37)

      Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      Daca in contract ai o clauza prin care banca nu e responsabila, nu iti ramane decat sa ii dai in judecata insa cu mare probabilitate vei pierde.
  • -1 (23 voturi)    
    lel (Marţi, 14 iulie 2020, 17:09)

    Georgiana1995 [utilizator]

    Mai bine cu bani în buzunar."Aplicaţia","cardu",ia uite că nu am bani să bag benzină,mi-au blocat banii nişte unii,care au zis ei că au grijă de banii mei,hahahahah !!
    • -5 (9 voturi)    
      lol (Marţi, 14 iulie 2020, 22:00)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Georgiana1995

      Ce foame va bantuie in kiselef 6...
  • +6 (10 voturi)    
    La CEC identic (Marţi, 14 iulie 2020, 17:23)

    Criogenia [utilizator]

    Am impresia ca este o manevra de contabilitate/raportare interna adoptata si de CEC care a recurs la aceeasi manevra saptamana trecuta.
  • +10 (16 voturi)    
    de asta zic (Marţi, 14 iulie 2020, 17:29)

    EuInsumi [utilizator]

    ca nu e ok sa fim obligati sa tinem banii in banci. In conditiile in care nu se mai pot face plati mai mari de 5000 lei cash esti obligat sa tii banii in banci. ceea ce nu e in regula
  • +5 (13 voturi)    
    Recomand cu caldura (Marţi, 14 iulie 2020, 17:41)

    Idi O'Tool [utilizator]

    CARDUL DE CREDIT pe care daca il achiti cu suma cheltuita pana in perioada specificata, nu platesti nici o dobanda. Platesti poate 1-2 euro comision la card (multe banci nu au nici asta).

    Daca banca are o problema cu banii, pai sunt banii bancii si sa se spele pe cap si sa isi rezolve problema. In plus, in caz de frauda, problema e intre banca si hot (nu esti parte a problemei) atata timp cat tu nu ai facut parte din lantul fraudei (nu ai trimis datele cardului unui tert).

    Tatal meu a avut tranzactii in UK la o casa de pariuri pt curse de cai. Problema e ca NICIODATA nu a fost in UK si uraste caii (nu ii plac ca animale). S-a facut plangere si asta e tot. Banii oricum nu erau ai lui. Banca a rezolvat problema.
    • +4 (8 voturi)    
      Cu conditia sa functioneze sistemul informatic ... (Marţi, 14 iulie 2020, 18:55)

      yafov [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

      De acord cu dvs., cardul de credit e foarte util; ce ne facem insa atunci cand sistemul informatic/aplicatia mobila "pica" si nu mai stim care sunt soldurile corecte (a se vedea cazul UniCredit) ?
      • +4 (6 voturi)    
        Poti lua un card de credit de la mai multe banci (Marţi, 14 iulie 2020, 19:43)

        Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui yafov

        Asa fac si eu. Tocmai pentru ca sistemul uneia poate pica. Tot ce trebuie sa faci e sa nu te lacomesti (nu iei 2 carduri a 4000 Euro fiecare ci 2 a 1000 de Euro fiecare la inceput) si sa gasesti doua banci unde taxa de card sa fie mica / acceptabila.

        Cardul de credit este mult mai sigur decat cel de debit pentru ca nu sunt banii tai in joc.
        • 0 (0 voturi)    
          E vorba de banii clientului ... (Miercuri, 15 iulie 2020, 18:46)

          yafov [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

          Utilizez carduri de credit de 15 ani, avem mai multe in familie, suntem la curent cu toate detaliile si stim sa le utilizam.

          Problema intalnita la UniCredit nu e la nivelul utilizarii cardurilor de credit (banii bancii), ci la rambursare (banii clientului) - de ex. se ramburseaza o suma importanta si te trezesti ca sistemul nu functioneaza si ... banii "dispar" ! Adica nici datoria nu e acoperita, nici suma nu apare ca disponibila si te mai trezesti si cu calcul de dobanda ("doar" 26%/an, un fleac ...).

          Despre asta e vorba ... dureaza de peste 3 luni !
    • 0 (4 voturi)    
      hm (Miercuri, 15 iulie 2020, 7:37)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

      Nu înțeleg relevanta faptului că tatăl tău urăște caii. In primul rand nu ne privește, in al doilea rând poate să urască caii dar să facă tranzactii- multi dintre noi uram munca dar ne ducem la birou.

      Relevanta tranzacțiilor cu cardul de credit nu e in faptul că "sunt banii băncii" ( in momentul in care îi cheltui sunt ai tai și ai luat un credit de la banca), ci în faptul că în general cardurile de credit au asociate asigurări contra fraudelor.
    • 0 (2 voturi)    
      cum, ba?! (Miercuri, 15 iulie 2020, 10:05)

      ipsilon [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

      sa nu-ti placa caii?! .. pfff ...
  • +6 (10 voturi)    
    Sunt multe alte probleme ... (Marţi, 14 iulie 2020, 18:51)

    yafov [utilizator]

    E foarte bine ca HotNews s-a implicat si a solicitat detalii entitatilor implicate; ar fi bine sa extinda investigatiile, mai ales ca sunt multe alte probleme legate de carduri.
    Un exemplu naucitor : la UniCredit, de peste 3 luni (!) clientii posesori de carduri de credit nu mai au acces la solduri calculate corect ! Nu stiu nici cat au disponibil, nici cat au de rambursat la proxima scadenta, ca sa nu mai vorbim de tranzactii refuzate si situatii lunare eronate !
    In toate cazurile, clientii sunt "dusi cu zaharelul" ... poate HotNews se va bucura de mai multa "trecere" si va scoate la lumina ce si cum ...
    • +5 (7 voturi)    
      Nu pot intelege (Marţi, 14 iulie 2020, 19:46)

      Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui yafov

      De ce mai au inca clienti. Daca mie banca imi facea asta plecam dupa prima saptamana. Am plecat de la o banca in 2004 pentru ca atunci la ebanking trebuia sa instalez un certificat root al unei autoritati de certificare pe calculator, certificat pe care il descarcam de pe site-ul lor, ca sa imi mearga ebankingul. Cand am citit instructiunile, sa pic de pe scaun. Dar ca sa imi bat joc de ei am sunat si am cerut sa verificam impreuna semnatura digitala a certificatului. Angajatul bancii a scris pe hartie cu pixul numerele hexa timp de vreo 3 minute pana cand m-a intrebat: e lung? I-am zis ca aproape o jumatate de pagina.
      • +6 (8 voturi)    
        :) (Miercuri, 15 iulie 2020, 7:40)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

        Sunt puține opțiuni de banking pentru persoanele fizice: BT, ING, Raiffeisen.

        In rest fie bănci mari calibrate pe corporate (BCR, BRD, Unicredit) care ignoră clienții pers fizice; fie bănci netehnologizate suficient (gen CEC), fie bănci mici la care îți tremura izmenele pentru bani.
        • 0 (2 voturi)    
          Multumesc de completari (Miercuri, 15 iulie 2020, 12:00)

          Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

          Nelocuind in Romania nu aveam de unde sa le stiu.
  • +3 (3 voturi)    
    CARD-uri ... card-uri ... (Miercuri, 15 iulie 2020, 8:47)

    jidanul [utilizator]

    Asa meritam ... toate bancile cu BNR-ul in frunte au indemnat romanii sa foloseasca carduri si acum suntem sclavii bancilor si cand bancile vor, ne iau banii si/ sau nu-i primim ori stam la coada cu orele pentru ca sa ne scoatem salariile, asa cum a fost cazul in data de 10.07. 2020, cand am stat la rand 2 ore si jumatate impreuna cu alti 50 de romani, chiar la Raiffeisen Bank. In acest fel BNR-ul permite bancilor straine sa se joace de-a "alba-neagra" cu banii romanilor.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by