VIDEO Cum arată noul buletin electronic: Ce trebuie să știe cei care optează pentru noua carte electronică de identitate și cât costă

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 2 august 2021, 13:30 Economie | Telecom


Cartea electronica de identitate, specimen
Foto: Ministerul Administratiei si Internelor
Cartea electronică de identitate va începe să fie emisă de luni, 2 august, în premieră la Cluj-Napoca, în cadrul unui proiect pilot, primele informații fiind oferite într-o conferință susținută de ministrul MAI, Lucian Bode, și primarul Emil Boc. Prima solicitare va fi preluată începând cu ora 13:00 și va putea fi obținută în minim 10 zile. Costul noului document este de 14 euro, în condițiile în care media UE este de 41 de euro, și se estimează că în acest an vor fi emise aproximativ 5.000 de cărți electronice de identitate.

Ministrul Lucian Bode, despre ce trebuie să știe românii care optează pentru cartea electronică de identitate (CEI):


  • - noul document va înlocui practic, în mod treptat, cartea de identitate aflată în circuit din 1997, pana in august 2031, conform termenlor stabilite de Regulamentul UE.
  • - CEI este recunoscuta în afara granițelor țării
  • - acest document facilitează accesul cetățeanului la servicii publice prin preluarea funcționalității cardului de sănătate și implementarea unor servicii electronice
  • - poate fi solicitat opțional de către părinți pentru copiii lor încă de la naștere, cu o valabilitate variabilă în funcție de vârsta titularului.
  • - cetățenii trebui să știe ca această carte de identitate conține elemente suplimentare de siguranță, care se datorează noilor tehnologii ceea ce-i conferă titularului o protecție suplimentară și previne situațiile de furt de identitate.
  • - practic azi începând cu ora 13:00, sistemul devine funcțional aici la Cluj Napoca fiind preluată oprimna cerere pentru eliberarea noului tip de carte de identitate. Pentru început acest lucru se va întâmpla la un singur ghișeu, obiectivul fiind extinderea fluxului de preluare la 4 ghișee.
  • Costul eliberării unei cărți electronice de identitate este 14 euro (70 de lei), în condițiile în care media europeană este de 41 de euro.
  • - emiterea CEI este rezultatul unei colaborări interinstituționale. Direcția pentru Evidența Persoanelor, Compania Națională Imprimeria Națională care va fabrica cărțile electronice și Centrul Național Unic de Personalizare a pașapoartelor electronice, organizat în cadrul Direcției de Pașapoarte (aici se va personaliza documentul și va fi realizat centralizat prin coordonarea MAI
  • - în faza aceasta de proiect pilot urmează să fie reglate și armonizate toate aspectele ce țin de implementare, astfel încât în faza de generalizare la nivel național infrastructura să fie testată și să fie eliminate eventualele sincope de funcționare.
  • - procesul este unul complex, care se va extinde după finalizarea proiectului pilot, în mod etapizat prin intermediul serviciilor publice comunitare de Evidența Persoanelor pe măsura asigurării suportului tehnic necesar.
  • Conform reglementărilor UE transpuse în legislația UE, prima carte electronică de identitate trebuie să fie emisă cel mai târziu în data de 2 august 2021. Acest lucru este un angajament care se întâmplă și pe care îl onorăm.
  • Astăzi începând cu ora 13 se depune prima cerere. Apreciem că în acest proiect pilot vom emite 5.000 de cărți electronice de identitate până la finalul anului 2021.
  • Aici vorbim de 2 etape: prima etapă estimăm că va dura 5-6 luni, în care va fi emisă prima carte electronică de identitate și vor fi introduse treptat în circulație cărți electronice de identitate pentru persoane cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani și pentru copii cu vârste între 0 și 14 ani.
  • - În această etapă va fi testat modul în care este utilizată cartea electronică de identitate și modul în care infrastructura răspunde cerințelor tehnice.
  • - A doua etapă estimăm că va dura aproximativ 4-5 luni de zile, etapă în care va crește capacitatea de preluare a cererilor și volumul de cărți electronice de identitate emise, pentru a ști exact cât trebuie să extindem producția.
  • pentru implementarea ambelor etape sunt disponibile 200.000 de cipuri.
  • producerea cărții electronice de identitate este un proces complex, care nu poate fi finalizat într-un termen mai mic de 10 zile. Așadar vorbim de minim 10 zile, termenul până la care poate fi înmânată cartea electronică de identitate, iar la acest termen se adaugă perioada de transport având în vedere că ele se vor produce centralizat la București.
  • - în etapa națională de emitere vom intra peste 18 luni. Va fi obligatoriu să avem această carte electronică de identitate începând din august 2031.
  • În acest moment 15 țări membre UE utilizează acest tip de document și România intră în rândul țărilor care emit astfel de documente, dar termenul Regulamentului UE este august 2031. Până atunci vor fi emise în paralel cărți de identitate (n.a simple), respectiv cărți electronice de identitate.
  • Pentru acest proiect pilot au prioritate cetățenii al căror document de identitate a expirat.


Cum arată cartea electronică de identitate față și verso




Click pentru a deschide




Click pentru a deschide


Ministrul Bode, despre motivele alegerii Cluj-Napoca pentru proiectul pilot de lansare a cărții electronice de identitate


Ministrul Lucian Bode a prezentat în debutul conferinței motivele pentru care a ales Municipiul Cluj-Napoca pentru lansarea primelor cărți electronice de identitate:

  • "În primul rând serviciile digitale oferite de administrația publică locală tind să devină preponderente: peste 250 de servicii și proceduri online sunt oferite ceățenilor la cluj-napoca.
  • Doi: Municipiul Cluj-Napoca reprezintă un model de bune practici în privința implementării tehnologiilor inovatoare, iar pentru performanțele înregistrate, anul acesta a obținut locul 1 în Europa la categoria Smart City.
  • Trei: administrația publică locală este puternic angajată în accelerarea procesului de digitalizare și și-a setat drept obioectiv emiterea online a tuturor avizelor și autorizațiilor eliberate de către instituție.
  • Patru: Municipiul Cluj-Napoca a devenit un Hub IT, un veritabil Sillicon Valley de Transilvania, un loc atractitiv pentru start-up-uri și investiții importante care aduc o valoare adăugată mare în comunitate. Serviciile publice online de la Cluj-Napoca au impactat pozitiv relația administrație -cetățean și au pozitiopnat Muncipiul Cluj Napoca drept un lider în randul autorităților locale.", a spus ministrul.

Ce se întâmplă cu cei care nu-și doresc cartea electronică de identitate? După data de 2 august 2031 nu se va putea circula în UE decât în baza unui pașaport electronic ori a unei cărți electronice de identitate


Prezent la evenimentul de presă, Cătălin Giulescu, directorul Directiei pentru Evidenta Persoanelor (DEPABD), a explicat ce se întâmplă cu cei care nu-și doresc cartea electronică de identitate și care ar fi beneficiile acesteia. Acesta a spus că românii vor putea opta pentru o carte simplă de identitate și după data de 2 august 2031, însă doar ca act de identitate la nivel național.

  • "Legislația în vigoare astăzi prevede posibilitatea cetățeanului să opteze pentru această carte electronică de identitate cu suport electronic de stocare ori pentru o carte simplă de identitate fără suport de stocare, pe același format, dar fără niciun fel de inserție.
  • Diferența este deosebită dintre ele. Prima, cartea de identitate fără suport electronic de stocare, îți permite doar să te identifici, deci este doar act de identitate.
  • Următoarea - cartea electronică de identitate - îți permite să te identifici, să călătorești în spațiul UE și în statele care permit călătorii în baza acestui act de identitate, îți permite să te autentific în acest moment în sistemul Casei naționale de asigurări de Sănătate și într-un viitor foarte apropiat în interfețele administrației publice locale sau centrale oriunde te-ai afla pe acest glob.
  • Cei care vor opta pentru cartea de identitate simplă vor putea să călătotească în baza pașaportului electronic.
  • Dreptul la liberă circulație poate fi exercitat în baza pașaportului sau în baza actualului document de călătorie până la expiurarea acestuia, dar nu mai târziu de 2 august 2031.
  • Începând din 2 august 2031 doar cu documentele electronice se poate circula, indiferent că vorbim de pașaport electronic sau de cartea electronică de identitate.", a declarat luni, Cătălin Giulescu, directorul Directiei pentru Evidenta Persoanelor (DEPABD).

Criza plasticului și întârzierile mari privind emiterea cărților de identitate - explicațiile ministrului Bode

Ministrul Lucian Bode a explicat și de ce au fost întârzieri la emiterea cărților de identitate în acest an.

  • "Aș vrea să clarificăm două lucruri. O dată, tehnologia de producere a cărților electronice de identitate este total diferită de tehnologia actualelor cărți de identitate. Așadar nu există nicio legătură între o criză de materie primă. O să explic de ce a existat o criză de materie primă pentru cărțile normale de identitate.
  • Noi prin structurile de specialiatte al MAi avem un acord cadru în vigoare de la finalul anului trecut. Am încheiat acest acord cadru pentru o perioadă de 2 ani pentru furnizarea de materiale specifice producerii cărții de identitate. Pe baza lui, am semnat până în acest moment, 3 contracte subsecvente. Până în prezent au fost livrate materiale pentru peste 900.000 de bucăți, iar până la finalul lunii septembrie mai urmează să fie livrate materiale pentru încă 580.000 de bucăți.
  • Cu fiecare contract subsecvent încheiat, s-a urmărit creșterea cantității pentru a acoperi întârzierile. Intenționăm să accelerăm acest ritm, să creștem cantitățile prin următoarele contracte subsecvente pe care le vom încheia pentru a avea suficient stoc pentru a onora promt toate solicitările.
  • Furnizorul de materiale a avut la începutul anului, într-adevăr, o serie de dificultăți în a procura aceste materiale, dar această problemă s-a rezolvat pe parcurs. Un vârf de sarcină a fost luna aprilie 2021, când au fost emise 318.478 de buletine. Dacă ne raportăm la anii 2018-2019-2020, în trei ani nu am eliberat 300.000 de buletine cât am eliberat în aprilie 2021. Deci a fost și un volum foarte foarte mare, cum nu am întâlnit în ultimii 3 ani.
  • Suntem într-un dialog permanent cu furnizorul pentru a ține situația sub control. vreau să le mulțumesc cetățenilor pentru înțelegere și să-mi exprim aici regretul pentru aceste sincope pentru cetățeni.", a declarat ministrul Lucian Bode.

Ce servicii publice vor putea fi accesate prin cartea electronică de identitate și motivul pentru care acest document poate fi emis de la naștere


La solicitarea media, ministrul Lucian Bode a precizat și ce servicii ar putea fi accesate prin noua carte electronică de identitate, dar și motivele pentru care noul act poate fi emis de la nașterea copilului.

  • "Cartea electronică de identitate, chiar de la emitere, va putea fi folosită pentru autentificare în sistemele informatice ale administrației publice. Interfețele urmează a fi dezvoltate de către deținătorii acestor sisteme.
  • Dezvoltarea interfețelor poate fi definitivată doar după finalizarea testelor realizate cu privire la utilizarea cărții electronice de identitate. Estimăm finalizarea testelor primare după 4 luni de funcționare a proiectului pilot.
  • În acest moment vor putea fi definitivate elementele necesare pentru configurarea interfețelor care trebuie dezvoltate la nivelșul instituțiilor care furnizează serviciile care vor fi accesate.
  • Primul serviciu care va putea fi accesat este cel de autentificare în platforma Casei naționale pentru asigurări de sănătate, având în vedere că potrivit legii, cartea electronică de identitate înlocuiește cardul de sănătate.
  • Sunt avute în vedere dezvoltarea unor interfețe care să permită accesarea unor servicii precum cazierul judiciar, servicii furnizate de către direcția regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, ca să vă dau câteva exemple.", a spus Bode.

Ministrul a subliniat apoi că "de la data realizării condițiilor tehnice pentru eliberarea cărții electronice de identitate, conform Regulamentului UE, se vor elibera următoarele cărți electronice de identitate:
  • 1. cu valabilitate de 2 ani pentru persoanele cu vârste cuprinse între 0 și 14 ani
  • 2. cu valabilitate de 5 ani pentru persoanele cu varsta cuprinsă între 14 si 18 ani
  • 3. cu valabilitate de 10 ani dupa împlinirea vârstei de 18 ani
  • 4. cu valabilitate nelimitată după împlinirea vârstei de 70 de ani pentru cartea de identitate simplă."

În legătură cu posibilitatea eliberării cărții electronice de identitate de la naștere, ministrul MAI a precizat că"în vederea simplificării procedurilor pentru exercitarea dreptului la liberă circulație în spațiul UE, acest drept a fost reglementat prin Regulamentul UE."

  • "Opțional, la solicitarea părinților sau a reprezentanților legali, se va putea elibera o carte electronică de identitate indiferent de vârsta copilului. Nu în ultimul rând trebuie să subliniez că în prezent, singurul document de identificare a minorului sub 14 ani este certificatul de naștere, însoțit de actul de identitate al unuia dintre părinți, realizat pe suport de hârtie, predispus uzurii și deteriorării. Cred că cetățeanului îi va fi mai facil să prezinte un act de identitate al copilului, decât certificatul de naștere.", a declarat ministrul Lucian Bode.

Cum se eliberează noua carte electronică de identitate și ce se va simplifica


Cătălin Giulescu, directorul Directiei pentru Evidenta Persoanelor (DEPABD), a dat detalii și despre modul de eliberare a noii cărți de identitate.

  • "În ceea ce privește simplicarea procedurilor de eliberare a cărții electronice de identitate, am aici cererea pentru eliberarea cărții de identitate în actualul format. Pentru eliberarea cărții electronice de identitate, aceasta cerere se generează automat de către sistem. Dacă titularul dorește modificarea - domiciliul sau și-a schimbat numele ca urmare - atunci funcționarul va interveni direct pe cerere înainte să o printeze și va opera modificările necesare. După care funcționarul va trece la elementele tehnice - preluarea imaginii, preluarea semnăturii holografe, după care procedura va fi finalizată prin faptul că se printează acest document. 1 an de zile de aici încolo se printează acest document, după care se asumă din punct de vedere juridic.
  • Pentru această fază intermediară, cetățenii trebuie să aibă asupra lor și certificatele de stare civilă pentru a fi scanate. Dacă între timp și-a pierdut documentul și vine din nou pentru a i se emite o carte electronică de identitate, actele scanate vor fi utilizate pentru a i se emite noul document, fără să le mai aibă asupra lui.
  • Simplificările vor continua. În acest moment avem în implementare un alt proiect - Sistem informatic integrat pentru emiterea actelor de de stare civilă. Termenul este 1 iulie 2022. La acest moment vă pot spune că am digitizat 22 de județe din 41 plus București. Suntem undeva la un număr de 47 de milioane de acte de stare civilă digitizate, care sunt in format digital. Pentru perioada următoare, sperăm să ajungem la finalul lunii septembrie la 75% din totalul de 81 milioane de acte, astfel încât de la 1 iulie 2022, certificatul de naștere și certificatul de căsătorie să nu mai fie necesar titularului pentru că el va putea fi generat electronic, îl veți putea obține, după autentificarea cu cartea electronică, prin accesarea unei interfețe disponibilă online, va putea fi emis semnat cu semnătură electronică calificată.", a declarat directorul DEPABD.

Prezent la eveniment, primarul Clujului, Emil Boc, a precizat că nu este nevoie ca cetățenii să vină cu copii Xerox după acte, deoarece "acestea nu mai sunt necesare de vreun an de zile la primarie, în condițiile în care la fiecare ghișeu avem scannere pentru ca cetățeanul să nu mai vină cu aceste copii Xerox".

Cum se face programarea pentru emiterea cărții electronice: În Regulamentul oficial se spune că termenul de soluționare pentru eliberarea noii cărți electronice de identitate este între 15 zile și 30 de zile


La solicitarea HotNews.ro, Cătălin Giulescu, directorul Directiei pentru Evidenta Persoanelor (DEPABD), a precizat că în acest proiect pilot emiterea cărții electronice de identitate se poate face doar pentru locuitorii din 18 localități arondate SPCLEP Cluj-Napoca.

Programările se pot face pa pagina MAI: https://programare-cei.mai.gov.ro/ și numai pentru cei care au peste 18 ani.

Potrivit acestuia, "procedura de solicitare este pe scurt următoarea:

Pasul 1: Programare în aplicația destinata în acest sens
Pasul 2: Prezentarea la sediul SPCLEP Cluj Napoca pt depunerea cererii

Cererea este generata automat de sistem după identificarea solicitantului
Identificarea se poate face cu orice doc care are menționat CNP (se poate și fără dar este necesara o verificare prealabila în acest sens).

După identificare, se stabilește situația personala și dacă sunt necesare modificari/completări ale datelor, acestea sunt realizate de funcționar pe baza doc prezentate.

Se trece la preluarea datelor biometrice fotografie și imaginea a doua amprente . Se preia semnătura olografa. Se scanează certificatele de stare civila și actul cu care se face dovada adresei.

Se finalizează cererea, se printeaza și se prezintă solicitantului pt semnare

Pasul 3: Producerea CEI
Pasul 4: Validarea CEI
Pasul 5: Eliberarea / înmânarea CEI. Se realizează în ghișeu, titularul fiind rugat sa stabilească PIN-ul


În acest Regulament se precizează că:

  • "Termenul de soluţionare a cererilor depuse pentru eliberarea cărţii electronice de identitate stabilit la nivelul Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor al municipiului Cluj-Napoca este fixat între 15 şi 30 zile lucrătoare, în funcţie de motivul solicitării, excepţie făcând situaţiile în care sunt necesare verificările prevăzute de lege, în acest caz termenul poate fi prelungit cu 15 de zile."

Întrebat de HotNews.ro de ce a fost anunțat atunci termenul de minim 10 zile, directorul DEPABD a explicat că acesta este termenul pentru producerea "centralizată" a documentului.

  • "Termenul de eliberare al actelor de identitate este stabilit de OuG nr.97/2005, republicata, și îl regăsiți sub forma "termenului de soluționare a cererii" și este de 30 de zile. Este valabil pt orice act de identitate. Acesta poate fi prelungit cu 15 zile. Termenul anunțat de domnul ministru pe care îl susțin dealtfel, este termenul necesar pt "producerea " centralizata a CEI, respectiv doar în București. La acest termen se adaugă termenul necesar transportului. Dl ministru a precizat expres acel termen tocmai ca populația să înțeleagă că practic nu pot fi produse / confecționate într-un termen scurt", a declarat pentru HotNews.ro Cătălin Giulescu, directorul general al DEPABD din MAI.

Tot în acest regulament se precizează că: "Cererile pentru eliberarea cărţii electronice de identitate se depun personal și că "este obligatoriu ca persoana care depune cererea să prezinte toate documentele necesare eliberăriicărţii electronice de identitate, în original şi copii xerox, conform listei de documente afișate pe site-ul: http//depabd.mai.gov.ro – secțiunea ”evidența persoanelor – documente necesare” și http://primariaclujnapoca.ro- secţiunea „Acte de identitate”."

  • Cu privire la acest aspect, directorul general al DEPABD a precizat că aceste reguli sunt cele generale:

"Da. Sunt regulile generale. Astăzi am lansat un proiect pilot pt CEI. Aplicația este creata de asemenea natura încât face inutile aceste fotocopii.

Nu putem schimba regulile generale întrucât vom continua sa emitem în paralel pt cel puțin 9-12 luni actualele CI concomitent cu CEI

Perioada de 9-12 luni este strâns legata de rezultatele proiectului pilot. Rezultatele vor determina perioada.

Regulile "la nivel de norma juridica " rămân neschimbate tocmai pt a nu bulversa cetățenii

Dar, cei care se vor programa pt CEI vor avea parte de o procedura distincta care:
1. Elimina necesitatea completării (olografe) a cererii - aceasta va fi generata automat de sistem
2. Elimina necesitatea prezentării fotocopiilor, acestea fiind scanate și stocate în sistem

Dacă intr-un interval scurt, de câteva luni, persoana pierde CEI sau solicita preschimbarea din alt motiv ( căsătorie/ schimbare dimiciliu) nu va mai fi obligat sa prezinte toate documentele, întrucât acestea sunt deja scanate, ci doar pe cele corespunzătoare modificărilor ( nou act de proprietate / certif de casatorie etc)

3. Am scris...câteva luni, pt ca avem în implementare un nou proiect, intitulat SIIEASC, programat sa fie finalizat la 1 iulie 2022 și care are ca obiect digitizarea actelor de stare civila", a mai precizat luni pentru HotNews.ro directorul general al DEPABD.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















58249 vizualizari

  • +14 (42 voturi)    
    cum 14 euro? (Luni, 2 august 2021, 13:44)

    licasamadau [utilizator]

    am trecut la euro?
    • +3 (17 voturi)    
      nu toti, doar smecherii! (Luni, 2 august 2021, 15:52)

      acribion [utilizator] i-a raspuns lui licasamadau

      ��
      • -4 (24 voturi)    
        Ce date sunt scrise în noua Carte de Identitate? (Luni, 2 august 2021, 22:01)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui acribion

        Din ce scrieți, noua carte de identitate va avea înscris în ea tot ce ai făcut de cand te-ai nascut si până la obținerea ei. Nu este bine. Birocrația intrării în posesia unui astfel de buletin, cel putin prima data, va fi uriașe din cauza volumului imens de documente care sunt necesare. Toate actele tale dintr-o viata trebuie trecute în noua carte.

        Pe de alta parte, daca-ti ia careva cartea și o citește afla tot despre tine și îți poate sparge conturile bancare sau te poate santaja. De asemenea, o spargere a bazei de date cu aceste documente de identitate ar avea consecințe dezastru la nivel național.
        • +1 (9 voturi)    
          hm (Marţi, 3 august 2021, 8:43)

          codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          sa presupun ca nici vaccinul nu l-ai facut...
  • +22 (44 voturi)    
    'va putea fi obținută în minim 10 zile' si maxim? (Luni, 2 august 2021, 13:53)

    Gryphus [utilizator]

    informatii de la MAI-ul condus de PNL

    'va putea fi obținută în minim 10 zile'...si maxim 1000?
    adica exact informatia petrinenta, necesara nu e oferita
  • +27 (39 voturi)    
    mai mica (Luni, 2 august 2021, 13:53)

    muciflenduri [utilizator]

    Sper ca e mai mica, sa incapa in portofelele care nu au auzit ca in Romania trebuie sa cari o placa de faianta la tine.
    • -29 (39 voturi)    
      unde este CI mare? (Luni, 2 august 2021, 15:33)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

      Un pasaport e mult mai mare si mai greu decat o carte de identitate, si nu se plange nimeni. In plus, pe timpul lui Ceausescu umblam cu ditamai buletinul in buzunar, cred ca era greu cat 5 carti de identitate de acum (atnuci chiar ca te amenda militia daca nu aveai buletinul la tine).
      Nu se plangea nimeni.
      • +8 (12 voturi)    
        CI (Luni, 2 august 2021, 15:40)

        Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        este enormfata de restul tarilordinUE, unde cartea de identitate are dimensiunea unei carti de credit
      • +7 (23 voturi)    
        Pe timpul lui Țepeș umblam pe jos sau pe cal (Luni, 2 august 2021, 16:23)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Înseamnă că și astăzi trebuie să facem la fel?
      • +2 (18 voturi)    
        ... (Luni, 2 august 2021, 16:40)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Ei, daca nu se plangea nimeni in comunism, atunci saru-mana boierule, da-mi un buletin care nu incape in niciun portofel.
        E defect profesional, mie imi place ca lucrurile sa aiba sens pe cand tu aveai buletin in comunism, unde nu se plangea nimeni.
        • -1 (3 voturi)    
          si un pasaport ti se pare mic?? (Marţi, 3 august 2021, 11:17)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

          Sau nu ai nici din asta??
          atunci sa le faca pe toate mici, daca sunteti toti hipsteri si vi se pare ca o carte de identitate este mare si grea.
    • +14 (18 voturi)    
      Este (Luni, 2 august 2021, 16:27)

      Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

      Cat un permis de conducere sau un card de la banca, aceleasi dimensiuni. Chiar era urata CI veche. Dar nu inteleg de ce vor elibera aea putine, nu puteau sa cumpere mai multe scanere si imprimante cu care le produc?
    • +6 (10 voturi)    
      mihaitem@yahoo.com (Luni, 2 august 2021, 17:06)

      MihaiT. [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

      CI ul de la noi e atat de prost si mare pe langa asta ca are o gramada de probleme de securitate dand mari batai de cap celorlalte tari din cauza falsurilor...foloseste o tehnologie veche si nu are elemente de securitate ca in celelalte state....s-au rugat alte state sa il schimbe, chiar am fost obligati din cauza problemelor...cum alte state si alti investitori se roaga pentru autostrazi ca pierd miliarde cu logistica ....
  • +9 (25 voturi)    
    Poza posesorului va fi ajustata ca in imagine? (Luni, 2 august 2021, 14:05)

    andipetre [utilizator]

    Adica alungita vertical, fara a pastra raportul original al fotografiei? Sper ca nu, sper ca specialistii "biometrici" ai ministerului stiu sa pastreze aspect ratio-ul unei poze, altfel noua carte de identitate va fi de rasul curcii...
    • +3 (15 voturi)    
      :)))) (Luni, 2 august 2021, 15:15)

      cristi_an [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      facem pariu ca va fi alungita? De ce crezi ca au program pilot... pentru ca sunt niste incapabili si se asteapta sa isi dea cu dreptul in stangul ...asa ca macar sa o faca la o scara mai mica la inceput.
    • +4 (6 voturi)    
      foto (Luni, 2 august 2021, 17:30)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      in titlu e folosita o poza a cartii de identitate facuta cu un telefon din lateral, de-asta pare alungita. In corpul articolului e un scan (sau o poza mai decenta) si se vede normal.
  • +19 (37 voturi)    
    5000 pana la sfarsitul anului ??? (Luni, 2 august 2021, 14:14)

    georgebb [utilizator]

    Ce fel de proiect este asta. Sunt peste 1 milion de CI-uri care expira sau trebuiesc create in fiecare an; si oamenii astia au anuntat cu atata tam-tam introducerea CI-urilor electronice ca sa ne spuna acum ca din august pana la sfarsitul anului vor produce doar 5000 ?

    In stilul asta poate in 2030 o sa incepem sa emitem doar CI-uri noi.
    • +1 (11 voturi)    
      Proiect PILOT (Luni, 2 august 2021, 18:23)

      rusul.viclean [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

      .
      • -1 (7 voturi)    
        cam prematur anuntat (Marţi, 3 august 2021, 0:07)

        georgebb [utilizator] i-a raspuns lui rusul.viclean

        S-a anuntat cu surle si trambite de cateva luni ca din august vom avea CI noi; si acum aflam ca abia inauguram pilotul; cu ministrul de interne si dom' primar.
  • +10 (22 voturi)    
    ... (Luni, 2 august 2021, 14:47)

    klaudyuxxx [utilizator]

    ati uitat de steagul Romaniei...
  • +19 (29 voturi)    
    de ce a durat atat de mult? (Luni, 2 august 2021, 14:52)

    marr.io [utilizator]

    Ati asteptat ziua de 2 august intentionat sau daca nu va dadea un sut in cur UE nici in ziua de azi nu va miscati fundul sa faceti ceva. Si ce sa vezi? Tot romaneste ati plecat la treaba. De ce se mai emit CI vechi dupa prima etapa de emitere nu inteleg. E asa greu sa pui lucrurile la punct sau sunteti habarnisti si nu stiti ce faceti?
  • +21 (33 voturi)    
    Militia nu ar trebui sa emita (Luni, 2 august 2021, 15:00)

    Coco Whistle [utilizator]

    Acte de identitate. In plus, ar trebui folosita si ca permis de conducere. Eliberarea documentului trebuie facuta in max 15 minute. Cind osa ajungem aici putem spune ca in sf exista normalitate.
    • +8 (22 voturi)    
      Exact (Luni, 2 august 2021, 15:18)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

      Documentele de identitate ar trebui sa fie administrate de autoritatile locale (primarii), nu de politie. La fel si la permisele de conducere.
    • -4 (14 voturi)    
      nu merge, nu vrea garcea (Luni, 2 august 2021, 16:35)

      cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

      el cum se mai duce cu teancul de permise la sefu?
  • +10 (38 voturi)    
    Sa vezi teorii ale conspiratiei (Luni, 2 august 2021, 15:01)

    Ovidiu M [utilizator]

    Sa ne tinem bine, o sa aflam in curand de la toata lumea ca cip-ul asta e semnul diavolului si ca trebuie sa evitam pe cat posibil cartile de identitate electronice :-))
    • +11 (31 voturi)    
      . (Luni, 2 august 2021, 15:26)

      dan.m... [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu M

      Sa vezi ce surprinsi vor fi cand vor afla ca au cip uri si cardul bancar sau telefonul mobil
      • +6 (12 voturi)    
        hehe.. (Luni, 2 august 2021, 15:52)

        dandra [utilizator] i-a raspuns lui dan.m...

        sau ca netflix si hbo ii urmareste la ce se uita si le da apoi recomandari.

        astea nu se pun :)))
  • +9 (21 voturi)    
    ... (Luni, 2 august 2021, 15:16)

    a.nonim [utilizator]

    Partea buna e ca spatiul pentru "Gen" e foarte generos, nu va fi o problema sa incapa toate variantele posibile...
  • 0 (12 voturi)    
    Degeaba faceti o treaba frumoasa ... (Luni, 2 august 2021, 15:28)

    farty [utilizator]

    ... daca buletinele provizorii sunt pe carton, cu poza proprie (cu care vii tu, de la fotograf). Pana nu se vor lua masuri, vom stagna.
  • +22 (24 voturi)    
    In Franta, reinnoirea cartii de identitate... (Luni, 2 august 2021, 15:44)

    Emma12 [utilizator]

    ... ajunsa la termen nu costa nici 14 euro, nici 41 euro. Este gratuita !
    • +1 (1 vot)    
      Ei si tu acum (Marţi, 3 august 2021, 21:34)

      salvatore [utilizator] i-a raspuns lui Emma12

      Dar in Nicaragua cum e? Dar in Malawi? Ca multiubitii nostri parteneri cam la nivelul ala ne vad si ne trateaza in consecinta..
  • +8 (16 voturi)    
    De unde media 41? (Luni, 2 august 2021, 16:10)

    mpi [utilizator]

    De unde media e1 Euro. Am stat in mai multe tari si peste tot am plătit sume modice (pana in 15 euro).
    • -3 (9 voturi)    
      medie (Luni, 2 august 2021, 16:37)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui mpi

      Nu or fi auzit ca media tine de tarile in care ai stat tu si or fi facut ... o medie
    • +2 (6 voturi)    
      pret (Luni, 2 august 2021, 17:32)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui mpi

      cred ca se refera la pretul efectiv al producerii documentului, nu neaparat cat plateste persoana.
  • +9 (15 voturi)    
    DAAAA! (Luni, 2 august 2021, 16:12)

    Minisor [utilizator]

    Mooor !Ce ma bucur cand ne expilca ei ca la noi este aproape gratis.FMM!
  • +9 (15 voturi)    
    Pai (Luni, 2 august 2021, 16:59)

    raducutu [utilizator]

    pana acum ce drakku´ati pazit ? de ce nu ati cumparat echipamentul necesar ? stilul casei...lasam totul pe ultima suta, bagam un proiect pilot ca nu se supere mama UE, si ne credem mai destepti decat restul... Va suna ????
  • +18 (26 voturi)    
    caraghiosi (Luni, 2 august 2021, 18:07)

    c2 [utilizator]

    1) "Pentru început acest lucru se va întâmpla la un singur ghișeu, obiectivul fiind extinderea fluxului de preluare la 4 ghișee."

    Super! 4 ghisee! Incredibil!

    2) "Apreciem ca în acest proiect pilot vor fi emise circa 5000 de cărți electronice de identitate până la finele acestui an"

    miraculos! formidabil!

    PS: comparati cu "luna aprilie 2021, când au fost emise 318.478 de buletine"... decat!
  • -16 (24 voturi)    
    Urmatorul prag - chip in piele, ca la caini (Luni, 2 august 2021, 20:07)

    MTG [utilizator]

    ca sa nu mai pierzi portofelul, cica
  • +2 (14 voturi)    
    domiciliu (Marţi, 3 august 2021, 0:56)

    boogiewoogie [utilizator]

    modern dar tot vechi... de ce ne trebuie adresa personala inscrisa pe plasticul ala?!?!!
    • 0 (2 voturi)    
      Daca tu n-ai domiciliu stabil e problema ta (Marţi, 3 august 2021, 21:38)

      salvatore [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

      Noi avem si tinem ca sa fim identificati si dupa asta. La tine o sa scrie boschetul 12, aleea Nord din Parcul Sforzesco, Milano? Nu de alta, dar sa stim unde sa-ti trimitem ceva haine ca vine iarna.
  • -1 (9 voturi)    
    DOMNILOR DIN POLITIA ROMANA (Marţi, 3 august 2021, 8:51)

    schroedinger [utilizator]

    Domnilor analfabeti functional din Politia romana,
    NUME nu este echivalent cu SURNAME!
    NUMELE puteti sa-l echivalati cu GIVEN NAME!
    PRENUMELE este echivalentul SURNAME-ului!
    Puneti mana si cititi si informati-va inainte de a face o noua porcarie.
    De fapt ne-am obisnuit numai cu mizerii in acesti 30 de ani...
    • +1 (5 voturi)    
      @hotnews (Marţi, 3 august 2021, 9:44)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Dati-i omului posibilitatea sa stearga tampenia asta de aici!
    • +2 (4 voturi)    
      . (Marţi, 3 august 2021, 11:45)

      vlad_a [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Ati cam incurcat termenii. Traducerea in engleza e corecta.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Surname
  • +2 (4 voturi)    
    Domiciliul e pe spate :) (Marţi, 3 august 2021, 11:40)

    t4v1 [utilizator]

    Sa vezi acuma buluc la institutiile statului si centrele de copiere ca trebuie copie fata verso! MAI sustine mafia xeroxistilor!

    Pana la urma si asta e un pas, urmatorul e sa dispara cu totul domiciliul de pe CI.
  • +1 (7 voturi)    
    Il vreti? :):):):)) (Marţi, 3 august 2021, 12:44)

    blindfaggots [utilizator]

    Sa vedem ce o sa faceti daca la o spargere o sa va gaseasca si voua amprentele dupa ce ati atins vreo tejghea sau pahar sau clanta..... sau cand va vor gasi amprentele pe vreun bancomat spart sau in vreo casa sau masina intr-o investigatie legata de vreo crima sau alte infractiuni!!!!! Avand amprentele voastre in baza de date ce credeti ca o sa se intample?
    Va arunca astia momeli legate de dimensiuni si birocratie mai putina dar aveti creierii atat de obositi incat nu vedeti ca marele castig al statelor este acela de a controla si mai puternic masele de oameni!
    Sa va vedem cum o sa reactionati cand o sa vi se dea vietile peste cap in cazul unei cercetari de amploare, pana o sa se gaseasca adevaratul vinovat " daca o sa se gaseasca ".
    Pentru mine este clar, odata cu atingerea datei limita de a calatori in UE pe baza CI clasic o sa zic bye bye iesirii din tara, asta daca nu vor exista si tari din afara UE care vor accepta posesori de CI si Pasapoarte clasice ca nici pasaport biometric nu voi accepta tot din aceleasi considerente.
    Nu acord statelor puteri si mai mari prin manipulari de genul acesta, au incercat la intoarcerea din Franta sa ne bage pe un culoar prin blocarea cu doi malaci in uniforme a accesului pe culoarul clasic redirectionandu-ne catre un culoar cu aparate de scanare a actelor si a fetelor in acelasi timp pentru crearea unor profile biometrice dar dupa ce am facut scandal si le-am spus ca ne stim drepturile si ca nu acceptam ne-au lasat sa trecem pe varianta clasica asta dupa ce au belit ochii mari si au afisat o mimica de failed mission.
    Voi fratilor faceti ce vreti logic, dar cantariti bine inainte!
  • -1 (1 vot)    
    Mostenire rusinoasa a regimului ceausist (Miercuri, 4 august 2021, 10:57)

    Fane_Babanul [utilizator]

    Cetatenii romani domiciliati in strainatate nu pot detine buletin de identitate romanesc, ramasita a regimului comunist cand cetatenia romana nu valora nimic.

    Oare n-a sosit vremea ca plecarea si reintoarcerea in Romania sa se faca cu minim de birocratie?

    Nu exista alta tara din Europa care impune o astfel de pedeapsa fara noima emigrantilor.

    Suntem peste jumatate de milion de romani fara domiciliu oficial in Romania care suntem privati de dreptul la carte de identitate si inlesnirile pe care aceasta le ofera in Romania si in spatiul UE.


    De ce si pina cand?
  • +1 (1 vot)    
    La Cehi costa doar 8 EUR acelasi buletin (Miercuri, 4 august 2021, 11:29)

    Anonymous_ [utilizator]

    La cehi costa doar 8 EUR unul biometric, la romani costa 14 EUR!

    https://www.expats.cz/czech-news/article/new-czech-citizen-s-id-cards-being-issued-with-biometric-data-on-a-contactless-chip
  • 0 (0 voturi)    
    cartea de identitate electronica (Marţi, 10 august 2021, 13:23)

    Liviu-Ludovic [utilizator]

    Pe langa erorile intentionjate sau nu din text, cartea de identitate electronica mai are un neajuns: ea poate fi purtatoarea unor informatii secrete, necunoscute de titular, inscrise in cip. Spre exemplu, se poate scrie pe card ca persoana este un risc de securitate pentru tara de destinatie. De asemenea ea perpetueaza o confuzie interesata intre cetatenie si nationalitate, doua notiuni total diferite.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by