​Statul vrea să recruteze în perioada următoare 67 de specialiști cu competențe digitale avansate și de management de proiect pentru a monitoriza cloud-ul guvernamental și restul proiectelor de digitalizare din PNRR, potrivit unei ordonanțe de urgență publicate joi în Monitorul Oficial.

digitalizareFoto: Hotnews

Potrivit Ordonanței de urgență adoptate miercuri în ședința de Guvern, în cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) se va înființa Grupul Operativ pentru implementarea și monitorizarea reformelor și investițiilor privind transformarea digitală a României, compus din 17 posturi.

  • „În acest Task Force care va funcționa în afara organigramei MCID vrem să recrutăm cei mai buni 17 specialiști cu competențe digitale avansate și competențe de management de proiect integrator în domeniul transformării digitale. Mă aștept ca cei mai buni experți din mediul privat să accepte provocarea de a ni se alătura pentru implementarea cât mai rapidă și eficientă a activităților și proiectelor descrise în cadrul PNRR, Componenta 7 – Transformare digitală”, a declarat ministrul Marcel Boloș.

Grupul Operativ (Task Force) pentru transformarea digitală a României va funcționa pe perioada de punere în aplicare a Planului Național de Redresare și Reziliență, din comisia de recrutare putând face parte și reprezentanții instituțiilor responsabile în implementarea Cloud-ului guvernamental, conform Ordonanței aprobate în ședința de Guvern.

Rolul acestei echipe de elită este să asigure implementarea investițiilor și reformelor din PNRR în ceea ce privește transformarea digitală a României urmărind în special 3 priorități:

  • - monitorizarea punerii în aplicare a reformelor și a investițiilor legate de domeniul digital, cu accent pe proiectele-cheie,
  • - elaborarea de sisteme de management al performanței proiectelor în corelare cu obiective specifice ale pilonului digital,
  • - elaborarea și reglementarea cadrului normativ, metodologic și a procedurilor funcționale, operaționale și financiare

Și ADR va angaja alți 50 de experți în transformare digitală

În același timp, la nivelul Autorității pentru Digitalizarea României se va înființa Unitatea pentru Implementarea Programelor de Transformare Digitală (U.I.P.T.D.), care va include 50 de experți.

Personalul de specialitate care va face parte din această unitate va desfășura pe perioada derulării PNRR activități de sprijin pentru beneficiarii publici atât pentru implementarea proiectului de Cloud Guvernamental, cât și pentru sprijinul proiectelor de transformare digitală care sunt necesare pentru digitalizarea serviciilor publice ale României.

Ocuparea posturilor se face în baza unei proceduri interne de recrutare și selecție, aprobată prin decizie a președintelui Autorității pentru Digitalizarea României, iar salarizarea specialiștilor se realizează în mod similar Grupului operativ pentru implementarea și monitorizarea reformelor și investițiilor privind transformarea digitală - Task Force din Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării.