Veniturile UPC in Romania au scazut anul trecut fata de 2007 si compania nu asteapta profit net in 2008, insa gratie serviciilor de televiziune digitala compania a reusit la inceputul acestui an sa compenseze pierderea clientilor pe televiziune analogica si sa aiba in februarie peste 1,12 milioane abonati la serviciile TV (analog si digital), peste numarul utilizatorilor TV din 2008, a declarat, marti, pentru HotNews.ro, Severina Pascu, directorul financiar al operatorului. Pentru 2009, UPC nu are siguranta inregistrarii de profit, dar asteapta cresterea atat a numarului total de clienti cat si a veniturilor.

"Nu ne asteptam sa avem profit net pe 2008, dar ce este cu adevarat important este cresterea bazei de clienti, lansarea de noi produse, faptul ca investim in continuare. Toate acestea sunt, din punct de vedere operational, mult mai relevante decat rezultatul pe termen scurt, contabil. O sa vedem daca vom avea profit net pe 2009. Vorbim de doua componente importante care alcatuiesc profitul net: de costul de finantare si de investitiile facute, ale caror rezultate nu se vad pe termen scurt. Pe telecom recuperarea investitiilor se face intr-un interval de timp intre 3-5 ani", a declarat marti, pentru HotNews.ro, Severina Pascu, directorul financiar al UPC Romania.

UPC a reusit sa compenseze pierderile de clienti la televiziunea analogica

La sfarsitul anului trecut, numarul total de abonati ai companiei a fost de peste 1,26 milioane utilizatori, in scadere cu 23.500 de abonati fata de trimestrul trei din 2008. Operatorul avea 998.000 abonati la serviciile de televiziune analogica, in scadere cu 77.700 fata de trimestrul trei din 2008, in timp ce serviciile de televiziune digitala aveau 109.900 abonati, cu 36.600 de utilizatori peste nivelul din trimestrul anterior al anului trecut.

Cresterea s-a manifestat si pe segmentele de internet si telefonie fixa ale companiei. Astfel, numarul utilizatorilor de internet UPC a ajuns la sfarsitul lui decembrie 2008 la 237.300 abonati, iar numarul utilizatorilor de telefonie fixa la 124.200 utilizatori, cu 12.000 utilizatori si respectiv 3.600 utilizatori mai mult decat in trimestrul trei din 2008.

Severina Pascu sustine ca la sfarsitul lunii decembrie 2008 compania reusit sa compenseze pierderea de clienti pe segmentul de televiziune analogica, pierderea de pe acest segment fiind mai mica decat cresterea pe digital. In a treia saptamana a lunii februarie 2009, UPC avea in Romania 130.000 de abonati la televiziunea digitala, iar numarul total de abonati TV (atat analog cat si digital) a depasit 1,12 milioane abonati, peste nivelul anului 2008.

De asemenea, numarul total de clienti ai UPC in Romania a fost de circa 1,3 milioane abonati, fata de peste 1,26 la sfarsitul lui 2008.

"Majoritatea clientilor de pe analog au migrat pe digital. Am inregistrat o crestere neta.

Motivul principal este evident: lansarea produselor digitale si a DVR-ului, care a insemnat nu numai dorinta clientilor nostri de analog de a trece la digital dar si clienti vechi care s-au intors in retea. Avem o rata foarte buna de reconectari. Asteptarile pe 2009 sunt sa inregistram o crestere atat a bazei de clienti cat si a veniturilor, vom vedea cu cat la sfarsitul anului", a mai spus Severina Pascu.

Investitii de 50 milioane euro in 2009

Pentru acest an, UPC va investi in Romania circa 50 milioane euro, din care 30 de milioane euro in dezvoltarea retelei si a platformei digitale si intr-un proiect pe internet Eurodocsis 3.0 care va permite servicii de internet cu viteze foarte mari (100 Mbps) si 20 milioane euro in proiecte IT (arhitectura si echipamente IT).