UPDATE Ovidiu Tender la semnarea unui acord de explorare si exploatare petroliera in Africa: Actiunea Rosia Montana a inceput acum 17 ani si inca nu a reusit sa se porneasca. In Africa a mers foarte repede

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 8 mai 2012, 11:09 Economie | Energie


Ovidiu Tender
Foto: AGERPRES
Grupul Tender, detinut de omul de afaceri Ovidiu Tender, a semnat astazi la Bucuresti un acord de concesiune cu Agentia de Gestionare si Cooperare intre Senegal si Guineea- Bissau (AGC), pentru lucrari de explorare geologica pe un bloc petrolier in suprafata de 5.347 kilometri patrati. Practic, Tender a reusit sa obtina un contract de explorare si impartire a productiei pe un perimetru de peste 5000 km patrati, situat in zona offshore, apartinand Senegalului si Guineei Bissau.

Perimetrul respectiv se afla in vecinatatea zacamantului de titei greu, Dome Flore si Dome Gea, ale carui resurse petroliere sunt estimate la 1,5 miliarde barili.

Potrivit grupului Tender, zona respectiva este cotata ca avand intre 720 milioane barili petrol si maxim 2,350 miliarde barili. Durata contractului este de 8 ani pentru explorare si de 25 de ani pentru productie, cu o extindere la cerere de inca 10 ani pentru perioada de productie.

  • Grupul Tender, infiintat in 1991, s-a dezvoltat an de an, si-a extins an de an afacerile in Africa de Vest, in special in domeniul resurselor naturale. Din 2010 si pana in prezent, compania a reusit adjudecarea a 6 perimetre miniere ale caror resurse, de la metale grele pana la cele aurifere, depasesc ca valoare cateva miliarde de dolari.

UPDATE Cu ocazia semnarii acordului de concesiune, Ovidiu Tender a declarat ca este unul dintre beneficiarii crizei mondiale prin faptul ca a fost nevoit sa caute solutii pentru afacerile sale. "Am gasit o alternativa care mie mi s-a parut buna: continentul african", a spus Tender. Acesta a precizat ca si-a stabilit primul sediu in Africa in vara lui 2010. "In 2010 am ajuns in Africa unde am reusit sa ma lamuresc rapid asupra pontentialui de acolo", a mai afirmat Tender. Acesta invita si alti oameni de afaceri sa investeasca in proiecte pe termen lung in Africa. "Vreau sa le recomand oamenilor de afaceri si le spun ca daca vor sa vina sa le ia putinii bani pe care ii au, nu au nicio sansa. Sa vina sa construiasca afaceri pe termen lung", a precizat omul de afaceri roman.

Tender despre Rosia Montana: Probabil ca se va stabili cine va trebui sa castige si atunci se va da drumul proiectului

  • Acesta a facut o comparatie intre ritmul rapid de dezvoltare a unei afaceri in Africa si dificultatile pe care le intampina un investitor in Romania. In acest sens, Tender a dat ca exemplu Rosia Montana. "Actiunea Rosia Montana a inceput acum 17 ani si inca nu a reusit sa se porneasca. In Africa a mers foarte repede".
Despre Rosia Montana, Tender a spus ca "problema este cine va fi beneficiarul". "Proiectul Rosia Montana a creat discutii interminabile. Ar trebui sa fie cunoscuta realitatea acestui proiect, nu tot felul de zvonuri. Cunosc initiatorul proiectului Rosia Montana, pe Frank Timis, care a incercat redarea in circuitul economic al unui proiect, avand previziunea unui singur fapt, si a nume cresterea pretului aurului. (...)Cei mari din domeniu au incercat sa ia gaina. (...)Faptul ca aurul s-a dus in sus a facut ca afacerea sa devina super rentabila. Problema este cine va fi beneficiarul acestui castig. Probabil ca se va stabili cine va trebui sa castige si atunci se va da drumul proiectului", a spus Tender.

  • UPDATE 2 La conferinta organizata de Ovidiu Tender a participat Iiulian Iancu, presedintele Comisiei pentru Industrii din Camera Deputatilor. Acesta a venit in locul actualului premier Victor Ponta caruia i-a fost adresata initial invitatia. Ovidiu Tender a avut, in trecut, probleme cu justitia, unul dintre aparatorii sai ca avocat fiind actualul premier Victor Ponta. Citeste cum a pierdut Tender pe mana lui Ponta.
  • Tender a fost cercetat in dosarul RAFO-CAROM, alaturi de Marian Iancu, pentru infractiunile de constituire si apartenenta la un grup de criminalitate organizata, complicitate la inselaciune si instigare la abuz in serviciu.In acest caz, Tender s-a aflat si in arest preventiv.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5456 vizualizari

  • +6 (14 voturi)    
    compari mere cu pere (Marţi, 8 mai 2012, 12:23)

    Ionescu [anonim]

    Actiunea Rosia Montana produce ceanuri.
    Dar Tender cantareste numai dpdv al profitului.
    • -5 (11 voturi)    
      mere (Marţi, 8 mai 2012, 12:58)

      Vladi [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

      DPDV al profitului avem foarte mult de castigat. cateva miliarde de dolari, adica peste jumatate din profituri. economic castigam si mai mult. asta cu "ceanuri" e o poveste, se folosesc in circuit inchis si se neutralizeaza.
      • +8 (10 voturi)    
        urmasilor vostri (Marţi, 8 mai 2012, 13:12)

        Ionescu [anonim] i-a raspuns lui Vladi

        Cu asta se ocupa angajatii RMGC? Postaci!
        Chiar, va mutati toti angajatii RMGC cu copiii vostri in RM daca debuteaza? Dupa 20 de ani de exploatare miniera veti ramane in RM sa va ocupati cu turismul infloritor?
        • +2 (2 voturi)    
          Si la noi ar trebui sa mearga mai repede (Marţi, 8 mai 2012, 14:22)

          Licuriciul [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

          Ca si noi suntem negri.
          • 0 (0 voturi)    
            Noi nu suntem Africa ! (Marţi, 8 mai 2012, 16:03)

            Noi Romania_Nu Africa [anonim] i-a raspuns lui Licuriciul

            Ramaneti si explorati acolo cat doriti.

            Sa nu va prindem piciorele prin Romania.
        • +3 (5 voturi)    
          Corect (Marţi, 8 mai 2012, 15:01)

          aniod [utilizator] i-a raspuns lui Ionescu

          Actionarilor RMGC sa li se dea domiciliu obligatoriu in Rosia Montana. Lor si copiilor lor. Sa profite de locruile de munca nou create
          • 0 (0 voturi)    
            si, as mai adauga eu, (Marţi, 8 mai 2012, 18:35)

            kkciosuldelahamangia [anonim] i-a raspuns lui aniod

            sa traiasca pina la adinci batrineti, din pestele pescuit din lacul cu cianuri !
            vorba unui micalit : sanatate maxima,si sa ne revedem sanatosi, pe lumea ailalta !
          • 0 (0 voturi)    
            Rosienii (Marţi, 8 mai 2012, 19:43)

            winston [utilizator] i-a raspuns lui aniod

            au rosienii domiciliu in Rosia Montana, ei au habar cu ce se mananca mineritul si aproape toti vor sa inceapa acest proiect. ca sa poata oferi un viitor copiilor lor
        • 0 (2 voturi)    
          pune mana si citeste (Marţi, 8 mai 2012, 20:28)

          Ulise [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

          iti sugerez sa te muti dumneata acum la Rosia Montana. desi ma indoiesc profund ca ti-ar conveni sa traiesti in somaj de 80%, intr-o poluare de nedescris si, mai rau, in INCERTITUDINE. poate ai deveni si tu pro proiect. sau poate daca te-ai informa macar putin. chiar nu e greu
    • +6 (6 voturi)    
      Sa inteleg ca mai nou... (Marţi, 8 mai 2012, 14:36)

      Sting [utilizator] i-a raspuns lui Ionescu

      ...vrem sa fim ca africanii pentru ca ne spune dl. Tender cat de eficienti sunt in a primi spaga?
    • +1 (1 vot)    
      Abureala cu exploatarile miniere ! (Marţi, 8 mai 2012, 20:05)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

      Ilustrul Tender ,fost ospatar si securist si Frank Timis fost traficant de cocaina in Australia au la activ cateva tunuri trase impreuna= explorari de petrol in Grecia soldate cu zero rezultate ,explorari offshore in Africa in care incearca sa atraga companii chineze ,ei neavand banii dar fiind mana in mana cu coruptia africana si celebra RMGC ajunsa printrun artificiu in mana Rothschild bank-care il preseaza pe Basescu!
      Timis este urmarit penal din februarie a.c. de o banca engleza pentru o datorie de 50 milioane euro ,bani pe care ,evident baiatul nu ii mai are!
      atentie deci cu gogosile exploratorilor !
  • +14 (20 voturi)    
    Mai Tender,mai... (Marţi, 8 mai 2012, 12:25)

    cristian [anonim]

    ...deocamdata Romania nu-i Africa,mai, unde poti corupe tu si cei ca tine orice guvern,sef de stat,sef de trib etc.Ce societate civila africana gasiti voi acolo care sa se opuna invaziei unora ca de-al de tine ?...Slava Domnului in ultimul timp ne-am trezit si le va fi greu,din ce in ce mai greu borfasilor international sa acapareze pe nimic bogatiile tarii.Oprirea vanzarii pe nimic a aurului romanesc de la Rosia Montana este primul succes al societatii civile,vor veni si altele,asa neorganizati cum suntem,urland din toti plamanii pe Hotnews si pe alte canale...Vom "rupe"intelegerile oneroase,netransparente,defavorabile statului roman.Urland,urland,urland,...Altfel n-avem nici o sansa,partidele nu ne reprezinta...Pleaca ala ca sa vina celalalt...
    • -4 (10 voturi)    
      da (Marţi, 8 mai 2012, 13:25)

      da [anonim] i-a raspuns lui cristian

      da, e bine ca nu l-am "vandut pe nimic" (macar daca ai sti ce prevede contractul).

      sa il pastram acolo pana cand ne vor cuceri alte popoare teritoriul si au sa il exploateze ei.

      caci, la cum gandim, ceva mai bun nici nu meritam.
      • +2 (2 voturi)    
        dar chiar! (Marţi, 8 mai 2012, 14:20)

        Razvan [anonim] i-a raspuns lui da

        Ce prevede contractul?
        Se pare ca tu stii, uite, eu mor de curios! Zi-ne si noua...!
        • -3 (3 voturi)    
          prevede (Marţi, 8 mai 2012, 14:24)

          prevede [anonim] i-a raspuns lui Razvan

          prevede o parte mult prea mare pentru o populatie formata din asa paraziti.
    • -2 (8 voturi)    
      Ai uitat (Marţi, 8 mai 2012, 14:03)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui cristian

      Ai uitat sloganul "Nu ne vindem tara!"


      Bogatiile tarii ... atat timp cat tonele de aur si argint sunt ingropate sub sute de metri de pamant bogatiile alea au aceasi valoare ca un cacat de caine, adica zero !
    • -1 (3 voturi)    
      da (Marţi, 8 mai 2012, 14:53)

      eu [anonim] i-a raspuns lui cristian

      Bravo. Poate ca Romania nu este o cauza pierduta...in totalitate.Poate.
      • 0 (0 voturi)    
        cauza (Marţi, 8 mai 2012, 20:30)

        Ulise [anonim] i-a raspuns lui eu

        pai daca s-ar da drumul la minerit cu siguranta nu ar fi o cauza pierduta. Am avea pe baza a ce sa crestem si sa le lasam copiilor nostri o tara dezvoltata, puternica economic, nu o tara care e codasa in Europa la toate aspectele!
    • 0 (0 voturi)    
      Finlanda (Marţi, 8 mai 2012, 19:44)

      winston [utilizator] i-a raspuns lui cristian

      partea trista e ca Romania ar putea fi ca Finlanda. De ce? pentru ca aia au atras investitori straini, au deschis proiecte ca si asta de la Rosia Montana si acum o duc foarte bine, au avut o baza foarte buna pentru crestere, au putut sa-si finanteze programele. asa ca pornirea proiectului aluia ar fi un mare plus pentru economia tarii noastre, chiar si pe termen lung
  • +4 (10 voturi)    
    Puterea (Marţi, 8 mai 2012, 12:28)

    C [anonim]

    Cum se schimba, cum apar peronaje aproape uitate care acum sunt si prospere nevoie mare.
    Vechi, da' bun (a se nota si restul gloatei de acolo):
    http://badeadan.blogspot.fr/2009/05/micile-secrete-ale-lui-ovidiu-tender.html
    in relatie cu:
    http://www.ghimpele.ro/2011/12/ovidiu-tender-milionarul-in-euro-care-stie-si-poate-sa-fenteze-statul/
  • +9 (11 voturi)    
    :) (Marţi, 8 mai 2012, 12:50)

    alex [anonim]

    da parca tender asta avea probleme serioase cu justitia ( ca de aia a si sters-o el tocmai in africa ), vad ca de cateva luni tot apare prin "presa", prezentat ca un antreprenor de succes. se pregateste vreo reevaluare? :)
    • +1 (1 vot)    
      Clar e si pontacul prezent (Marţi, 8 mai 2012, 14:07)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Insa avocatii, printre care s-a numarat si Victor Ponta, lui Tender si-au facut bine treaba, astfel ca, in afara de arestul din 2006 si de cel din 2008, acesta a scapat ieftin de toate acuzatiile si si-a permis sa ajunga pe alte taramuri, unde sa puna la punct alte afaceri si sa “ajute”, la randul sau, tinerii investitori romani care se simt atrasi de forta neagra a planetei.

      sursa: http://www.ghimpele.ro/2011/12/ovidiu-tender-milionarul-in-euro-care-stie-si-poate-sa-fenteze-statul/
      • +1 (1 vot)    
        2006 - 2008 (Marţi, 8 mai 2012, 14:22)

        Razvan [anonim] i-a raspuns lui tudor74

        Nu era Basezscu presedinte? :D
    • -2 (2 voturi)    
      Tender (Marţi, 8 mai 2012, 15:00)

      coco04 [utilizator] i-a raspuns lui alex

      chiar este un antreprenor de succes!
      Merge in Africa pentru ca are o companie de prospectiuni (Prospectiuni Bucuresti-PRSN pe bursa) si trebuie sa se diversifice in toata lumea.
      De fapt Tender are doar 57 % din actiuni restul actiunilor fiind imprastiate.
      Cand citesc posturile de pe Hotnews care "infiereaza" toti antreprenorii imi dau seama ca Romania a ramas in mare parte o tara comunista;cel putin ca mentalitate.
      Pana la urma cand faci inchisoare,iti platesti datoria catre societate.Acuma stiu ca sunt unii pierde-vara care ar vrea ca pentru acelasi dosar sa platesti la nesfarsit.Cam ca la impozitare;mai intai pe profit,apoi pe dividendele scoase din firma si in sfarsit,pe avere,dupa principiul
      "Cate-un pic,pic,pic,
      Pana n-o mai ramanea nimic".
      • +1 (1 vot)    
        Re (Marţi, 8 mai 2012, 15:52)

        ready4war [utilizator] i-a raspuns lui coco04

        Daca tu il crezi antreprenor de succes pe unul din cei care au furat RAFO atunci ai grave probleme de etica. RAFO Onesti dadea de lucru la un intreg oras, dar, Tender, alaturi de Corneliu Iacobov si Marian Iancu si multi altii, au furat de acolo pana a dat faliment (concret Rafo le vindea unor firme apartinand lor active folosite--spre exemplu un camion, ei il vopseau si il revindeau Rafo la pretul de vanzare al unui camion nou). Apoi, cand a dat faliment, au considerat ca nu au furat destul si, pentru niste datorii aparute peste noapte, au scos pana si cablurile de cupru din rafinarie pe care le-au vandut la fier vechi.

        Iar daca tie ti se pare ca cele cateva luni de puscarie sunt suficiente...decat cu 'intreprinzatori"ca Tender, mai bine fara. De unde crezi ca a avut bani sa mituiasca africanii?
        • 0 (0 voturi)    
          Partial sunt de acord cu tine. (Marţi, 8 mai 2012, 16:28)

          coco04 [utilizator] i-a raspuns lui ready4war

          Dar spune-mi pe altcineva care a facut inchisoare dintre cei care au dat mari tunuri statului roman !
          Nu vin simplu banii in industria grea si de aia i-am luat apararea.
          La finele lui 2010,Prospectiuni avea 1570 angajati iar Vulcan 1073 angajati.
          Intr-o perioada in care multi "antreprenori romani" traiesc din contracte cu statul,am vrut sa arat niste diferente.E usor sa vinzi utilitati ,apa ,energie,gaze,petrol,etc dar in alte industrii trebuie sa te zbati,mai ales in vremurile astea.
      • 0 (0 voturi)    
        tender si frank timis in africa (Marţi, 8 mai 2012, 16:48)

        mokele mbembe [anonim] i-a raspuns lui coco04

        Marii investitori (tender si frank timis) au "gasit" in Siera Leone un zacamint mare de minereu de fier, au concesionat-o si s-au apucat de treaba, adica de spoliat. Ca sa fie treaba buna au vindut calea ferata la fier vechi, au pus banii in buzunar si acum guvernul asteapta sa puna alta ca nu au pe unde sa care minereul (minele sint la 700 km distanta de litoral).
  • -4 (8 voturi)    
    jumatate (Marţi, 8 mai 2012, 13:11)

    Pavel [anonim]

    cat timp tara noastra ia jumatate din profituri la buget, fara sa scoatem niciun leu, nu ar trebui sa conteze cine ia restul. din pacate nu toti gandesc asa de aia au bagat unii o gramada de bani in campaniile de opunere fata de proiectul asta
    • +1 (1 vot)    
      mai repeti mult asta, postacule? (Marţi, 8 mai 2012, 14:00)

      xy [anonim] i-a raspuns lui Pavel

      Cota de profit de 19,34% pe care o mai detine compania statului nu este in siguranta pana cand compania statului nu plateste datoria catre actionarul majoritar. Dragos Tanase spune insa ca nu exista nici un risc asupra pachetului actual de actiuni, pentru ca societatea statului isi va plati datoriile din dividende.

      Dar compania statului va putea avea acces la profituri doar dupa ce vor fi stinse datoriile companiei mixte de 330 de milioane de dolari catre investitori. Termenul limita pana la care aceste datorii ar trebui achitate de compania Rosia Montana este decembrie 2013. Cel putin pana atunci compania statului nu poate incasa niciun leu din profiturile afacerii de la Rosia Montana, chiar daca Guvernul ar debloca rapid proiectul prin aprobarea avizului de mediu, iar investitorii ar reusi sa obtina toate terenurile necesare proiectului.

      Gabriel Dumitrascu, fostul director al companiei, spune insa ca, dupa calculele sale, primii bani din profitul afacerii vor ajunge la compania statului abia dupa sase ani de aprobarea exploatarii, perioada in care va fi construita noua mina si vor fi platite datoriile.

      Prima transa, in valoare de 110 milioane de dolari, pentru stingerea datoriilor companiei mixte de la Rosia Montana catre firma din insulele Jersey ar trebui achitata, conform clauzelor contractuale, pana la sfarsitul acestui an.

      Cheltuielile necesare pentru constructia minei sunt de aproape 1 miliard de dolari, bani pe care compania canadiana sustine, in rapoartele de pe bursa, ca nu ii are. Directorul companiei RMGC sustine ca acesti bani vor putea fi atrasi de pe piata de capital sau de la banci, dupa aprobarea proiectului de catre autoritatile noastre.

      Ceea ce ar putea angaja societatea mixta RMGC la alte contracte de imprumut catre actionarii sai, continuand astfel schema de finantare de pana acum.
      https://crji.org/articole.php?id=4190&hi=rosia%20montana
      • 0 (2 voturi)    
        ar trebui (Marţi, 8 mai 2012, 14:39)

        gelu [anonim] i-a raspuns lui xy

        sa mai adaugi ca partea romana a avut initial 33% actiuni si pe vremea gloriosului Bobonel (nastase, multe case), nu stiu prin ce minune s-a ajuns la....19,3%....
        Oare, de ce ?
        • -1 (3 voturi)    
          ar trebui (Marţi, 8 mai 2012, 15:05)

          Filip [anonim] i-a raspuns lui gelu

          ar trebui sa mai spui si ca sunt 20% pentru care nu trebuie sa scoatem niciun leu de la buget si care nu poate sa mai scada oricate majorari de capital ar mai face.
      • -1 (1 vot)    
        care "datorie" a statului?!? (Marţi, 8 mai 2012, 16:24)

        mda [anonim] i-a raspuns lui xy

        foarte de acord cu ce ai spus, atata doar ca nu exista nici un fel de datorie a statului, Gabriel a facut matrapazlacuri mari cu activele statulu si cu licentele. cheltuielile cu mita data pentru ungerea rotitelor si publicitate falsa nu se nu numeste datorie. mi-as dori ca Aurescu (un profesionist de exceptie) sa aiba acces la documentatie si sa ii puna cu botul pe labe si cu coada pe spinare pe toti teparii astia iar toti care au dat avize sau au inchis ochii la furtul statului sa fie inchisi sau lasati sa se judece in nume personal cu asa zisul investitor inregistrat off shore, Gabriel. Romania nu datoreaza nimic, nimanui, in acest proiect, investitotul ne datoreaza noua spor de stres. postacii pro... oameni carora nu le place munca dar tre' sa castige si ei o paine, ce conteaza ca banii vin dintr-un soi de prostitutie morala...
      • 0 (0 voturi)    
        3 chestii (Marţi, 8 mai 2012, 19:48)

        winston [utilizator] i-a raspuns lui xy

        in primul rand nu primim doar dividende de 20%, primim si redeventa, primim si taxe si impozite, d-aia primim peste jumatate din profituri. in al doilea rand, avem de castigat in total, din proiectul asta, la bugetul de stat, cateva miliarde de dolari. si in al treilea rand investitia in sine o sa fie cea mai mare investitie privata de pana acum, de vreo 2 miliarde. ceea ce e foarte mult
      • 0 (0 voturi)    
        beneficii (Marţi, 8 mai 2012, 20:07)

        Toma [anonim] i-a raspuns lui xy

        participatia de 20% a statului nu mai poate scadea, chiar daca or mai face majorari de capital. si e o participatie gratuita. adica primim 20% fara sa scoatem niciun leu. Iar investitorii o sa trebuiasca sa scoata foarte mult, o sa fie cea mai mare investitie privata din tara noastra de pana acum! Si nu luam numai de pe participatie, luam si de pe redevente si de pe fiscalitati. iar asta e doar la bugetul de stat
  • +9 (9 voturi)    
    dosar penal? (Marţi, 8 mai 2012, 13:19)

    ned [anonim]

    tander nu avea dosar penal? sau oricum la noi nu conteaza....cei care au dosare penale sunt, si vor fi votati fara probleme...
  • +1 (3 voturi)    
    nu mai e loc de asemenea personaje... (Marţi, 8 mai 2012, 14:01)

    periscop [utilizator]

    nici măcar în Africa decât, poate, la Zoo...
  • +3 (5 voturi)    
    hot tender (Marţi, 8 mai 2012, 14:12)

    Ciprian [anonim]

    Veniti cu declaratiile unauia ca Tender ca argument in favoarea privatizarii Rosia Montana. Sa va fie de bine.
  • +2 (4 voturi)    
    vaii... :D (Marţi, 8 mai 2012, 14:18)

    Razvan [anonim]

    Chelnerul Tender nu era, in 2010, bolnav de inima, sarmanul, de ii dadusera drumul din inchisoare? Mai, mai...
    Asa, domnu Tender? Romanii nu se lasa poluati la fel ca africanii si fraieriti cu 3 oglinjoare? Vai, ce rusine!!!...
    Pai eu zic sa-i facem sa moara de fuame, ca pe astia din Senegal :P
  • +4 (4 voturi)    
    Trebuie sa exportam inteligenta, nu minereuri! (Marţi, 8 mai 2012, 14:22)

    Tiberiu Cazacioc [anonim]

    Salut,

    In Africa a mers foarte repede, da. Lumea zice ca in Africa este foarte multa couptie. Pe de alta parte, cu tot respectul, si Romania se afla in alta cursa a dezvoltarii decat africanii. Trebuie recunoscut ca unora dintre romanii le pasa de natura si distrugerea ei, le pasa de patrimoniu cultural. Africanilor, poate nu. Asa ca sunt explicatii si trebuie sa ne fi jena. Romania trebuie sa devina exportator de inteligenta, nu de minereuri.
    • -2 (4 voturi)    
      proiect ca asta (Marţi, 8 mai 2012, 15:06)

      Filip [anonim] i-a raspuns lui Tiberiu Cazacioc

      un proiect ca asta de la Rosia Montana s-ar fi deschis si in Finlanda foarte repede. De fapt finlandezii asta fac de ani de zile, aduc investitori straini si deschid proiecte miniere. Legat de patrimoniul cultural, cei de la RMGC au investit foarte mult in acest aspect, o sa fie in curand vizitabile din nou galeriile romane antice
    • 0 (0 voturi)    
      norme si UE (Miercuri, 9 mai 2012, 16:54)

      Ulise [anonim] i-a raspuns lui Tiberiu Cazacioc

      pai acolo n-au norme de respectat, in UE exista asta. Totusi proiecte ca asta de la Rosia Montana se deschid in cativa ani, in tari ca Finlanda, la noi se amana cam de 15 ani.
  • +3 (3 voturi)    
    Tender, tu ai auzit de nationalizare? (Marţi, 8 mai 2012, 15:01)

    kebab [utilizator]

    Vezi ex. Spaniei in Argentina si Bolivia. Orice tara poate nationaliza o companie de importanta strategica pentru statul respectiv. Tu cu investitiile tale pe termen lung o sa le creezi alora o infrastructura o afacere iar cand incepe sa functioneze o sa fie nationalizata de statul respectiv. Iar tu o sa te intorci iar in Romania la furat.
    • +2 (2 voturi)    
      e doar de parada... (Marţi, 8 mai 2012, 15:53)

      Roger [anonim] i-a raspuns lui kebab

      E cel putin ciudat ca iese acum aceasta stire, cand in Guinea Bissau tocmai s-a instalat o dictatura militara, cica doar pentru un an. Zona de explorare petrolifera in cauza se afla in largul coastei Atlanticului, intre DSenegal si Guinea Bissau, zona oarecum disputata de ambele tari, si din acest motiv nici o companie petriliera serioasa nu s-a bagat. Unde mai pui ca petrolul este de tip "greu", nu prea interesant in momentul de fata, cand in Angola se gaseste brut de buna calitate si foarte usor de exploatat. In fapt "reteta" de afaceri e simpla...o firma exploreaza si isi asuma riscuri maxime...daca gaseste ceva, invita companiile adevarate sa exploateze si isi iau si ei o mica parte din placinta...Vezi afaceristul Vasile Timis...el ar fi "modelul" pentru Ovisiu Tender
  • +2 (4 voturi)    
    pe bune? :) (Marţi, 8 mai 2012, 15:32)

    mda [anonim]

    pai, daca e sa comparam Romania cu Africa, e ceva diferenta: acolo sunt regimuri militare corupte profund, cativa "alesi" traiesc in huzur cu banii incasati de la "investitori" si au pusca in mana iar marea masa moare de sete sau de foame si e mancata de corbi. nu mai vorbim de haosul cvasi permanent intretinut special de diverse interese (lupte de gherila in care mor zeci de mii de oameni, violuri asupra femeilor, trafic de copii si femei etc). sincer, si ai nostri guvernanti sunt porniti puternic pe panta asta de a vinde tot (vinde e impropriu spus, dat moca cu spaga aferenta, cu riscuri si cheltuieli in sarcina bietului roman platitor de taxe si impozite) si de a indatora tara la maxim. teoria conspiratiei? nicidecum, realitate crunta. noi, macar, mai avem o sansa.
  • +1 (1 vot)    
    rad cu lacrimi (Marţi, 8 mai 2012, 16:11)

    jackalphonse [utilizator]

    omul asta o spune direct: noi trebuie sa ne raportam la Africa. pai domnule draga...cand in Romania va fi acelasi procent de analfabeti ca in Africa, abia atunci sa compari una cu alta. normal ca merge repede in Africa, pentru ca populatia de acolo este tepuita permanent si niciodata n-au stiut ce e bine si ce e rau
  • +1 (1 vot)    
    nu. multumesc (Marţi, 8 mai 2012, 16:19)

    dann [anonim]

    In africa sunt omorati anual milioane de oameni pentru ca megacorporatiile sa poata exploata aproape gratis resursele

    Nu. Nu vrem sa ajungem ca africa
    • 0 (0 voturi)    
      cei mai mari producatori de aur (Marţi, 8 mai 2012, 21:25)

      Andreiush [anonim] i-a raspuns lui dann

      nici nu o sa ajungem ca-n Africa, ca noi suntem in UE si orice proiect trebuie sa respecte normele stricte ale acestei uniuni, printre cele mai stricte din lume. acceptand proiectul de la Rosia Montana vom ajunge, insa, cei mai mari producatori de aur din Europa. Asta da!
    • 0 (0 voturi)    
      scandinavii - da (Miercuri, 9 mai 2012, 16:53)

      Ulise [anonim] i-a raspuns lui dann

      in Finlanda au atras investitori straini, au deschis mine de aur, sunt cei mai mari producatori de aur din Europa deocamdata si le merge foarte bine. In Suedia la fel, ei sunt pe locul 2.

      Da, eu as vrea sa ajungem ca scandinavii
  • -1 (1 vot)    
    E clar (Marţi, 8 mai 2012, 19:55)

    winston [utilizator]

    pai de-o parte e clar, statul ia peste jumatate din profituri, asta fara sa scoatem niciun leu de la buget. insa unii cred ca ar vrea o bucata din cealalta parte si de aia finanteaza masiv opozitia fata de acest proiect de mult. e trist totusi...
  • 0 (0 voturi)    
    ha ha (Marţi, 8 mai 2012, 20:08)

    Toma [anonim]

    deci d-aia baga Soros o gramada de bani in campanii si actiuni si tot felul de chestii de astea ca sa puna bete in roate proiectului, ca sa ia si el ceva.
  • -1 (1 vot)    
    beneficiul (Marţi, 8 mai 2012, 20:24)

    Ulise [anonim]

    cat timp tara noastra incaseaza peste jumatate din profituri, cred ca cealalta parte nu ar trebui sa ne intereseze. mai ales pentru ca beneficiul indirect, impactul economic, ramane in tara noastra, ca aici o sa contribuie la PIB!
    • +1 (1 vot)    
      Profitul poate fi si 0 si aurul sa plece ! (Marţi, 8 mai 2012, 20:52)

      hghhfgh [anonim] i-a raspuns lui Ulise

      Pai firma scoate aurul din tara si-l vinde unui intermediar facand profit 0 sau poate chiar pe pierdere si acel intermediar sa fie o alta firma a aceluaiasi grup cu sediul intr-u paradis fiscal.
      Romania va lua jumatate de profit ca in toate privatizarile de pana acum adica 0 dar "strainul" ne scapa si de grija aurului.
      Mai ai idei de astea?
      Si mai este ceva: Am invatatt in ultimii ani ca daca basescu insista pe ceva atunci nu este bine si trebuie sa facem invers.
      • 0 (0 voturi)    
        rosia montana parteneriat (Marţi, 8 mai 2012, 21:21)

        Andreiush [anonim] i-a raspuns lui hghhfgh

        la Rosia Montana nu e vorba de o privatizare, ci de un parteneriat public-privat. e o mare diferenta! si din aurul ala ajunge o parte si la noi, in visteria BNR, dar castigam mult mai mult decat atat. 56% - direct si indirect -, ecologizare, investitii in patrimoniu si infrastructura, joburi. totul-fara nicio cheltuiala din partea noastra
      • 0 (0 voturi)    
        filme proaste (Miercuri, 9 mai 2012, 16:51)

        Ulise [anonim] i-a raspuns lui hghhfgh

        mda... prin faptul ca e parteneriat, e logica o treaba. e si statul actionar. asta inseamna ca poate vedea tot ce se intampla acolo, chiar inainte sa se intample. dar poate dumneata te-ai uitat la prea multe filme de duzina de crezi ca e asa de usor sa "scoti aurul"
  • +1 (3 voturi)    
    Domnule Tender ai dreptul sa taci aici ! (Marţi, 8 mai 2012, 20:46)

    hihihihi [anonim]

    Cum de incepe sa vorbeasca despre aur si cum sa ne compare cu Africa?
    Ar dori sa fie si aici ca in Africa? Eu nu !
  • +2 (2 voturi)    
    Africa nu e in UE (Marţi, 8 mai 2012, 21:06)

    andinny [utilizator]

    in Africa au mers lucrurile mai usor,pentru ca acolo proiectele nu trebuie sa respecte unele dintre cele mai stricte norme, cum sunt in UE. dar si asa, la noi amanarea proiectului de la Rosia Montana este enorma si inadmisibila. poate noul ministru de la Mediu va fi mai responsabil si va acorda avizul de mediu mai repede, provocand inceperea proiectului
  • -1 (1 vot)    
    pai da (Marţi, 8 mai 2012, 21:40)

    I [utilizator]

    in Africa exista o singura lege: legea banului. De asta a mers asa repede acolo...
    • +2 (2 voturi)    
      normele stricte ale UE (Marţi, 8 mai 2012, 22:00)

      andinny [utilizator] i-a raspuns lui I

      in Africa au mers lucrurile mai usor,pentru ca acolo proiectele nu trebuie sa respecte unele dintre cele mai stricte norme, cum sunt in UE. dar si asa, la noi amanarea proiectului de la Rosia Montana este enorma si inadmisibila. poate noul ministru de la Mediu va fi mai responsabil si va acorda avizul de mediu mai repede, provocand inceperea proiectului
    • +1 (1 vot)    
      hai (Miercuri, 9 mai 2012, 0:37)

      hai [anonim] i-a raspuns lui I

      hai, domnule, ca dumneata confunzi africa cu romania!
      • -1 (1 vot)    
        :)) (Miercuri, 9 mai 2012, 15:45)

        I [utilizator] i-a raspuns lui hai

        asa ai crede :)
        Aici se dau bani pentru hartii care iti dau voie desi nu ai voie (de ex astia cu urbanismul dau hotarari numai prin exceptii de la lege) pe cand acolo dai banii si gata, te apuci de treaba.
  • +1 (1 vot)    
    modelul african :) (Miercuri, 9 mai 2012, 22:52)

    Mortar [anonim]

    ce tare! ne este data Africa drept exemplu! pai daca e dupa RMGC si Tender o sa fie ca in africa si ca aia o sa traim si noi!
  • -1 (1 vot)    
    africa-romania (Duminică, 13 mai 2012, 11:53)

    kiron [anonim]

    invetitii in africa facute cu banii furati din romanica: aici sunt banii dumneavoastra!

    inca o dovada ca oamenii de afaceri din romania se descurca mai bine in africa;

    stimati domni plecati cu totii in africa; si noi si voi vom trai mai bine!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by