Comisia Europeana va intenta o actiune in justitie contra statului italian pe care il acuza ca nu a venit cu destule dovezi care sa arate ca sistemele de control a emisiilor instalate pe masinile Fiat sunt legale, spun surse citate de Reuters. CE a criticat mai multe state europene pe motiv ca nu iau masuri impotriva companiilor auto care au instalat dispozitive frauduloase de pacalire a testelor de emsii.

fakepath\Interior Fiat 500 RivaFoto: Fiat

CE spune ca o serie de guverne nationale doresc sa protejeze industria auto si nu iau niciun fel de masuri pentru a pedepsi incalcari grave precum cele descoperite in scandalul Volkswagen.

Comisia va deschide o procedura legala impotriva statului italian de la care cere mai multe dovezi care sa arate ca soft-urile de control a emisiilor puse pa masinile Fiat nu contravin legii.

Testele facute in mai multe tari dupa scandalul Volkswagen au aratat faptul ca modele auto de la multe marci au, in traficul de zi cu zi, emisii de CO2 mult mai mari decat cele obtinute in testele de laborator.

Constructorii auto spun insa ca nu fac nimic ilegal, ci beneficiaza de o exceptie in regulament care le permite sa dezactiveze temporar sistemele de control a emisiilor pentru a proteja motoarele.

Fiat este in conflict cu autoritatile germane care au acuzat compania ca a montat dispozitive care fac ca emisiile sa fie mai mici doar 22 de minute, putin mai mult decat durata unui test. Italia a respins acuzatiile ca ar fi montate soft-uri ascunse pe modelele Fiat 500X, Fiat Doblo si Jeep Renegade, iar Germania a cerut interventia Bruxelles-ului pentru mediere.