Țările UE au ajuns, după 13 ore de negocieri, la un acord pentru reducerea cu 35% a emisiilor medii de CO2 ale mașinilor noi

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 10 octombrie 2018, 11:37 Economie | Auto


Test consum si emisii cu DS 3
Foto: PSA Peugeot Citroen
Țările UE au ajuns marți la un acord pentru o scădere cu 35% a emisiilor medii ale mașinilor noi, acordul final fiind un compromis între țările care voiau ținte mai dure și cele care le considerau prea ambițioase. 20 de țări au votat în favoarea noului acord, iar reducerea emisiilor de CO2 va fi de 35% până în 2030, mai mult față de cât propusese UE, dar mai puțin decât voia Parlamentul European. Pentru stabilirea textului de lege urmează să se poarte negocieri.

Ministrul austriac al Mediului a spus că 20 de țări au votat propunerea prin care emisiile medii ale autoturismelor noi vor scădea cu 35% în 2030, iar pentru utilitare scăderea va fi de 30%.  Patru țări s-au abținut și patru au votat împotrivă.

Obiectivul de 35% este superior celui de 30% propus de CE, dar sub cel de 40% votat la început de octombrie de Parlamentul European.

Negocierile au fost dificile, fiindcă Germania și țările din Est nu voiau un obiectiv mai dur decât scăderea de 30% propusă de CE. Germania a fost criticată de mai mulți reprezentanți pentru că nu susține o poltică de mediu mai hotărâtă, dar a votat până la urmă propunerea Austriei. Franța a susținut în continuare o scădere cu 40%.

Regulile ce vor trebui respectate vor fi stabilite după discuțiile care încep miercuri cu Comisia Europeană și cu Parlamentul European care văd lucrurile diferit.

Vor primi o derogare, criticată de unii, companiile care produc mai puțin de 300.000 de mașini/an. Derogarea este gândită pentru companii de nișă care produc mai ales mașini sport ce nu au cum să aibă emisii foarte scăzute, dat fiind că se bazează pe motoare puternice.

Printre țările cel mai nemulțumite de acordul de marți se numără Danemarca, Irlanda, Luxemburg, Olanda, Slovenia și Suedia.

Surse; AFP, Reuters


Citeste mai multe despre   

















1765 vizualizari

  • -1 (5 voturi)    
    Lasati vrajeala, viitorul e electric (Miercuri, 10 octombrie 2018, 11:44)

    2087 [utilizator]

    Hai sa trecem odata la masini si autobuze electrice, ca nu mai tine mult sandramaua climatica.
    • 0 (4 voturi)    
      Sandramaua climatica? (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:12)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui 2087

      Cam putini vulcani activi in ultima vreme poate. Dar tin sa iti amintesc ca o masina electrica consuma de minumim 4 ori mai multa energia decat o masina pe benzina daca tinem cont de costul de productie+rulaj+intretinere+combustibil.
      Asta cand benzina este 70% acciza si curentul este aproape subventionat. Electricele vor creste pretul curentului pentru toata lumea. Doar de vreo 3 ori.
      • +1 (1 vot)    
        De 4 ori? (Miercuri, 10 octombrie 2018, 16:28)

        TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        De ce nu de 10 ori? 100... ce să mai? Cine dă mai mult?!

        Dă un mic search pe google, îți ia 2 min și o să găsești afirmații gen:
        "From cradle to grave, battery-electric vehicles are cleaner. On average, battery electric vehicles (BEVs) representative of those sold today produce less than half the global warming emissions of comparable gasoline-powered vehicles, even when the higher emissions associated with BEV manufacturing are taken into consideration."

        Ok, vei spune, dar cum produci curentul electric? Spre deosebire de benzină (care are o singură sursă de origine), curentul electric poate fi produs din mai multe surse, unele mai verzi (gen hidrocentrale, eloian, etc), altele mai puțin verzi (termocentrale).

        Alt argument: mineralele folosite în baterii. Litiu acum e extras din sare marină. China îl extrage din minereu, și e de 2x mai scump decât la ceilalți producători. Știi cum se extrage litiu din mare? Faci o băltoacă maaareeee cu apă de mare și lași soarele să-și facă treaba. Cobalt? Mor copii extrăgând cobalt din mine. Parțial adevărat, daaaar... C4V tocmai a anunțat un Solid State Battery fără cobalt. Și cu o densitate de energie de ~380 Wh/Kg. Adică, pentru o baterie de 100 kWh (Tesla Model S), greutatea ei ar fi undeva la 270Kg.

        Dacă crește prețul curentului de 3 ori, muuult mai mulți producători mici de energie vor apărea (de ex: solar pe casă... Acum ROI pentru un sistem solar e undeva la 10 ani (fac calculele, dacă vrei). Dacă prețul energiei electrice crește de 3 ori, ROI va scădea la 3.5 - 4 ani. Ceea ce ar face o investiție într-o instalație solară muuuult mai viabilă. Producători mici mulți, rezultă exces de energie electrică, scad prețurile. Norvegia, unde 65% din mașinile noi vândute sunt electrice, anul trecut a avut supra-producție și practic te-a plătit ca să consumi energie electrică.

        Plus, mașinile electrice nu vor apărea peste noapte. Încet, încet, se va dezvolta și infrastructura, bateriile vor fi mai bune, etc. Relax, and enjoy!
        • +1 (1 vot)    
          Cum adica faci calculele? (Miercuri, 10 octombrie 2018, 23:05)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

          Nu le ai deja? Stiam. Dar de cobalt si litiu nu m-am legat. Dar vad ca esti indoctrinat bine, presupun ca ai ultima icoana cu Musk deasupra patului.
          1) Bani = petrol ars, iar cradle to the grave electricele sunt de 3 ori mai scumpe decat masin de comfort si capacitate similara.
          2) 3-7% este din regenerabile anual global, Norvegia este un caz exceptional, daca nu stiai asta, oare ce nu mai stiai?
          3) Tehnologie neevaluata - SSB - Sau flambe la marginea drumului.
          4) Solara creste pretul energiei electrice (vezi Germania), abea daca isi scoate banii per total, dar daca pui botu la marketing poti crede ca ajuta. Daca inchizi ochii visezi ce vrei!
          5) Nu contest ca electricele nu vor fi cu capabilitati mai sporite, dar se vor incarca greu, vor fi grele, vor fi nesigure, si vor consuma mai multa energie pentru deplasare versus Combustia inferna (care si suna satisfacator).
          Iluzia progresista persista.
  • 0 (4 voturi)    
    30% fata de ce? (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:15)

    Lok [utilizator]

    Consumul unui Hummer H1? Consumul de combustibili este strans legat de cresterea economica. 30% reducere combustibil pentru autoturisme urmata de 80% crestere consum de petrol gaze si carbune? UE-ul are macar un gram de minte? Sau impingem electricele pana VW triseaza si la alea.
  • 0 (4 voturi)    
    Fizica nu are nimic de spus? (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:43)

    Pepi [utilizator]

    Ce randament ar trebui sa aiba motoarele termice respective ca sa se incadreze in noile limite? Sper ca nu mai mult de 100%...
    • 0 (2 voturi)    
      Vor utiliza trucuri de la electrice. (Miercuri, 10 octombrie 2018, 15:26)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Pepi

      Roti rigide ce scad calitatea amortizarii. La electrice nu e asa de grav deoarece acestea cantaresc dublu fata de normal. Aerodinamica va cobora pozitia soferului pana la discomfort. Materiale usoare pentru economie de combustibil, evident nu de bani dati la achizitionare, practic tot acolo. Turbo pe toate motoarele cat de mici posibile, dar cu 100 CP max. Si deja suntem in grafic economisim 6000 euro la combustibil pe 300000 km si dam 15000 euro in plus pe masina si intretinere. Fizica va trebui sa explice si consmul global marit de combustibili rezultata din trecerea la economia/km sporita.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version