Țările UE au ajuns, după 13 ore de negocieri, la un acord pentru reducerea cu 35% a emisiilor medii de CO2 ale mașinilor noi

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 10 octombrie 2018, 11:37 Economie | Auto


Test consum si emisii cu DS 3
Foto: PSA Peugeot Citroen
Țările UE au ajuns marți la un acord pentru o scădere cu 35% a emisiilor medii ale mașinilor noi, acordul final fiind un compromis între țările care voiau ținte mai dure și cele care le considerau prea ambițioase. 20 de țări au votat în favoarea noului acord, iar reducerea emisiilor de CO2 va fi de 35% până în 2030, mai mult față de cât propusese UE, dar mai puțin decât voia Parlamentul European. Pentru stabilirea textului de lege urmează să se poarte negocieri.

Ministrul austriac al Mediului a spus că 20 de țări au votat propunerea prin care emisiile medii ale autoturismelor noi vor scădea cu 35% în 2030, iar pentru utilitare scăderea va fi de 30%.  Patru țări s-au abținut și patru au votat împotrivă.

Obiectivul de 35% este superior celui de 30% propus de CE, dar sub cel de 40% votat la început de octombrie de Parlamentul European.

Negocierile au fost dificile, fiindcă Germania și țările din Est nu voiau un obiectiv mai dur decât scăderea de 30% propusă de CE. Germania a fost criticată de mai mulți reprezentanți pentru că nu susține o poltică de mediu mai hotărâtă, dar a votat până la urmă propunerea Austriei. Franța a susținut în continuare o scădere cu 40%.

Regulile ce vor trebui respectate vor fi stabilite după discuțiile care încep miercuri cu Comisia Europeană și cu Parlamentul European care văd lucrurile diferit.

Vor primi o derogare, criticată de unii, companiile care produc mai puțin de 300.000 de mașini/an. Derogarea este gândită pentru companii de nișă care produc mai ales mașini sport ce nu au cum să aibă emisii foarte scăzute, dat fiind că se bazează pe motoare puternice.

Printre țările cel mai nemulțumite de acordul de marți se numără Danemarca, Irlanda, Luxemburg, Olanda, Slovenia și Suedia.

Surse; AFP, Reuters


Citeste mai multe despre   
















1792 vizualizari

  • -1 (5 voturi)    
    Lasati vrajeala, viitorul e electric (Miercuri, 10 octombrie 2018, 11:44)

    emil bobu [utilizator]

    Hai sa trecem odata la masini si autobuze electrice, ca nu mai tine mult sandramaua climatica.
    • 0 (4 voturi)    
      Comment sters de user (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:12)

      Lok [anonim] i-a raspuns lui emil bobu

      • +1 (1 vot)    
        De 4 ori? (Miercuri, 10 octombrie 2018, 16:28)

        TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        De ce nu de 10 ori? 100... ce să mai? Cine dă mai mult?!

        Dă un mic search pe google, îți ia 2 min și o să găsești afirmații gen:
        "From cradle to grave, battery-electric vehicles are cleaner. On average, battery electric vehicles (BEVs) representative of those sold today produce less than half the global warming emissions of comparable gasoline-powered vehicles, even when the higher emissions associated with BEV manufacturing are taken into consideration."

        Ok, vei spune, dar cum produci curentul electric? Spre deosebire de benzină (care are o singură sursă de origine), curentul electric poate fi produs din mai multe surse, unele mai verzi (gen hidrocentrale, eloian, etc), altele mai puțin verzi (termocentrale).

        Alt argument: mineralele folosite în baterii. Litiu acum e extras din sare marină. China îl extrage din minereu, și e de 2x mai scump decât la ceilalți producători. Știi cum se extrage litiu din mare? Faci o băltoacă maaareeee cu apă de mare și lași soarele să-și facă treaba. Cobalt? Mor copii extrăgând cobalt din mine. Parțial adevărat, daaaar... C4V tocmai a anunțat un Solid State Battery fără cobalt. Și cu o densitate de energie de ~380 Wh/Kg. Adică, pentru o baterie de 100 kWh (Tesla Model S), greutatea ei ar fi undeva la 270Kg.

        Dacă crește prețul curentului de 3 ori, muuult mai mulți producători mici de energie vor apărea (de ex: solar pe casă... Acum ROI pentru un sistem solar e undeva la 10 ani (fac calculele, dacă vrei). Dacă prețul energiei electrice crește de 3 ori, ROI va scădea la 3.5 - 4 ani. Ceea ce ar face o investiție într-o instalație solară muuuult mai viabilă. Producători mici mulți, rezultă exces de energie electrică, scad prețurile. Norvegia, unde 65% din mașinile noi vândute sunt electrice, anul trecut a avut supra-producție și practic te-a plătit ca să consumi energie electrică.

        Plus, mașinile electrice nu vor apărea peste noapte. Încet, încet, se va dezvolta și infrastructura, bateriile vor fi mai bune, etc. Relax, and enjoy!
  • 0 (4 voturi)    
    Comment sters de user (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:15)

    Lok [anonim]

  • 0 (4 voturi)    
    Fizica nu are nimic de spus? (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:43)

    Pepi [utilizator]

    Ce randament ar trebui sa aiba motoarele termice respective ca sa se incadreze in noile limite? Sper ca nu mai mult de 100%...
    • 0 (2 voturi)    
      Comment sters de user (Miercuri, 10 octombrie 2018, 15:26)

      Lok [anonim] i-a raspuns lui Pepi



Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version