România, pe ultimul loc din Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul de autoturisme raportat la mia de locuitori

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 31 octombrie 2018, 13:21 Economie | Auto


Rondul din Piata Universitatii
Foto: Hotnews
Pe drumurile din Uniunea Europenă circulă circa 258 de milioane de autoturisme, iar media europeană este de 510 autoturisme deținute la mia de locuitori, arată cele mai recente cifre agregate de Eurostat, organismul oficial european pentru date statistice. România se află pe ultimul loc la acest capitol, cu doar 280 de autoturisme raportate la mia de locuitori, în timp ce în statul vecin, Bulgaria, au fost raportate 440 de autoturisme la mia de locuitori.

Potrivit datelor agregate de Eurostat, aferente anului de referință 2016, media europeană a deținerii de autoturisme a fost de 510 la mia de locuitori.

Astfel, pe primul loc în topuL UE se află Luxemburg cu 660 de autoturisme deținute raportat la mia de locuitori, urmat de Italia, Malta, Finlanda și Cipru, toate cu peste 600.

România se află la coada clasamentului cu 280 de autoturisme deținute la mia de locuitori. Bulgaria, stat vecin unde mulți români au ales în ultimii ani să-și înmatriculeze mașinile, se afla mai sus în top cu 440 de autoturisme la mia de locuitori.

În Ungaria au fost raportate 340 de autoturisme la mia de locuitori, la fel ca în Letonia, iar în Slovacia și Croația nivelul era la 390, respectiv 370 de autoturisme.

Cât privește vechimea parcului auto, circa 47% din autoturismele din UE sunt mai vechi de 10 ani, în timp ce doar 11,7% dintre autoturisme sunt noi, cu o vechime de doi ani sau mai puțin.

În această statistică, totuși, nu au fost incluse date din Bulgaria, Grecia și Slovacia, iar datele din România sunt aferente pentru anul 2015.





Citeste mai multe despre   

















1567 vizualizari

  • +11 (19 voturi)    
    Fantastic (Miercuri, 31 octombrie 2018, 13:37)

    Appollodor [utilizator]

    Numai noi puteam reusi sa avem cele mai putine masini, dar simultan si capitala cu cel mai prost trafic!
    • -4 (4 voturi)    
      Obsesia pentru taxele auto e bucureșteană (Miercuri, 31 octombrie 2018, 14:23)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Appollodor

      România are mașini vechi și puține inclusiv din cauza diverselor taxe auto, dar traficul din București e datorat densității excesive a populației. Peste 9.000 loc/kmp, în timp ce un oraș ca Hamburg are 2.400 loc/kmp.

      Problemele Bucureștiului nu sunt ale întregii țări, taxarea aberantă a mașinilor nu are de ce să privească România în ansamblu.
    • +3 (7 voturi)    
      pai... (Miercuri, 31 octombrie 2018, 15:48)

      Talibanu' cu turban Armani [utilizator] i-a raspuns lui Appollodor

      .. maisinile alea putine sunt niste harburi si polueaza mai mult cat alea multe, noi, innoite de nemtzalai la 5 ani...
  • +9 (11 voturi)    
    Bravo ziaristi (Miercuri, 31 octombrie 2018, 13:49)

    mopsu [utilizator]

    5 mil. masini in Ro. si 250 mil. in UE. Oare de ce se zbat sa minta toti jurnalistii ca masinile polueaza ? Sigur ca -n Buc. e nevoie de aerisit centrul , dar in restul tarii ? Cum poate un roman cu 1500 lei sa-si cumpere masini cu euro 6 ?
  • +3 (7 voturi)    
    asta ne-ar mai lipsi (Miercuri, 31 octombrie 2018, 14:02)

    contur [utilizator]

    Buna stire! la cita lipsa de sosele, parcari si cultura de a conduce ...asta ne-ar mai lipsi. Impresia este ca suntem de 4 ori peste media EU.
  • 0 (10 voturi)    
    Pai da (Miercuri, 31 octombrie 2018, 14:38)

    georgel.purcel [utilizator]

    280 in Romania si 440 in Bulgaria, dar ei nu stiu ca jumate din alea din Bulgaria sunt, de fapt, conduse de romani. Deci 500 pentru Romania care o pune fix in top.
  • +5 (5 voturi)    
    No atunci e clar (Miercuri, 31 octombrie 2018, 15:23)

    t4v1 [utilizator]

    Infrastructura tarii e deficitara. Avem nevoie de autostrazi, centuri, parcari publice, etc... .

    Sunt curios cum e statistica doar pe Bucuresti. Cate masini la mia de locuitori?
  • +6 (6 voturi)    
    Da, dar (Miercuri, 31 octombrie 2018, 15:38)

    Vade Retro [utilizator]

    ...la numarul de carutze suntem pe primul loc.
  • +6 (6 voturi)    
    daa.. (Miercuri, 31 octombrie 2018, 15:45)

    Talibanu' cu turban Armani [utilizator]

    .. pentru ca romanu merge cu masina cumparata sh din germania si inmatriculata in bulgaria.
  • +3 (3 voturi)    
    La noi problema sunt străzile... (Miercuri, 31 octombrie 2018, 15:53)

    periscop [utilizator]

    ... nu faptul că sunt prea puține mașini. Străzile vechi și înguste, majoritatea datând din... mileniul trecut... nu au fost proiectate pentru un număr atât de MARE de mașini. În Sibiu, pe destule din arterele principale, E JALE LA ORELE DE VÂRF!
  • +1 (3 voturi)    
    Comparând cu situația (Miercuri, 31 octombrie 2018, 16:46)

    Observatory [utilizator]

    ...precara și lipsa autostrăzilor , numărul de masini este foarte mare...
    • -1 (1 vot)    
      Asta dacă ești pensionar. Mașinile sunt necesare, (Miercuri, 31 octombrie 2018, 20:08)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      Iar o mulțime de activități rămân pur și simplu neefectuate, în lipsa mașinilor. De asta în România n-ai salariile din Germania, pentru că n-ai productivitatea din Germania. Iar ca să ai productivitate mai mare, ai avea nevoie de mai multe mașini în trafic.

      Ai văzut tu vreodată aglomerație de la Toplița la Poiana Largului sau de la Bistrița la Vatra-Dornei? Acolo e cea mai bună dovadă că în România nu sunt destul mașini.

      Iar autostrăzi n-ai fiindcă n-ai trafic pentru ele, deci tot fiindcă n-ai destule mașini. O autostradă aglomerată ajunge la 140.000 de mașini pe zi (M1 în UK sau A3 și A5 în Germania în zona Frankfurt) în timp ce una lejeră are 55.000 de mașini pe zi (M6 Toll) dar nu-și scoate banii, i-ar trebui 75.000 de mașini pe zi ca să și-i scoată. Tu în România ai undeva măcar 30.000 de mașini pe zi? Pe orice autostradă, care vrei tu, la liberă alegere.
  • +1 (1 vot)    
    suntem peste 400 (Miercuri, 31 octombrie 2018, 21:25)

    laurentiucat [utilizator]

    sunt vreo 7.8 mil masini inmatriculate si noi nu mai suntem in tara mai mult de 18 mil locuitori.
    ca sa nu zic ca la ce salarii sunt multe masini circula o data pe luna sau si mai rar.
    de aia nu avem nevoie de autostrazi ci de sosele rapide, centrui ocolitoare si supratraversari.
    traficul de marfa urcat in tren si se libereaza soselele automat. oricum transportul de marfa peste 180 de km distanta e nerentabil daca nu e incarcat camionul peste limita legala admisa.
    • 0 (0 voturi)    
      Cât face un tren de marfă Constanța - Satu-Mare? (Joi, 1 noiembrie 2018, 13:38)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui laurentiucat

      Traficul de marfă urcat în tren o să fie când durata drumului cu trenul va fi comparabilă cu durata drumului cu camionul. Practic trebuie să urci camionul în tren, cum se întâmplă în Elveția sau Austria. pentru că drumurile ajung peste tot, dar calea ferată nu ajunge peste tot.

      Acum poți să faci peste 48 de ore cu un tren de marfă de la Constanța la Satu-Mare și trebuie cheltuite miliarde de euro ca să faci sub 24 de ore, așa că ia-ți gândul.

      Chiar și în Elveția, abia cu Gotthard Base Tunnel calea ferată a devenit competitivă, până atunci drumul cu camionul între Germania și Italia era mai rapid decât dacă urcai camionul în tren.
      • 0 (0 voturi)    
        pai (Joi, 1 noiembrie 2018, 22:06)

        laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        mai repede modernizezi calea ferata si mai ieftin decat sa faci autostrazi. vezi bucuresti-constanta unde ai si autostrada si cale ferata modernizata.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version