Taxa auto 2019: Schimbări anunțate - cine plătește și când ar putea intra în vigoare

de Adi Iacob     HotNews.ro
Marţi, 27 noiembrie 2018, 15:35 Economie | Auto


Masini in trafic
Foto: Pixabay
Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, a anunţat că viitoarea taxă pe care proprietarii de mașini o vor plăti se va aplica tuturor autovehiculelor poluante, nu numai celor mai vechi de zece ani. Forma finală a noii taxe auto va avea mai multe "componente", însă acestea nu vor intra concomitent în vigoare la 1 ianuarie 2019, potrivit ministrului.

„Aşa cum am spus de nenumărate ori, nu este vorba de o taxă de poluare, sau timbru de mediu sau o altă denumire care să includă cuvântul taxă. În schimb, am susţinut şi susţin în continuare că poluatorul plăteşte şi nu numai în cazul emisiilor de CO2, şi în cazul deşeurilor şi în celelalate cazuri, cel care poluează trebuie să plătească. În interiorul grupului de lucru din care fac parte specialişti ai Ministerului Mediului, Administraţiei Fondului de Mediu, ai RAR-ului, Ministerului Transporturilor, Finanţelor (...) au încercat să găsească o formă finală consultând cei doi producători de autovehicule din România şi cei care în decursul anilor au reuşit să ne îndrume fiind specialişti în domeniu şi care la ora actuală au diverse firme de consultanţă, astfel încât să nu găsim o formă a unei eventuale contribuţii pe care cetăţeanul ar trebui să o plătească atunci când emisiile de CO 2 ar trebui depăşite, când cilindreea folosită la autovehicul are o anumită capacitate care poate s producă emisii şi norma de poluare”, a explicat ministrul ieri, la Ploiești, scrie Digi24.ro.

„Forma finală se apropie. Pentru a putea să fie implementată această contribuţie nu va însemna o singură componentă, cu mai multe componente, să aibă loc şi informare a cetăţenilor, şi poate includerea în acest program a unei perioade de graţie pentru acomodare, pentru informare şi să poată da posibilitatea cetăţenilor să poată, într-un timp mai scurt sau mai lung, să ia o decizie cu propriul autovehicul care este mai vechi e zece ani care poluează şi în felul acesta să le dăm posibilitate să îşi achiziţioneze un autovehicul nepoluant”, a declarat Graţiela Gavrilescu.

Ce a mai spus ministrul despre noua taxă auto în trecut



„Există un grup de lucru din care fac parte și colegii noștri de la Ministerul Finanțelor, de la Ministerul Justiției, Transporturilor, un grup de lucru la care s-au adăugat și producătorii din România de autovehicule, dar și ONG-urile care au făcut studii privind calitatea aerului, astfel încât să găsim o variantă (de taxă auto - n.r.) care să nu mai poată fi atacată din punct de vedere al justiției și să nu fie combătută de nimeni”, a declarat atunci ministrul Mediului.


Citeste mai multe despre   
















11159 vizualizari

  • +5 (13 voturi)    
    PLATITI VECHILE TAXE !!! (Marţi, 27 noiembrie 2018, 15:57)

    mirceaaldea [utilizator]

    Platiti vechile taxe si dobanzile aferente lor,apoi ganditi-va cum sa puneti o taxa noua,populatia v-a imprumutat destul prin vechile taxe, mergeti pe principiul poluatorul plateste,adica cine circula cu masina acela va polua,clar,deci puneti taxa in carburant si este cel mai usor de colectat.
    • -3 (5 voturi)    
      taxa in carburant (Marţi, 27 noiembrie 2018, 19:31)

      semperfidelis [utilizator] i-a raspuns lui mirceaaldea

      pai si unul cu euro2 plateste la fel ca unul cu euro6? pai eu cu euro 5 mai platesc si zeci de milioane sa-mi schimb DFPul.
    • +7 (7 voturi)    
      Poluatorul plateste... (Marţi, 27 noiembrie 2018, 22:16)

      SmithJohn [utilizator] i-a raspuns lui mirceaaldea

      Sa vedem ce se intampla in C-ta... autobuzele RATC si Maxi-taxi-urile sunt niste harburi care polueaza enorm de mult. Daca stai in spatele unui autobuz nu mai ai aer in masina. Tb sa treci climatizarea pe "recirculare". Sunt curios cum vor aplica aceasta taxa pentru autovehiculele statului.
  • +8 (12 voturi)    
    S-au terminat banii la pusculita asa ca... (Marţi, 27 noiembrie 2018, 16:06)

    M-Teo [utilizator]

    E timpul ca incasam alta taxa (a 4-a) de poluare, in conditiile in care nu au fost in stare sa restituie banutii pe primele 3. O sa fie alta vrajeala pe bani.
    "Prostul" o sa platesca taxa si ministru o sa isi imatriculeze masina tot in Bulgaria (ca cica el acolo polueaza). :)))
  • +12 (14 voturi)    
    eu am mai platit odata baieti! (Marţi, 27 noiembrie 2018, 16:10)

    Francisc 1 [utilizator]

    asa ca daca mai cereti bani va dau in judecata !
    • +8 (8 voturi)    
      tu o sa ceri Itp-ul (Marţi, 27 noiembrie 2018, 17:09)

      Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Ei nu or sa ceara nimic , doar ca nu vei lua ITP-ul fara sa platesti taxa. Simplu...
  • +16 (16 voturi)    
    ? (Marţi, 27 noiembrie 2018, 16:23)

    ipsilon [utilizator]

    „Aşa cum am spus de nenumărate ori, nu este vorba de o taxă de poluare,[...]. În schimb, am susţinut şi susţin în continuare că poluatorul plăteşte [...]i, cel care poluează trebuie să plătească."
    Am nevoie de traducere ... de fapt, n-are sens sa descifram preputul gandirii lu' madam asta ... oricum, mustata si-a pus cel mai tare guvern de parasute ever, e o performanta, sa aduni la un loc atatea proaste deodata ... bravo.
  • +2 (6 voturi)    
    o taxa auto globala nu ajuta prea mult (Marţi, 27 noiembrie 2018, 16:45)

    AndJorj [utilizator]

    desi e buna si ea. Problema ar trebui adresata in special la nivel local, in orasele aglomerate, la sursa problemei cum s-ar spune, prin introducerea de vignete.
    Primarii in schimb se tem sa-si asume politic si asteapta de la guvern, desi eu bag mana-n foc ca cine va lua decizia sa introduca asemenea masuri va creste in popularitate, caci suntem sufocati de masini si poluare.
  • +5 (5 voturi)    
    Super Bull Shit de pesedeu și proba incompetenței (Marţi, 27 noiembrie 2018, 17:23)

    Spiky [utilizator]

    Care este diferența dintre taxă și contribuție? Taxa este destinată acoperirii unor costuri prezente, în timp ce contribuția este colectată pentru niște chestii prevăzute a se petrece în viitor (pensia, eventualitatea îmbolnăvirii). În consecință orice prelevare bănească corelată cu poluarea este o TAXĂ, întrucât servește la acoperirea costurilor ACTUALE cauzate de poluare (boli în principal; că statul cheltuie banii pe altceva, mită electorală, este altă treabă).
  • +4 (6 voturi)    
    Poluarea variază (Marţi, 27 noiembrie 2018, 18:39)

    Traian2015 [utilizator]

    Eu tot nu înțeleg cum emisiile de CO2 pe litru combustibil pot sa varieze în funcție de mașină. De asemeni, o mașină de 500 cp care stă mai mult în garaj cum poluează mai mult decât una de 50 cp care râșnește toată ziua? Deci taxele astea trebuiesc sa fie exclusiv incluse in prețul combustibilului. Iar normele Euro in prețul mașinii.
  • +5 (5 voturi)    
    cand a fost vorba de cei 10 ani? (Marţi, 27 noiembrie 2018, 18:47)

    jorj_bv [utilizator]

    Daca ne gandim un pic in sept 2009 s-a introdus euro 5, unii producatori au lansat modele noi si au pus euro 5 chiar inainte, pe cand altii au mai continuat inca 2-3 ani cu vechile motoare euro 4.
    Nu am mai auzit pana acum de cei 10 ani, dar oricum ar fi o masura arbitrara care produce poluare. Si prostia asta cu CO2 a cauzat numarul enorm de dieseluri si lacomia cu Dieselgate VW.
    O masina bine intretinuta depaseste lejer durata medie normata de 8 ani, pe cand un harb cu revizii doar cand se strica si hingherit peste 50 kkm nu tine 5 ani.
  • +7 (7 voturi)    
    sa-i explice cineva vacii (Marţi, 27 noiembrie 2018, 20:54)

    AliKimiku [utilizator]

    Ca CO2 nu e un "poluant". Daca ea crede asta sa inceteze sa mai respire pentru binele planetei.
  • +2 (2 voturi)    
    Coerenta - rara avis printre politicieni (Marţi, 27 noiembrie 2018, 21:23)

    mimiloi [utilizator]

    ... astfel încât să nu găsim o formă a unei eventuale contribuţii pe care cetăţeanul ar trebui să o plătească atunci când emisiile de CO 2 ar trebui depăşite, când cilindreea folosită la autovehicul are o anumită capacitate care poate s producă emisii şi norma de poluare”

    Cum zicea nenea Iancu prin vocea lui Farfuridi: "din aceasta dilema nu puteti iesi... Am zis!"
  • -2 (2 voturi)    
    Dar in cazul cand (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 0:09)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    autoturismul a depasit 10 ani, dar kilometrajul arata 15.000 km?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version