De ce Germania nu va impune prea curând limite de viteză pe toată rețeaua de autostrăzi și de ce chestiunea este fantastic de sensibilă

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 30 ianuarie 2019, 15:38 Economie | Auto


Autobahn german
Foto: Wikimedia Commons
Acum câteva zile o comisie guvernamentală a venit cu propunerea unei limite maxime de viteză pe toate autostrăzile din Germania, celebre pentru libertatea cu care șoferii rulează chiar și cu peste 250 km/h. Rapid, politicienii au intervenit și au spus că limitele nu vor apărea prea curând, dar dincolo de cele două tabere care s-au ”înfierbântat” există mai multe motive pentru care libertatea se va menține pe majoritatea secțiunilor de autostradă. A încerca să pui limite superioare de viteză în Germania este ca și când ai vrea să pui americanilor restricții dure la portul de armă a avertizat presa germană.

În a doua parte a săptămânii trecute o comisie guvernamentală susținută apoi și de sindicatul polițiștilor a spus că trebuie luată în serios ideea impunerii unei limite superioare de viteză pe toate autostrăzile: un maxim de 130 km/h.

Germania are 13.000 km de autostrăzi și este singura țară din Europa ce nu are o limită superioară de viteză peste tot, însă trebuie spus că în zone periculoase și mai ales în apropierea orașelor există limite, pentru siguranță. Nu este totul perfect pe Autobahn: apar des blocaje și când ninge mult traficul este grav afectat. Însă rețeaua germană este printre cele mai eficiente din lume.

Promotorii ideii unei limite uniforme pe toată rețeaua spun că numărul de morți în accidente rutiere poate scădea cu un sfert, emisiile poluante ar putea să se reducă și ele și, per total, siguranța pe șosele ar fi mai mare dacă ar exista o interdicție legală clară. Ca exemple negative au fost dați cei care rulează cu 200-250 km/h fără nicio problemă și fără riscul de a fi sancționați. Și unii politicieni din Partidul Verzilor au spus că o limită de viteză ar fi o decizie rațională.

Mulți au fost șocați de revenirea propunerii de a introduce limite pe Autobahn și guvernanții au intervenit pentru a calma lucrurile. Oficialii au spus luni că nu se pune problema introducerii unei limite maxime legală de viteză, iar ministrul transporturilor a spus că autostrăzile germane sunt cele mai sigure din lume. Apoi au fost prezentate o serie de studii care arătau că o limită de viteză nu ar reduce decât cu 1% emisiile.Evident că și lobby-ul industriei auto este puternic în Germania.

Ministrul Andreas Scheuer a spus că o astfel de limită ar fi ”dincolo de orice logică”, iar presa a făcut o comparație grăitoare: ar fi ca și când americanilor le-ai pune restricții foarte severe pentru folosirea armelor. Comparația a aparținut publicației Handelsblatt.

Impunerea unei limite superioare de viteză este o chestie foarte sensibilă și are legătură cu specificul național și cu aspecte din cultura acestei țări. Într-o țară în care sunt multe interdicții și în care oamenii trebuie să respecte multe reguli, libertatea de a ”zburda” cu 150-200 km/h pe autostradă este sfântă și este un mod de a te defula.

Nu ne-ar ajunge mii de pagini pentru a descrie pasiunea germanilor pentru mașini, tradiția și uriașa industrie legată de tot ce ține de automobil. Germanilor le plac enorm mașinile, au nevoie de ele și dedică timp mult pentru a le ține într-o ”formă” bună.

Automobilul - Das Auto - este un simbol al identității naționale și un atac asupra acestui simbol nu ar pica prea bine, mai ales că Germania a avut de suferit ca imagine după scandalul Dieselgate și mulți sunt nemulțumiți și de faptul că unele orașe au început cu restricții pentru aceste mașini.

În Germania peste 850.000 de oameni lucrează în industria auto, iar pe șosele sunt 45 de milioane de autoturisme, cu două milioane mai multe decât acum 8 ani. Aproape o cincime dintre mașinile din UE sunt în Germania, țară celebră pentru că este un mare exportator de mașini second-hand către Europa Centrală și de Est.

În Germania mai circulă și 3 milioane de vehicule utilitare, iar vârsta medie a parcului auto este de 9 ani.

Germania produce anual peste 5,5 milioane de mașini, fiind pe locul patru în lume după China, SUA și Japonia.

Surse; Financial Times, Deutsche Welle, Reuters


Citeste mai multe despre   
















11122 vizualizari

  • +2 (18 voturi)    
    Ham Sam (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 15:43)

    Kosmos [utilizator]

    Autostrazile reprezinta o componenta esentiala intr-o economie , cu cat viteza de miscare este mai mare cu atat economia creste mai repede
    A impune restrictii inseamna a incetini cresterea economica
    • +7 (11 voturi)    
      mda (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 15:59)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      si totusi era vorba limitarii pe la 200 km/h :D

      oricum camioanele peste 18t au limita la 90 din fabrica

      iar autobuzele si microbuzele de persoane la 100
      • +1 (3 voturi)    
        NU! ERA VORBA DE A INTRODUCE.. (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 19:55)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Limita fatidica de 130 km/h!
        Va rog nu mai comentati daca nu stiti despre ce este vorba.
        Si apropos! Pe autostrada Viena - Linz, s-a crescut experimental viteza de la 130 la 140 km/h!
        Austria prin o parte a cetatenilor ei au solicitat cresterea vitezei pe autobahn de la 130 la 150 km/h!
        • +1 (1 vot)    
          Nu numai (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 22:41)

          Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

          Texas, SH130: de la 129 km/h (80 mph) la 137 km/h (85 mph)

          Bulgaria: 140 km/h (orice segment de autostradă nou-construit)

          Polonia: 140 km/h
    • -2 (2 voturi)    
      Confunzi condusul cu cursele pe pista (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 22:53)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      De la Calgary spre Vegas abia in Nevada am putut conduce cu 130, in rest 110 sau 100 cand treci prin orase.
  • +13 (15 voturi)    
    Ori ce s-ar spune,.. (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 15:53)

    Ponta [utilizator]

    ..., dar nemtii chiar isi folosesc materia cenusie pentru a gandi.
    Ar fi de dorit sa ne inspiram mai des din modus-operandi German.
  • -7 (17 voturi)    
    sa le puna cate un filtru (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 15:57)

    mmmircea [utilizator]

    bonus fiecarui cetatean in parte, limita la viteza, limita la C02 expirat, limita la CO2 emis in alt fel decat prins expiratie...
    • +4 (4 voturi)    
      nu e CO2 (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 17:22)

      gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      E CH4
  • +12 (14 voturi)    
    Viteza ca viteza... (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 16:10)

    mcris [utilizator]

    ...dar gropi au pe autostrazi? Ca la noi sunt si autoritatea respectiva a spus ca e normal, ploua, ingheata in fisuri si apar gropile. E normal si la ei?
  • -16 (20 voturi)    
    O aberatie si o minciuna (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 16:41)

    holinessdani [utilizator]

    E vorba doar de bani. Adica bani pentru industria auto.
    Minciuna este cand ei spun "autostrazi fara limita" ca si cum mai toate ar fi fara limita.
    Dar nu exista nici o cifra oficiala care sa spuna cati km sunt fara limite, desi guvernul stie probabil la centimetru cat e fara limite, doar sunt nemti nu?
    De ce nu spune guvernul cati km si unde anume este fara limita? Pentru ca atunci s-ar putea face statistici cu numarul de accidente si morti si raniti produse pe acele tronsoane, iar asta nu trebuie sa se afle in nici un caz!
    Si voi spuneti ca psd-istii si dragnea mint?
    Pai au avut de la cine lua lectii!
    • -1 (5 voturi)    
      se pare ca nu ai inteles (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 17:37)

      jondo [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      E o componenta fundamentala a culturii Germaniei.
      Orice politician si-ar da foc la valiza daca ar impune restrictii. La fel ca in US cu armele, nu conteaza numarul de victime.
      • +3 (3 voturi)    
        Proverbul strămoşesc (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 22:47)

        Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui jondo

        Nu zi "hop" până n-ai sărit gardul.

        Un român care ar fi auzit în 1931 că începe războiul în 1941 ar fi zis că nu se poate.

        Un român care ar fi auzit în 1975 că vor fi raţii, cozi şi frig în 1985 ar fi zis că glumeşti.

        Un român care ar fi auzit în 2003 că se va înfiinţa Coaliţia pentru Familie în 2013 ar fi zis că ai scăpat de la nebuni.

        Realitatea bate revista Anticipaţia.
      • -1 (1 vot)    
        nu conteaza numarul de victime fiindca (Joi, 31 ianuarie 2019, 17:17)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui jondo

        In ambele situatii, Germania sau US, efectul interdictiei ar fi nul.
    • +3 (9 voturi)    
      hehe (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 17:46)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Postacii rusi au ajuns sa se priceapa si la industria auto. Voi nici macar un automobil normal nu sunteti in stare sa fabricati, jigulistilor.
    • +8 (10 voturi)    
      Cifrele nu mint (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 18:32)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Toate tarile cu care se invecineaza au mai multe decese per milion de locuitori decat Germania. Romania are de 3 ori mai multe. Spania, care are limita 120km/h pe autostrazi si amenzi maricele, are mai multe decese.
      • +2 (2 voturi)    
        Exercițiu de logică (Joi, 31 ianuarie 2019, 9:14)

        Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Câte accidente cu victime s-au produs pe o autostradă sau un DN la viteze de circuit, în mijlocul câmpului? În oricare țară și indiferent ce limite avea țara?

        Practic orice accident care ajunge la știri era la o trecere de pietoni, într-o intersecție, pe o centură la o ieșire din oraș, într-o aglomerație, în depășirea unei coloane ș.a.m.d.
  • +2 (10 voturi)    
    Tradiție și cultură locală (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 17:09)

    Tescovin [utilizator]

    Personal nu sunt nici pentru, nici împotriva impunerii de limite pe autostrăzile din Germania. Nu aș avea de ce, nu e treaba mea, e treaba lor.
    Pot doar să constat ceea ce se constată și în articol, anume că, pentru nemți, viteza fără limite pe autostradă e o chestie adânc înrădăcinată în mentalul colectiv și care nu poate fi ștearsă așa, din poignee. Comparația cu dreptul de port-armă în SUA e dealtfel excelentă. Sau e ca și când în România s-ar interzice grătarul la iarbă verde.

    Poate cu ocazia acestei discuții din spațiul public german, vor înțelege și Merkel și restul politicienilor nemți, că, într-o perspectivă mai largă, orice tentativă de a înnăbuși tradițiile unei culturi nu se poate termina bine. Sau poate au înțeles deja demult, dar se fac că plouă.
  • 0 (0 voturi)    
    dar masina (Vineri, 1 februarie 2019, 19:12)

    Timbuku [utilizator]

    Daca tot se vorbeste de limite de 120-140 km/h, de ce nu limiteaza si masinile la vitezele astea? De ce produc masini care ating 200 km/h si chiar mai mult? Aaa, pentru ca ar fi un dezastru pentru industria auto?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version