WSJ: Renault și Nissan pregătesc reduceri de costuri de miliarde

de I.B.     HotNews.ro
Luni, 25 mai 2020, 17:10 Economie | Auto


Uzina Renault Sandouville
Foto: Renault
Alianța Renault - Nissan urmează să dezvăluie, în această săptămână, un plan de reducere a costurilor cu miliarde de dolari iar Nissan încearcă să își reducă capacitatea de producție cu încă un milion de vehicule, potrivit unor surse familiarizate cu planurile, citate de Wall Street Journal.

Mișcările vin să anuleze strategia de creștere impusă de Carlos Ghosn, fostul lider al ambelor companii. Companiile intenționau să vândă în jur de 14 milioane de mașini până în 2022, o țintă stabilită de Ghosn, care a avut în vedere formarea unui gigant mondial, cu o prezență majoră pe fiecare piață. Acum, ținta se apropie de 10 milioane. Chiar înainte de pandemie, creșterea cererii nu s-a concretizat, lăsând fabricile subutilizate. Ghosn a negat acuzațiile Renault și Nissan, care il acuză de situația actuală, citează Mediafax.

O purtătoare de cuvânt a lui Ghosn a declarat că directorii Renault și Nissan i-au sprijinit planurile de creștere. "El nu poate fi făcut responsabil pentru starea companiilor, pe care nu le mai condue de 18 luni", a spus ea. Într-o serie de anunțuri, miercuri, joi și vineri, Renault și Nissan urmează să își stabilească reducerile planificate și să descrie planurile pentru o cooperare mai strânsă.

Renault deține 43,4% din Nissan. Nissan intenționează să realizeze economii de cost suplimentare de 3 miliarde de dolari, peste reducerile de 3 miliarde de dolari anunțate în iulie 2019, care au fost realizate în mare măsură. De la anunțul din iulie 2019, Nissan a eliminat aproape 15.000 de locuri de muncă, iar reduceri suplimentare de locuri de muncă sunt planificate împreună cu reduceri bugetare în fiecare departament, de la inginerie la planificarea evenimentelor.

Noul plan solicită, de asemenea, reducerea capacității cu încă un milion de unități, în plus față de reducerile anunțate anul trecut, aducând capacitatea de producție anuală a Nissan la aproximativ 5,5 milioane de vehicule, au spus sursele citate. La rândul său, Renault a spus că își propune să reducă costurile cu cel puțin 2 miliarde de euro, sau 20%, în următorii trei ani. Producătorul auto francez vrea să închidă unele fabrici, un subiect deosebit de sensibil acum, deoarece compania angajează un împrumut de la statul francez în valoare de 5 miliarde de euro.

Ministerul economiei din Franța a solicitat Renault să mențină activitățile avansate din punct de vedere tehnologic în Franța și să dezvolte baterii electrice în Europa. Fabricile mici din Bretania și Choisy-le-Roi, de lângă Paris, vor fi probabil închise, în timp ce fabrica din Dieppe, care produce brandul Alpine, ar putea fi, de asemenea, închisă, potrivit surselor familiarizate cu planurile Renault.

Următoarea generație Alpine va fi probabil electrică și va fi construită în altă parte. Între timp, uzina etalon din Flins, de lângă Paris, ar putea înceta să producă vehicule în următorii ani. Unitatea produce mașina Zoe electrică, dar această producție va fi probabil mutată într-o altă fabrică Renault la următoarea generație a vehiculului. O expansiune planificată în Maroc va fi probabil oprită, potrivit Mediafax care citează WSJ.

"Renault are dificultăți financiare serioase", a declarat vineri ministrul economiei francez, Bruno Le Maire. "Este nevoie urgentă de acțiuni la Renault." Renault și-a anunțat deja planurile de a-și închide principala unitate din China.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















3297 vizualizari

  • -2 (12 voturi)    
    simplu (Luni, 25 mai 2020, 17:24)

    mmmircea [utilizator]

    adaptati preturile la puterea de cumparare a oamenilor si veti vinde din nou. Un clio cu ceva dotari a a ajuns de la 12-13k euro la 20k euro. UE sa-si asume esecul, sa-si puna cenusa in cap, caci normele euro 6 au produs explozia preturilor, si sa incerce sa dreaga busuiocul, lungind cat mai mult perioada de amortizare a investitiilor in aceste tehnologii anti poluare. Practic pentru urmatoarele doua generatii de vehicule, as ingheta normele de depoluare la euro 6d, cat sunt acum, asta e singura metoda de ajustare in jos a preturilor, caci marja in automotive e oricum subtire. Se va intampla asta ? Nu, pentru Ursula pare sa inteleaga economie la nivelul Gretei. Consecintele le vom suporta tot noi, contribuabilii, indiferent ca suntem automobilisti sau nu.
    • +3 (3 voturi)    
      simplu (Marţi, 26 mai 2020, 10:51)

      casiuk [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Daca nu-ti permiti masina, nu cumperi sau cumperi alta mai ieftina. Nu mai sa cu mana intinsa la UE sa-ti dea pomana.

      De ce Audi sau BMW nu au probleme, desi respecta aceleasi norme de mediu? Sau tu ai prefera sa respiri noxe doar ca sa te vada vecinii intr-un dulap mare pe roti?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by