Premierul Ludovic Oban a declarat vineri că din discuțiile pe care le-a avut cu managementul companiei Renault din România nu a tras nicio concluzie prin care să existe vreo decizie privitor la restrângerea unor activități sau concedieri.

Ludovic OrbanFoto: Ford

"Practic, Grupul Renault are în România atât partea de proiectare, peste 2.000 de ingineri care lucrează în proiectare, are partea de testare, care este unică și funcționează în România, la Titu, și are partea de producție, care funcționează la Mioveni”, a declarat premierul.

”În toate discuțiile pe care le-am avut cu managementul companiei din România nu am tras nicio concluzie prin care să existe vreo decizie a managementului companiei din România privitor la restrângerea unor activități sau la intenția de a face concedieri. Se ştie că deciziile sunt la nivelul Grupului Renault ca urmare a unei perioade care a existat, dar convingerea mea e că problemele care au existat nu sunt provocate de activitatea din România, pentru că activitatea din România este o activitate extrem de profitabilă, o activitate bine organizată care avantajează grupul Renault în ansambul său", a mai spus Orban.

Declaraţia premierului vine în contextul în care Renault a publicat vineri planul său de reducere a costurilor care prevede și reducerea efectivelor cu 15.000 de angajați în lume. Printre prevederi se numără și suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România. Dacia avea un proiect de 100 milioane euro pentru creșterea cu 15% a capacității de producție, o parte din el s-a făcut, iar restul se suspendă. Proiectul ar fi trebuit să ducă la 406.000 de mașini pe an capacitate de producție, față de 350.000. Ar putea avea de suferit și producția de cutii de viteze din România, fiindcă Renault vorbește despre un studiu pentru ”raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume”.