Prima de casare în programul Rabla va crește la 7.500 lei. Se va dubla bugetul pentru achiziția de mașini electrice

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 23 martie 2021, 14:53 Economie | Auto


Rable
Foto: Valikos, Dreamstime.com
Ministerul Mediului propune creșterea primei de casare în programul Rabla Clasic, de la 6.500, la 7.500 lei, iar eco-bonusurile care se adaugă la primă vor fi majorate cu 500 de lei, a anunțat ministrul mediului. La Rabla clasic bugetul va crește cu 35 milioane lei, iar la Rabla Plus, programul care permite achiziția de mașini electrice, bugetul se va dubla, astfel că va permite cumpărarea de 6.000 de mașini full-electrice cu o subvenție de maxim 10.000 de euro, dar maxim 50% din prețul inițial al mașinii full-electrice. Proiectul de buget a fost lansat în consultare publică. Programul ar trebui să fie lansat în ultima săptămână din aprilie.

Așadar, cei care vor fi eligibili pentru programul Rabla Clasic va beneficia de o primă cu peste 15% mai mare, de 7.500 lei, iar propunerea este și ca eco-bonusurile să fie mai mari.

Astfel, ecobonusul pentru hibride va fi majorat de la 2.500, la 3.000 lei, iar pentru GPL și mașini cu emisii de CO2 de sub 96 g/km, ecobonusul se va majora de la 1.000, la 1.500 de lei, a anunțat ministrul Tanczos Barna. Ministrul spune că prima de casare nu a mai fost majorată de câțiva ani, în timp ce producătorii auto au adăugat tehnologii care au crescut prețul mașinilor. În plus, majorarea ține pas cu inflația.

Se va majora bugetul și pentru Rabla Clasic, de la 405 milioane, la 440 milioane lei, astfel că prima totală de casare va ajunge la 2.250 euro pentru cei care pot cumula bonusurile pentru hibride. Estimarea ministerului este că vor fi 60.000 de beneficiari la Rabla Clasic.

Și la Rabla Plus, programul pentru cei care vor să-și ia mașini electrice, bugetul se va dubla, până la 400 milioane lei, dat fiind că interesul publicului este extrem de mare. În România aproximativ 1% din mașinile de pe șosele sunt electrice, astfel că este nevoie de o stimulare pentru ca ponderea acestor mașini electrice să crească. Anul trecut s-au vândut prin acest program aproximativ 3.000 de mașini full-electrice.

Ministrul spune că România va avea și pe mai departe ”cea mai mare primă din Europa pentru achiziție de mașini full-electrice, 10.000 de euro grosso - modo, și în jur de 4.500 euro pentru hibride plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autoturismului nou”, spune ministrul.

El precizează că bugetul dublat va permite achiziția a 6.600 de mașini full-electrice și 5.000 de hibride plug-in.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















18046 vizualizari

  • -13 (29 voturi)    
    Pentru copii nu sunt bani. (Marţi, 23 martie 2021, 14:56)

    Lok [utilizator]

    Dar pentru jucarii pentru bogati, subventionam orice cu oricat din banul saracilor.
    • +8 (18 voturi)    
      Daca ar merge banii ... (Marţi, 23 martie 2021, 15:09)

      DanielCluj [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Daca banii alocati pentru subventiile masinilor electrice ar merge catre copii, s-ar putea mari alocatia cu 1 euro/luna.

      Pana la urma trebuie incurajata si protectia mediului si modernizarea flotei auto, avem una dintre cele mai vechi flote auto si orasele sunt poluate in principal de catre traficul auto. Poluarea mai mare ne afecteaza pe toti, inclusiv pe copii.
      • -2 (12 voturi)    
        Poluarea a afectat intelectul (Marţi, 23 martie 2021, 16:00)

        Victtor [utilizator] i-a raspuns lui DanielCluj

        Afecteaza permanent si ramane in mintile celor care viseaza electrice.
      • -2 (12 voturi)    
        acelasi argument (Marţi, 23 martie 2021, 16:19)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui DanielCluj

        ca in cazul pensiilor speciale. De fapt acest rabla cu 10k euro pentru electrice tot specialilor li se adreseaza.
        • +4 (8 voturi)    
          sau.. (Marţi, 23 martie 2021, 16:40)

          Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          ... cand sarakii sunt gelosi ca nu-si pot permite o reducere.
        • +4 (4 voturi)    
          Nu neaparat (Marţi, 23 martie 2021, 21:02)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          De ex Dacia Spring, cu toate reducerile, ajunge la 8000 de euro. E adevarat, cu motor de Oltcit Special, (pentru cine a prins) dar poate prinde
    • +1 (7 voturi)    
      hehe (Marţi, 23 martie 2021, 16:39)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Iese dragnia de la Rahova si va apucati iar de furat de la copii?
  • -6 (16 voturi)    
    hopa.. (Marţi, 23 martie 2021, 15:03)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. ne luam dacie chinezeasca cu bani de seminte.
  • -3 (7 voturi)    
    20.000 masini din....peste 5 milioane vechituri (Marţi, 23 martie 2021, 16:28)

    Kivek [utilizator]

    o mare realizare
  • +2 (10 voturi)    
    Subventie pentru bogati (Marţi, 23 martie 2021, 17:07)

    ACP [utilizator]

    ca cei care nu isi permit tot cu masini vechi de 20 de ani vor circula. Iar cei care isi permit electrice si hibride nu stau in subventia respectiva.
    Mai bine s-ar concentra pe statiile ITP sa nu mai treaca cometele testul de noxe. Sa trimita mai multe controale. Asta ar imbnatati mult calitatea aerului dar nu da bine pe hartie si nu e nici convenabil politic vorbind.
    • -1 (7 voturi)    
      Nu chiar (Marţi, 23 martie 2021, 18:16)

      dragos.p [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      Nu stiu cum ai tras concluzia asta, dar la 18000 euro sa primești 9000, cam schimbă radical situația.
      Ai avea o rată de 8-900 ron, scazi 200 benzina care nu o mai consumi, parcă se merită și pt. O familie mai modestă, care oricum vroia sa își cumpere o mașină. Ok, nu amândoi pe salariul minim. Dar de acolo până la bogați mai e cale lunga.

      Da cei care își iau un hârb de 20 ani cu 2000 euro, nu o sa ia altceva, dar cine vroia un Logan mai basic, își permite acuma și o electrică.

      Și nu sunt bogați.

      Și încurajează și un brand romanesc.
      • +2 (4 voturi)    
        @dragos.p (Marţi, 23 martie 2021, 19:18)

        dm602s3 [utilizator] i-a raspuns lui dragos.p

        Hai sa facem reclama la masini de import care se intampla sa foloseasca un brand local, ca asa e la moda, sa ne vindem tara pentru ca suntem misei ordinari.
        Cine are bani de Logan nou, sa-si cumpere Logan nou.
        Sa speram ca Renault va mai fabrica macar hibride in Romania altfel, dupa 2030, se pune lacatul si la Mioveni si se importa totul din China.
        • 0 (2 voturi)    
          pierzi din vedere esentialul (Marţi, 23 martie 2021, 21:16)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dm602s3

          Constructorii de masini sunt in mare parte integratori. Unele firme fac cutiile de viteze, altele suspensiile, altele diverse piese pentru motor, altele parte electrica. Si din toate astea, producem si noi suficient. Cauta doar Continental/Infineon pe parte electrica, Delfi pe injectoare, etc. Si industria se schimba repede, cu sau fara subventia noastra.
      • +1 (3 voturi)    
        Ar fi interesant (Marţi, 23 martie 2021, 20:03)

        ACP [utilizator] i-a raspuns lui dragos.p

        sa vedem statisticile cu pretul mediu al masinilor cumparate. Sunt convins ca pe de o parte ca vor domina modele relativ scumpe ia pe de alta parte vor fi cumparate masini electrice sub 30.000 ca a 2-a masina a familiei pentru cei care locuiesc la casa si au unde sa o incarce. Cat despre cei care isi permit un Logan nou sa treaca pe una electrica nu prea cred. Respectivii au nevoie de o masina pentru toate situatiile si toate drumurile, una care sa poata fi reparata relativ ieftin si de orice mecanic, nu doar la reprezentata. Nu cred ca cei in situatia data isi permit sa riste. Iar la pretul respectiv electricele nu sunt suficient de spatioase pentru a pleca in concediu cu familia.
        • 0 (2 voturi)    
          nu e chiar asha (Marţi, 23 martie 2021, 21:12)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ACP

          https://configurator.volkswagen.ro/cc-ro/ro_RO_VW19/V/reference-models/101?GrossNetSwitch=GROSS VW ID3, boot space 385L, daca pui bagaje pana la luneta se rezolva. Plus ca mai e si optiunea. Si pretul pleaca de la 31400 eur, minus 10000 ecobonus , ajunge 21.500. Mai bagi optiuni de 3500 si ajungi la 25k.

          Pe de alta parte e bine si ca a doua masina a familiei daca e cazul, sau un PlugIn Hibrid care combina electrica de oras cu benzina de drum lung, sau chiar FullHibrida care macar consuma putin in oras :)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by