Criza semiconductorilor auto se face din nou simțită pe plan local și, după ce producția a fost oprită timp de cinci zile la Dacia în februarie, va urma să fie oprită șapte zile în aprilie. Criza va duce la o producție mondială cu cel puțin un milion de mașini mai mică și a afectat și uzina Ford Craiova.

Masini DusterFoto: Dacia

Dacia va opri activitatea de la Uzina Vehicule în zilele de 1, 2, 16, 26, 27, 28, 29 aprilie, iar La Uzina Mecanica și Șasiuri, parțial, în 1, 2, 16, 28 si 29 aprilie.

Compania spune că penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocolește Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției.

Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru.

Cea mai recentă estimare a grupului Renault, la nivel global, luând în calcul o recuperare a producției în al doilea semestru, evaluează un risc de aproximativ 100.000 de vehicule pentru anul în curs.

„Încă de la debutul acestei crize, lucrăm îndeaproape cu furnizorii noștri pentru a limita cât mai mult posibil impactul. Am organizat o celulă de criză condusă de către direcțiile de Supply Chain și Achiziții, cu întâlniri zilnice, astfel încât să implementam toate acțiunile adecvate. Această criză poate antrena închiderea temporară, în anumite zile, a activității din uzinele Grupului”, spun oficialii companiei.