CEO-ul Nissan: Industria auto trebuie să treacă la electrificare datorită consumatorilor mai conștienți

de S.J.     HotNews.ro
Miercuri, 14 aprilie 2021, 11:51 Economie | Auto


Makoto Uchida, CEO-ul Nissan
Foto: AFLO / AFLO / Profimedia Images
Sustenabilitatea a ajuns pe tabloul de bord al directorilor marilor producători auto iar banii vor urma, în special în cazul cursei de a dezvolta vehicule electrice, relatează CNBC.

ESG (guvernanța corporate, socială și de mediu) a devenit o prioritate pentru industria noastră, nu doar datorită impactului pe termen lung al emisiilor dar și datorită... calității problemei guvernanței”, declară Makoto Uchida, CEO-ul Nissan.

„Iar ESG are un impact semnificativ asupra modului în care noi, producătorii de mașini, facem afaceri. Bineînțeles, în ultimele câteva decenii industria a fost supusă unor presiuni considerabile din parea guvernelor și societății pentru a fi mai sustenabile”, mai spune Uchida.

Acesta afirmă că, „având de-a face cu un consumator mai conștient”, companiile auto au fost motivate să „pună mai mult accentul pe electrificare, autonomie și conectivitate”, domenii despre care CEO-ul Nissan spune că reprezintă viitorul industriei.

Compania Nissan a anunțat recent obiectivul său de a deveni neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050 și că intenționează să își electrifice toate vehiculele noi până la începutul anilor 2030.

Nissan Leaf, mașina electrică lansată de producătorul japonez în 2010, a vândut 500.000 de unități în 2020, an în care piața totală a autovehiculelor electrice a ajuns la 250 de miliarde de dolari, potrivit firmei de cercetări de piață Fortunes Business Insights.

Însă acestea nu înseamnă că vom asista prea curând la dispariția combustibililor fosili. Din contră, este așteptat ca, odată cu expansiunea urbanizării în țările în curs de dezvoltare, cererea pentru combustibilii fosili să crească.

Citește și:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1151 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Electrificarea e ptr. salvarea producatorilor auto (Miercuri, 14 aprilie 2021, 12:02)

    D-or [utilizator]

    Piata auto clasica a ajuns la saturatie, iar pofta de profit a producatorilor nu mai poate fi satisfacuta.

    Nu prea mai au ce sa inventeze in materia motoarelor clasice, asa ca o schimbare totala a parcului de masini le va sustine din nou productia.

    Evident, totul in defavoarea consumatorilor si al societatii in general.

    Poate ca noua masina electrica o fi mai putin poluanta, dar producerea ei nu polueaza mai mult decit pastrarea masinii actuale?

    Electricitatea nu este si ea produsa totusi undeva?

    Bucurestenii stiu deja pe sanatatea lor ca poluarea nu e in timpul zilei, cind circula masinile, ci noaptea cind se ard deseuri si pacura pentru producerea energiei electrice.
    • +3 (3 voturi)    
      .... nimic mai adevarat .... (Miercuri, 14 aprilie 2021, 13:47)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Producatorii doresc sa inlocuiasca pe piata un produs matur (motorul termic) cu unul care mai are mult pana la maturizare (masina electrica). Iar maturizarea sa se faca pe buzunarul consumatorului sau prin subventii. Toata sustinerea tehnica (ateliere de reparatii) trebuie sa dispara si toate vehiculele electrice sa fie reparate de "reprezentante" ajungandu-se la cvasimonopoluri. Sa nu poti gasi o piesa sau un dispozitiv de diagnosticare decat pe tarife babane.
      " Consumatori constienti " - ce gluma buna !
      " Consumatori dusi de nas" poate.
  • +3 (3 voturi)    
    Demagogie (Miercuri, 14 aprilie 2021, 14:39)

    EdyT [utilizator]

    si eu sunt de parere ca declaratia e demagocica. Se bazeaza pe un scop nobil, cel a depoluarii insa fara o fundamentare reala. Electrificarea masiva a transportului rutier urban nu poate fi sustinuta cu tehnologiile actuale de producere si transport a energiei electrice, iar problema asta nu o spune nimeni. Unde isi vor incarca masinile milioanele de locuitori din marile orase. A facut cineva o estimare ce cantitate de energie e necesara ptr transportul rutier urban? De unde va fi produsa aceasta energie? Cum va fi transportata si distribuita in orase? Crede cineva ca infrastructura actuala poate suporta noi consumatori? Cat va costa kWh in viitor? Producatorii auto se vor intoarce la tehnologiile actuale cand consumatorii se vor lovii de noile probleme si vor avea nevoie de mobilitate? Daca e asa bun electricul, de ce nu sunt pline toate orasele de tramvaie, troleibuze si metrou?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by