Tanczos Barna vrea soluții rapide pentru înlocuirea mașinilor mai vechi de 15 ani: ”Soluţia este impozitarea, descurajarea”

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 3 august 2021, 22:18 Economie | Auto


Rable
Foto: Eyewave, Dreamstime.com
Ministrul Mediului Tanczos Barna își continuă lupta cu mașinile mai vechi de 15 ani și cere implementarea unor soluții rapide care să stopeze achiziția acestora din străinătate. Printre măsurile vizate se numără impozitarea mai drastică a mașinilor vechi, dar și un sistem de sprijin pentru populație ca să achiziționeze mașini noi.

„Susţin că nu putem deveni depozitul de maşini vechi al Uniunii Europene şi, dacă acest lucru înseamnă modificarea legislaţiei, voi susţine aceste modificări. Problema trebuie abordată în mod raţional, sunt foarte mulţi cetăţeni care nu aduc de bună voie maşini vechi şi nu umblă cu maşini mai vechi de 15 ani în România, sunt situaţii de ordin social, unde trebuie să avem o soluţie pentru acele persoane care încearcă să facă pasul de la o maşină de 15-20 de ani la una nouă. Nu e tot timpul o problemă de abordare personală. Pentru aceste abordări personale incorecte, soluţia este impozitarea. Dacă cineva merge cu o maşină de 20.000 de euro, veche de 15 ani, şi şi-ar permite o maşină mai puţin poluantă, dar de altă clasă şi de alt nivel, acolo soluţia este impozitarea, descurajarea.”, a declarat ministrul Mediului, în timpul unei conferințe de presă.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9724 vizualizari

  • +15 (55 voturi)    
    la veniturile romanilor (Marţi, 3 august 2021, 22:23)

    hanu [utilizator]

    sunt luxuri pe care nu ni le permitem. Cand salariul mediu va fi 1500-2000 eur, mai discutam. Pana atunci, vise ale unor demnitari care probabil ca nu duc grija banilor.
    • +26 (40 voturi)    
      Soluția e impozitarea (Marţi, 3 august 2021, 23:12)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui hanu

      Domnul ministru s-a trezit peste noapte într-o țară de săraci ce nu-și permit mașini noi, iar domnia sa cu ce soluție vine?

      Să impozităm săracii.

      E bine. Mă speriasem că ar putea veni cu o soluție în sensul măririi veniturilor românilor prin încurajarea muncii, a liberei inițiative și a relansării economice. Dar acum m-am liniștit.
      • +10 (16 voturi)    
        O prostie. (Miercuri, 4 august 2021, 8:14)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        Cine vrea și are nevoie de mașină nouă își ia. Nu la ordin, la necesitate. Eu am o mașină de 20 ani și pentru-că , în ultimii ani nu am circulat prea mult, este ca nouă. Este drept ,este euro 2, dar nu vreau să o arunc pentru una nouă. Îmi rezolv problemele care apar cu ea, merge bine. Este pe benzină, deci nu afumă trecătorii. Dacă vrea să încurajeze folosirea mașinilor electrice să asigure posibilitatea încărcării acestora. Cu 3-4 puncte de încărcare în localități orașe medii și mici, fără posibilități de încărcare dacă locuiești la bloc, fără posibilități de încărcare la șosea ori autostradă, de ce ai cheltui să cumperi ceva ce nu poți folosi.?
        • +5 (9 voturi)    
          Unii vor la ordin (Miercuri, 4 august 2021, 10:02)

          Victtor [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          S-au obisnuit cu mediul din care provin si vor sa impuna ordinele si asupra celorlalti.
          Cu cat urla mai tare, cu atat au sanse mai mari de promovare.
        • -2 (6 voturi)    
          Solutia este simpla (Miercuri, 4 august 2021, 12:44)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Toate aceste masini sunt in baza de date la RAR, cu noxele masurate la ultimul control ITP si km parcursi anual.
          Se inmultesc emisiile cu km si rezulta taxa pe poluare.

          Cum se calculeaza nivelul taxei? La fel de simplu - taxa stransa din emisiile de CO2 sa se duca integral in captare CO2 din atmosfera. Daca ai emis o tona de CO2 si costa 200 de euro captarea, taxa este 200 de euro/tona.
          100g CO2/km => o tona / 10.000km

          Poluezi, platesti, altcineva curata dupa tine. Toata lumea e multumita.

          Pentru NOx si PM este prea complicata captarea si calculul, dar macar sa ajungem noi sa rezolvam cu CO2.
      • -6 (26 voturi)    
        Nu impoziteaza saracii, (Miercuri, 4 august 2021, 8:56)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        el impoziteaza masina. In opinia mea, mai bine iti iei Logan nou si platesti 0 taxe, decat BMW la mana a spatea din Germania su 300 000km in bord, la care sa platesti taxe multe.
        masina noua=impozit veche (nu conteaza ca e Logan sau Mercedes, trebuie sa fie doar euro 6d).
        Masina veche=impozit mare, indiferent de marca.
        • +4 (10 voturi)    
          Obliga-i sa te asculte (Miercuri, 4 august 2021, 10:00)

          Victtor [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Ai venit cu o idee mareata, cauta un partid care sa te ajute sa ti-o impui asupra celorlalti.
          Este posibil sa te promoveze in randurile partidului si sa devii membru marcant mai tarziu.
          Asa au facut toti revolutionarii.
        • +4 (4 voturi)    
          Oare? (Miercuri, 4 august 2021, 15:00)

          bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Ce zici tu are un impact minuscul. Da, te vei bucura ce le-o "trage" gretoilor cu bmw, dar majoritatea importurilor sh sunt VW, Opel, Ford, Skoda. Astia sunt oamenii ce nu-si permit mai mult, dar totusi au nevoie de masina ca mijloc de deplasare din punctul A, in punctul B. Sa n-ai impresia sa toti umbla cu bambauri de 3-5L si dara de fum in urma de zici ca mege pe turba.
    • +11 (23 voturi)    
      Mda (Miercuri, 4 august 2021, 7:18)

      TheFaime [utilizator] i-a raspuns lui hanu

      Trebuie doar sa ne dea si noua niste pensii speciale si schimbam masina tot la 3 ani :)
      • +3 (3 voturi)    
        Gresit (Miercuri, 4 august 2021, 13:37)

        123qwe [utilizator] i-a raspuns lui TheFaime

        L a o pensie de 78000 lei/ luna, eu o schimb de doua ori pe an.
  • +38 (52 voturi)    
    Mestere.... (Marţi, 3 august 2021, 22:35)

    gmb72 [utilizator]

    Solutia e simpla, dar n-o s-o faceti in veci.
    O masina polueaza in functie de trei criterii: capacitate cilindrica, tip motor (diesel, benzina, EURO 0-6-...) SI KM PARCURSI.
    Pot sa am un camion rusesc din anii 50 in fata blocului, daca nu-l folosesc decat 100 km pe an, de ce sa platesc impozit mai mare decat unu' care are Audi Q7 cu care merge 30 000 km ? Ca e clar care polueaza mai mult, nu-i asa ?
    Si cat timp impozitarea nu va tine cont de aceste trei criterii, VA FI DISCRIMINATORIE si deci, atacabila.
    Si am vesti proaste: Nu veti putea implementa o astfel de impozitare, ca va omoara NEdigitalizarea statului roman. Numarul de km e clar ca nu poate fi folosit, ar insemna o baza de data nationala la RAR, sau la oricare alta institutie, pe care nu veti fi in stare s-o faceti. Din acelasi motiv din care refuzati digitalizarea ANAF, a serviiciilor oferite de stat si multe altele. Fiindca ar bloca sau ar scoate la lumina muuuuulte matrapazlacuri, asa ca, mai moale cu digitalizarea, merge si hartia, ca poate fi antedatata, inlocuita, pierduta, arsa, etc...
    Asa ca ramane combustibilul. Care e proportional cu numarul de km parcursi. Dar si asta e imposibil de aplicat, pai ce facem, ma intreaba la benzinarie "Pentru ce luati benzina, pentru camionul de 15 tone sau pentru motocoasa, ca sa stiu cu ce pret v-o vand ???!!!!" Ca nu e normal sa-mi pui taxa in benzina unica, in timp ce motoarele sunt diferite.....
    Asa ca mestere, ia-ti gandul ca statul roman e capabil sa taxeze echitabil poluarea. Statul roman, nu poate aplica nicio lege corect, din simplul motiv ca e un stat mafiot, sunt prea multe interese care trebuie protejate si care ar fi tulburate de legi simple si clare ori de sisteme informatice care sunt obiective si lasa si urme cand sunt modificate, asa ca s-o lasam mai moale cu digitalizarea ANAF, a serviciilor statului, sau cu evidente stricte autovehicul+tip motor+km parcursi...
    Iar daca legea nu e inatacabila, dupa cativa ani, iar va da statul banii inapoi..
    • +29 (35 voturi)    
      EXACT (Marţi, 3 august 2021, 23:48)

      noxx [utilizator] i-a raspuns lui gmb72

      Asta am scris pe toate grupurile unde am mai vazut ideea asta.

      Am o masina de 14 ani pe care o tin pentru ca imi place de ea. Eu merg cu metroul. Am condus-o 200km anul trecut si anul asta doar pana la tara si inapoi.

      Are motor de 4 litri. Ce vina am eu? Cu ce poluez eu? Compara-ma cu un logan care face 12 ore de taximetrie pe zi, sa vezi ce polueaza ala fata de mine.

      Este complet incorect sa ma taxezi ca AM ceva. Ce daca il am? Taxeaza-ma daca il folosesc, nu daca il am.
      • +10 (10 voturi)    
        Oh (Miercuri, 4 august 2021, 7:40)

        gamma [utilizator] i-a raspuns lui noxx

        Am un var care bibileste un Mitsubishi de cel putin 10 ani , cumparat nou , tinut in garaj la tara si condus doar in concedii . O bijuterie de masina , pasiunea lui . Dar ar fi asa de simplu , la RAR iti ia nr KM anual in ultima vreme , poti plati acolo o taxa pe nr de km facuti si poti avea diverse scutiri daca esti productiv sau special ...
      • +5 (17 voturi)    
        Esti burghez, treci la 0,8l sau baterie (Miercuri, 4 august 2021, 9:58)

        Victtor [utilizator] i-a raspuns lui noxx

        Dorinta ta de a detine acest motor este o jignire fata de omul de rand, cinstit, care isi cumpara masina noua cu motor mic.
        Meriti expropriere, amenda si angajare la salubritate sau deratizare.
        Trebuie sa renunti fortat la aceste ifose bugheze.
        Zii mersi daca copiii tai vor fi acceptati la facultati.
        • +5 (7 voturi)    
          scuze (Miercuri, 4 august 2021, 10:25)

          Andreiasu [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

          Scuze pentru minusul acordat in pripa. Mi-am dat seama ,dupa aceea, de ironia din mesaj.
      • -2 (6 voturi)    
        si cum te taxeaza cand o folosesti? (Miercuri, 4 august 2021, 11:40)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui noxx

        Iti pune dispozitiv sa vezi cati metri ai facut cu ea?
        O masina, chiar daca e tinuta in garaj, poate fi folosita oricand daca ai nevoie. Nu stii niciodata cand ai brusc nevoie de masina.
    • +11 (11 voturi)    
      chiar se poate (Miercuri, 4 august 2021, 9:59)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui gmb72

      Kilometrajul se noteaza la ITP, iar manipularea lui neautorizata constituie infractiune.
    • -1 (3 voturi)    
      De unde apari? (Miercuri, 4 august 2021, 19:51)

      1919 [utilizator] i-a raspuns lui gmb72

      Si tu ar trebui sa fii impozitat in functie de cat de mult respiri. Daca alergi prin parc -> respiri mai mult -> mai mult impozit. Nu realizezi deloc ce descriminatorie este masura pentru cei care calatoresc mai mult cu masina. De unde apareti frate? Din neanderthal?
  • +16 (44 voturi)    
    dar si padurile (Marţi, 3 august 2021, 22:35)

    ivana.tiberiu1375394274205 [utilizator]

    Ministrul Mediului Tanczos Barna ar fi bine sa se ocupe cu toate fortele si cu tot aparatul de care dispune de taierile ilegale de paduri.In 2021 s-a taiat si exploatat masa lemnoasa mai multa ca in 2020 in conditiile in care fiecare ministru al mediului a promis stoparea taierilor ilegale si scaderea masei lemnoase extrase. Pe Antena3 un reportaj cu cartile pe fata despre taieri ilegale de paduri sub pretextul de igienizari forestiere. Filmarile sunt de-a dreptul halucinante in conditiile in care nimeni nu pateste nimic
    • +16 (26 voturi)    
      Un comentariu (Marţi, 3 august 2021, 23:44)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui ivana.tiberiu1375394274205

      Un comentariu neutru... până ce ai amintit de Haznaua 3. Păi cât era pesedeaua la guvernare singura lor grijă și problemă, din sculare în culcare, erau grațierile și amnistiile.
      După ce a pierdut pesedeaua alegerile, au descoperit și latriniștii că există niște probleme, dom'le, în România: nu sunt autostrăzi, sunt șobolani și gunoaie, se taie pădurile. Vai, vai, vai, ce ne facem?
      Și pun pariu că filmările erau furăciuni de pe canalul de Youtube al Recorder, nu?
  • +31 (47 voturi)    
    Emisiile nu mai contează? (Marţi, 3 august 2021, 22:35)

    Addi [utilizator]

    Sunt mașini mai puțin vechi de 15 ani, care șunt făcute praf și poluează urat, dar și mașini mai vechi de 15 ani care au fost întreținute, îngrijite de oameni cu bun simt și care păstrează aceleași emisii că la început. Mai contează și km parcurși, în oraș sau in afara etc. Așa cum pune problema acest ministru, nu ar mai trebui sa avem mașini istorice indiferent de starea lor de funcționare. Despre păduri, despre jaful din pădurile țării nu are nimic de spus. Nici despre gropile de gunoi și arderile de deșeuri. Doar ursii și mașinile mai vechi sunt grija ministrului UDMR.
    • +8 (10 voturi)    
      Discursul lui prinde la prostime (Miercuri, 4 august 2021, 9:53)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui Addi

      Castiga simpatia maselor prin instigari. A gasit o categorie de dusmani inchipuiti si cauta sa o transforme in inamicul iecologiei.
  • +10 (24 voturi)    
    actual (Marţi, 3 august 2021, 22:38)

    falcoind [utilizator]

    impozit între 3.001 cmc si 3.200 cmc – 4928 lei
    daca asta nu e descurajator atunci nu stiu ce e .

    Are im.... , asta o statistica cate masini mai vechi de 15 ani au motor de 1-1,5 l , 1,5-2 l etc sau vb doar din burta , alt cret... , care vrea, da nu stie ce . Hai cu propuneri clare si cu cifre reale si apoi vb , voi nu stiti cati romani mai sunt intre granite.
    • +15 (23 voturi)    
      4009cmc (Marţi, 3 august 2021, 23:50)

      noxx [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      Atat am. 4000. Vrei sa-ti spun cat e impozitul. Cat naiba mai vrea sa ma descurajeze, ca o tin in garaj si o scot doar ca sa o spal, ca o am de la 18 ani si nu vreau sa renunt la ea desi nu o mai conduc nici macar in weekend.

      Si el si-a gasit care era problema poluarii in tara asta. Noi astia cu masini vechi si ingrijite pe care nu le conducem decat la festivaluri.
      • +8 (10 voturi)    
        Confiscare si amenda (Miercuri, 4 august 2021, 9:50)

        Victtor [utilizator] i-a raspuns lui noxx

        Cei mai multi aplaudaci vor ca sa nu mai ai aceasta masina. Au un simt special al dreptatii iar tu reprezinti un dusman al gandirii lor.
        • +2 (2 voturi)    
          Drepturile (Miercuri, 4 august 2021, 19:53)

          1919 [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

          Prea multi oameni cu gandire de secol XIX in tara asta. Platasc si e dreptul meu sa am masina si de 5L daca vreau.
      • -2 (2 voturi)    
        Tu poate esti o exceptie, nu contest (Miercuri, 4 august 2021, 15:02)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui noxx

        ca o scoti foarte rar ptr ca mai ai si alta masina de hartaneala, dar sunt unii care au o masina veche si cu ea umbla peste tot...
  • +12 (36 voturi)    
    Musiu Țanțoș (Marţi, 3 august 2021, 22:39)

    vladulu [utilizator]

    Nu tătă lumea are salar de minister nici nu va beneficia de pensie speciala. Taiati pensiile speciale si salariile demnitarilor si atunci poate ne permitem si noi masini mai scumpe.
    • -5 (7 voturi)    
      ce relevanta are salariul? (Miercuri, 4 august 2021, 12:33)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui vladulu

      Poluarea ne afecteaza pe toti. Daca ai salariu mic, ai voie sa poluezi mai mult?
      Ce altceva mai ai voie? Sa tai padurile? Sa pescuiesti sturioni? Sa bagi mana in buzunarul altora?...

      Ministrul Tanczos este, ca de obicei, pe langa subiect. El trebuie sa descurajeze poluarea, nu achizitia de masini de o anumita varsta. Daca romanul vrea sa tina in garaj o Dacie 1300 in amintirea vremurilor de mult apuse sau pur si simplu pentru ca este sarac, pe mine nu ma deranjeaza.
      Dar daca are o rabla diesel fara catalizator cu care face taximetrie toata ziua prin oras, sa plateasca pentru poluare pana ii iese pe nas. Indiferent ce venituri are, nu are dreptul sa ii omoare pe cei din jur cu noxele masinii lui.
  • +3 (23 voturi)    
    Romania e o tara din lumea a 3-a cu UDMR cu tot (Marţi, 3 august 2021, 22:40)

    Gryphus [utilizator]

    ce-a facut UDMR pt a opri importul de rable de 10-15 ani in Romania? NIMIC

    Exista vreo propunere legislativa a UDMR pt a opri aceste importuri? NU

    De fapt ministrul UDMR de la Mediu vorbeste despre aceste lucruri doar pt ca e intrebat lunar de catre UE ce face Romania pt a reduce aceste importuri
    • +5 (9 voturi)    
      UDMR s-a pupat mereu cu PSD. (Miercuri, 4 august 2021, 8:43)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      din plin
      • +4 (4 voturi)    
        Gresti (Miercuri, 4 august 2021, 15:08)

        bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        UDMR se pupa cu oricine e la putere. A, ca la putere au fost ciumele cel mai mult, da... lasa sa para ca se pupa cu ei, dar e o iluzie.
  • +19 (27 voturi)    
    Cheia... (Marţi, 3 august 2021, 23:09)

    Andreas1256 [utilizator]

    ...se numeste ITP iar in functie de rezultatele de acolo sa se calculeze si impozitul anual (vezi Germania). Evident, conditia este sa fie totul cinstit, insa pun pariu ca peste 50% din parcul auto din Ro are inspectia masluita...
  • +15 (23 voturi)    
    impozitare discriminatorie (Marţi, 3 august 2021, 23:19)

    Cata_ [utilizator]

    atat stie statul roman. Exemplu: se ia masina Lexus RX 450h hibrid an de fabricatie 2010, masina are 3500cc benzina simplu cu aspiratie naturala si motor hibrid toyota. Masina consuma aprox 9l/100km, dar in ORAS cam 7l/100km. Masina emite, conform tuturor specificatiilor aprox 180 g co2/km. Impozit anual aprox 2700 lei in tara si aprox 270 in Bucuresti. 2 se ia vw passat 2010 2000cc TDI (dieselgate, DPF, alea alea), care are cam 200 g co2/km, DAR morotarele diesel emit particule pe care motorul pe benzina nu le emite. Impozit auto anual 200 lei :) Sa imi spuna mie domnul Barna cum asta nu e discriminare. Sa imi spuna domnul ministru care sunt criteriile? Poluarea sau interesele producatorilor auto?
    • +6 (8 voturi)    
      Producatorii auto si politica (Miercuri, 4 august 2021, 10:05)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui Cata_

      Nu-i deranja pe acestia, sunt prietenii politicienilor de afara. Se ajuta reciproc pentru a impune reguli celor care tac din gura.
  • -15 (31 voturi)    
    e simplu (Marţi, 3 august 2021, 23:39)

    srpc [utilizator]

    interziceti masinile mai vechi de 10 ani, faceti ITP-uri pe bune si problema e rezolvata! masina este un lux, nu un drept inalienabil
  • +10 (20 voturi)    
    Spalator de creiere (Miercuri, 4 august 2021, 0:24)

    Fierbinti [utilizator]

    Sa ne lase cu vrajeala, romania are un parc auto decent !avem numai masini noi pe strada. lasa tata vrajeala tot cu lozinca aia vezi doamne suntem depozitul de masini vechi.Bai minsitru de doi bani ce zici tu sa te ocupi de alimentatia romanului sa vezi ce prostii de alimente se consuma si ce EURI consumam si ce importam, Produse pline de pesticide cancerigene loturi de inghetata retrase de pe piata pline cu tot felu de chimicale daunatoare bai baitule ocupate de lucruri adevarate, cate drumuri ati facut mai nenorocitilor din supraccizelor la benzina si motorina ce ati facut cu bani din ROVINIETA BAI PARTID DE tradatori nu mai taxe si preturi marite
  • +5 (17 voturi)    
    prost am votat (Miercuri, 4 august 2021, 0:56)

    mbembe [utilizator]

    de prosti suntem condusi
  • +7 (15 voturi)    
    imbecilitate (Miercuri, 4 august 2021, 2:56)

    yoyo. [utilizator]

    da. evident, trebuie taxati toti amaratii cu masini vechi ca astia cu jipanuri de 3 tone (noi) nu polueaza. astept sa vina tovarasul tzancusi sa imi schimbe mie matizul din 2005 cu o masina electrica eventual ca alterntiva nu am
  • 0 (10 voturi)    
    TVA 0% (Miercuri, 4 august 2021, 3:18)

    Coco Whistle [utilizator]

    sa nu se mai plateasca taxe aberante si pretul benzinei sa scada la 50 centi pe litru. cresteti nivelul de trai al romanului . lasati labareala.
  • +11 (17 voturi)    
    Cineva scria aici : (Miercuri, 4 august 2021, 3:48)

    Observatory [utilizator]

    “Mașina este un lux !”
    Depinde unde locuiești , poate intr-un oraș mare, dar nu este un lux ! Este o necesitate !
    Cr vreți sa ne întoarcem
    Înapoi la genialele idei a lui Ceashka cel prost și bâlbâit !
    Tot cu vechea mentalitate am rămas , comunist/securist !
  • +3 (9 voturi)    
    pai ? (Miercuri, 4 august 2021, 3:59)

    nick1587873340950 [utilizator]

    si POPORUL VREA solutii rapide pentru cresterea salariilor, si de multi ani cam nimic din partea LOR
  • +9 (15 voturi)    
    Pai cu ce (Miercuri, 4 august 2021, 5:49)

    gigilu [utilizator]

    sa tina pensiile speciale si toate acareturile bastanilor? Mai baga o taxa, un impozit pe spinarea cetateanului de rand. Acu’ s-a gandit boeru' la masini.Justificari gaseste o gramada; codoiul este doar un pretext.Bir peste bir.
    • +2 (2 voturi)    
      Asta este de la Bruxelles citire (Miercuri, 4 august 2021, 17:35)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui gigilu

      Nu sînt anti Piață Comună, dar aici este aproape exclusiv mîna reglementatorilor de la Bruxelles, care vor să împace mișcările ecologiste și să forțeze vînzările de mașini noi, de preferință electrice, în beneficiul lobby-ului producătorilor de autoturisme.
      • 0 (0 voturi)    
        Da (Joi, 5 august 2021, 0:36)

        gigilu [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

        Nici unul dintre parlamentarii care sustin aberatii n-ar mai trebui votat, indiferent de partid. Bat moneda acum pe asa zisa salvare a planetei in timp ce amprentele de carbon ale domniilor lor urca in slava cerului. Dar nu le pasa de asta tinta lor e cetateanul de rand, sa-l loveasca din toate partile.Cere-i lui nea Ion din Cuca Macaii care are un harb de masina pe care-l foloseste sa se duca la oras o data pe saptamana cu treburi, sa-si ia masina noua si eventual electrica. Eventual o sa treaca din nou de la masina pe care o are la calul si caruta din strabuni. Stie cumva vreun brav conducator ca in satele din Delta Dunarii, spre exemplu, oamenii nici macar nu au carnet de sofer dar conduc masini ca sa-si faca treaba cu ele? Unele au chiar volanul pe dreapta! Ce se intampla cu cei care "favorizeaza" introducerea acestor relicve in Romania?
  • +8 (14 voturi)    
    Comunist... (Miercuri, 4 august 2021, 6:14)

    John M. [utilizator]

    Asa gandeau si tovarasii..."Arde-l pe roman ca nu zice nimic..."
  • +13 (17 voturi)    
    Văd ca tot (Miercuri, 4 august 2021, 7:38)

    maferescdeciuma [utilizator]

    Insista cu masinile vechi de 15 ani, care valorează 20k euro. Care sunt acele masini? Serios, vorbind, care sunt? Ca am luat la puricat site-urile de anunțuri auto și nu le-am găsit. Cu 20k euro, poate sa îți iei un M5 din 2003, dar cate exista in România? Va zic eu, cred ca doar 4 in momentul de fata. De la aia 4 vrea domn ministru sa scoată bani extra? Mi se pare ca aduce niște argumente subțirele pentru impozitare.

    Nu mai bine faci ITP-ul pe bune? Nu mai bine înăsprești criteriile de obținere a itp-ului? Nu mai bine creezi zone verzi de acces auto? De ce sa plătești extra pt o mașina pe care nu o bagi in veci in centrul orașului și cu care nici nu prea circuli? Adică nemții și englezii sunt mai prosti ca au adoptat sistemul asta?
  • +7 (9 voturi)    
    Nu-i o dovadă de inteligență. (Miercuri, 4 august 2021, 8:20)

    asavreau [utilizator]

    Să propui taxe și impozite mai mari. Este o dovadă de hoție. Dacă vrei să faci ceva care să reducă poluarea asigură condiții să-mi convină să circul cu o mașină nepoluantă. Acum, dau bani să cumpăr o mașină electrică, să nu o pot folosi. Stând ,bateria îmbătrânește, o arunc, cumpăr alta care stă nefolosită.
  • +7 (11 voturi)    
    un bou (Miercuri, 4 august 2021, 9:25)

    codrean [utilizator]

    Am un Renault Symbol cumparat - nou !- acum 17 ani, am la bord 69 .000Km, reali, merge bine, motor Euro 5; la cumparare am fost asigurat ca va merge bine 200.000 km si da, n-am avut probleme la motor. De ce vrei sa ma impozitezi ?
  • +1 (5 voturi)    
    Politica 0 (Miercuri, 4 august 2021, 10:10)

    mbr74 [utilizator]

    Noi dam din gura pe forumuri , suntem toti impotriva, dar "baietii destepti", in functii acum, fac ce vor, mai bine spus ceea ce le dicteaza "smecherasii" care i-au pus in functii .... Vad ca nici organizatiile de mediu "asa zise independente" nu se agita, probabil decat la stimulente.
    Indiferent de cine a fost la putere, s-a taiat lemn ca-n branza ( si ne mai miram de schimbari climatice), nu s-a facut pentru controlul importurilor de masini foarte vechi ... Sunt toti o apa si-un pamant ... Iarta-i Doamne caci nu stiu ce fac ...
    Cuvantul "echitabil" rostit de un politician roman inseamna "cat mai bine pentru domnul politician" ... si asta se vede din toate legile care prevad drepturi pentru incultii din policita romaneasca ... pe care, din pacate, noi i-am votat ...
    Mai trebuie o revolutie, dar pe bune, nu facuta de servicii ... in care sa radem tot ce e rau si sa o luam de la 0
  • +4 (8 voturi)    
    ITP facut pe bune (Miercuri, 4 august 2021, 11:04)

    bigbrother [utilizator]

    ar scoate o gramada de cazane de pe strazi si ar bloca aducerea de alte cazane din afara.

    Si mai vad o alta problema: multi dintre cei care isi iau masina locuiesc in orase, exemplul cel mai clar Bucuresti unde sunt cca 1,5 milioane de autoturisme înmatriculate la 1,8 milioane de locuitori oficial declarati. Deci peste 20% din autoturismele inmatriculate in aceasta tara sunt in Bucuresti. Iar in celelalte orase mari cred ca s-a trecut de 200.000 de masini per oras. Nu cred ca exagerez daca spun ca jumatate din autoturismele din aceasta tara sunt inmatriculate si cel mai probabil folosite cu precadere in orase.

    Deci, de ce are omul nevoie de masina in oras unde exista sau ar trebui sa existe transport in comun civilizat? Da, stiu, inca nu exista asa ceva in Romania dar mai multe masini persona nu rezolva problema, din contra.

    Eu cred ca solutia este descurajarea folosirii masinii in orase + ITP bine facut a.i sa limiteze folosirea masinilor. Pe scurt, rezolvam cauza, nu efectul.
    • 0 (0 voturi)    
      aparentele inseala (Miercuri, 4 august 2021, 23:33)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Se inmatriculeaza in Bucuresti pentru ca tin de companii sau institutii de stat cu sediul in Bucuresti.
  • -4 (4 voturi)    
    Mda (Miercuri, 4 august 2021, 12:27)

    Fanel01 [utilizator]

    Asteptam taxele cat mai repede pe cazane, nu mai putem respira in oras. Si ceva controale la sistemele de evacuare modificate atat al masinilor cat si al motocicletelor.
  • 0 (2 voturi)    
    nea ministrule (Miercuri, 4 august 2021, 12:50)

    costelo999 [utilizator]

    ca sa schimb masina mea veche de 43 de ani, scoate matale banii si co-intereseaza-ma cu o prima consistenta sa o schimb cu alta, adica scoate baaaaa baniii si da-mi ca sa cumpar alta masina, adica ai tichetul rabla si mai da-mi pe deasupra ceva .
  • +3 (3 voturi)    
    tot ce polueaza cu adevarat (Miercuri, 4 august 2021, 14:36)

    Lullabay [utilizator]

    Daca starea masinii este foarte buna si nu polueaza, este o crima sa trebuiasca sa o dai la fier vechi. Sa scoata intai tot ce polueaza cu adevarat si sa nu mai primeasca ITP toate jafurile
  • +2 (2 voturi)    
    Solutia e (Miercuri, 4 august 2021, 14:54)

    bardiCristi [utilizator]

    deratizarea institutiilor statului, trebuie sa concediezi masiv ca oricum nu se simte, apoi sa oferi vouchere pt. autoturisme electrice din acele economii, adica 1/3 din PIB, parca, hai 1/4, ca restul sa le ramana bugetarilor inca implicati in sarcinile "esentiale" ale statului. Ca pana la urma, pretul unui vehicul e oarecum global, dar salariile nu, ele sunt mici, chiar foarte mici, de unde si reticenta pt. achizitii auto noi si preferita pt. coji nemtesti. Iar porcariile acelea cu "daca x are salariul mediu, cat il costa branza" nu tin, ca 90% din romani au salariul sub mediu. Intelegi tu, mai tzantzosh?
  • +3 (3 voturi)    
    Mda (Miercuri, 4 august 2021, 15:21)

    Nicknameul [utilizator]

    Un autoturism e un bun de folosință îndelungată, iar producătorii proiectează (mă rog proiectau acum vreo 20 de ani) sa fie folosit minim 15-20 de ani in condițiile de întreținere stipulate în cartea tehnica.
    Un exemplu: WV Golf 4 an 2000 TDI - o mașină de referință ca fiabilitate care acum costă în jur de 3000 de Euro - care este avantajul financiar al proprietarului, care este motivația prin care acesta este încurajat să își schimbe mașina lui funcțională cu alta din aceeași categorie și aceleași caracteristici dar mai puțin poluanta ? Rețineți că mașina acum valorează doar 3000 euro și e o mașina buna și fiabila cu întreținere mica in comparație cu mașinile noi de pe piața.
  • +1 (1 vot)    
    sa trezit si Ministrul Mediului Tanczos Barna (Miercuri, 4 august 2021, 16:12)

    tictictic [utilizator]

    Ministrul Mediului Tanczos Barna ori este picat din luna ori este un cretin . El intai trebuie sa gaseasca sol la stoparea taierii ilegale a padurilor , sanctionarea celor care arunca gunoaie pe campuri si rauri , celor care importa gunoaie , celor care alearga de nebuni cu barcile in Delta si ucid pelicanii ...deci sunt multe probl pe care manechinul Tanzos le are de rezolvat . Umarul la taierea pensiilor speciale nu il pune si refuza votul . Vrea sanctiuni pe rable . Aoleuu . Dar cand e vorba de radare sa nu mai moara lumea refuzati sa fie ascunse ci expuse la vedere si chiar anuntate .
  • +1 (1 vot)    
    mare prost (Miercuri, 4 august 2021, 19:44)

    1919 [utilizator]

    Un mare prost acest Barna.
  • +1 (1 vot)    
    hehe (Miercuri, 4 august 2021, 22:24)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    am stiut de ce nu m-am mai dus la vot. ca sa nu-mi para rau ca am pus stampila pe niste secaturi...
  • 0 (0 voturi)    
    ca tot vorbim de ideile lu' Ceashca (Sâmbătă, 7 august 2021, 16:43)

    Machu [utilizator]

    tovarashi! ati uitat ca pe vremea aia... unii isi luau DOUA masini? una cu nr par si alta impar? ca sa circule in toate duminicile?...
    sa puna si astia restrictie - o zi cu masina o zi fara...
    ca alta gandire nu au nici astia de acum... aceeasi scoala de partid, de altfel


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by