​Toyota, care se numărase printre puținele companii auto care nu a simțit grav efectele crizei procesoarelor, este acum afectată în mod serios și își va reduce producția globală cu 40% în septembrie. Asta însemnă că grupul nipon va produce luna viitoare cu 360.000 de mașini mai puțin decât era planul.

Logo ToyotaFoto: Birgit Hofmann, Dreamstime.com

Toyota a spus că reducerea se va petrece din cauza problemelor de la furnizori și a creșterii numărului de infectări cu varianta Delta în sud-estul Asiei. Furnizorii au probleme în acea zonă și Toyota nu poate obține la timp toate componentele necesare. Situația arată și cât de fragile sunt lanțurile de furnizori.

Toyota se așteaptă să producă luna viitoare cu 360.000 mai puține mașini, dintre care în SUA minusul va fi de 80.000, iar în Europa, de 40.000.

Cele mai mari pierderi de producție vor fi în Japonia unde 14 uzine vor fi afectate și vor fi asamblate cu 140.000 mai puține mașini.

Toyota a produs 973.000 de mașini în septembrie anul trecut pe plan mondial și ar fi vrut să producă 900.000 în septembrie anul acesta, dar va reuși sub 600.000.

Toyota a fost un exemplu și s-a numărat printre foarte puținele companii care nu au fost aproape deloc afectate de criza procesoarelor, iar credit i s-a dat pentru modul extrem de bun în care a gestionat lanțul de furnizori și pentru că a avut grijă să aibă stocuri mari.

Nici Toyota nu a putut însă rezista în fața unei crize fără precedent.

Surse: Bloomberg, New York Times