În Europa sunt diferențe foarte mari între numărul de stații de încărcare pentru mașini electrice, cel mai bine stând Olanda și Luxemburg și cel mai rău, Lituania și Cipru. România este în a doua parte a clasamentului, dar a făcut progrese în ultimii ani.

Masina electrica la incarcatFoto: Ezthaiphoto, Dreamstime.com

ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile) a publicat date despre numărul de stații de încărcare pentru mașini electrice raportat la lungimea rețelei de drumuri din diversele țări UE. Una dintre concluzii este că în cele mai multe țări sunt prea puține puncte de încărcare, mai ales că au crescut accelerat vânzările de mașini full - electrice.

O altă concluzie este că, și atunci când aceste stații există, ele încarcă extrem de încet, fiindcă doar unul dintre șapte puncte de încărcare este „fast charge”, adică de peste 22 kW. Asta înseamnă că la peste 80% dintre prize trebuie să stai cel puțin 5-7 ore pentru a încărca mașina de la aproape 0%, la 100%.

Ce țări stau cel mai bine la numărul de stații? În top 5 se plasează Olanda, Luxemburg, Germania, Portugalia și Suedia, iar în topul țărilor cu cele mai puține locuri de încărcare intră Lituania, Cipru, Grecia, Estonia și Polonia.

Dintre țările mari din UE, Polonia stă cel mai rău, cu o medie de doar 0,7 stații la fiecare 100 km de drumuri publice, în timp ce în România sunt 1,3 stații la 100 km.

Diferența este uriașă față de liderul Olanda, unde sunt 64 de stații/100 km. În Germania sunt 26, iar în Austria, 10. Bulgaria stă mai bine ca noi la capitolul stații de încărcare (2,3), iar Ungaria stă mai rău (1,1).

Sursa foto: Dreamstime.com