​Lancia era una dintre cele mai populare mărci din Europa în anii 80, a decăzut mult în ultimul deceniu și a ieșit de pe majoritatea piețelor, dar acum vrea să revină în prim-plan. Va lansa doar mașini electrice și va readuce sub formă modernă mașini faimoase din trecut, cum ar fi Delta.

O masina Lancia Delta Cabriolet expusă la Museo dell`Automobile, TorinoFoto: Mastroraf, Dreamstime.com

Puține mărci au avut așa un declin al vânzărilor în Europa, de la 300.000 în 1990, la 100.000 în 2003 - și nu a mai trecut de 100.000 în ultimii 13 ani.

Lancia este acum parte a Stellantis, grupul auto care cuprinde mărci precum Opel, Fiat și Peugeot. De un deceniu Lancia are însă un singur model, Ypsilon, care nu a mai avut de multișor o nouă generație și nu poate susține de unul singur expansiunea unui întreg brand.

Lancia are un plan de relansarea pe zece ani.

Marca italiană vrea să revină în prim-plan cu elemente de la modele pentru care a fost faimoasă: Aurelia, Delta, Stratos și 037 Stradale.

Vor fi lansate mașini full-electrice care vor avea elemente retro, dar motoarele vor fi de ultimă generație, precum cele care sunt puse și vor fi puse în continuare pe alte două mărci cu aspirații premium din grupul Stellantis: Alfa Romeo și DS.

Aceste mărci vor împărți arhitectura modulară denumită STLA (Small, Medium or Large), pe care vor putea fi construite modele de diverse dimensiuni, atât hibride, cât și electrice.

Trei modele electrice vor fi lansate între 2024 și 2028, începând cu noul Ypsilon, continuând apoi cu o „navă amiral” (model flagship) și terminând cu noua Delta, în 2028.

Mașinile Lancia se vând în prezent doar în Italia, dar vânzarea va fi extinsă și în patru alte țări într-o primă fază.

Surse: Autocar UK, Motor Authority

Sursa foto: Dreamstime.com