Mașina electrică Dacia Spring, lansată în 2021, va primi la anul întâiul său facelift și datele arată că va fi unul semnificativ. Peste 120.000 de mașini Spring produse în China s-au vândut în mai puțin de doi ani, iar modelul are jumătate din piața mașinilor electrice noi, De la lansare Spring s-a scumpit, dar a primit și o versiune mai puternică.

Dacia SpringFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

Spring costă de la 20.800 euro în versiunea Essential și 22.450 euro în versiunea Extreme, înainte de aplicarea subvenției din Rabla Plus.

În 2024, cea mai ieftină mașină electrică de pe piața europeană va primi un facelift care-i va da un „look” mai modern, scrie revista britanică Autocar.

Vor fi mici modificări la exterior și foarte posibil la interior. Posibil să fie adăugate noi opțiuni de culoare, dar și altă versiune de echipare, odată cu lansarea Spring facelift. Ar putea fi disponibile și mai multe opțiuni de tehnologie.

Cel mai probabil că versiunea de bază va rămâne cu bateria de 28.6kWh, pentru că Dacia nu trebuie să scumpească modelul de bază, pentru ca mașina să rămână atractivă pe o piață unde toate grupurile auto mari pregătesc mașini electrice de oraș care să coste 20-25.000 de euro.

Companiile NU comunică niciodată cât costă bateriile de pe mașinile electrice, dar estimările pentru costul bateriei de pe Spring sunt în jurul a 3.500 - 4.000 de dolari.

David Durand, șef de design la Dacia, spune că Dacia a găsit prin Spring „rețete corectă” pentru o mașină electrică mică de oraș, dar adaugă că nu ar fi rău să fie adăugată puțină modernitate”, pentru ca Spring să rămână în tendințe.

Durand a spus că s-a observat faptul că Spring este folosită de mulți oameni care locuiesc în suburbii sau în mediul rural drept a doua mașină (în timp ce mașina principală este una cu motor pe benzină sau diesel).

Cei de la Dacia spuneau, în momentul lansării Spring, că studiile arată faptul că, în Europa, mașinile din segmentul A (clasa mini) parcurg zilnic în medie 31 km. Pornind de la această bază, Spring nu ar avea nevoie decât de o singură încărcare pe săptămână.

Ei bine, Denis Le Vot, CEO al Dacia spunea recent că „dacă ar fi să facem Spring încă o dată, aș înjumătăți bateria, pentru că în medie, o mașină Spring parcurge în Europa 16 km/zi”.

​Dacia anunța în ianuarie lansarea versiunii „Extreme” a mașinii electrice Spring care dispune de un motor de 65 CP/48 kW, cu aproape 50% mai puternic decât versiunea „Essential”. Autonomia promisă în ciclu mixt este 220 km în ciclu WLTP Mixt (și 305 km în ciclu WLTP City).