Marți va fi una dintre cele mai importante zile din istoria uzinei Ford de la Craiova, deoarece începe oficial producția unor modele care vor duce în premieră în 2024 producția uzinei la peste 200.000 de mașini. Modelele Courier vor putea ajunge să fie produse în 100.000 de unități/an. De ce este important Tourneo Courier și care este evenimentul istoric din 2024?

Ford Tourneo CourierFoto: Ford

Ford, Craiova, cifrele și istoria uzinei

În ultimii șase ani au fost produse aproximativ un milion de vehicule la uzina Ford Craiova.

La uzina Otosan de la Craiova au fost produse 18.000 de mașini luna trecută și 141.000 în nouă luni din 2023.

Cum a evoluat producția Ford Craiova în ultimii cinci ani

2022: 195.257

2021: 163.350

2020: 179.008

2019: 140.884

2018: 141.507

Ford a preluat uzina de la Craiova în 2007, a început cu utilitara Transit Connect în 2009 și a continuat apoi cu mașina de familie B-MAX, între 2012 și 2017, totalul fiind de 280.000 de unități. Apoi în 2017 a intrat în producție EcoSport, care s-a produs în 140.000 de unități în anul următor. În septembrie 2019 a început producția încă unui SUV la Craiova: Puma, care anul trecut a fost produs în peste 150.000 de exemplare, fiind cel mai vândut model al mărcii în Europa.

În iulie 2022, fabrica Ford de la Craiova a fost preluată de turcii de la Ford Otosan. În vara anului trecut, Ford Otosan a anunțat o investiție de 490 de milioane de euro, care va fi implementată până în 2025. Și SUV-ul Puma va avea versiune electrică.

Capacitatea totală de producție a fabricii de la Craiova va crește de la 250.000 vehicule/an la 272.000 de vehicule/an.

Modelul Courier va putea ajunge la o producție de 100.000 de unități/an, iar Ford Puma, la 189.000 unități, spuneau cei de la Ford Otosan.

Cu Puma, cu noile Tourneo și Transit Courier și a versiunilor electrice, uzina va trece sigur de 200.000 de unități anul viitor și poate trece de 250.000 de mașini în 2025, dacă va fi cerere pe piață.

Ford Courier și primele electrice de la Craiova

Ford începe producția modelelor Courier despre care compania a dat detalii în 2022 și 2023. Doar la Craiova sunt produse modelele, deocamdată cu motoare pe benzină și diesel, dar de la anul și electric.

Courier este disponibil în trei versiuni de caroserie: Transit Van, Transit Double Cab și Tourneo (varianta de pasageri). Primele două pot fi echipate atât cu motorizări pe benzină – 1.0 EcoBoost, cât și diesel – 1.5 EcoBlue, iar cea din urmă doar cu unități pe benzină.

Versiunile electrice E-Transit Courier și E-Tourneo Courier vor debuta ulterior, în a doua parte din 2024. Nu se știu foarte multe detalii despre versiunile E-Courier de la final de 2024, dar bateria va fi undeva pe la 55 kWh, iar autonomia, în jurul a 350 km.

Ford Tourneo Courier (varianta de pasageri) este disponibil deocamdată doar cu motorul pe benzină 1.0 EcoBoost de 125 de cai putere, cu cutie manuală cu 6 trepte în versiunea standard, Este disponibilă opțional o cutie automată cu 7 trepte.

Modelul este un MPV de clasă mică și va concura cu mașini precum Citroën Berlingo, Fiat Doblo, Peugeot Rifter și Opel Combo Life.

Ford a anunțat în iulie că prețurile speciale de lansare pornesc de la 15.550 euro fără TVA pentru Transit Courier și de la 20.784 euro, TVA inclus pentru Tourneo Courier. Cea mai scumpă versiune de Tourneo Courier costă peste 30.000 de euro.

Transit Courier și Tourneo Courier primesc în pachetul standard următoarele dotări: aer condiționat manual, sistem multimedia SYNC4 cu ecran central de 8 inch, conexiune wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto, faruri cu fază lungă automată, lumini de zi și un pachet de asistență Co-Pilot 360.

Pachetul include un sistem de asistență pentru pre-coliziune, asistență inteligentă pentru viteză, sistem de păstrare a benzii, recunoașterea semnelor de circulație și senzori de parcare spate.