Toyota a prezentat la Salonul Auto de la Tokyo un concept numit Lexus LF-ZC despre care spune că va avea o autonomie de aproximativ 1.000 km. Toyota lucrează la baterii mai performante și spune că autonomia va fi mai mare și datorită miniaturizării unor componente.

Lexus LF-ZCFoto: Miho Ikeya / AP / Profimedia

Conceptul Lexus LF-ZC este un sedan de clasă mare, are 4,75 m lungime, fiind cu 23 cm mai scurt decât Lexus ES, sedanul pe care compania îl vinde în Europa. Lexus ES costă între 53.000 și 78.000 de euro.

Pentru conceptul LF-ZC promisiunea este că autonomia foarte mare va fi posibilă datorită unor baterii litiu-ion mult mai mici și mai performante și datorită miniaturizării unor componente. Modelul, spun cei de la Toyota, va fi unul dintre cele mai aerodinamice din piață. Putem bănui, fără teama de a greși, că mașina va costa undeva pe la 100.000 de euro.

Toyota vrea ca marca Lexus să vândă doar mașini electrice, începând cu anul 2035.

Toyota a expus la Salonul de la Tokyo și un concept de SUV premium, denumit LF-ZL. LF vine de la Lexus Future.

Toyota anunța în iulie că a depășit încă un obstacol major și că tehnologia bateriilor de tip solid-state îi va permite să scoată un model cu autonomie de 1.200 km și cu timp de încărcare de numai zece minute. Un astfel de model va ajunge pe piață cel devreme în 2027 sau 2028.

Toyota spunea în vară că a depășit un obstacol important și că a simplificat procese de producție, astfel că pe viitor vor putea fi lansate mașini electrice cu baterii mult mai mici decât cele din prezent, dar cu autonomie net mai mare.

Toyota mai spunea că în 2027 speră să lanseze pe piață primul model cu baterii de tip solid-state și un „sfânt Graal” este să fie adus pe piață un model cu autonomie de 1.200 km și timp de încărcare de 10 minute la o stație super-rapidă.

Ar fi o schimbare enormă față de situația din prezent când, o mașină electrică de 30.000 de euro are o autonomie de 250-300 km și se încarcă total în câteva ore, la o priză normală.

Surse: Reuters, Autocar UK