După reluarea producției autoturismelor Lada și Moskvitch, Rusia vrea să înceapă să producă din nou și mașini Volga chiar de anul acesta, a precizat joi ministrul rus al industriei și comerțului, Denis Manturov, pentru TASS.

Masina Volga reconditionataFoto: Andriy Andriyenko / Zuma Press / Profimedia Images

Manturov a fost întrebat într-un amplu interviu acordat TASS, cea mai cunoscută agenție de presă a statului rus, despre starea industriei auto din Rusia și în ce stadiu se află planurile de reluare a producției mașinilor Volga.

„Toate acordurile sunt în stadiul final. Lucrările se desfășoară fără oprire de la anunțarea acestei decizii, adică din mai 2023. Prin urmare, pornim de la faptul că la mijlocul anului ar trebui să înceapă producția acestei mașini”, a răspuns el.

El a confirmat totodată că noile Volga vor fi produse cu ajutorul unor „parteneri străini”, fără a intra în detalii. Rusia a reluat în 2022 și producția modelului Lada cu ajutorul unor companii din China la fosta fabrică Renault de la Moscova, unde înainte de începerea războiului din Ucraina erau construite și mașini Duster și Sandero.

Rusia a prezentat noile modele Moskvitch în noiembrie 2022, după ce Renault și-a finalizat ieșirea de pe piața rusă în luna mai a anului respectiv.

Rusia promite mașini Volga cu un design modern

Întrebat de jurnaliștii TASS dacă noile autoturisme Volga vor semăna cu cele din trecut sau vor fi modele „actualizate”, Manturov a dat asigurări că ele vor avea „un aspect absolut modern”, dar că logoul „cunoscut în întreaga lume” - o căprioară - va fi păstrat.

„În ceea ce privește grilajul radiatorului, probabil că există un fel de replică care amintește de mașinile anterioare”, a mai spus Manturov.

Rusia a produs ultimele mașini Volga în 2005 în condițiile în care uzina auto GAZ s-a axat pe producția de camioane și dube.

Automobilul a simbolizat mult timp grandoarea Uniunii Sovietice, sovieticii investind puternic în această mașină în toiul Războiului Rece pentru a-i impresiona pe occidentali.

Pentru cetățenii URSS, Volga, poreclită cu o ironie puțin forțată „Mercedesul rusesc", a fost un simbol al statutului social timp de mai multe generații. Dar în rândul nomenclaturii sovietice ea era mai degrabă alegerea oficialilor de partid de rang mediu.

Poreclită și „Lada bogatului", Volga era cunoscută pentru penele sale repetate de motor și pentru că nu era deloc fiabilă. Însă mașina îi dădea proprietarului, mai ales dacă dispunea de un șofer, un sentiment de superioritate socială.

Dupa destrămarea URSS în 1991 Volga a devenit o mașină total demodată în comparație cu modelele străine de import. Fabricantul său a încercat să o „întinerească”, însa nu a reușit să îi relanseze popularitatea în rândul clienților.