Constructorul auto chinez BYD, lider mondial pe segmentul vehiculelor electrice, a anunțat marți profituri record pentru 2023, în pofida unui război al prețurilor în China, pe o piață marcată de cererea puternică de vehicule nepoluante, potrivit AFP.

BYD U8Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

China, cel mai mare producător mondial de gaze cu efect de seră în termeni absoluți, își propune să vândă majoritar vehicule electrice și hibride până în 2035.

Piața chineză a vehiculelor electrice s-a extins cu o viteză amețitoare în ultimii ani, impulsionată în special de subvențiile la cumpărare, care au fost retrase la sfârșitul lunii decembrie 2022.

Pentru a ține pasul cu încetinirea economică, zeci de producători locali au lansat un război al prețurilor în China, cea mai mare piață auto din lume.

La începutul anului 2023, „redresarea achizițiilor de automobile a fost relativ lentă din cauza (...) fluctuațiilor prețurilor de pe piață”, a recunoscut șeful BYD, Wang Chuanfu, într-un comunicat.

În ciuda acestui fapt, BYD a înregistrat anul trecut un profit net de 30,04 miliarde de yuani (3,83 miliarde de euro), față de 16,6 miliarde de yuani cu un an înainte, a precizat grupul într-un comunicat.

Acest rezultat este în conformitate cu previziunile anunțate în ianuarie de BYD (între 29 și 31 de miliarde de yuani).

El reprezintă o creștere de 80,7% de la un an la altul.

Profitul net al BYD crescuse într-un ritm mult mai rapid în exercițiul financiar 2022 (+445,8%).

„Prețuri agresive”

Vânzările BYD pentru 2023 sunt de asemenea în creștere față de anul precedent (+42%), la 602,3 miliarde de yuani (76,8 miliarde de euro).

BYD („Build Your Dreams”) este principalul producător de vehicule electrice din China.

Nu toți concurenții locali ai BYD se pot lăuda cu astfel de rezultate: săptămâna trecută, XPeng a raportat pierderi de 10,4 miliarde de yuani (1,3 miliarde de euro) anul trecut.

„Cel mai mare avantaj” pe care BYD îl are față de concurenții săi este că produce în cantități foarte mari, a declarat pentru AFP Tu Le, analist la firma specializată Sino Auto Insights.

Acest lucru îi permite să „realizeze economii ample” și astfel să-și controleze costurile și să stabilească „prețuri agresive”, a subliniat el.

BYD a vândut anul trecut peste 3 milioane de vehicule (+67,8% în ritm anual).

Grupul a fost fondat în 1995 la Shenzhen, o metropolă din sudul Chinei unde își au sediul numeroase grupuri tehnologice (Huawei, Tencent etc.).

Specializată inițial în proiectarea și fabricarea de baterii, compania s-a diversificat în sectorul auto în 2003.

În prezent, BYD vinde vehicule hibride și electrice în aproximativ șaizeci de țări, în special în Europa.

În decembrie, grupul a anunțat construirea unei fabrici de automobile electrice în Ungaria.

Pe același subiect: