De ce se dau romanii in vant dupa "gipane"?

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 23 mai 2008, 17:58 Economie | Auto


Intr-o tara unde traficul devine tot mai greu de suportat, iata ca nu explodeaza segmentul supermini si nici clasa B. In Romania, SUV-urile sunt campioanele cresterii si nu par sa dea inapoi. Fie ca vorbim de off-road-ere, SUV-uri sau crossover, vehiculelor 4X4 le merge tare bine, iar "gipanele", asa cum sunt ele alintate, umplu strazile chinuite ale marilor orase.

Care este secretul povestii de dragoste dintre romani si gipane? La ce se gandesc oamenii cand le cumpara? Iata o mica insiruire de motive, mofturi si lucruri pragmatice.

1. Sa impresioneze, sa epateze. Exista multi soferi (si nu doar in Romania) care cred ca un 4x4 te scoate din multime, iti lipeste o eticheta de om puternic, te face extrem de actractiv. Cel care-si cumpara un SUV stie ca ia "mai multa masina", iar dimensiunile peste medie si garda la sol mai mare fac sa-ti para ca pe masina e din start lipita o eticheta pe care scrie "Da-te din fata mea, fa-mi loc".

Exista cazuri cand in trafic poti vedea soferi de SUV care scot capul pe geam si admonesteaza soferi de masini de clasa mica: "Fa-mi loc, ba, ca daca nu ma urc pe tine!" Tocmai asta e ideea, soferul de gipan vrea sa stea deasupra, sa se uite de sus la toti, sa aiba un avantaj care sa-i faca placere de fiecare data cand defileaza prin trafic.

2. Senzatia de siguranta. Par impenetrabile, inalte, bine facute, au aspect de fortarete care pot proteja ocupantii. La ciocniri la viteza mica, afirmatia e adevarata, SUV-ul scapa bine, celalalt vehicul iese serios sifonat. Insa ar fi gresit ca credem ca SUV-ul e o masina impenetrabila.

Studiile despre siguranta SUV-urilor sunt contradictorii: unele spun ca pasagerii au sanse mai mari sa scape teferi din accidente, iar alte studii spun ca SUV-urile se rastoarna usor si, drept consecinta, pasagerii sunt dezavantajati de astfel de masini.

3. Capabilitatile off-road. Adevaratele masini de teren sunt gandite sa atace pante serioase, pe ploaie noroi sau zapada. La partide de vanatoare, la iesiri prin paduri sau pe drumuri forestiere dificile, aceste masini au din constructie un avantaj enorm fata de alte modele.

Insa extrem de putine modele de pe strazile noastre sunt off-road-ere si, chiar daca statistici nu exista, dintre vehiculele cu capabilitati serioase 4X4 sub 20% ajung sa simta drumuri de munte sub roti. Pe de alta parte, in oras SUV-ul e util pentru ca trece mai usor peste gropi si poti urca borduri inalte.

4. Spatiul generos din interior. Un SUV e, in general, o masina spatioasa; pentru tot mai multi oameni cu bani a devenit masina de familie. Totusi, SUV-ul consuma destul de mult combustibil pentru o masina de familie si in plus, suficiente break-uri sau berline cu lungimi asemanatoare ofera loc mai mult in interior sau portbagaj.

5. Au motoare puternice. Sunt mai grele si, in consecinta, au nevoie de motoare peste medie ca sa obtina performante. Fanii motoarelor puternice au de unde alege, fie ca vor un V8, fie diesel-uri de peste 150 CP.

6. Design atractiv. Masinile de teren nu mai sunt simple bucati colturoase din metal. Au aparut SUV-uri cu aspect de coupe, formele curbate sunt in trend, patrund si crossover-ele, despre care producatorii spun ca imbina capacitatile de SUV cu confortul unei berline. Pentru cei care urasc SUV-urile schimbarile in design nu conteaza, insa ele se petrec, iar masina de teren poate avea un look placut care sa-i transforme in cumparatori si pe cei care nu vor SUV ca sa se dea smecheri sau sa bage in sperieti soferii unor masini mai mici.

7. Oferta a crescut enorm. De la mai putin de zece modele acum peste un deceniu, segmentul SUV s-a diversificat enorm in showroom-urile din tara, iar numarul de modele a ajuns la circa 30. Asiaticii sunt lideri ai pietei, insa europenii vin in forta: nemtii sunt tot mai mult in centrul atentiei, iar anul acesta francezii intra in forta. SUV-urile americane nu prea merg, iar chinezii au intrat si ei, insa extrem de timid.

Crescand oferta a scazut si pretul, iar azi e posibil sa-ti iei SUV la mai putin de 20.000 de euro, iar intrarea Dacia pe piata ar putea duce pretul minim al unui SUV in jurul a 12-13.000 de euro.

8. Nu mai consuma ca pe vremuri. O consecinta a diversificarii ofertelor de SUV-uri a fost si aparitia unor modele care consuma putin, putem vorbi chiar de sub opt litri/100 km mixt, ceea ce chiar nu mai este prohibitiv si nici nu mai da asa dureri de cap cu costurile de operare. Evident ca SUV-urile de varf de gama se duc la peste 15 litri/100 km in oras, dar cei care au bani sa dea zeci bune de mii de euro pentru ele nu au grija benzinei.

Oamenii din industrie sunt convinsi ca SUV-urile vor creste in continuare si anul acesta, iar 2009 nu se anunta nici el slab. Ramane de vazut daca traficul din ce in ce mai greu, in care nu poti decat sa stai, va reusi sa vindece romanul de sindromul SUV si sa-l orienteze spre masini de oras ori scutere.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8827 vizualizari

  • +2 (8 voturi)    
    Se stie (Sâmbătă, 24 mai 2008, 1:09)

    cetateanul [anonim]

    Romanii cumpara masini de teren ca sa impresioneze, sa epateze. La anul barilul poate fi de 200$ asa ca o sa-i rupa la buzunare. Dupa parerea mea ar trebui interzise, ce cauta masini pt. teren accidentat intr-un oras. Toata lumea spune ca sa siguranta, adica intr-o ciocnire cu o masina mai mica il omoara pe ala micul, bravo domnilor, logica beton. Daca toate masinile ar fi de teren unde ar fi siguranta intr-o ciocnire intre doi bolizi? Impactul unei masini de 800 kg cu un zid este mai mic decat una de 3000 kg, deci chiar daca este mai mare si energia cinetica este proportionala, sau credeti ca un camion care intra intr-un zid cu 80km /h nu striveste cabina?
    • +4 (6 voturi)    
      ai drepate partial (Sâmbătă, 24 mai 2008, 1:39)

      capcaunu [anonim] i-a raspuns lui cetateanul

      ptr ca in ciocnirile directe, conform legii impulsului, 'gipanul' te va tara cu el si dupa aia ala se da jos sa vada unde printre roti ai ajuns.. :) glumesc, dar cam asa stau lucrurile. la faza cu zidul ai dreptate.

      in esenta insa (si la concluzia asta ajungi direct din analiza vietii politice si a cultului vedetelor care injosesc oamenii de rand fara probleme) romanii sunt de o fudulitate rara, de genul care invinge logica si orice urma de bun simt. cum altfel sa fii satisfacut de viata ta intr-un palat cand iesi afara in mormanul de gunoi.. neam prostie si fudulie
    • -1 (5 voturi)    
      La anul (Sâmbătă, 24 mai 2008, 10:52)

      citizen [anonim] i-a raspuns lui cetateanul

      .... cel mai probabil acela care si-a permis sa plateasca peste 30.000 euro pentru un SUV si a mai platit si o taxa de inmatriculare de 50milioane va avea resursele financiare sa suporte si o scumpire de combustibil. Ce vor face ceilalti in schimb daca barilul va ajunge 200$ caci toate se vor scumpi si ne vor afecta pe toti. Asa ca nu dori moartea "suv-ului" vecinului si nu ai grija celor ce au gipane. Poate ar fi mai intelept sa ne vedem fiecare de ale noastre. Moda suv-urilor este in toata lumea din sua pana in europa. Aceste o fi trendul cine stie....
      • 0 (4 voturi)    
        sa intamplat si se va ma intampla! (Sâmbătă, 24 mai 2008, 13:32)

        Poporul [anonim] i-a raspuns lui citizen

        corect!
        Asta e trend-ul!

        Mitocania si nesimtirea!

        pe vremuri ne calcau securisti acum cocalarii!

        sa tariasca junga!

        ca doar asta e economia de piatza/legea naturii:
        cei puternici traiesc cei slabi dispar!!!!

        dar si cand se rascoala Vulgul infometat o sa va fie teama sa iesiti cu masinile scumpe pe strada ca o sa va linseze!
      • +1 (1 vot)    
        doar partial adevarat... (Duminică, 25 mai 2008, 19:00)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui citizen

        Un Mitsubishi Outlander poate fi cumparat la o suma de aprox 27000 de euro si consumul poate fi sub 10l.
        Sau poti cimpara un crossover :Fiat Sedici/Suzuki SX4 la un pret intre 12000 si 17000 de euro si vei avea un consum de 7-7.5 litri (benzina sau motorina, consumul este cam la fel), iar ca dimensiune nu este mai mare decat un hatchback.
        Cu alte cuvinte consumul lor nu este mai mare decat marea majoritate a masinilor de pe piata. Impactul pretului combustibilului va fi similar pu toti.

        Cred in schimb ca ar fi o idee mai buna o taxa legata de marimea masinii si a eficientei motorului.
    • +1 (3 voturi)    
      Bine Stalin (Sâmbătă, 24 mai 2008, 11:04)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui cetateanul

      Asa Stalin.Spune-le tu sa interzica jeepurile :))
    • +3 (5 voturi)    
      chiar ai nevoie de un 4x4? (Sâmbătă, 24 mai 2008, 12:46)

      sempere [anonim] i-a raspuns lui cetateanul

      Daca esti pe punctul de a-ti lua o masina si te-ai gandit la un 4x4, tine cont si de asta:

      - polueaza mai mult. Poate ai vrea ca familia ta, eventual copii tai, sa respire un aer mai curat;

      -ocupa un spatiu mai mare si iti va fi mai greu sa gasesti un loc de parcare;

      -consuma mai mult combustibil, e mai greu de intretinut;

      -e mai greu de manevrat, mai greu de parcat;

      -daca accidentezi un pieton risti sa-l ucizi. La fel si in caz de accident cu alt automobil.


      Daca iti cumperi un automobil ca sa mergi cu el in oras unde poluarea e si asa mare, nu sunt locuri de parcare suficiente iar viteza medie ajunge la 30km/ora din cauza traficului, hai sa fim seriosi, chiar ai nevoie de un 4x4?
    • -1 (1 vot)    
      Mai mult creier va rog!! (Duminică, 25 mai 2008, 11:28)

      Populism ieftin [anonim] i-a raspuns lui cetateanul

      Articolul este scris foarte simplilist si din pacate si comentariile.
      Ideea generala total falsa este ca orice "Gipan" este scump, poluant si mare si orice ne-"Gipan" este un monument de ecologie, modestie si eficienta.
      Exista "Gipane" de 100 CP care consuma 7l/100 si care costa 15 000 Euro asa cum exista limuzine de 500 CP care consuma 30//100 si costa 100 000 Euro.

      Dupa istetul care a scris articolul cine are un Suzuki Vitara in momentul in care se afla langa un Mercedes S600 ar trebui sa-l incerce un mare sentiment de mare vinovatie.
      Probabil ca cel care a scris articolul ar vrea un "Gipan" si incearca sa se convinga de ce sa nu si-l ia.
  • -4 (4 voturi)    
    romani chinuiti (Sâmbătă, 24 mai 2008, 1:46)

    impozite [anonim]

    se iau tot pe spinarea boborului
  • 0 (2 voturi)    
    De ce... (Sâmbătă, 24 mai 2008, 5:55)

    Marian [anonim]

    Daca cutreieri drumurile romaniei (sau bucurestiul noaptea) iti trebuie SUV ca sa mergi linistit si intr-o siguranta mai buna. In Romania (pe DN-uri)principalul pericol (pentru un sofer corect) vine de la cei care patrund pe contrasens dintr-un mortiv sau altul (sper sa-i ajunga blestemele victimelor nevinovate pe guvernantii astia care nu sunt in stare sa faca niste autostrazi) si aici SUV-ul eu zic ca iti creste destul de mult sansele de scapare mai ales la impact cu o masina normala (ca daca e tir....). Din pacate la noi cei cu astfel de masini gasesc dintr-odata mult mai multe motive sa intre pe contrasens cand ti-e lumea mai draga (vezi cazul paunescu si ala nici macar nu era cine stie ce SUV)...
  • 0 (0 voturi)    
    SUV-uri (Sâmbătă, 24 mai 2008, 5:59)

    Marian [anonim]

    Si apropo, acum sunt SUV-uri cu aceleasi motoare ca limuzinele si cu aceleasi dimensiuni...doar ca sunt mai inalte si mai grele (consumul este totusi ceva mai mare dar nu cu mult...mai ales in bucuresti unde greutatea si coef. aerodinamic nu prea conteaza la relati)
  • 0 (4 voturi)    
    explicatie (Sâmbătă, 24 mai 2008, 6:05)

    gimini [anonim]

    Prostul daca nu-i fudul parca nu e prost destul. Cu asta am spus tot.
  • +1 (3 voturi)    
    Din lipsa de drumuri (Sâmbătă, 24 mai 2008, 6:45)

    Alien [anonim]

    Daca am avea drumuri pe care sa mai existe si asfalt nu numai gropi ar scadea numarul de SUV-uri!
  • +2 (4 voturi)    
    Nu-i pot suferi... (Sâmbătă, 24 mai 2008, 7:36)

    Nicu [anonim]

    ...... pe cei ce au SUV-uri.Din mai multe motive:
    - intr-un Bucuresti sufocat de masini, unde nu sunt nici destule locuri de parcare, ei se aseaza aproape intotdeauna pe 2 locuri de parcare, cu logica "ia-te de mine, daca poti!";
    - nu mai stiu sa conduca, adica, privind de sus, nu mai respecta regulile de circulatie, nu mai acorda prioritate si merg pe ideea ca te vei feri tu din calea lui, ca sa nu te pocneasca. Pe soferii de SUV-uri i-as oblica sa dea test de circulatie anual;
    - vor sa se impuna pentru ca de fapt sunt complexati ( a se citi Freud). In general, la volanul SUV-urilor sunt barbati marunti iar cei ce le cumpara fetelor lor SUV-uri, cred ca de fapt nu sunt buni in intimitate si asa isi arata barbatia, prin masivitatea masinii cumparate
  • 0 (6 voturi)    
    voi conduceti? (Sâmbătă, 24 mai 2008, 7:37)

    marius [anonim]

    Vad ca se fac multe comentarii de oameni care n-au carnet sau masina. Va rog mergeti (cand nu e blocat drumul) putin prin oras si veti vedea ca off-road nu inseamna varful muntelui ci soselele din Bucuresti. Daca ar fi drumuri bune, bineinteles ca oamenii ar prefera masini obisnuite, dar la drumurile noastre,....
    Legat de accidente, daca va uitati la stiri, cauza principala e intalnirea cu TIR-ul, asa ca si aici e mai bun un jeep.
    Daca vorbim de masini scumpe, cu genti mari si cauciucuri subtiri, astea n-au nici o sansa la noi.
    Ca urmare masina de teren e cea mai potrivita inca cativa ani. Bineinteles ca exista jeep-uri de aproape 100.000, dar cele mai vandute sunt Hyundai pe la 12-13000E.
    • +2 (4 voturi)    
      voi conduceti? Da conduc. (Sâmbătă, 24 mai 2008, 17:23)

      Bubu [anonim] i-a raspuns lui marius

      Care drumuri proaste in bucuresti? Alea asfaltate de n'spe mii de ori? Nu-mi spune ca posesorul de gipan sta'n fundu' bucurestiului si merge asisderea.
      Argumentul tau a fost bun in primii 5-6 ani dupa 89 (ca cica asa isi protejau multinationalele expatii din romania). Acu s-a luat si romanu dupa strainez, dar e cam depasit de logica. De, maimuta vede, dar nu intelege.
  • +1 (1 vot)    
    taxe (Sâmbătă, 24 mai 2008, 8:12)

    vlad [anonim]

    nu ar trebui interzise gipurile in oras.nu ai cum sa faci asa ceva, DAR , se pot ajusta taxele in asa fel incat omul sa se gandeasca de 3 ori inainte sa isi cumpere un gip.

    Asta-i leaecul.Taxe cat mai mari.Cred ca ar fi binevenita o taxa de "centru" cum exista si in londra de exemplu.Vrei sa circuli cu masina prin centrul orasului?platesti 10 eur/zi.
    poate cu ocazia asta se mai rezolva si din problema traficului
    • 0 (0 voturi)    
      Ba se poate (Sâmbătă, 24 mai 2008, 17:24)

      Bubu [anonim] i-a raspuns lui vlad

      In Paris de ce se pot interzice gipanele si la noi nu?
      • 0 (0 voturi)    
        suv (Luni, 26 mai 2008, 0:19)

        isabela [anonim] i-a raspuns lui Bubu

        locuiesc la paris, strazile sint pline de suv-uri , de unde ideea ca sint intersize?
    • 0 (2 voturi)    
      taxa (Sâmbătă, 24 mai 2008, 17:27)

      aa [anonim] i-a raspuns lui vlad

      taxa i-ar afecta mai mult tot pe oamenii obisnuiti. Daca cineva isi ia SUV inseamna ca nu isi bate capul pt 10 euro
  • 0 (0 voturi)    
    Mda (Sâmbătă, 24 mai 2008, 8:38)

    Bia [anonim]

    Lasa-ti-o mai moale cu frustrarile si cu ideile de genul "pe spinarea <<boborului>>". E chestie de nevoie (tertiara ce e drept). Preturile la un SUV nu mai sunt asa mari ca alta data, iar faptul ca unii si le permit nu inseamna decat ca si puterea de cumparare a crescut.
  • 0 (2 voturi)    
    drumuri naspa (Sâmbătă, 24 mai 2008, 9:09)

    o traficanta [anonim]

    Ce te faci daca stai putin inafara orasului si ca sa ajungi la servici/oras ai de strabatut strazi ce nici nu-si merita numele de strazi, facute prost si care dupa nici jumatate de an s-au rupt. Asa zise drumuri asfaltate, ajunse pline de hartoape si care in ciuda asteptarilor, autoritatile nu se misca deloc macar cu remedierile!
    In conditiile astea, daca iti permiti, ce faci, iti iei limuzina sau SUV?
    Bani pt strazi platim toti prin diverse taxe, dar nu toti se bucura de respectiva investitie. Asa ca nu cred ca este corect sa fie toti catalogati fitsosi ca poseda "gipan", poate ca mai sunt constransi si de asa zisa infrastructura romaneasca din oras sau din tara!
    • 0 (0 voturi)    
      Asha... (Marţi, 27 mai 2008, 12:36)

      Paula [anonim] i-a raspuns lui o traficanta

      Ai dreptate!

      Am mers si eu in Ro cu masinutza...MARE GRESEALA!
      In afara de drumurile spre/dinspre Bucuresti, restul sunt varza. Gropi de potzi juca v-ati ascunselea in ele. Uite de asta isi cumpara romanii jeep-uri...sa faca drumul casa-servici si retur fara frica de a ramane suspendati in vreo groapa.
      Si eu daca as trai in tara mi-as lua jeep.
      De ce sa-mi iau o minunatzie de Audi A5 daca in 3 luni e la fel de nenorocit ca si un logan de aceeasi varsta?
      Fara infrastructura ne ducem de rapa. Nu o sa se dezvolte Romanica noastra nika nika daca nu avem drumuri care sa ne duca unde se pot face afaceri.
      Toate cele bune!
  • 0 (4 voturi)    
    AntiSUV (Sâmbătă, 24 mai 2008, 9:13)

    SAMSAM [anonim]

    In Anglia se intampla ceva ca si cu hainele de blana naturala: cum te vad cu asa ceva te vopsesc cu sprayuri colorate. Cam la fel a inceput sa se intample si cu SUV-urile si e pe cale sa se generalizeze si chiar sa se "exporte" si la altii: le zgarie, le lovesc cu piciorul in zona usilor, le pateaza cu sprayuri. Si asta mai mult din motive ecologice decat din invidie.
  • -1 (3 voturi)    
    Drumurile noatre toate! (Sâmbătă, 24 mai 2008, 9:41)

    ruralu [anonim]

    Mai exista un motiv: marea majoritate a celor cu jeep-an locuieste in afara oraselor, la vile. Acolo unde drumurile sunt atat de proaste in multe locuri(sau inexistente), incat nu se pot aventura de acasa sau spre casa fara 4x4, mai ales iarna. Mai sunt cei locuiesc in orase, dar au diverse treburi care impun strabatera acestor drumuri. Cine isi ia jeep-an numai ca sa epateze, probabil ca e usor dus!
  • -1 (5 voturi)    
    Vulpea care nu ajunge la struguri.... (Sâmbătă, 24 mai 2008, 9:54)

    MIhai [anonim]

    Zice ca sint acrii...cine nu si doreste un giiiiip?
  • 0 (2 voturi)    
    SUV-urile spatioase?! (Sâmbătă, 24 mai 2008, 9:58)

    Zsolt Bodola [utilizator]

    Nici vorba!! Cine a calatorit cu un SUV pe bancheta din spate, stie ca si dupa 30 de minute de mers se da jos chinuit si cu genunchii in pioneze. Din cauza podelei foarte ridicate, spatiul din orice SUV este limitat si inghesuit.
    E mult mai confortabila o masina de clasa mica sau compacta.
    • 0 (4 voturi)    
      Sa mori tu? (Sâmbătă, 24 mai 2008, 11:55)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Zsolt Bodola

      Urmeaza probabil sa-mi spui cat de spatios si luxos e un Matiz. Sau un Peugeot 107.

      Eu cred ca multi (n-am zis "toti", nu-mi sariti in cap) isi iau SUV pentru ca apreciaza confortul si isi permit. In plus, articolul e tendentios inca din titlu, pentru ca segmentul SUV are cresteri si in alte tari din Europa, nu doar in Romania.

      Daca SUV-urile sunt rele, sa fie scoase in afara legii. Daca nu, uitati-va in continuare dupa ele si injurati-le pe forumuri.
      • -1 (1 vot)    
        Sile tata... (Sâmbătă, 24 mai 2008, 12:44)

        Duduro [utilizator] i-a raspuns lui sile

        ... nu pot sa-ti sar in cap, probabil ca tu conduci un SUV, eu Matiz si uneori Trabantul din tinerete.
        Pe unde urcam eu cu Trabantul cu cei 26 de caluti ai lui multe SUV-uri nici nu viseaza.
      • -2 (2 voturi)    
        Update (Sâmbătă, 24 mai 2008, 12:48)

        Duduro [utilizator] i-a raspuns lui sile

        In legatura cu confortul si permisul. Daca vrei confort exista limuzine cu sofer, vezi la televizor.
    • +2 (2 voturi)    
      RE: SUV-uri spatioase (Sâmbătă, 24 mai 2008, 11:59)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui Zsolt Bodola

      Cel mai comod mi se pare un minivan: podeaua este la fel ca la masinile de oras, insa bancheta este un pic mai sus - destul cat sa stai confortabil (scuzati limbajul de specialitate).
  • +1 (1 vot)    
    Psihanalizabil, la greu... (Sâmbătă, 24 mai 2008, 10:11)

    roxette [anonim]

    Soselele Romaniei sunt la ani lumina de ceea ce ar trebui sa fie, drept care nu avem drumuri de viteza...
    Din pacate, din ce se vede pe drumurile tarisoarei, majoritatea soferilor de masini mai mult or mai putin tari sugereaza a avea reale probleme: de self esteem, de autocunoastere, de imposibilitate a autoevaluarii, nestiinta de a identifica probleme personale, relationare deficitara cu alteritatea si diferenta, si altele la fel, sa nu mai vorbim de nesimtirea crasa si intoleranta; ar fi nevoie de armate de psihologi, nu in putine cazuri - de psihiatri, sa ii ajute sa si le rezolve.. (in primul rand, sa si le constientizeze !!!)
    • 0 (0 voturi)    
      Corect! (Sâmbătă, 24 mai 2008, 16:07)

      Catelu [anonim] i-a raspuns lui roxette

      Perfect adevarat. Marea majoritate a clientilor de masini de teren de la noi sunt personaje care au ceva de demonstrat: fie potenta financiara, fie percep un SUV ca pe o posibila completare a unui aspect fizic inferior.
      Restul de 1-2% sunt fie ciobani, padurari sau alte categorii profesionale care chiar au nevoie de o masina de teren.
  • +1 (1 vot)    
    la ce gropi... (Sâmbătă, 24 mai 2008, 10:11)

    vio64 [utilizator]

    pai la "craterele" din soselele noastre de multe ori e de mirare ca s-a putut trece si cu "gipanele"
  • 0 (0 voturi)    
    Gipan (Sâmbătă, 24 mai 2008, 10:33)

    Wasile [utilizator]

    Fostu' meu şef şi-a luat un SantaFe, şi spunea pe urmă că, într-adevăr, lumea îi face loc în trafic mai mult decât atunci când avea o berlină. Deci, şi noi, ăştia cu maşinuţe mai mici, ne cam ferim de gipănişti, căci mai bine te fereşti decât să petreci două-trei săptămâni în service (chiar dacă nu a fost vina ta).
    În general, cei care iau asemenea maşini se cred şi mai ai dracu' decât restul, motiv pentru care nu vei vedea atâtea Matizuri parcate aiurea, comparativ cu gipane.
    Mai mult, ce este extrem de interesant, este cantitatea de domnişoare/doamne la volanul unui Q7 sau a altor SUV-uri scumpe rău...
  • +1 (3 voturi)    
    resumand (Sâmbătă, 24 mai 2008, 10:39)

    alina [anonim]

    sunt multe "gipane" pentru ca sunt multi "tarani"...
  • +3 (5 voturi)    
    ...şi impozitare (Sâmbătă, 24 mai 2008, 10:40)

    Wasile [utilizator]

    Mi-am adus de asemenea aminte de metodele străineşti de control a asemenea monştrii pe şosele: impozitele!
    Vine un străinez (german, parcă), şi se miră câte Q7 sunt la noi, într-o ţară aşa săracă. Şi zice "păi la noi la maşina asta plăteşti în fiecare an impozit exact cât costă ea. Şi nu prea te lasă inima să dai atâţia bani".
    Cam asta este problema cu cota unică de impozitare la noi... Dacă s-ar aplica nişte taxe de lux, nu ar mai fi atâtea jucării scumpe pe stradă.
    Cam asta cred că încerca şi guvernu' cu Taxa de primă înmatriculare, însă target-ul a fost niţel cam greşit, căci lovea şi în amărăşteni...
    • 0 (8 voturi)    
      Bravo, comunistule! (Sâmbătă, 24 mai 2008, 11:48)

      scharke [utilizator] i-a raspuns lui Wasile

      Banuiesc ca Iliescu isi doreste sa aiba cat mai multi ca tine: daca esti lenes si incapabil, de ce sa nu plateasca altii pentru tine? Sa imparta tot ce au cu tine, ca tu mititelul de tine nu poti decat sa respiri si sa mananci.
      Pt toti cei care gandesc ca tine: la munca!

      Si mai lasa vrajelile cu impozitul din Germania, intai sa platesti tu taxe in Germania si dupa aia sa vorbesti cat de mari sunt. Intra pe site-ul oricarei primarii din Germania si o sa fii uimit cat sunt taxele de normale.
      In capitalism, consumatorul dicteaza nu statul!
      Muta-te in Coreea de Nord ca sa nu mai vezi SUV-uri!
      • +2 (6 voturi)    
        Capitalism (Sâmbătă, 24 mai 2008, 14:05)

        Wasile [utilizator] i-a raspuns lui scharke

        Stimabile, sunt mai liberal decât un republican american. Culmea este că nu sunt nici împotriva taxei auto din România, în toate formele ei: dacă mi-am permis să-mi iau maşină, îmi permit să dau şi nişte taxe pe ea. Poanta este că era prost-diferenţiată, da' asta-i altă poantă.
        Am zis "german, parcă", tocmai ca să nu jignesc vre-un frustrat care va sări imediat cu "eu ştiu Germania, nu este aşa..."... se pare că nu am reuşit.
        Dă-mi te rog şi mie link-ul (postează-l aici, pentru toată lumea) pentru achiziţionarea unui Q7, toate taxele, inclusiv cele one-time şi cele recurente - nu mă pune pe mine să caut, că nu ştiu germană :(
        Ideea generală la taxe mai mari pentru produse mai scumpe nu este să dea la alţii din preaplinul altora (doh), ci taxarea completă a luxului - cine îşi permite lux, îşi va permite şi taxe. Şi accept ca şi eu, la Loganu' care mi l-am luat, să plătesc o taxă pe el, mai mare decât dacă aş fi luat un Matiz mai ieftin şi cu motor mai mic. Iar cel cu Q7 să plătească mai mult decât Loganu' meu.
        Nu vreau să ia de la bogaţi şi să dea la săraci, însă e simplu să descurajezi lucruri nocive prin taxe, impozite şi accize - vezi accizele la tutun şi alcool.
        • -1 (3 voturi)    
          Afara-i vopsit gardul ... (Sâmbătă, 24 mai 2008, 17:01)

          Me [anonim] i-a raspuns lui Wasile

          Esti indoctrinat rau nene, uite de ce:
          1. Cota unica - 16% din 1.000RON e diferit fata de 16% 10.000 RON in valori absolute. Nu toata lumea, deci, plateste acelasi impozit, doar procentul este acelasi.
          2. Taxa de lux - exista, se numeste acciza. Poate cindva oamenii se vor destepta si vor ajunge sa se intrebe de ce benzina si multe alte produse absolut necesare in viata de zi cu zi sunt considerate produse de lux. Problema cu taxele de lux nu este ca nu exista ci ca se face abuz de ele unde nu este cazul. Desigur, unii ar trebui sa se mai intrebe "ce-i aia liberal" fiindca habar n-au (cazul tau de ex)
          3. "Descurajarea lucrurilor nocive prin taxe" - are efect total invers fata de cel care se doreste. Sa luam exemplul tutunului. Guvernul a majorat continuu accizele la tutun. Dupa care a facut un studiu si incercind sa scoata in evidenta iresponsabilitatea romanilor a constatat: romanii au cheltuit mai mult pe tutun si mai putin pe medicamente decit in trecut. Nu si-a pus nici o clipa problema ca in realitate consumul de tutun nu a crescut deloc dar marind accizele la tutun a limitat accesul la medicamente. Se stie ca, consumul de tutun si de carburanti ramine constat indiferent de fluctuatiile de pret asa ca isi permit sa mareasca accizele oricind au chef. Oamenii devin mai bolnavi dar nu din cauza consumului de tutun ci din cauza neputiintei de a cumpara medicamente datorita lipsei banilor pe care i-a "furat" guvernul marind accizele pt motive absolut stupide. Cine e mai imoral aici, consumatorul de tutun sau cel care i-a luat banii pe care-i putea cheltui pe medicamente?
  • +3 (7 voturi)    
    tarani (Sâmbătă, 24 mai 2008, 11:36)

    kllaus [anonim]

    In general in Romania se cumpara SUV-uri doar din dorinta de a epata. Este falsa ideea dupa care unii isi cumpara astfel de masini datorita drumurilor proaste , intrucat astfel de masini nu sunt deloc mai rezistente decat berlinele. Au doar un volum si o greutate mai mare care la orice groapa va trebui sa faca fata altor forte decat o masina mai joasa si mai usoara. In cele din urma sunt facute din aceleasi materiale doar cantitatea conteaza, uneori calitatea este chiar mai slaba decat se asteapta cumparatorul, datorita concurentei acerbe, si scaderii generale a preturilor pe aces segment. Sunt totusi modele de lux care merita tot respectul, nu neaparat in trafic, ci mai degraba datorita comportamentului pe sosele.
    Daca e sa vorbim de ex. de un SantaFe, sau un RAV4 este suficient sa observi pretul si apoi sa tragi concluziile: sunt un fel de Logan al SUV-urilor.
    • 0 (0 voturi)    
      klaus (Sâmbătă, 24 mai 2008, 22:22)

      horace [anonim] i-a raspuns lui kllaus

      RAV4 - logan al suvurilor? se vede ca nu ai condus in viata ta decat opel astra
  • 0 (2 voturi)    
    minunata infrastructura romaneasca (Sâmbătă, 24 mai 2008, 11:55)

    traficanta [anonim]

    La starea drumurilor pe care unii dintre noi suntem supusi sa le suportam nu se gandeste nimeni?!!
    Infrastructura romaneasca "ca in palma" favorizeaza doar masinile normale, limuzinele?
    Daca te limitezi sa traiesti si sa circuli cu masina doar in zona centrala a orasului e posibil sa apreciezi partial situatia reala.
    Intr-un an am spart baia de ulei incercand sa fac turism intr-unele din cautatele obiective turistice "carte de vizita" de la noi din tara, s-a intamplat intr-o sambata dupamiaza cand service-urile se inchisesera ....
    Asa ca nu dorinta de a face senzatie te poate mana sa cumperi un SUV!
  • -3 (3 voturi)    
    E simplu (Sâmbătă, 24 mai 2008, 12:15)

    Testor [anonim]

    E simplu, nu e nevoie de nici o analiză a fenomenului, una din două ori amîndouă, ori n-au putză ori n-au ouă!
  • +2 (4 voturi)    
    Nu toti injura din Q7 alb cu manele la maxim!!! (Sâmbătă, 24 mai 2008, 12:22)

    Stefan Totoescu [anonim]

    Mai exista o categorie de posesori SUV care cumpara aceste masini din pasiune. Exista cluburi unde se intrunesc, sunt calmi in trafic, te lasa sa iesi din parcare si nu blocheaza intersectia. Este perfect adevarat ca in ultimii ani au aparut mii de exemplare cu 'GIP' alb, burti revarsate peste volan, pe alocuri manelisti, dar eu va rog sa nu mai etichetati toti conducatorii de SUV ca parveniti, "tarani", etc.
    • +4 (4 voturi)    
      Pasiune (Sâmbătă, 24 mai 2008, 13:34)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Totoescu

      Cati cumpara din pasiune? 0.x%? Neglijabil.
  • 0 (6 voturi)    
    frustrat (Sâmbătă, 24 mai 2008, 12:22)

    alexandru ion [anonim]

    Articol parca scris de un om frustrat nu neaparat de masini si asa in general.Sincer domnule Vlad Barza am un renault clio dar pt dumneavostra imi pare rau.
    Sunteeti un om ingust si frustat .
  • +2 (4 voturi)    
    Tarani (Sâmbătă, 24 mai 2008, 12:55)

    cristi [anonim]

    Avem atatia tarani la oras ca nu ma mira ca-si cumpara toti SUV-uri. Eu vreau sa vad ce or sa faca cand or sa aiba toti SUV. Cred ca urmatorul pas o sa fie camion sau basculanta, ca sa fie ei mai smecheri.

    Sunt unul care isi permite SUV dar care nu o sa-si cumpere asa ceva decat daca o sa aiba cu adevarat nevoie (momentan nu am). Iar drumurile din Bucuresti nu sunt chiar atat de proaste incat sa nu poti sa mergi cu o berlina.

    Ca orice lucru in lumea asta, SUV-urile au si avantaje dar si dezavantaje. Doar cei cu cap pun in balanta avantajele vs dezavantaje si fac alegerea corecta (dar la noi cred ca sunt putini din astia).
  • +3 (5 voturi)    
    Ce fac prejudecatile din oameni!!! (Sâmbătă, 24 mai 2008, 13:23)

    Stefan [anonim]

    Data viitoare cand ma va intreba un coleg ceva despre romani si Romania le voi spune zicala cu capra vecinului.

    Ce treaba avem noi cu cei care isi cumpara "gipane"?
    E problema lor personala ce fel de masina vor sa-si cumpere si la ce vor sa o foloseasca. Am intalnit in Romania mult mai multi posesori de berline cu apucaturi de "blitzuit" si "vezi ba ca ma sui pe tine cu masina'.

    Conduc un Opel astra in afara Romaniei si de foarte multe ori am avut in spate masini incepand de la Audi Q7 la Porsche si altele "de fitze": nici unul nu m-a claxonat, blitzat sau injurat. Pentru ca se numeste respect.

    Asta lipseste in Romania: respectul fata de ceilalti. Putem sa circulam toti cu acelasi tip de masina si tot ne vom injura si ne vom claxona.
    • 0 (2 voturi)    
      Exact (Sâmbătă, 24 mai 2008, 16:01)

      scharke [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

      Da vezi tu romanu nu o sa priceapa niciodata ca s-a terminat cu comunismu si ii place sau nu, fiecare poate cumpara ce vrea si cum vrea.
      In afara de asta cu capra vecinului, trebuie spusa si aia cu strugurii acri.
      Daca ai bani si iti permiti sa ai standarde mai ridicate, automat vine un roman si zice ca tu traiesti prea in lux fata de saracia lui si te pune sa platesti un impozit pe lux, sa nu-ti mai fie asa bine, capitalist nenorocit!
      Voi astia toti care plangeti pe aici din cauza SUV-urilor, de ce nu mergeti cu bicicleta? Hai mai repede, ca nu mai am unde parca SUV-ul!
      • -1 (1 vot)    
        RE: Exact (Sâmbătă, 24 mai 2008, 18:03)

        Danu Barosanu [anonim] i-a raspuns lui scharke

        Lipsa de obraz nu inseamna capitalism. Toti cei care umbla cu masini de teren prin oras sunt niste nesimtiti si fac parte din aceeasi familie cu cei care nu se spala si imput tot autobuzul/tramvaiul.

        Degeaba ii dai cu "strugurii sunt acri", "capra vecinului" si prostii de astea. Viata in societate nu se reduce numai la bani. Daca tu doar atat vezi, imi pare sincer rau pentru tine si pentru cei ce (nu) te-au educat.
  • -1 (1 vot)    
    gipanele (Sâmbătă, 24 mai 2008, 13:26)

    jorj [anonim]

    caprii'i cade coada de raie si ..tot pe sus !
    nu pentru mult...
    realitatea bate la ushe.
  • +1 (3 voturi)    
    Adevarul e undeva la mijloc (Sâmbătă, 24 mai 2008, 16:13)

    adi [anonim]

    Zicea cineva mai sus ca SUV-urile sunt pentru offroad, nu pentru oras. Corect. La fel de corect e si ca multe din drumurile de oras din Romania sunt comparabile cu alea forestiere de "afara".
    Comparatie:
    - masina condusa 90.000 km in Romania (Bucuresti, Craiova, Constanta si drumurile dintre ele): doua randuri de amortizoare, doua randuri de capete de bara, o planetara, bucse si pivoti.
    - masina condusa 175.000 km in Italia (n-am idee unde): schimbat amortizoarele la 185.000 din motive 'de fite' (facea un pic de zgomot la "cocoasele" de la intrarea in parcare).

    SUV-ul e util in Romania din cauza numarului imens de gropi. Nu mi-as lua o masina cu garda la sol mica si sa imi sparg baia de ulei dupa 5 km. Nu conduc SUV (aici - Cehia - nu se justifica, drumurile sunt bune), dar daca as sta in Romania probabil m-as orienta spre asa ceva. Singura problema e cu aglomeratia din orase.

    Inca o chestie, apropo de atitudinea soferilor - excludem aici categoria aparte numita 'romanes': in cifre absolute, am intalnit mult mai multi 'tarani' (in sensul de 'persoane lipsite de educatie rutiera') in Logan, Vectra de 15 ani, Cielo de 10 ani etc. decat in M-Klasse, Q7 sau altele asemanatoare. Procentual vorbind, probabil valorile sunt apropiate, dar sunt mult mai multe Loganuri decat Q7.
    • 0 (0 voturi)    
      SUV nu e pt. offroad (Sâmbătă, 24 mai 2008, 22:17)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui adi

      SUV-urile nu sunt masini pentru off-road. Prima creanga intalnita sterge tot plasticul de pe caroserie. Masinile pentru offroad sunt facute din tabla, nu din plastic. In special in partea inferioara a caroseriei.
      • 0 (0 voturi)    
        SUV vs. offroader (Duminică, 25 mai 2008, 0:45)

        adi [anonim] i-a raspuns lui Sakura

        Sakura, corect. Probabil nu am folosit corect termenul - ma refeream la masinile solide, in general, nu strutocamile gen X3 sau Audi Allroad.
  • 0 (0 voturi)    
    a (Sâmbătă, 24 mai 2008, 17:26)

    ABC [anonim]

    pentru ca sant mitocani
  • -1 (1 vot)    
    O mica intrebare? (Sâmbătă, 24 mai 2008, 18:19)

    nuam [anonim]

    Daca cei care motiveaza ca SUV-ul este cumparat pentru gropile de pe strada sa imi explice si mie de ce le ocolesc cand dau de ele(gropile).
    • +1 (1 vot)    
      teama de gropi (Luni, 26 mai 2008, 11:56)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui nuam

      corect nuam! eu abia am evitat un tuareg care franase sa rupa masina pt ca avea in fata o groapa pe care abia o simteai! exista un snobism si o grandomanie in cei ce cumpara jeep, indiferent ca recunosc sau nu asta. mai e si o moda, gen" ce ba se compara pitica ta cu supergipanu meu" , dar pana la urma fiecare se comporta asa cum crede. ce e trist este sunt prea multi romani disperati sa impresioneze publicul, cheltuindu-si ultimul banut pe o masina! treceti dimineata prin fata pe la british school sa vedeti ce invazie de gipane este, bineinteles parcate pe carosabil, ingreunind circulatia! sau sa vedeti bieti scapatati ce isi iau jeep chinezesc, ca de e tot jeep, si cati oare stiu ca are doar o stea la euroncap, adica e coscig pe roti! prea multa fudulie in tara asta si prea putina minte! cand cumperi o masina ar trebui sa te gandesti in principal la ce-ti trebuie si nu la ce zice lumea; daca s-ar gandi asa, cred ca ar fi mult mai putine jeep-uri pe sosea.
  • 0 (2 voturi)    
    parerea mea (Sâmbătă, 24 mai 2008, 22:02)

    pui de gipan [anonim]

    am condus ca si masina de serviciu tico...matiz...logan...dacie papuc... si cand am cumparat masina de familie am luat decizia ca sa cumpar ca masina de familie o "utilitara '...CARE CAM LA 5.000 km de la cumparare si- spart baia de ulei pe drumurile patriei....!!! ce masina credeti ca imi voi cumpara cat de curand ( adaptata la drumurile patriei)????!!!!!!!!!! ...: o masina de teren fara fite si figuri pur si simplu de teren sa nu mai fac soc nervos vazand cum picura ulei de sub motor.... asa ca voi ingrosa randurile celor cu "gipane"... injurati-ma dar tot asa ceva voi cumpara....
    • 0 (0 voturi)    
      daca nu vrei sa platesti pre mult (Duminică, 25 mai 2008, 19:09)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui pui de gipan

      poti sa te orientezi catre Suzuki, Fiat sau Mitsubishi.
      Au suficiente modele care nu sunt mai mari decat berlinele (de fapt berlinele sunt mai mari decat SUV-urile micute sau crossovere).
      Sau ai rabdare pana scoate Dacai modelul SUV care la fel, nu este mai mare decat o berlina.
  • +4 (4 voturi)    
    Snobism (Sâmbătă, 24 mai 2008, 23:11)

    maximus [anonim]

    In tarile occidentale dezvoltate in orase mari nimeni nu se etaleaza in Jeep pentru ca sunt practic inutile.occidentalli nu prea dau bani pe masini(fiare care oricum ruginesc) scumpe si de ultima generatie,deorece sunt educati si cu scaun la cap,mai toti folosesc transportul in comun care este extrem de eficient.Numai in romania te pufneste rasul cand ii vezi pe snobi in ditamai camioanele pe strazi de 4 m latime.Oricum firmele de masini se imbogatesc pe seama prostiei romanilor(care nu respecta nici o regula de circulatie in tara lor) de cumpara masini mari si inutile,ca vb aia prost e ala de da,nu ala de cere.
    • 0 (0 voturi)    
      sunt absolut necesare restrictii (Duminică, 25 mai 2008, 10:37)

      kllaus [anonim] i-a raspuns lui maximus

      avem o problema mare in Romanica: infrastructura rutiera. Trebuiesc impuse taxe foarte mari pentru orice masina aflata in proprietate astfel incat sa impulsionam lumea sa circule cu biciclete, transport in comun: cei din Occident or fi prosti de au facut piste pentru biciclisti? La noi vor fi folosite si astea doar de scuteristi, cand se vor face. In alte tari, nu neaparat foarte dezvoltate economic ci doar ca constiinta publica, se investesc sume uriase pentru modernizarea transportului in comun, si se cauta masuri pentru impunerea utilizarii acestuia( restrangerea circulatiei pe artere centrale ale oraselor). Astfel lumea va invata sa mearga iarasi pe jos, pana nu ne transformam in maimute.
      • 0 (0 voturi)    
        nu este fezabil acum! (Duminică, 25 mai 2008, 19:12)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui kllaus

        chiar consilierii UE au spus ca ar fi o prostie sa se faca ce propui tu. Motivul este ca nu exista in momentul de fata o infrastructura de transport suficient de buna care sa inlocuiasca traficul auto.
        Cand vor fi mai multe autobuze si trenuri rapide catre mai multe destinatii, atunci in mod sigur oamenii vor renunta singuri la masini.
  • 0 (2 voturi)    
    Argumet (Duminică, 25 mai 2008, 6:38)

    Calatorul [anonim]

    1. Un SUV Euro III sau IV nu polueaza mai mult decat o Dacie de exemplu si deci nu vad de ce ar trebui interzise.
    2. Majoritatea SUV-urilor noi nu consuma cu mult mai mult decat o berlina (al meu e 1.900CC diesel consum rezonabil).
    3. Nu este o masina de fitze. Jumatate din Bucureteni iau drumul catre Valea Prahovei in weekend unde un SUV se comporta mult mai bine decat o berlina.
    4. Iarna te scoate din belea chiar daca ai uitat lanturile acasa.
    5. Cine spune ca e mai spatios un break nu stie ce vorbeste. Sa fie asta oare motivul pentru care e plina Valea Prahovei de carbuni arsi direct pe iarba, PET-uri si pungi de plastic ca n-au loc in portbagaj sa le duca inapoi acasa.
    6. Se conduce mai usor decat o berlina, si e singura masina la care nu am indoit jentile (vezi gropi, borduri).
    7. E mai sigura la impact orice s-ar spune. La un zid ai sanse (mici ce-i drept) sa treci prin el nu sa te faci terci ca musca pe parbriz.
    In concluzie sunt foarte multumit si cu siguranta viitoarea masina va fi tot un SUV. Daca vor aparea alte variante de motorizare nepoluante, ca orice om de bun simtz voi alege una. Si o intrebare la final. Da de aia care adora masinile sport cu motoare de 300CP nu va luati putin? Eu zic mai bine sa va vedeti fiecare de treaba voastra, nu toti avem aceleasi gusturi si nici aceleasi posibilitati. RESPECT!!!
    • 0 (2 voturi)    
      sunt de acord (Luni, 26 mai 2008, 12:34)

      R.M. [anonim] i-a raspuns lui Calatorul

      Ai vazut adevarul! Iubesc sa imi conduc Jeepul si in oras si pe drumurile de munte:
      1. Dat fiind ca am rotile mult mai mari, trec foarte repede peste portiunile de drum cariate, elibarand astfel traficul
      2. Datorita tractiunii 4X4 permanente plec de la stop mult mai repede, contribuind la fluidizarea circulatiei
      3. Inaltimea la care ma aflu ma ajuta sa evaluez superior situatia din trafic, putandu-ma inscrie din timp pe banda corecta
      4. Amprenta masinii pe asfalt nu e mai mare decat a unei masini break... Parchez la fel ca toata lumea
      5. Greutatea masinii mele e similara cu a unui BMW Seria 5 cu tractiune integrala...
      6. Pot duce incarcaturi potrivite pentru o duba ~ 500kg. Nu trebuie sa astept dupa transport cand imi cumpar gresie si faianta de la bricostore
      7. V8-ul pe benzina imi ofera cuplu mare de la 1000rpm - ma pot inscrie imediat chiar si in trafic de 70km/h
      8. Cand iarna toata lumea circula cu 30km/h, eu pot conduce in siguranta cu 60km/h
      9. Urc pante cu aderenta precara fara nici un efort
      10. Blocat in trafic, cred ca masina mea este un loc mult mai confortabil decat cealalta masina stationara de langa mine - un Aygo de exemplu
  • 0 (0 voturi)    
    lipsa de educatie (Duminică, 25 mai 2008, 11:06)

    Cristi [anonim]

    Traim intr-o tara tinara si cu un nivel de educatie scazut. Conditionati zeci de ani de comunism, simtim nevoia sa ne manifestam "potenta" in raport cu ceilalti. Daca s-ar fi publicat si o statistica cu nivelul intelectual al utilizatorului de SUV articolul ar fi fost mai complet.
    Dar asta nu exclude functionalitatea reala a unui SUV pe drumurile din Romania, motiv pt. care vreau si eu sa-mi cumpar in viitor o masina cu roti mari. Din pacate ma mai gindesc pt. ca sunt un sofer care circula cu viteza, iar SUV'urile sunt penibile la acest capitol. Huruitul greoi in demaraje, instabilitatea in curbe, consumul ridicat, lipsa locurilor de parcare, agilitatea scazuta, nu-l fac printre preferate. Cu toate astea, SUV'urile sunt confortabile.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Duminică, 25 mai 2008, 11:07)

    dragos234 [utilizator]

    Care vrea gipan sa se duca pe munte cu el, sa se duca la tzara pe drumuri desfundate dar sa nu apara cu gipul in oras.
    Gipanele nu au ce cauta in oras. Incurca traficul, ocupa mult, mult spatiu de parcare si polueaza ingrozitor.
    Cei care isi iau gipane, nu au nevoie de ele, de fapt. De exemplu gipanele albe. Cine crede ca posesorul unui gipan alb va ajunge vreiodata cu el pe munte. Cel mai probabil va bloca o intersectie aglomerata intr-un oras mare.
    • 0 (2 voturi)    
      sa ne trezim din somn (Duminică, 25 mai 2008, 12:32)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui dragos234

      Nu gipanele incurca traficul, ci oamenii care nu respecta regulile si lipsa unei infrastructuri adecvate.
      Un gipan nu polueaza mai mult decat o Dacie Solenza (asta ca sa nu ma leg de Daciile mai vechi).
      Si ca sa te lamuresc cum vine treaba cu gipanele albe. In primul rand e o chestiune de gust ce culoare vrei sa aiba masina ta. Iar in al doilea rand, masinile de culoare alba sunt cel mai usor de reperat in trafic. Asta ce inseamna pentru tine? Ca o vei vedea mai repede si poate te gandesti de doua ori inainte sa intri in depasire si sa te pupi cu gipanul alb.

      Acest articol este o porcarie si e scris de un om care probabil se simte mic fata de altii.
      Din cauza acestui tip de mentalitate Romania sta pe loc.

      Parerea mea.
    • 0 (0 voturi)    
      Da dragos234..... (Duminică, 25 mai 2008, 22:44)

      qaz [anonim] i-a raspuns lui dragos234

      tu ai dreptate. gipanele albe incurca circulatia. Eu cred ca o incurca soferii prost educati ce blocheaza intersectiile. Te-ai prins ?
    • 0 (0 voturi)    
      va invit la mine pe strada! (Luni, 26 mai 2008, 9:38)

      smaranda [anonim] i-a raspuns lui dragos234

      Teoretic eu stau intr-una din cele mai scumpe zone ale Bucurestiului - Baneasa /Aviatiei. daca veti avea vreodata curiozitatea va invit sa treceti pe strada Ocna Sibiului, langa reprezentanta Bosh...si alte blocuri de sticla care mai de care mai uriase. P.S. daca nu aveti "gipan" nu incercati cu masina. daca ploua nu incercati nici pe jos pentru ca nu va garantez ca veti ajunge cu ambii pantofi la destinatie.
      Pe de alta parte e adevarat ca nr. de masini mari si albe din care rasuna maneaua e in crestere dar de asemeni si numarul de "mertane".....deci proasta crestere se plimba in diverse tipuri de masini. Nu generalizati
  • 0 (0 voturi)    
    dimensiuni (Duminică, 25 mai 2008, 15:48)

    Cornel [anonim]

    Big car = small dick
  • 0 (2 voturi)    
    Vreau gip (Duminică, 25 mai 2008, 17:42)

    vreau gip [anonim]

    Vreau gip sa va ofticati voi pe forumuri na! sa scrieti kile de fraze de oftica si apoi sa va bagati in dacia fara aer conditionat unde stai cu picioarele in gat sa poti cara o varza!
    Vreai gip si daca platesc ce te doare pe tine ca il vreau, si ca il conduc, sa iti interzica tie accesul in oras cu masina urata si cu manele in casetofon de plastic !
    • 0 (0 voturi)    
      el vrea GIP (Duminică, 25 mai 2008, 23:32)

      tano [anonim] i-a raspuns lui vreau gip

      o reactie ca aceasta spune tot ! dragul meu, esti unul dintre EI ! ...asta daca intelegi ceva ! daca nu, poti crede ca e de bine !
  • 0 (0 voturi)    
    despre suv-uri (Duminică, 25 mai 2008, 23:29)

    tano [anonim]

    Spun de la inceput ca sunt impotriva celor care detin o astfel de "masina-camion". Motivele sunt destul de bine detaliate mai sus. Oricum, autoturismul nu este decat un simplu produs, pe care industria il ofera si fata de care nu poti rezista sa nu ti-l doresti. Desigur, industria ofera ceea ce oamenii pot cumpara, fara sa se mai intrebe cat loc mai este pe sosele. Fortand un pic, sunt sigur ca ar fi clienti si daca masinile (cele la care ne referim, dar si altele) ar sta pe loc, eventual in curtea vilei...o vila la fel de inutila ca si masina-camion. In fond, cumparam orice ne face sa credem ca suntem ceva mai mult decat am fost...o simpla iluzie ! In fond nu suntem decat niste fiinte fragile, fie ca stam sau nu intr-o masina pe un scaun asezat mai sus ! omenirea merge inainte...dar, evident, pe un drum gresit....
  • 0 (0 voturi)    
    hehehh (Luni, 26 mai 2008, 10:44)

    nemo [anonim]

    un amic de al meu care sade in paris mi-a zis ca jepurile prinse in oras is stropite cu noroi.. :))
  • 0 (0 voturi)    
    totu'i val si ca valul trece (Luni, 26 mai 2008, 11:02)

    bedeu [anonim]

    Angrenati intr-o alergatura fara tel, ne pierdem timpul si ajungem toti pe un catafalc si apoi intr-o groapa. Si tot mancare pentru viermi.

    Si la ce iti ajuta ca ai 1 vila si un SUV sau 1 Dacie si un apartament cu 2 camere?

    Conteaza sa fii multumit cu ce ai, sa vezi daca poti obtine mai mult daca ai nevoie, dar sa nu iti pierzi viata pentru asta. Cred ca stiti povestile cu "tatal care munceste 12-14 ore ca sa ii dea fiului tot ce are nevoie si nu are timp sa iasa in parc sau la pescuit cu el". De parca acel fiu nu are si el tot o gura...


    Nu uitati de viermi si groapa.
  • 0 (2 voturi)    
    conduceti un 4x4 si pe urma vorbiti (Luni, 26 mai 2008, 12:16)

    draman [anonim]

    Cred ca mare majoritate dintre cei de mai sus ar trebui sa conduca un 4x4 sau SUV macar inainte sa dea judecati de valoare.
    Am condus mai multe tipuri de autoturisme pana acum dar mai mult confort decat intr-un 4x4 (Hummer H3, Lexus RX400h sau Jeep Grand Cherokee, Porsche Cayenne) nu am gasit decat la clasa premium (BMW seria 7 sau Mercedes clasa S).
    Un autoturism 4x4 cu motor de 2.500-3.500cmc nu polueaza mai mult decat un autoturism 2x4 cu aceeasi cilindree si slava domnului sunt destule masini "mici" cu aceasta cilindree. Cat despre pericolul pe care il prezinta acest tip de autovehicule in trafic va rog sa verificati crash testele Euroncap si aveti acolo toate informatiile necesare atat cu privire la impactul cu alt autovehicul cat si cu pietonii.
    Nu cred ca agreivitatea unora se manifesta numai la volanul unei masini mari. Mie cei mai agrsivi mi se par taximetristii, cei care au masini de serviciu (vanzatorii ambulanti de care s-a umplut Bucurestiul) si pustii teribilisti care au mereu cate ceva de demonstrat.
    Asa ca paziti-va de ei si nu de "gipane" pt ca cei cu 4x4 nu vor sa se urce pe voi... desi probabil ar putea :)
  • 0 (0 voturi)    
    gip vs. suv vs. crossover (Luni, 26 mai 2008, 16:01)

    adimfx [anonim]

    Am un Opel Astra.

    Stau linistit pe banda 1, pe strada Turda, cum vii dinspre piata crangasi spre 1 mai. Un tip la camasa, elegant, cu nevasta in dreapta si cu un copil pe bancheta din spate se baga intre masina mea si bordura, dar nu are loc.

    Se urca cu rotile din dreapta pe bordura, dar il incurca oglinda din dreapta a masinii mele.

    Deschide geamul, pune mana pe oglinda mea, o pliaza si spune: "Da-te mai incolo fu..ti mortii matii! Vrei sa ma urc pe tine?"

    Ei bine, tipul conducea un Volvo XC90, adica un SUV. Daca era cu un Matiz ar fi avut loc.

    Pentru toti ca el, frustrati si nefrustrati, va doresc sa va plieze si voua oglinzile un sofer de basculanta.

    PS1: Unii de aici vor zice ca a fost amabil (pentru ca nu mi-a rupt oglinda)

    PS2: Intr-un oras daramat cum e Bucuresti, inteleg perfect nevoia unei masini cu garda la sol mare. Dar pentru asta exista Crossover-e.

    Cine isi ia Q7, X5, XC90, Land Cruiser si Navara pentru Bucuresti e clar dus cu pluta.

    Dar daca si-ar cumpara Quasqai, RAV4, Tiguan sau Tucson, nu ar mai putea invoca argumente pro-suv in afara garzii la sol. Asta pentru ca ultimele amintite sunt cat o compacta la interior.
  • 0 (0 voturi)    
    soferul face diferenta (Luni, 26 mai 2008, 18:32)

    baragla [utilizator]

    Am vazut foarte rar un sofer de SUV care sa conduca agresiv. Poate ca nu simt nevoia sa demonstreze ceva?
    Marea majoritate a disperatilor din trafic sunt soferi de clio symbol, opel astra si dacia '76.
  • 0 (0 voturi)    
    frustratii sa treaca in jeep (Luni, 26 mai 2008, 18:45)

    Elvis [anonim]

    ...poate asa va trece boala.

    M-am saturat de toti handicapatii care accelereaza pe autostrada cand ajung in spatele lor.
    Nota de tinut minte: dieselul tau de 1.5 capoteaza la 180 la ora.
    Cand un suv pe benzina accelereaza de la 180, te baga in scaun.

    Continuati sa jucati la loterie si sa pariati pe meciurile de fotbal. Si pofta buna la salam victoria si ceapa
    • 0 (0 voturi)    
      coclitii din gioarse (Luni, 26 mai 2008, 19:14)

      leo [anonim] i-a raspuns lui Elvis

      Eu am cayenne alb - cand nespalatul cu clio vede ca un cayenne alb ca ii da faruri pe autostrada isi infige adibasul in acceleratie.

      Cu cat masina e mai ieftina, cu atat delireaza mai mult al de la volan

      Peace
  • 0 (0 voturi)    
    Nevoia de a abera e mare (Marţi, 27 mai 2008, 11:02)

    Draqos [utilizator]

    ... pana si la mine, ca altfel nu scriam.
    Am citit posturi legate de +siguranta, +confort, +siguranta, -bani si altele multele...
    Pana la urma e o problema de alegere intre cel ce vrea sa-si ia un Touareg, unul care vrea A6 sau altul ce-si ia un Lancer EVO.
    Apropo de gioarsele care dau flashuri, desi vad ca depasesti coloane si pe masina ta scrie 3.5 TDI si nu 1.5 dCI ca pe a lui, inclin sa cred ca e vorba doar de multe frustari acumulate si nesimtire.
  • 0 (0 voturi)    
    re (Marţi, 29 iulie 2008, 13:14)

    eu [anonim]

    mi se pare penibil acest articol
  • 0 (0 voturi)    
    limita bunului simt (Duminică, 12 iulie 2009, 2:01)

    radu [anonim]

    nu cred ca problema SUV versus berlina se discuta corect. din ce am citit mai sus chestiunea se reduce la respect, simt civic si social, adica pe scurt la educatie.
    Modul in care unii "argumenteaza" anti-SUV este penibil si in afara oricare polemici civilizate. Pe acest forum s-au adus diverse argumente pro si contra si daca evaluati putin argumentatia celor care au scris, o sa reiasa clar o virulenta prost argumentata si necivilizata, in special din partea celor porniti impotriva SUV-urilor (ex: tarani, frustrati, idioti etc). Pacat si asta deoarece si intr-un caz si in celalat exista plusuri si minusuri. Cel mai periculos aspect este insa atunci cand, agresivitatea verbala a unora (ca este pornita din frustrare, invidie mai putin conteaza) se manifesta la fel si in actiunea pe sosea. Eu conduc un Tucson de 17 mii euro (nu cred ca se poate considera fitza), consuma aproape cat un Logan, ocupa acelasi spatiu in parcare (e mai inalt atat) si sunt un sofer care nu am nimic de demonstrat si sunt 150% atent la altii in trafic. Am considerat ca am cumparat practic doar o masina mai inalta si cu roti mai mari pentru aspectele cunoscute de toti. Nu fac parte din cei care au nevoie sa-si compenseze freudian sau adlerian sau pur si simplu in maniera romanes complexe de inferioritate (fizica, psihica, sociala). Am intalnit insa multi (sunt psiholog de profesie - apropos de argumentatia unora) care decompenseaza serios si urat atat in Dacia 1994 cat si in Q7. Fratilor, cine spune ca scoala e de caca si in viata tre sa te descurci si sa faci banu' argumeteaza si se comporta in trafic la fel de neinspirat, atat cand e in Q7 cat si cand e in Logan. Toleranta si respect!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by