Rival pentru Prius

Honda va aduce hibridul Insight in Romania spre mijlocul anului viitor

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 22 octombrie 2008, 13:49 Economie | Auto


Honda Insight concept
Foto: Hotnews
Honda va aduce automobilul Insight pe piata romaneasca cel mai probabil la jumatatea anului viitor, au spus pentru Hotnews.ro reprezentantii Honda Trading Romania. Insight este un hatchback cu cinci usi si cinci locuri, ce va fi produs la uzina japoneza din Suzuka, unde e construit si singurul hibrid Honda vandut in prezent, Civic Hybrid. Masina a fost prezentata sub forma de concept la salonul auto de la Paris.

Insight este un nume pe care Honda il reia, dupa ce l-a folosit intre 1999 si 2006 pentru alt hibrid mai mic. Honda vrea sa recupereze distanta care o separa de Toyota prin acest nou model hibrid la care motorul electric si bateriile sunt mai usoare, costurile de productie au scazut iar consumul mediu de combustibil ar trebui sa fie redus si el.

Japonezii vor sa vanda anual cam 200.000 de masini insight, dintre care jumatate in America de Nord, unde masina va costa cam 20.000 de dolari. Insight foloseste sistemul hibrid Integrated Motor Assist (IMA) specific Honda, care face ca masina sa fie un "mild hybrid" ce nu se poate deplasa doar cu motorul electric.

E de asteptat ca Insight, cu un motor pe benzina de 1,3 litri si sistemul hibrid de la Civic sa aiba un consum mediu de circa 5,6 litri/100 km.

Toyota vinde de sapte ori mai multe hibride decat Honda pe plan mondial.

Vanzarile Honda in tara au depasit 2.000 de unitati in primele noua luni, crestere de 53% fata de anul trecut. In aceeasi perioada, La capitolul hibride, in Romania s-au vandut 57 de masini Toyota Prius si 11 Honda Civic Hybrid. Si Lexus comercializeaza masini hibride la noi.

Costul constructiei unui motor hibrid ar putea scadea in medie de trei ori in urmatorii zece ani, de la circa 3.800 de euro in prezent, la circa 1.300 de euro, conform unui studiu realizat recent de JP Morgan Chase & Co. Cifrele reprezinta o estimare pentru intreaga industrie, nu doar pentru o marca.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1632 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Sa vina, dar fara asteptari! (Miercuri, 22 octombrie 2008, 14:17)

    Anecdotu [anonim]

    Aceste masini hibride sint scumpe. ba chiar foarte scumpe. Iar din economia combustibilului nici gind sa iti amortizezi cheltuiala. Asadar se adreseaza unei clientele selecte cu bani si cu mult bun simt. Asta inseamna vinzari minime spre zero la noi.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 22 octombrie 2008, 14:46)

      victor lambda [anonim] i-a raspuns lui Anecdotu

      ... da ... din pacate la noi "clientela selecta cu bani" si "mult bun simt" sint 2 notiuni diametral opuse !
    • 0 (0 voturi)    
      Selecte, cu bani, cu bun simt si cu casa/vila (Miercuri, 22 octombrie 2008, 17:10)

      AlexM [anonim] i-a raspuns lui Anecdotu

      Mai trebuie ca acea clientela să aibă şi o casă sau o viloacă pentru că maşina trebuie încârcată.

      La mine în faţa blocului pe trotuar nu sunt prize. Bine, prize nu sunt nici în parcarea închiriată de la primărie dar...zic şi eu

      Nu cred că sunt f. scumpe. Oricum cei care cumpără diesel dau mai mult pe maşină şi nu toţi recuperează din economia de combustibil. Deci...
      • 0 (0 voturi)    
        Hibride (Miercuri, 22 octombrie 2008, 17:47)

        Far Eastern [anonim] i-a raspuns lui AlexM

        Deocamdata, nici Honda si nici Toyota nu vinde PHEV(PlugInElectricVehicle), asa ca nu trebuie sa ne facem probleme ca nu exista retea de alimentare pe trotuar.... Se pare ca Toyota va lansa la anul o versiune PHEV Prius, dar numai pentru piata japoneza. Deocamdata...
        Masinile hibride nu trebuiesc luate in considerare strict dpdv al consumului de combustibil reflectat in bugetul personal. Emisiile scazute de noxe sunt principalul scop.
  • 0 (0 voturi)    
    5,6 litri/100 km - nu mi se pare "eco" (Miercuri, 22 octombrie 2008, 18:16)

    George [anonim]

    Sincer eu nu stiu unde e economia sau partea "green" atunci cand masina consuma
    "5,6 litri/100 km." (benzina), din cate stiu eu Mercedes si Audi au motoare diesel cu un consum mai mic ... in jur de 4.5l /100km, deci de ce as cumpara una "hibrida" si pe urma sa umblu dupa priza?
    • 0 (0 voturi)    
      nu sti (Miercuri, 22 octombrie 2008, 22:20)

      nu sti [anonim] i-a raspuns lui George

      Mai documenteazate si o sa afli raspunsul!
      PS: 5,6 fiind un consum mediu, deassemenea masinile hibride consuma mai putin in oras decat in afara in plus nu ai nevoie de priza. (ca veni vorba 4.1 este cosumul mediu la cel mai mic motor diesel de pe piata (citroen c1,toyota-aygo, etc)
      • 0 (0 voturi)    
        te contrazic... (Miercuri, 22 octombrie 2008, 23:24)

        citroen C4 [anonim] i-a raspuns lui nu sti

        5.6 l la motor de 1.3 e vax albina.
        Am un C4 cu motor diesel de 1.6 - 92 CP- consum mixt exact 5.6 l. Am avut megane diesel cu motor dci de 2 l 120 CP(2001)-- - consum mixt 5.2-3 l. Consumurile in afara sint chiar nesimitit de mici.

        si pt. toate astea dau cu cel putin 5000 de dolari mai putin.
      • 0 (0 voturi)    
        :) (Joi, 23 octombrie 2008, 9:50)

        George [anonim] i-a raspuns lui nu sti

        Am un opel astra diesel (1.7CDTI) si am un consum mediu pana in 5l / 100kim. La servici conduc un logan diesel (1.5DCI) si am avut consum mediu de 5.7l / 100 km. Iar Audi are pe A3 1.9TDI
        Consum carburanti, intraurban, in l 6,0
        Consum carburanti, extraurban, in l3,9
        Consum carburanti, mixt, in l 4,7

        si mai pregatesc un motor ;)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by