Compania chineza Beijing Automotive a iesit din cursa pentru Opel, General Motors anuntand ca discuta doar cu Magna si holding-ul belgian RHJ, scrie AFP. Autoritatile germane prefera oferta facuta de canadienii de la Magna impreuna cu rusii de la Sberbank, insa si GM va avea un cuvant greu de spus in alegerea viitorului actionar majoritar al Opel.

Opel parea a fi salvata la finele lui mai cand GM si guvernul german au batut palma cu producatorul canadian de componente auto Magna plus banca rusa Sberbank care urmau sa detina 55% din Opel, in timp ce GM Europe va detine 35%. Acordul parea sa avantajeze mult Rusia, sa deschida piata de acolo pentru Opel si sa rezolve situatia companiei germane.

Discutiile s-au blocat insa si s-a facut loc pentru noi pretendenti. Chinezii au iesit acum din cursa, dar a ramas fondul belgian de investitii RHJ care a venit cu o oferta ferma.

Berlinul prefera oferta facuta de Magna si estimeaza ca se va ajunge la un acord cu General Motors in cateva saptamani. Totusi, pana la stabilirea viitorului proprietar al Opel vor mai trece probabil cateva luni.

Autoritatile germane s-au angajat sa ofere garantii si ajutoare consistente noului proprietar al Opel, insa nemtii nu vor sa lase totul la voia intamplarii si nici sa arunce cu banii.

Vanzarile Opel in Europa au scazut cu 18% in primele sase luni, iar cota de piata a marcii s-a diminuat intr-un an de la 8,2% la 7,6%.