Jerome Olive, noul sef al Dacia, spune ca e de asteptat ca jumatate din clienti sa aleaga versiunea 4X2, iar restul 4X4. Cei de la Dacia au insistat pe faptul ca pretul e imbatabil, de la 10.500 euro in Romania, circa 11.900 euro in Franta si cam 12.400 euro in Germania. Ramane insa de vazut cati vor opta pentru varianta cu maxime dotari, stiut fiind faptul ca romanii nu prea aleg varianta "cheala" cand e vorba de Dacie.
Constatin Stroe spune ca Duster va avea un impact asupra pietei romanesti a SUV-urilor, dar admite ca "grosul" productiei va merge la export. El spune ca se produc in prezent 100 de Duster zilnic, insa productia ar putea creste chiar si la 300/zi, adica circa 100.000 anual daca va exista cerere.
SUV-ul Dacia costa in Romania de la 10.500 euro, la circa 17.700 euro, in vesiunea cu maxime dotari si toate optiunile posibile incluse.
Compania romaneasca are un stand de 770 mp la salonul elvetian, cel mai mare din istoria participarilor sale la Geneva. La conferinta au participat circa 300 de ziaristi, dintre care cateva zeci de asiatici.
Constantin Stroe a mai spus ca viitorul model Dacia va aparea in 2012, dar nu a precizat ce fel de masina va fi. Diversi oficiali Renault au spus ca gama Dacia va mai avea cel putin doua modele, mai mari decat cele din prezent, putand fi vorba de un monovolum si de o berlina mai mare. Insa nimic nu e oficial si e foarte posibil ca in 2012 sa apara chiar viitoarea generatie Logan.
- Vezi atasat imagini cu interiorul masinii.
Dar asta e, fiecare stie ce e mai bine pentru el.
Asta e, pe curbe o s-o iei mai incet...
Cum stiti voi ce e mai bine pentru noi, ceilalti !
Ei n-au pus mana pe vreo masina da-si dau cu parerea. Stiu cativa care n-au carnet dar scriu articole despre automobile. Train in Romania.
Şi maşina îmi place - practică şi ieftină (că Aro nu mai evem).
În ceea ce priveşte maşina de oraş:
- câte oraşe aglomerate avem noi? Bucureşti, Cluj, Iaşi...
- câţi români care îşi permit doar o maşină, relativ ieftină o să-şi ia o chichineaţă doar pt. oraş?
- ceilalţi români care-şi permit mai mult de o maşină, mai iau a doua maşină ”de oraş” de obicei pt. soţie. Iar soţia vrea o maşină frumoasă... Logan nu e, nici Sandero nu e
Vroiai să facă o maşină mai mică şi mai iaftină decât Sandero? Cui să o vândă? Doar firmelor de distribuit mâncare la domiciliu?
Româina nu e compusă numai din Oraşe. E o ţară mare, densitatea locuitorilor este mică, e destul loc pt, SUV-uri, pentru cărat varză, cartofi roşii etc
SUV-ul e o masina inutila pentru ca:
- capacitatile off-road sunt limitate,
- are centrul de greutate ridicat,
- cost de intretinere mare, vezi cit costa o anvelopa de peste 17 toli,
- nemanevrabil din cauza gabaritului in locuri inguste cum sunt parcarile in magazine
- consum de combustibil ridicat
- de obicei volumul portbagajului este redus in comparatie cu masinile combi.
Apropo, vezi la nemti citi au SUV-uri? Dar asta e deja boala romanului, cit mai mare, cit mai stralucitor!
Daca iei SH din germania esti cocalar, daca iti cumperi audi/mercedes/bmw (nou sau vechi) esti cocalar,
daca iei logan/sandero/duster, iar esti cocalar.
Daca iti iei masina frantuzeasca/italian, esti cocalar ca nu ti ai luat germana.
Asta e, asa ii place romanului sa rada de altii..
Si in alta ordine de idei, te asigur ca nimeni, poate nici tu, nu isi ia masina mare si stralucitoare ca sa stea mai confortabil sau in ceva mai multa siguranta. De cele mai multe ori dimensiunile exterioare sunt cu totul diferite de dimensiunile habitaclului. Vrei sa stai confortabil? Cauta habitaclu mare. Vrei siguranta? Ia-ti un Volvo.
Duster o sa prinda bine la noi, tocmai pentru ca e romaneasca si e "maricica", oricine se simte altfel, cand e mai sus, in dreptul volanului.
- cu americanii, ai dat-o in bara rau: chair sunt cocalari si neam prost. Bazandu-se pe bunuri materiale vor in permanenta sa isi amelioreze imaginea lor de luxosi de carton (vezi masinile lor mari, dar pline de plastice proaste in interior cu motoare V8 ineficiente, puternice cat un L4 european, ceasuri Rolex "original replica", etc)
- "Urasc trendul asta european cu masini mici" - nu este un trend, este doar conceptia europeana de a construi masini mai mici. Nu poti intelege asta, pt ca nu stii ce inseamna eficienta. Iar trendul european este tocmai invers, de crestere a dimensiunilor masinilor fara a neglija eficienta folosirii resurselor in constructie, apoi in exploatare.
- imi pare sincer rau ca ai picioare asa sensibile si faci carcei cand te urci intr-un monovolum. Din fericire, eu si majoritatea nu avem problema asta.
- de unde stii tu ca se simt femeile mai in siguranta in SUV decat in masini mici: gresesti, avand nativ un simt al orientarii spatiale mai redus decat barbatii, se simt mai sigure in masini mici pe care le pot "cuprinde" mai bine decat masinile mari, conduc mai relaxat si mai stapane pe ele.
- preferi o masina mare pt siguranta: daca toti am gandi asa si ne-am permite, strazile ar fi pline de SUV-uri, apoi superioritatea ta asupra colegilor de trafic ar disparea si m-as simti sigur doar intr-un Iveco Stralis sau Scania R-series. Noroc totusi ca nu sunt cocalar...
1. Geamuri electrice fata
2. CD-player-Radio-Mp3 .... ceva are preechipare
3. Inchidere centralizata
4. Nu mai vb de ESP
5. Aer Conditionat
6. Numai 2 airbags
Practic la 12300 de E iti ofera o cutie cu 4 roti motrice care papa multa benzina ... bine ca iti da volan la ea si nu este optional
La Hyundai scadeti din pretul maxim de catalog, de 21.800 euro, scadeti asadar taxele de import non-euro, din 2011, cu 10% - se desfiinteaza taxele de la coreene, plus o scadere de min. 5% la negociere cu dealerul. Obtineti fix acelasi pret: 18.600 euro.
Diferenta o face greutatea masinii coreene, cca. 700 kg in plus, puterea motorului, de cca.30CP in plus pentru coreeana, versus garda la sol de 18 cm Tuscon la 22 cm Duster.
Sincer, dupa emotiile de inceput, ce credeti ca vor alege cumparatorii de SUV, la pret identic? Duster sau Tucson?! Eu cred ca cel putin la versiunea de top, cu toate optionalele incluse, Duster se va vinde mai mult in strainatate. La noi se vor vinde cat mai multe exemplare total neechipate, serie, cu patru roti si volan - vorba unui antevorbitor de mai sus!
Cum zicea si dl. Barza, si 1000 de bucati vandute de Duster vor putea sa fie majoritare la SUV-uri in Romania! Caci in 2009 s-au vandut abia vreo 850 de Tucson...marca cea mai vanduta la SUV-uri anul trecut...la noi.
In concluzie, pretul maxim e prea mare fata de concurenta, calitate, garantie si puterea de cumparare a romanului.
1. este un 4x4, construit pentru a fi asa ceva
2. si aici e cel mai important: cum se va comporta dupa 50.000 km dintre care 10% pe drum fara asfalt. Daca Dacia va avea greierasi gramada, daca incep sa iti trosneasca plasticele in ea, daca apar tot felul de zgomote la caroserie si in plus daca trebuie schimbate amortizoarele din 10.000 in 10.000 atunci o sa fie o problema.
Cred ca atunci cind o sa vedem forumurile pline de impresii , abia atunci vom putea spune daca dacia e ok sau nu. Pina la acel moment diferenta de pret de la 18.000 la 22.000 sau 24.000 e posibil sa nu fie asa mare diferenta.
In totala opozitie e Kia de ex. Carens si Carnival au niste tapitetii, de serie, bej de ex excelente.