VIDEO Aeroportul Otopeni se va extinde cu un nou terminal, dar trenul direct și viitoarea Magistrală 6 de metrou nu vor ajunge până acolo. Cum explică autoritățile

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 30 octombrie 2018, 12:00 Economie | Bani europeni


Aeroportul Henri Coanda - Otopeni
Foto: CNAB
​Aeroportul Internațional „Henri Coandă” se va extinde cu un nou terminal în zona de est al actualului aeroport, un proiect care va costa peste un miliard de euro după cum a fost aprobat recent de Guvern. Noul terminal va fi unul modular, va avea 25 de noi porți de îmbarcare, noi căi de rulare și 56 de locuri de parcare pentru aeronave. Cu toate acestea, noul terminal nu va fi legat la noua cale ferată pe care Ministerul Transporturilor vrea să o termine în următorii ani, dar nici la viitoarea Magistrală 6 de metrou de 1 miliard de euro. „Nu este o problemă asta, am clarificat acest aspect și cu Comisia Europeană”, a precizat un oficial de la Transporturi care a explicat și cum se va face transferul pasagerilor între cele două terminale.

La finalul lunii august Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti și realizarea unui nou terminal de pasageri.

Zona care va fi dezvoltată se află în estul aeroportului, iar noul terminal de pasageri va fi „modular”, va avea peste 100.000 de metri pătrați și 25 de porți de îmbarcare,anunță Ministerul Transporturilor. În plus, proiectul prevede realizarea de noi căi de rulare pentru avioane și 56 de locuri de parcare pentru aeronave. Întregul program are o valoare de circa 1 miliard de euro.


---

Cu toate acestea, viitoarele legături ale Capitalei cu trenul și metroul nu vor ajunge la nou terminal. Astfel, linia directă Gara de Nord - Otopeni, pe care Ministerul Transporturilor o vrea terminată până la Euro 2020 se va opri aproape de terminalul sosiri, iar viitoarea Magistrală 6 de metrou - un proiect de peste 1 miliard de euro, va avea stația finală tot în zona actualului terminal.

„Nu este o problemă asta, am clarificat acest aspect și cu Comisia Europeană”, a explicat Cătălin Costache, Director General la Direcția Generală Organismul Intermediar – Direcția Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor, în cadrul conferinței EuroIMPACT, organizată la București de Institutul European din Romania în parteneriat cu HotNews.ro - StartupCafe.ro.

„Într-adevăr, spațiul pentru dezvoltarea noului terminal a fost ales undeva mai spre est, nu chiar în partea cealaltă a aeroportului. Este la o oarecare distanță față de terminalul existent”, a spus Costache.

„Dar nu ar fi primul aeroport care-și asigură o legătură între terminale în intern. De fapt aeroportul are în planul lor de implementare. Noul terminal va fi modular - 5 milioane de pasageri, 10 milioane, 15 milioane. Pentru cinci milioane de pasageri capacitate, un shuttle doar de autobuz este suficient. Dar aeroportul va devolta în paralel și o legătură între cele două terminale și pe linie de tren”, a mai precizat oficialul din Ministerul Transporturilor.



Pentru proiectul unei linii de tren până la Aeroportul Otopeni, Ministerul Transporturilor derulează în prezent revizuirea Studiului de Fezabilitate, urmând ca de execuția lucrărilor să se înceapă în 2019. Deși se discută în termeni concreți de realizarea conexiunii cu Aeroportul Otopeni printr-o linie nouă și o gară în apropierea terminalului sosiri, documentația de revizuire a SF-ului prevede o a doua etapă care să studieze posibilitatea extinderii linie de cale ferată și în vederea conexiunii cu viitorul terminal al aeroportului.

Citește și: Legătura Capitalei cu Aeroportul Otopeni: De ce se justifică Magistrala 6 de metrou care va costa un miliard de euro, dacă se face și tren direct de zece ori mai ieftin?




Citeste mai multe despre   

















8998 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    vorbeste lumea (Marţi, 30 octombrie 2018, 12:07)

    glas [utilizator]

    nu-i problema ... asta o sa fie terminal d-ala simplu, fara smecherii inutile ...
    • +1 (3 voturi)    
      Exista si solutii simple (Marţi, 30 octombrie 2018, 19:05)

      madriano [utilizator] i-a raspuns lui glas

      Se pot face 2 terminale "Stradivarius" de o parte si de alta a terminalului existent (la nord si la sud). Era o solutie simpla care refolosea infrastructura de transport existenta (acces rutier, parcari, poate si tren sau metrou).
    • +1 (5 voturi)    
      Autobuzele 780 și 783 sunt suficiente pt. Otopeni (Marţi, 30 octombrie 2018, 19:48)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui glas

      Autobuzele 780 și 783 care leagă Gara de Nord respectiv centrul Bucureștiului de Otopeni ar merge goale dacă frecventa lor s-ar dubla.

      Nu exista trafic suficient pentru metrou sau tren, ca nu poți sa le programezi o data la 3-4 ore ca sa se strângă suficienți călători pentru o cursa.
  • +9 (9 voturi)    
    In Munchen (de exemplu) (Marţi, 30 octombrie 2018, 12:42)

    Adri4n [utilizator]

    legatura intre terminale e asigurata de un fel de metrou subteran automat care tot "baleiaza" intre terminale. Nu stiu daca fiecare e legat si separat cu restul cailor de comunicatie sau numai unul si toti pasagerii trec pe acolo.

    Ideea e ca nu stiu cum altfel (la suprafata) aduci soseaua sau calea ferata printre piste si caiile de comunicatie pentru avioane decat daca vii din partea cealalata dar atunci e ca si cum ai avea 2 aeroporturi la nivelul solului, ce isi impart pistele, turnul si spatiul aerian in rest fiind separate.
  • -1 (11 voturi)    
    comparatie (Marţi, 30 octombrie 2018, 12:45)

    ber [utilizator]

    Aeroportul Schipol din Amsterdamm este unul din cele mai mari din lume, este construit intre ape si te poti duce pe jos de la un terminal la altul. La noi va fi nevoie de shuttle bus sau de tren intern.
    • +1 (3 voturi)    
      E frumos Schiphol, dar se vede că nu ai călătorit (Marţi, 30 octombrie 2018, 18:49)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui ber

      Schiphol e un aeroport mare pentru Europa, este un aeroport care și mie îmi place, dar nu este nicidecum printre cele mai mari din lume.

      Cine a fost pe Beijing Capital sau pe Hong Kong Chep Lak Kok știe. Chiar și Paris Charles de Gaulle - Roissy e mai mare decât Schiphol, iar în toate cele pe care le-am enumerat circuli cu trenulețul între terminale.
      • +3 (3 voturi)    
        precizari (Marţi, 30 octombrie 2018, 23:02)

        ber [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Nu am spus ca este cel mai mare ci unul dintre cele mai mari. Ch de Gaulle este mai mare dar de cate ori am trecut prin el mi-au pierdut/intarziat bagajul. Schimbarea terminalului cere o calatorie cu atobuzul printre avioane, ca si cand ai fi intr-un trafic amestecat deoarece terminalele sunt separate. Poti pierde conexiunea din cauza asta.
        Aeroportul din Dubai este deasemenea dintre cele mai mari si nu ai nevie de tren ca sa schimbi terminalul. Cele pe care le-ai enumerat, la care adaug Dallas Forth Worth, SanFracisco International Airport, Ch Pearson Toronto,... etc au tren (shuttle/aerian) pentru ca sunt foarte mari si au terminale separate. Otopeni nu va fi in nici-un caz atat de mare.
        • 0 (0 voturi)    
          dfw are terminalele grupate, unul langa altul (Miercuri, 31 octombrie 2018, 14:39)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui ber

          exemple tari sunt heatrow din londra si jfk din ny.
          ambele folosesc shuttle buses si au terminale separate si distantate.
          la jfk, ny, metroul trece pe la marginea aeroportului, legatura cu terminalele se face cu autobuze.
          heatrow are vreo cinci terminale separate, iar jfk are noua active, plus unul separat, pt. el-al, linia israeliana.
          dar, chiar si dfw foloseste shuttle buses, chiar daca cele cinci terminale sunt insirate, legate unul de altul.
          deci, se poate cu autobuze, cu conditia ca serviciul sa fie bine pus la punct.
      • +1 (1 vot)    
        se pare ca... (Miercuri, 31 octombrie 2018, 4:57)

        glas [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        de yokohama ce sa mai zic ... sau inchon,in coreea de sud ...
  • +6 (16 voturi)    
    e bine (Marţi, 30 octombrie 2018, 12:55)

    Itsoc [utilizator]

    va fi nevoie de cresterea capacitatii aeroportului pentru ca vor pleca si mai multi romani din tara.
  • +8 (14 voturi)    
    La noi autoritățile se mai gândesc ce ghișăft au. (Marţi, 30 octombrie 2018, 12:57)

    asavreau [utilizator]

    Dacă fac acum legătura între terminale pierd ciubucul care poate apare din concurența între executanți.
  • +8 (14 voturi)    
    Tara bezmetica..... (Marţi, 30 octombrie 2018, 13:12)

    polonyca [utilizator]

    ..... cu adminstratie....bezmetica , incompetenta si mai ales........iresponsabila !!!!
  • +14 (22 voturi)    
    ehe (Marţi, 30 octombrie 2018, 14:24)

    liviu_ [utilizator]

    terminalu ala o sa dureze vreo 20 de ani... sa nu ne impacientam!
    • +4 (10 voturi)    
      nu in viata asta (Marţi, 30 octombrie 2018, 16:06)

      dihania [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Eu sunt convins ca nu voi vedea terminalul in viata asta. Poate in 20 de ani sa termine refacerea celor 10 studii de fezabilitate
  • +8 (8 voturi)    
    la frankfurt (Marţi, 30 octombrie 2018, 16:08)

    loveparade [utilizator]

    exista intre terminale si bus, luat din parcare, si un fel de tren luat dupa security zone
  • -3 (3 voturi)    
    Eco (Marţi, 30 octombrie 2018, 16:58)

    tybvaly [utilizator]

    Mai bine punem niste carute....ca sa fie ECO...sa nu polueze prea mult...iar drumul sa fie pietruit.
  • +3 (3 voturi)    
    hm (Marţi, 30 octombrie 2018, 18:35)

    nash pandelica [utilizator]

    jfk nu a fost un exemplu bun, n'a trecut de moderator...
    noua terminale fara metrou, cu shuttle bus.
  • -3 (3 voturi)    
    in lumea buna (Marţi, 30 octombrie 2018, 20:27)

    middle_brick [utilizator]

    la frankfutr si pe heathrow si la dubai....haide ma lasati expunerile si parerile peste lucruri ce se vor intampla probabil peste 30, 50 de ani. in urmatorii 25 de ani nu vom avea nici terminal nou si nici metrou la otopeni.
  • +4 (4 voturi)    
    Romania (Marţi, 30 octombrie 2018, 21:15)

    JHolden [utilizator]

    a ramas cu 50 de ani inapoia vremurilor. Offf....
  • +1 (1 vot)    
    Accesul la aeroport... (Miercuri, 31 octombrie 2018, 9:54)

    prompt [utilizator]

    ...in conditiile actuale se face numai pe DN1 prin Otopeni. In multe cazuri pasagerii au intarziat sau au pierdut cursele datorita blocajelor sau accidentelor de pe DN1. Nu inteleg de ce se taraganeaza de ani de zile un acces prin autostrada A3 sau prin Tunari spre terminalele aroportului pe langa pista 2!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version