Dacă acțiunile tale inspiră pe alții să viseze mai mult, să învețe mai mult, să facă mai mult și să devină mai mult, ești un lider, spune Simon Sinek în cartea “Liderii mănâncă ultimii”.

Radu BădiceanuFoto: PwC România

Despre lideri și leadership s-a scris, se scrie și se va scrie și, cu toate că există multe opinii în ceea ce privește rolul acestora în societate, un lucru este cert: nevoia de a avea lideri este constantă nu doar în viața profesională cât și, poate de cele mai multe ori, în cea personală.

Companiile, guvernele au nevoie de lideri care pot crea un impact pozitiv și de durată în întreaga societate prin deciziile pe care le iau și acțiunile pe care le întreprind, mai ales în contextul problemelor tot mai complexe și schimbărilor rapide cu care societatea se confruntă.

Disparitățile de bogăție nu au fost niciodată mai mari, divizând comunități și având impact asupra gradului de dezvoltare a statelor. Pe de altă parte, viteza și amploarea dezvoltării tehnologice au provocat consecințe neprevăzute care s-au manifestat prin tulburări civile, dezechilibrul demografic din întreaga lume pune o presiune suplimentară asupra societății, iar erodarea încrederii fracturează lumea și contribuie la creșterea naționalismului.

Aceste tendințe se manifestă rapid și influențează orice decizie. În acest context, profilul unui lider de succes trebuie adaptat noilor realități, în caz contrar, existând riscul ca liderii să creeze daune, nu doar pentru organizația sau instituția pe care o conduc, ci și pentru societate în general.

PwC a definit șase paradoxuri ale leadershipului, pe care liderii trebuie să le gestioneze și să le echilibreze pentru a avea performanțe atât la nivel organizațional, cât și la nivel societal.

Citește continuarea articolului pe blogul PwC România

Articol semnat de Radu Bădiceanu, Partener

Articol susținut de PwC România