Ialomitianu: Companiile de stat trebuie sa contribuie cu 85% din profit la bugetul de stat, fata de contributia anterioara de 90% din profit

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 27 decembrie 2011, 22:13 Economie | Companii


Guvernul a aprobat in sedinta de marti un memorandum care prevede ca societatile de stat sa verse 85% din profit la bugetul de stat, a anuntat ministrul finantelor, Gheorghe Ialomitianu. "S-a aprobat un memorandum, iar cota de participare este la nivelul de 85%", a precizat Ialomitianu. Potrivit unei decizii de anul trecut, cota de participare a companiilor de stat era de 90%.

Discutii legate de soarta profitului acestor companii au fost purtate si in cadrul sedintei Guvernului de saptamana trecuta, potrivit Mediafax. Premierul Emil Boc a spus atunci ca nu este normal ca aceste companii de stat si regii autonome sa pastreze fonduri importante in depozite bancare in timp ce Guvernul este obligat sa se imprumuta pentru a finanta deficitul.

"Unii dintre ministri au vociferat si s-au opus acestei decizii, aratand ca societatile de stat ar trebuie lasate sa beneficieze de aceste fonduri pentru a se dezvolta si sa li se ia din profit doar 50%, cat prevede legislatia in vigoare. Discutia a fost amanata pentru zilele urmatoare, premierul spunand ca poate le mai lasa "un 5%", respectiv sa li se ia 85% din profit", au declarat pentru Mediafax surse guvernamentale.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2036 vizualizari

  • -2 (8 voturi)    
    haha ce gluma buna (Marţi, 27 decembrie 2011, 22:21)

    hotul [anonim]

    ce gluma buna, ma tavalesc pe jos de ras.

    cine imi poate da o firma de stat care sa fie pe profit.
    pe profit normal ca sunt toate, dar sunt experte in a scoate la sfarsitul anului datorii.

    astia isi dau prime, si cheltiesc banii pe orice numai sa nu ii dea la stat.
    ia sa vedem putin hotelurile statului din herculane, olanesti, caciulata ce profit au desi sunt pline ochi de pensionari si studenti care vin cu bilete platite de ministere.

    numai in romania, caile ferate sunt pe pe minus, electrica pe minus, rafinarile de stat pe minus, si atatea alte firme.

    si asta nu e totul chiar si firmele private prefera sa spele banii cum pot sa nu plateasca la stat impozite.

    si de ce nu ar face-o daca tot nu ii verifica nimeni
    • +3 (5 voturi)    
      Firme de stat pe profit (Miercuri, 28 decembrie 2011, 1:02)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui hotul

      Antibiotice Iasi, Hidroelectrica, transgaz. Doar 3 exemple. Inainte de a o face p0e desteptul n-ar strica sa te informezi nitel. Da' la unii e greu cu informatu...
      • -2 (2 voturi)    
        da (Miercuri, 28 decembrie 2011, 10:59)

        da [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        da, dar cat? din 1001 lei profit, fura 1000 si declara profit 1 leu. esti multumit?
    • +1 (3 voturi)    
      pai sa ii puna (Miercuri, 28 decembrie 2011, 4:21)

      gopo111 [utilizator] i-a raspuns lui hotul

      sa aduca bani de acasa, daca sint pe minus, ar fii bine doar salariile si intretinerea sa tina din bani restul sa intre la buget ca de aia sint ale statului, si daca domni directori nu le aduc pe plus, taiate salariile sa plateasca diferentele
      • -2 (2 voturi)    
        Tu ai habar cum functioneaza o societate .... (Miercuri, 28 decembrie 2011, 6:23)

        .... [utilizator] i-a raspuns lui gopo111

        comerciala? Actionarii, fie ei de stat sau privati nu pot lua decat dividente pentru actiunile pe care le detin. Vad ca talibanilor portocalii le e foarte greu (daca nu chiar imposibil) sa inteleaga ca doar consiliul de administratie poate decide daca profitul e folosit pentru plata dividentelor sau, investitii. La majoritatea firmelor de stat nu se mai dau stimulente sau prime pentru salariatii obisnuiti, doar pentru mafia portocalie care ocupa posturile de conducere.
        Din pacate guvernul e incapabil sa faca ceva legal si s-a ajuns la obligarea Romgaz sa-si doneze profitul catre stat desi legea are speificari precise in privinta cuantumului donatiilor si sponsorizarilor pe care o societate comerciala le poate face.
      • -2 (2 voturi)    
        si sa-i mai puna...... (Miercuri, 28 decembrie 2011, 7:37)

        cvcv [anonim] i-a raspuns lui gopo111

        .......draga privatizatule care nu platesti taxe la stat si faci evaziune fiscala la greu....sa fie schingiuiti, arsi pe rug si toata familia lor sa fie deportata in afganistan, fara mancare, cu bete in nas si topoare in gura.... iar tu mare patron, sa pacalesti in continuare statul, sa nu platesti nicio taxa ca asa vor muschii tai, sa-ti iei q7 si sa mergi cu 200 la ora pe strazile patriei....ca doar esti patron smecher.
    • 0 (0 voturi)    
      gresesti... (Miercuri, 28 decembrie 2011, 19:18)

      alex nambani [anonim] i-a raspuns lui hotul

      poate ai exagerat pentru a scoate ceva in evidenta?...
      nimeni nu va risca sa declare pierdere, ci doar poate un venit mai mic sau cheltuieli mai mari. in rest, sanatate tuturor. de celelatte lucruri se ocupa altii. :)))
  • 0 (4 voturi)    
    comunism (Miercuri, 28 decembrie 2011, 8:44)

    andrei [anonim]

    o mentalitate prosteasca si la guvern si la comentatorul precedent. hai sa le luam profitul ca sunt ale statului. sa il dam acolo unde trebuie astupate pierderile. apoi, in timp nu va mai fi profit nicaieiri fiindca banii au fost cheltuiti aiurea in loc sa fie reinvestiti tot acolo unde se poate obtine profit, sa recompensezi pe cei care au facut profit, Cei care gandesc astfel nu au nici un pic de gandire economica, de viziune de perspectiva, rezolva ceva pe moment dar se indreapta spre un esec invitabil. nu au invatat nimic din istorie, comunismul e o aberatie sortita esecului. imi este sila si de cei care ne conduc si de nivelul abisal al inteligentei multor concetateni
    • +1 (3 voturi)    
      nu prea cred (Miercuri, 28 decembrie 2011, 9:36)

      doi si-un sfert [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      ca initiativa are drep scop preluarea de catre stat a profitului destinat investitiilor in tehnologie si dezvoltare...Cred ca mai degraba este vizat profitul obtinut de companiile de stat si "reinvestit" in masini de lux ,vile de protocol si bonusuri peste bonusuri acordate unor categorii privilegiate de salariati...
      • -1 (1 vot)    
        doi si-un sfert (Miercuri, 28 decembrie 2011, 13:59)

        zxcv [utilizator] i-a raspuns lui doi si-un sfert

        ar fi bine sa te informezi inainte de a spune prostii:
        repartizarea profitului la companiile de stat este reglementata prin lege, numai ca pana acum legea prevedea ca acea cota destinata ca dividende statului este 50% , nu 85%, in rest, se putea da o cota de pana la 10% la salariati si restul pentru dezvoltare, adica pentru investitii, daca bineinteles existau si banii respectivi in cont
        Tinand cont ca de regula profitul net declarat contabil nu inseamna ca sunt si banii respectivi in conturi, datorita arieratelor mari din economie, e foarte posibil ca multe companii sa fie obligate sa vireze la stat bani pe care de fapt nu ii au si pe care s-ar putea sa nici nu reuseasca sa-i incaseze, ceea ce duce la decapitalizarea companiei.
    • +1 (1 vot)    
      Stai sa pricep si io ... (Miercuri, 28 decembrie 2011, 14:39)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      ... matale il critici pe actualul ministru de finante pt. ca a hotarat sa lase mai multi bani firmelor de stat care aduc profit, da' in acelasi timp acuzi guvernul ca e comunist?
  • +1 (1 vot)    
    Decizie la kilogram... (Miercuri, 28 decembrie 2011, 10:10)

    dan [anonim]

    Nu trebuie stabilita o cota....
    Depinde de la societate comerciala la societate comerciala...
    Sunt de acord ca 50% este imens....si 15% este mult...atata vreme cat profitul se face prin majorarea preturilor. Cineva scria mai sus: Transgaz, Hidroelectrica, Antibiotice... Ce au la baza? Dotare materiala mostenita, clienti captivi, piata asigurata(monopol). Sunt de acord ca si mentinerea unei intreprinderi mostenite este un lucru greu, in conditiile in care toti isi angajeaza familiile in ele....nu spun ca toti sunt apa s-un pamant dar orisicat ....Insa, prin mimetism, ce sa faca si ei... In Bucuresti, fiecare clasa are doi trei copii ai veneticilor de la Cluj adusi de catre echipa guvernului....pe cand criterii de competenta... sau nu mai stiti sa-i alegeti decat dupa locul de nastere?
    In concluzie: sa-si plateasca taxele si prin contractul de management, sa raspunda... In fond exista si asigurari de performanta... atunci in functie de costul acestora s-ar alege managerii...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by