Guvernul sterge datoriile CFR SA la buget, de peste 900 mil euro, prin conversia in actiuni - proiect OUG

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 10 martie 2012, 15:37 Economie | Companii


Guvernul va anula datoriile CFR SA de la finele anului trecut catre bugetul consolidat si fondul de risc, de 3,99 miliarde lei (aproximativ 917 milioane euro) prin conversia in actiuni, care vor fi preluate de Ministerul Transporturilor ca unic actionar. Stergerea datoriilor va fi efectuata prin derogare de la legislatia actuala care reglementeaza datoria publica, releva un proiect de ordonanta de urgenta, citat de Mediafax.

"Se aproba stingerea prin conversie in actiuni a creantelor principale si a accesoriilor aferente, cuvenite bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale si bugetelor fondurilor speciale, reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri bugetare, cu exceptia impozitului pe venitul din salarii si asmiliate salariilor, individualizate in titluri de creanta emise pana la 31 ianuarie 2012, datorate de catre Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA la aceasta data si neachitate la data eliberarii certificatului de atestare fiscala", se arata in proiect, intocmit de Ministerul Transporturilor.

La 31 decembrie 2011, compania prelimina datorii catre bugete si Fondul de risc de 3,99 miliarde lei, din care 2,06 miliarde lei reprezinta penalitati si majorari pentru neplata sau plata cu intarziere.

Avand in vedere ca CFR SA este singura companie din Romania care administreaza infrastructura feroviara, Guvernul considera ca acordarea unui sprijin financiar nu reprezinta ajutor de stat.

CFR SA se afla pe lista companiilor monitorizate de Fondul Monetar International, iar neadoptarea acestei masuri in regim de urgenta ar impiedica indeplinirea obiectivelor stabilite in acordul cu institutia financiara internationala, se mentioneaza in proiect.

Un proiect similar a fost lansat la mijlocul lunii ianuarie, prin care urmau sa fie sterse in acelasi mod datoriile CFR SA, care insumau insa atunci 4,5 miliarde lei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





4206 vizualizari

  • +17 (19 voturi)    
    cfr (Sâmbătă, 10 martie 2012, 15:42)

    ilarion [anonim]

    cam atat a furat marele necolaiuciuc
    de ce nu se recupereaza de la elsau de la nasul mitre ca doar el l a uns acolo
    ori de la fostul pm nastase,,,poate ca asta cfr ulo fi matusa lui
    • -1 (1 vot)    
      intrebari fara raspuns (Duminică, 11 martie 2012, 9:14)

      tara [anonim] i-a raspuns lui ilarion

      intreaba-i pe basescu si pdl care in ultimii 8 ani au condus romania pe culmile progresului.
  • +8 (12 voturi)    
    hehe (Sâmbătă, 10 martie 2012, 15:45)

    Mazeta [utilizator]

    se sterg datoriile, semn sigur ca urmeaza privatizarea pe 0 lei
    • 0 (14 voturi)    
      pai (Sâmbătă, 10 martie 2012, 18:54)

      pai [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      pai decat o gaura care inghite bani si din bilete, si din subventii, si din stergeri de datorii... mult mai bine ar fi sa fie vanduta pe 1 leu. macar nu ar mai provoca pierderi.

      imi aduce aminte de gaura neagra de la sidex, care pierdea 5% din pib-ul Romaniei in vremurile sale "de glorie".
      • -1 (1 vot)    
        si totusi (Duminică, 11 martie 2012, 3:23)

        adyQ [utilizator] i-a raspuns lui pai

        este o mare prostie, atiajuns exact acolo unde au vrut sa va duca...mai bine sa fie dat gratis sa nu mai bage pierderi...cam aceeasi placa a fost si cu petromul, si gratis l-au dat, inca din cate se pare va trebui acuma sa plateasca statul ceva imbarligaturi mai vechi mai mari decat tot pretul cu care s-a vandut, si ia ghici cine poate sa zica cam ce profit are petromul? aceeasi placa si cu cfr...
        PS: cred ca cel mai bine inn tara aia ar fi sa se accepte solutia din USA cand a fost descoperita, sa mergi cu trasura si bagi doi pari in pamant si intre parii aia e al tau, cel putin asa ar prinde si prostimea niste pietre :)
      • +1 (3 voturi)    
        Sper ca o faci pe prostul... (Duminică, 11 martie 2012, 12:14)

        Alin_N [utilizator] i-a raspuns lui pai

        N-ai vazut ca tot ce-i valoros se vinde pe nimic. Nu este suficient Petrom-ul care ne arde la combustibili? Dupa ce benzina va ajunge 12-15RON in 3 ani, singurul mod de deplasare va fi cu trenul. Si atunci o sa caraim iar ca nu ne permitem sa mergem pentru ca "pai" nu mai vrea "pierderi" intentionate. Sa-si faca statul datoria si sa-i sanctioneze pe aia care au luat perne cu 2000Euro!
        • 0 (4 voturi)    
          si (Duminică, 11 martie 2012, 14:35)

          si [anonim] i-a raspuns lui Alin_N

          si care e problema? ca e scumpa benzina si ca tu nu ti-o permiti? pai pune mana si munceste. sau renunta la masina. dumneata mori de grija dumitale, dar de grija altora nu. si mai vrei ca si ceilalti sa nu moara de grija lor, ci de grija dumitale.

          salariatii de la petrom si de la sidex sunt mult mai fericiti (si mai bine platiti) de cand cu privatizarea.

          eu imi permit benzina, pentru ca muncesc. ce, ai vrea sa stau cu mainile incrucisate si sa astept sa mi se vanda asa de ieftin precum vreau eu, pentru ca mi se cuvine?

          mai stati voi la asteptatul perei malaiete. ce, cu sidexul a plecat cineva in spate de la galati si l-a mutat in japonia? tot acolo a ramas, privatizat, si merge foarte bine.

          bine ca am emigrat. ma bucur ca muncesc pentru alt stat. care are mai multa minte.

          si da, de asta am emigrat. pentru ca in romania e prea mult etatism si prea mult asteptat de para malaiata care "i se cuvine" lenesului si hotului.

          pa! cand nu veti mai avea pensii si populatie, sa stiti de ce eu si multi altii am emigrat: pentru ca ne-am saturat de ifose, lene si pretentii.
          • 0 (0 voturi)    
            Nu stiu unde ai emigrat (Luni, 12 martie 2012, 7:45)

            John M. [utilizator] i-a raspuns lui si

            dar in America daca te-ai duce la Departamentul de Stat sa-i strigi lui Hillary Clinton ca vrei mai multi bani, ori ar chema salvarea sa te duca la nebuni, ori ti-ar spune sa-ti mai iei un job.
          • 0 (0 voturi)    
            Nu ai inteles. (Luni, 12 martie 2012, 14:54)

            Alin_N [utilizator] i-a raspuns lui si

            Nu ma deranjeaza pretul carburantilor, dar ma deranjeaza sa platesc mai scump carburantii mei furati de politicieni pe spagi. Acum nu vreau sa merg cu trenul meu mult mai scump, pentru ca alti politicieni mi-l fura din cauza altor politicieni care-au facut cheltuieli aiurea la el. Sa fie pedepsiti politicienii, si sa imi lase trenul in proprietate!
            • 0 (0 voturi)    
              si (Luni, 12 martie 2012, 22:14)

              si [anonim] i-a raspuns lui Alin_N

              si de ce sa nu fie pedepsiti alegatorii care i-au votat pe politicienii respectivi? ei si-au ales reprezentantii. atunci cand au votat in zeflemea, in oftica, sau dupa cat de grea era punga de orez, atunci ti se pare ca au savarsit vreun act inteligent pentru care sa merite respect?

              tu chiar ti-ai lasa pielea de politican tabacita pentru asemenea hal de alegatori?
      • +1 (1 vot)    
        pai (Luni, 12 martie 2012, 12:29)

        mr. doctor [utilizator] i-a raspuns lui pai

        1: aici e vorba de CFR infrastructura, nu de calatori, deci nu vorbim de bilete / subventii.

        2: soselele ce profit aduc? nici unul (direct), evident. hai sa le vindem si pe alea, tot pe un leu.

        ce nu intelegi tu e ca vorbim de infrastructura STRATEGICA a romaniei, care e indispensabila economiei. in chefereu trebuie investitii majore si stopatul furturilor, nu vandutul pe un leu.
        • 0 (0 voturi)    
          ce (Luni, 12 martie 2012, 14:47)

          ce [anonim] i-a raspuns lui mr. doctor

          ce nu intelegi matale este ca si CFR calatori, si CFR marfa *platesc* catre CFR infrastructura. nu au decat sa le fie marite redeventele de exploatare a liniei ferate. problema nu va disparea, doar tranziteaza.

          prin anularea datoriilor nu e ajutata doar cfr infrastructura, ci si cfr calatori, caci astfel i se permite sa plateasca o redeventa muuuuult sub costuri. adica i se face un cadou.

          in fine, strategica sau nu, nimeni nu are sa plece cu caile ferate ins pate. indiferent cine este proprietare, exista legi care ingradesc ce se poate si ce nu se poate face cu calea ferata.

          exact cum nici dumneata, proprietar fiind peste o bucata de teren, nu poti construi acolo nimic fara autorizatie. si nici sa forezi prin subsol.

          nu te mai lasa leganat de propriile-ti iluzii.
  • +13 (13 voturi)    
    CFR (Sâmbătă, 10 martie 2012, 15:46)

    ionescu vasile [anonim]

    S-a linistit managementul ! Este incununarea profesionalismului lor ! O pot lua de la capat !
  • +15 (15 voturi)    
    Cfr infrastructura (Sâmbătă, 10 martie 2012, 15:57)

    bunicus [anonim]

    Se pregateste vaca pentru muls,
  • +12 (12 voturi)    
    wow (Sâmbătă, 10 martie 2012, 16:50)

    wow wow [anonim]

    Ce frumos. Asteptam ca si la firmele particulare sa se intample la fel.
    • +3 (3 voturi)    
      bla bla (Sâmbătă, 10 martie 2012, 23:35)

      bojemoi [anonim] i-a raspuns lui wow wow

      daca stiam, imi luam credit pentru casa in numele CFR
  • +12 (14 voturi)    
    de ce am emigrat...... (Sâmbătă, 10 martie 2012, 17:26)

    Emigratul [anonim]

    Aici sunt banii Dumneavoastra! Hadeti postaci cu lozinci, ca bugetarii - mama lor de ticalosi - medici, profesori, politisti sau soldati stau cu mana intinsa si nu fac nimic toata ziua! Va uitati la aschia din ochii nostri, dar nu vedeti barna din ochiul clasei politice.....inregimentati politic ce sunteti cu un singur neuron!!! Cate salarii se palteau din suma asta??? Si pentru cat timp??? Nu, mai bine acoperim datoriile facute de coruptii directori si manageri si o numim economie de piata! Ha ha ha! Sa traiti bine!
    • +3 (11 voturi)    
      relax (Sâmbătă, 10 martie 2012, 20:04)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Emigratul

      datoriile sunt facute de necolaiciuc, omul lui mitrea-psd-usl.
      • 0 (0 voturi)    
        In timpul lui Boc CFR o fi facut profit ?! Vezi .. (Duminică, 11 martie 2012, 6:55)

        costica [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        "In 2010, cele mai importante 123 de companii de stat sau regii autonome au avut pierderi totale de 393 mil. euro, respectiv de peste un milion de euro pe zi.

        Cele aproape 400 de milioane de euro ar putea fi folosite, spre exemplu, pentru construirea a 100 de kilometri de autostradă sau pentru a plăti salariile pe un an pentru 125.000 de angajaţi din în­vă­ţământ, conform unei analize a Zia­rului Financiar - Gândul - Mediafax, pe baza bilanţurilor pe anul trecut de­pu­se de companii la Ministerul Finanţelor.

        Cele mai mari pierderi, de circa 300 de milioane de euro, le-a înregistrat CFR SA, compania de stat care admi­nistrează infrastructura de cale ferată din România, aflată în subordinea Transporturilor."

        http://www.zf.ro/analiza/factura-platita-de-romani-in-contul-pierderilor-companiilor-de-stat-un-milion-de-euro-pe-zi-8778389
      • 0 (0 voturi)    
        exact. (Duminică, 11 martie 2012, 9:04)

        cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        doar un om a facut tote datoriile. de la el incoace CFR avut numai manageri de cea mai buna calitate. pfff..
    • -1 (3 voturi)    
      nu (Sâmbătă, 10 martie 2012, 21:51)

      nu [anonim] i-a raspuns lui Emigratul

      nu mai bine o privatizeaza? sa o lase sa dea faliment, o cumpara altul, daca actualii patroni nu sunt in stare sa o administreze!

      si eu am emigrat.
    • 0 (0 voturi)    
      da (Duminică, 11 martie 2012, 0:50)

      Ion A. [anonim] i-a raspuns lui Emigratul

      MRU tocmai a cerut sa se accelereze recuperarea sporurilor acordate conform contractelor de munca ale functionarilor in 2009 si 2010, prin retineri din salarii si penalitati! va recupera cca 500 mil Euro, nenorocind zeci de mii de familii! simultan, sterge 900 milioane de Euro de la CFR SA, in loc sa confiste in masa averile banditilor postrevolutionari! uite-asa se pune de-o noua revolutie, una care sa se lase cu gaturile banditilor taiate, nu ca in 89.
      • 0 (0 voturi)    
        gandesti sau doar ZBIERI??? (Luni, 12 martie 2012, 12:03)

        naiv [anonim] i-a raspuns lui Ion A.

        hai sa zic ca tine si sa-i confiscam combinatele chimice lui Ioan Nicolae (valoare cam 1 mld. euro). Cat cash scoti pe ele (orice expert iti va spune ca esti genial sa scoti macar 200 mil.)? In cat timp obtii cash (ca va trebui sa vrea careva sa le cumpere)??? Cat timp va dura procesul ca sa le confisti? In plus, stii tu precis ca dl.X sau Y ("bandit postrevolutionar") are rezidenta fiscala in RO? ca daca nu, confisti averea unui cetatean francez sau englez sau german????? Iar daca instructorul tau de partid nu pricepe ce citeste, nu s-a sters datoria ci MTI a preluat datoria. La privatizare, MTI va recupera acesti bani. PS. Ma inveti tu cum sa tii biletul CFR ieftin si sa faci profit la CFR? fara sa arestezi toti controlorii de bilete (ca sa nu nenorocesti zeci de familii)???
  • +8 (8 voturi)    
    ciudat (Sâmbătă, 10 martie 2012, 17:43)

    gigi [anonim]

    pai CFR nu e de stat, nu sunt toate actiunile ale statului?
  • +6 (6 voturi)    
    >>>>>>>>>> (Sâmbătă, 10 martie 2012, 17:52)

    Invincible [utilizator]

    Muicaaaaaaaaaa!....
  • +13 (13 voturi)    
    mda (Sâmbătă, 10 martie 2012, 18:53)

    eu [anonim]

    aici sunt salarii marite si CAS redus...

    in loc sa se mareasca nivelul de trai al populatiei se sterg datoriile si smenurile facute de toti directorasii de la CFR, de tzepele lui mitrea, nastase, nicolae etc..
  • +7 (7 voturi)    
    Da, se va privatiza cu rusii! (Sâmbătă, 10 martie 2012, 18:57)

    Colette [utilizator]

    Nu s-au oferit rusii sa cumpere CFR Marfa? Daca este pretul unei reluari a relatiilor economice corecte, bilaterale intre noi si rusi, e ok. Daca e doar o 'mita' pt ca Putin sa ne lase in pace, mi se pare pretul cam mare!
    • +3 (3 voturi)    
      >>>>>>>>>>> (Sâmbătă, 10 martie 2012, 21:08)

      Invincible [utilizator] i-a raspuns lui Colette

      Se va privatiza la fier vechi.
  • 0 (6 voturi)    
    c.f.r. (Sâmbătă, 10 martie 2012, 19:58)

    ioan [anonim]

    Ar trebui sa plateasca toti ministri de dupa 89 incoace,pentru ca sint incompetenti. Aceste stergeri de datori=furt din banul public,de care nu se autosesizeaza institutiile statului platite tot din bani publici.ASA traiesc uni bine in frunte cu baselu care le stie pe toate si nimic in afara de faptul ca MINTE POPORUL cum casca gura.
  • +1 (3 voturi)    
    Pai.. (Sâmbătă, 10 martie 2012, 20:36)

    Andrei [anonim]

    Pai daca o dam.. macar s-o dam si noi fara datorii , sa avem putin bun simtz cu Itzic Corporatist ca dupee...e supararea mare pe la FMI.
  • +3 (3 voturi)    
    prostie (Sâmbătă, 10 martie 2012, 20:38)

    geole [utilizator]

    stergem datoriile si o predam la bolsevici
  • +2 (4 voturi)    
    hotii (Sâmbătă, 10 martie 2012, 22:10)

    gela [anonim]

    GANEA IORGU şi COMANA COSTEL sunt patronii REGIOTRANS SRL şi RC CF TRANS SRL din Braşov, care efectuează transporturi feroviare de călători.
    Chipurile aceste transporturi constituie SERVICIU SOCIAL în accepţiunea statului, chestiune care ar putea fi valabilă dacă trenurile lor nu ar circula permanent goale şi dacă singura lor preocupare nu ar fi aceea de a se substitui companiei feroviare naţionale şi de a o aduce in stare de faliment pentru a putea ulterior domina piaţa.
    Este deja de notorietate, presa a semnalat repetat acest lucru, atât practica REGIOTRANS SRL de a suge fonduri consistente de la Guvern.
  • +10 (12 voturi)    
    BRAVO, Guvenului! (Sâmbătă, 10 martie 2012, 23:28)

    vercingetorix [utilizator]

    Este genial!

    Uitati-va domnule Basescu de ce nu sunt bani la buget! Pentru ca se eternizeaza furtul facut de unii si altii!

    Unde sunt directorii anchetati pentru furtul asta? Unde sunt averile confiscate?

    Am si eu un credit de 40.000 de euro? Mie de ce nu mi-l stergeti? Pe langa astia 900 de milioane e un mizilic!

    Ah, da! Mai e ceva: Sa-ti fie rusine, Dinu PAtriciu!
    • 0 (0 voturi)    
      La fel se intampla in Anglia... (Luni, 12 martie 2012, 7:32)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui vercingetorix

      in industria miniera pana la venirea Doamnei de Fier la putere. A rezolvat problema intr-un mandat- produci mai mult decat consumi? Bine! Nu? Atunci inchidem pravalia...Sindicatele au facut spume, tara a fost in pragul razboiului civil, dar Doamna i-a razbit.
      Pentru scepticii acestui tip de politica economica: spuneti-mi o institutie sau companie administrata de stat care merge pe plus.
  • +1 (1 vot)    
    rentabilizarea CFR prin eliminarea (Duminică, 11 martie 2012, 8:49)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    rentabilizarea CFR prin eliminarea sistemului „mergem cu Nașu”
  • +1 (1 vot)    
    Privatizare pe 1 euro (Duminică, 11 martie 2012, 11:31)

    Ioana [anonim]

    De ce nu se privatizeaza pe 1 euro , iar investitorul va plati toate datoriile in ntr-o zi, nu esalonate pe zeci de ani , timp in care banii isi pot pierde urma.Se doreste ca tot poporul sa suporte hotiile de peste 20 de ani, adica sa plateasca tot cei saraci !
    Dupa ce i se sterg datoriile va fi privatizata pe o suma de trei ori mai mica ! Asta da afacere , inteligent statul roman in frunte cu politicienii !
  • -1 (1 vot)    
    eroare (Duminică, 11 martie 2012, 16:00)

    Kris [anonim]

    Se cade intr-o mare eroare...
    Nici o administratie feroviara din Europa nu este rentabila..Statul vine si compenseaza diferenta intre costurile de intretinere si venituri tocmai pentru a nu realiza pierderi...stergerea datoriilor de fapt reprezinta unele compensatii pe care ar fi trebui sa le dea statul catre CFR...
    In Romania, statul asteapta profit de la calea ferata...dar el acopera doar 10-15 km pe an de reparatii capitale la propriile bunuri...
    Vad multe comentarii aiurea...cine nu stie cu ce se manaca calea ferata sa taca...
  • -1 (1 vot)    
    mda (Duminică, 11 martie 2012, 17:06)

    argoman [utilizator]

    Petrom,fosta Companie Nationala de Petrol,avea pierderi de 500milioane dolari pe an inaite de privatizare.Acum are profit 900mil.euro si este acuzata de Presedintele Basescu de profit excesiv,daca exista asa ceva.Ar fi cazul sa ne decidem,vrem profit sau pierderi.Nicio companie de stat nu face profit,atunci de unde bunastare?
  • 0 (0 voturi)    
    Guvernul sterge datoriile CFR SA la buget, de pest (Luni, 12 martie 2012, 8:22)

    Bancheru [anonim]

    Dar contributiile la fondul de pensii si la cel de asigurari de sanatate DE CE SI DE CAND NU le-a platit CFR - ul? S-a restructurat cumva aceasta companie? S-au redus salariile managerilor companiei pentru nerealizarea sarcinilor de serviciu? La cele doua fonduri este nevoie de bani nu de creante in actiuni, ca urmare guvernul ar trebui sa vireze contravaloarea contributiilor respective la aceste fonduri (de pensii si de sanatate) si sa ramana el cu actiunile. Daca nu se iau masuri corespunzatoare, aceasta situatie se va repeta, asa ca aceasta companie ar trebui privatizata.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru uni muma si pentru alti ciuma (Luni, 12 martie 2012, 8:59)

    TEPES [anonim]

    Pierderile CFR includ si salarile si alte drepturi acordate salariatilor. De ce sa suportam noi de la bugetul tari.De ce nu au fost reduse salarile cu 25 % asa cum a fost in tot sectorul bugetar. Angajati de la CFR sunt bugetari deoarece salarile lor in final sunt suportate tot de la bugetul statului. De ce sa plateasca mamele , copii, batrani pentru cei angajati la CFR.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by