Adaptare la constrangerile economice impuse de criza sau o miscare de marketing? Responsabilul pentru Europa al gigantului anglo-olandez de produse agroalimentare si cosmetice Unilever, Jan Zijderveld, a declarat, luni, ca vede o "revenire a saraciei" in regiune si ca doreste sa isi adapteze stragia conform noilor conditii, relateaza Le Monde.

Intr-un interviu acordat cotidianului german Financial Times Deutschland, el a explicat ca doreste sa isi inspire metodele pentru Europa de la cele utilizate de Unilever in tarile asiatice in dezvoltare, comercializand produse in sume reduse si in ambalaje mai mici.

"Daca un spaniol nu cheltuieste in medie mai mult de 17 euro cand isi face cumparaturile, nu vad de ce ar trebui sa ii propunem un pachet de detergent care costa jumatate din bugetul sau", a precizat el.

"In Indonezia noi vindem mostre individuale de sampon cu 2-3 centi fiecare si totusi castigam bani", a declarat seful unei marci europene umbrela, care include braduri precum Dove, Magnum, Knorr sau Cajoline.

Financial Times Deutschland a raportat ca, de exemplu, Unilever a inceput sa vanda in Spania pachete mici de detergenti de cel mult cinci masini (de spalat). Totusi, pentru Zijderveld, "pietele in Europa sunt putin Jocurile Olimpice ale distributiei: cele mai dificile! Cel care reuseste aici, va reusi oriunde."