Competitie pentru portul Constanta: S-a inaugurat oficial "Coridorul 7" de marfa european, ruta feroviara Pireus port - Europa, ca altenativa pentru companiile ce isi exporta produsele din Asia in Europa
Coridorul 7" al transportului feroviar (RFC7) inseamna urmatoarea ruta: Praga-Viena/Bratislava-Budapesta-Bucuresti-Constanta si - Vidin - Sofia - Salonic - Atena.
Sapte tari europene si anume Republica Ceha, Slovacia, Austria, Ungaria, Romania, Bulgaria si Grecia, cu opt manageri de infrastructura feroviara si un organism de alocare a capacitatilor, formeaza coridorul 7, in scopul de a construi o legatura semnificativa intre sud-estul Europei Centrale si Asia, prin porturile de la Marea Neagra si Marea Egee, oferind servicii complete si fiabile de transport din punct de vedere tehnic si proceduri armonizate.
Proiectul a inceput in 2008, cand Comisia Europeana a propus punerea in aplicare a coridoarelor internationale de transport feroviar de marfa, in scopul de a stabili o singura retea feroviara europeana pentru un transport de marfa pe care trenurile vor rula in conditii optime si vor trece printr-o retea nationala la alta, fara nici o "povara administrativa".
Administratorii de infrastructura ai coridorului de transport de marfa vor organiza in comun trase prestabilite internationale pentru trenurile de marfa, astfel incat sa faciliteze trecerea lina de-a lungul coridorului, pentru a asigura frecventa si durata de calatorie adecvate, precum si eliminarea blocajelor de-a lungul liniei.
Statistic, 80 % din marfa care ajunge in portul Pireu va urma alte destinatii, in timp ce doar 20 % este pentru piata interna. O parte semnificativa poate fi acum descarcata si transferata pe calea ferata. Importanta portului Pireu va creste astfel considerabil.

Ce fac cetățenii din Sectorul 2 cu gunoiul menajer de la 1 martie, cu cine încheie contracte, cât plătesc / Primarul Radu Mihaiu: Licență teritorială la nivelul Sectorului 2 nu are niciun operator
1.205 doze de vaccin antiCOVID-19 pierdute, cele mai multe în Cluj / Între motive: spargerea flacoanelor sau temperatura inadecvată
K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Speram sa nu se faca un coridor care sa evite complet Romania si sa treaca din Grecia prin Macedonia, Serbia si Ungaria. Dar, stiu si eu? In conditiile in care caile ferate din Romania se cam duc de rapa din cauza lipsei de investitii si a furturilor...