S-a inaugurat oficial "Coridorul 7" (RFC7) al transportului feroviar euroean de marfa, care permite acum promovarea de produse importate prin portul grecesc Pireu in centrul Europei. Coridorul 7 este, de fapt traducerea in realitate a planurilor de a gasi cea mai buna ruta de transport a marfurilor din Asia in Grecia si apoi in intreaga Europa, potrivit ziarului grecesc Capital.gr.

Coridorul 7" al transportului feroviar (RFC7) inseamna urmatoarea ruta: Praga-Viena/Bratislava-Budapesta-Bucuresti-Constanta si - Vidin - Sofia - Salonic - Atena.

Sapte tari europene si anume Republica Ceha, Slovacia, Austria, Ungaria, Romania, Bulgaria si Grecia, cu opt manageri de infrastructura feroviara si un organism de alocare a capacitatilor, formeaza coridorul 7, in scopul de a construi o legatura semnificativa intre sud-estul Europei Centrale si Asia, prin porturile de la Marea Neagra si Marea Egee, oferind servicii complete si fiabile de transport din punct de vedere tehnic si proceduri armonizate.

Proiectul a inceput in 2008, cand Comisia Europeana a propus punerea in aplicare a coridoarelor internationale de transport feroviar de marfa, in scopul de a stabili o singura retea feroviara europeana pentru un transport de marfa pe care trenurile vor rula in conditii optime si vor trece printr-o retea nationala la alta, fara nici o "povara administrativa".

Administratorii de infrastructura ai coridorului de transport de marfa vor organiza in comun trase prestabilite internationale pentru trenurile de marfa, astfel incat sa faciliteze trecerea lina de-a lungul coridorului, pentru a asigura frecventa si durata de calatorie adecvate, precum si eliminarea blocajelor de-a lungul liniei.

Statistic, 80 % din marfa care ajunge in portul Pireu va urma alte destinatii, in timp ce doar 20 % este pentru piata interna. O parte semnificativa poate fi acum descarcata si transferata pe calea ferata. Importanta portului Pireu va creste astfel considerabil.