Yahoo! a creat mai mult de 200 de milioane de profiluri de consum, în principal , extrase din conținutul e-mail-urilor primite sau trimise de către utilizatorii Yahoo! Mail, potrivitLe Monde.

YahooFoto: Flickr

Sistemul propus de Yahoo! detectează automat e-mailurile care par a fi reclame, comenzi sau facturi și le folosesc pentru a construi un profil. Astfel, o persoană care comandă în mod regulat bilete de tren sau bilete de avion va fi identificată ca "frecventă".

Timp de mulți ani, serviciul Google Gmail a afișat anunțuri direcționate, legate de cuvintele cheie găsite în e-mailurile utilizatorului. Anul trecut, compania a încheiat definitiv această practică, care nu se adresa conturilor de afaceri.

Metoda, percepută ca nedorită de mulți utilizatori, a reprezentat o mare problemă pentru Google, vizată de o acțiune colectivă în Statele Unite pe această temă. În martie 2017, o propunere de soluționare amiabilă în acest caz a fost respinsă de instanțe. Trei luni mai târziu, Google a anunțat încheierea acestei practici, explicând că "conținutul utilizatorilor Gmail nu va fi [ utilizat ] sau analizat pentru a personaliza anunțurile în viitor. "

Legat de acest lucru, Facebook a confirmat că scanează automat conținutul mesajelor, în primul rând pentru a identifica legăturile rău intenționate, dar asigură că nu face acest lucru în scopuri publicitare .