Companii din toată lumea așteaptă așteaptă un semnal de la China că plănuiește să redeschidă fabricile și să reînceapă producția luni, transmite BBC, preluat de Mediafax.

HotNews.roFoto: Hotnews

Dacă acest lucru nu se va întâmpla, marile mărci de la producătorii de mașini până la giganții tehnologici vor avea dificultăți în a-și fabrica și livra produsele la termen.

Stocurile sunt deja la limita inferioară după ce fabricile chineze s-au închis pe scară largă pentru a preveni răspândirea coronavirusului. China, cunoscută drept fabrica lumii, joacă un rol crucial în lanțurile de aprovizionare globale și în economia mondială.

Apple este una dintre companiile care s-ar putea confrunta cu probleme în aprovizionare în contextul în care cei doi mari asamblori ai iPhone-urilor sale, Foxconn și Pegatron, au sediul în China. Compania americană și-a închis deja birourile și magazinele din China anunțând că monitorizează situația.

Autoritățile chineze le-au cerut companiilor să extindă vacanța prilejuită de Anul nou chinezesc până pe 10 februarie pentru a preveni răspândirea bolii virusului mortal, iar preocuparea nouă este în prezent pe întârzieri suplimentare în producție, deoarece unele autorități locale recomandă companiilor să-și țină fabricile închise.

Impactul de pe urma opririi extinse a sectorului manufacturier din China a fost deja resimțit de Hyundai, al cincilea cel mai mare producător auto din lume, care a fost nevoit să oprească producția în Coreea de Sud deoarece a rămas fără piese din China.

"Sunt destul de sigur că luni nu este un termen realistic", spune Michael Every, șef la Rabobank pe piețe financiare în regiunea Asia-Pacific.

Alte companii auto printre care Tesla, Volkswagen și Toyota au anunțat că se așteaptă la un efect disruptiv asupra producției.

"Este încă neclar câți muncitori din fabrică se vor întoarce în fabrici după vacanța prelungită", spune și Iris Pang, economist la ING.