La ce trebuie să ne așteptăm când intrăm într-un restaurant / Măsurile decise de Ministerul Economiei și Ministerul Sănătății

de C.P.     HotNews.ro
Marţi, 1 septembrie 2020, 15:03 Economie | Companii


Restaurant
Foto: Hotnews
Ministerul Economiei, Ministerul Sănătății și Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor au emis, cu o întârziere de cel puțin o zi, Ordinul pentru aprobarea Normei privind stabilirea măsurilor necesare pentru redeschiderea restaurantelor. Ordinul trebuia emis deja, având în vedere că restaurantele s-au redeschis marți, 1 septembrie, însă Ministerul Sănătății a întârziat semnarea acestuia. Ordinul prevede măsurile pe care trebuie să le ia operatorii economici pentru protejarea clienților.

Începând cu data de 01 septembrie sunt permise activitățile de preparare, servire și consum al produselor alimentare, băuturilor alcoolice și nealcoolice în unitățile de alimentație publică de tipul restaurantelor și cafenelor, în interiorul clădirilor, precum și în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Economiei, reluarea activităților în restaurantele și cafenelele aflate în interiorul clădirilor, inclusiv în cazul celor din hoteluri, pensiuni sau alte unități de cazare, este permisă în județele/municipiul București unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori.


Măsurile de protecție sanitară pentru clienții restaurantelor și cafenelelor



a) la intrarea în unitatea de alimentație publică se va face un triaj observațional al clienților, iar accesul clienților cu semne vizibile de infecție respiratorie va fi interzis;

b) se vor asigura că la intrarea în unitatea de alimentație publică, pe mese și la grupurile sanitare există dispozitive cu produse biocide avizate/autorizate, necesare dezinfectării mâinilor clienților, precum și informarea acestora cu privire la modul de utilizare;

c) se stabilesc circuite cu sens unic dacă este posibil, ce trebuie parcurse de clienți în unitățile de alimentație publică, astfel încât să se minimizeze contactele între clienți (exemplu: înspre și dinspre toaletă);

d) portul măștii de către clienți este obligatoriu în cazul deplasării în zonele comune ale unității de alimentație publică;

e) se interzice transferul meniurilor, solnițelor, olivierelor și al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienților de la o masă și, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosință;

f) se interzice consumul de produse stând în picioare, pentru a minimiza circulația clienților în interiorul unității;

g) se interzice consumul de alimente/bauturi la scaunele situate la bar și se limitează interacțiunea persoanelor stând în picioare;

h) se interzic activitățile de divertisment (dans) în cadrul unității de alimentație publică;

i) în unitățile cu plata la casa de marcat se vor instala panouri de protecție din plexiglas;

j) va fi încurajată plata cu cardul, fie la casă, fie către personalul de servire;

k) se asigură că normele de distanțare fizică sunt aplicate în mod eficace și că se evită pe cât posibil interacțiunea fizică cu și între clienți; se stabilește un număr de maximum 6 clienți care pot ocupa o masă, excepţie de la această regulă fac membrii de familie;

l) se asigură respectarea distanței între ocupanții meselor alăturate prin amplasarea meselor pe principiul “o masa ocupată, una liberă”, în cazul unităților de alimentație publică de tipul restaurantelor și cafenelelor din interiorul clădirilor, sau, după caz, respectarea distanţei de minimum 2 m între ocupanţii scaunelor meselor alăturate, în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor;

m) în funcție de amplasarea meselor şi cu respectarea prevederilor prezentei norme, se va stabili numărul maxim de locuri care pot fi ocupate în cadrul unității de alimentație publică; acest număr va fi afișat într-un loc vizibil, la intrarea în unitatea de alimentație publică;

n) ocuparea locurilor se va face cu rezervare anterioară sau cu înscriere la sosire în registrul întocmit cu respectarea prevederilor Regulamentului UE 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (colectare date de contact pentru minim o persoană pentru fiecare masă), astfel încât să se evite aglomerările la intrarea în unitate și să se faciliteze ancheta epidemiologică în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire între clienții localului. Excepţie fac clienţii unităţilor de alimentaţie publică ce deservesc unităţi de cazare, unde rezervarea se poate face pe baza numărului camerei unde sunt cazaţi;

o) se asigură că la servirea mesei personalul va purta mască și îşi va dezinfecta mâinile înainte de fiecare servire;

p) informează clienții asupra regulilor de igienă, dezinfectare și distanțare fizică, precum și a necesității limitării timpului de servire a mesei, acolo unde este cazul;

q) asigură curățarea și dezinfecția cu produse biocide avizate/autorizate, a tuturor spațiilor/suprafețelor unde au acces clienții, precum și a ustensilelor utilizate în timpul servirii mesei;

r) se asigură o protecție suplimentară a produselor alimentare din vitrinele deschise sau bufete situate în spațiile de servire și consum, limitând accesul clienților la produse și preparate acestea fiind servite de personal care asistă servirea produselor din vitrine sau bufete;

s) utilizarea de semnalizări pentru a direcționa clienții pe benzi, dacă este posibil, pentru a facilita circulația, menținând în același timp distanța fizică între clienți de 1,5 m.

t) se asigură că se efectuează dezinfecția meselor, după fiecare client/grup, cu produse biocide avizate/autorizate, care necesită un timp minim de contact;

u) se recomandă aerisirea cât mai frecventă a incintelor, prin deschiderea ferestrelor și/sau ușilor, cu folosirea sistemelor de aer condiționat în caz de caniculă. Se asigură un program de întreținere a echipamentelor de climatizare în concordanță cu recomandările producătorului. Se asigură curățarea și schimbarea filtrelor pentru sistemele centralizate de aer condiționat, precum și curățarea frecventă a filtrelor de la sistemele de ventilație din lifturi, în locațiile unde accesul către unitatea de alimentație publică presupune folosirea acestuia.

De asemenea, conform Hotărârii Guvernului pentru modificarea și completarea anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 16 august 2020, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru clienții cazați, în județele/municipiul București în care, incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile depășește pragul de 1,5/1.000 de locuitori, mai arată Ministerul Economiei.

Operatorii economici au obligaţia să respecte orarul de lucru cu publicul şi restricţiile stabilite prin hotărâre a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, la propunerea Grupului de suport tehnico - ştiinţific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României sau a comitetului judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă. Măsura se stabilește pentru unităţile administrativ-teritoriale în care se constată o răspândire comunitară intensă a virusului şi/sau un număr în creştere al persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2.

Activitatea în baruri, cluburi și discoteci nu este permisă.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2750 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    se face 'triaj observațional' mmm asta are bani (Marţi, 1 septembrie 2020, 15:15)

    Gryphus [utilizator]

    ce sa caute romanii in restaurante?

    la noi si McDonalsds e restaurant
  • +1 (3 voturi)    
    Ne asteptam la urmatoarele: (Marţi, 1 septembrie 2020, 16:46)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    1. Doar primele 5 zile se vor mai respecta cateva reguli:
    2. Apoi se vor uni cate doua mas unde romanii socializeaza.
    3. Apoi va fi invazia cocalarilor cu lant, ceafa, maieu si slapi.
    4. După cocalari urmează încurajari in masa pe retele de socializare si chemari la restaurant.
    5. Apar pasaricile samd.
    6. Despre personal, despre regulile de igiena care nu se respecta sa spună Nelu Americanu!
  • 0 (0 voturi)    
    Toate aceste reguli sunt doar de forma. (Miercuri, 2 septembrie 2020, 1:30)

    radu19811 [utilizator]

    Aceste reguli sunt create ca sa nu zica lumea ca nu exista, dar nu ajuta cu nimic in cazul in care exista persoane infectate in restaurant. Particulele de aerosoli pe care acea persoana le va expira timp de aproximativ 1 ora se vor imprastia generalos pe o raza de cel putin 5 metri mai ales daca exista aer conditionat pornit.

    Daca guvernantii au decis sa ia aceasta masura, de deschidere a restaurantelor in interior, in ciuda faptului ca suntem in varful pandemiei,
    fara sa se tina cont de impactul nefast pe care-l va avea asupra populatiei, denota faptul ca interesul lor este doar capitalul politic si castigatea alegerilor. Dumnealor fac un joc periculos si vor trebui sa dea explicatii poporului cand numarul de cazuri noi si decesa se va dubla.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by