Demersurile Microsoft România se înscriu strategiei globale prin care compania își propune să devină un partener de încredere al organizațiilor care vor ca, prin tehnologie și inovație, să devină mai productive, să-și consolideze poziția pe piață și să-și îmbunătățească relațiile cu partenerii și clienții.
Transformarea digitală este un subiect asupra căruia tot mai multe guverne își îndreaptă atenția, întrucât acest lucru le poate ajuta să devină mai eficiente și să gestioneze mai bine relația cu cetățenii. În plus, potrivit datelor globale ale Microsoft, încrederea cetățenilor în instituțiile de stat crește proporțional cu gradul de digitalizare a acestora.
ANRE, CERT-RO sau AFIR sunt doar câteva dintre instituțiile publice din România care au înțeles importanța digitalizării și au decis să răspundă presiunii impuse de pandemia COVID-19 cu sprijinul Microsoft România.
Una dintre primele instituții care și-a îndreptat atenția spre tehnologia Microsoft este Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Fiind responsabilă cu aprobarea şi monitorizarea aplicării reglementărilor vizând unul dintre cele mai dinamice sectoare ale economiei românești (domeniul şi piaţa energiei), necesitatea transformării digitale a instituției devenea tot mai pregnantă.
Specialiștii IT din cadrul ANRE au făcut o radiografie a utilizării acestor soluții: "La ANRE, am început un proces de digitalizare accelerată din 2018. Am pregătit terenul pentru o infrastructură hibridă (on-prem și cloud). Am plecat de la managementul identităților și, având deja o infrastructură Microsoft, decizia de a folosi Azure AD a fost naturală. Am reușit să implementăm și să administrăm în siguranță aplicații scalabile, atât pe infrastructura locală, cât și în cloud, chiar dacă în momentul de față majoritatea aplicațiilor sunt on-prem. Chiar în luna martie, la începutul pandemiei, folosind deja Microsoft Office 365 și având configurat Azure AD, am reușit să implementăm Teams pentru toți utilizatorii din cadrul instituției într-o singură zi. Gradul de adopție a soluției de către utilizatori a fost unul ridicat. S-au creat echipe, au început să lucreze colaborativ, chiar înainte ca noi, cei de la IT, să avem timp să explicăm toate aceste funcționalități. Pe scurt, a devenit instrumentul principal de comunicare intern, pe lângă e-mail. La momentul de față, folosind Microsoft Teams, utilizatorii ANRE efectuează mii de apeluri lunar, sute de ședințe de lucru, toate online. Am reușit diverse integrări cu aplicații interne".
Utilizând platforma Microsoft Teams, ediția de anul acesta a conferinței CERTCON s-a defășurat în întregime în mediul online. De asemenea, reprezentanții instituției spun că noile soluții implementate au optimizat modul în care CERT-RO răspunde solicitărilor și incidentelor de securitate: "Modul în care CERT s-a adaptat la situatia curentă din perspectiva modului de lucru intern, dar și a cooperării cu instituții și entități externe se bazează pe utilizarea tehnologiei și a limitării interacțiunii directe pe cât posibil, dar fără a impune limitări ce pot duce la o blocare a activității zilnice.
Un exemplu relevant este modul în care CERT a organizat ediția de anul acesta a conferinței CERTCON - The New Global Challenges in Cyber Security. Întreaga conferință a avut loc online, folosind platforma Microsoft Teams. Modul de organizare și managementul tuturor sesiunilor s-a raportat la 6 sesiuni simultane cu aproximativ 100 de speakeri, evenimentul debutând cu un eveniment live cu peste 400 de participanți. De asemenea, un punct important este modul de lucru colaborativ la distanță, care a ajutat la susținerea activității și a modului în care CERT răspunde solicitărilor și incidentelor de securitate".
În trecut, un sistem de prognozare internă pentru gestionarea proiectelor de finanțare necesita multă muncă manuală din partea angajaților instituției, întregul proces fiind unul foarte lent și inexact. Însă, situația s-a schimbat complet odată ce AFIR a început să utilizeze Inteligența Artificială alimentată de Microsoft Azure.
Specialiștii IT din cadrul AFIR spun că, prin implementarea soluțiilor din Azure, Agenția a dorit să sporească precizia cheltuielilor și a previziunilor de finanțare, atât pentru a-și ajuta mai bine utilizatorii, cât și pentru a-și spori propria eficiență operațională. Potrivit acestora, durata de realizare a unui raport cu previziuni de cheltuieli și finanțare a scăzut, astfel, de la zece zile, la zece minute, având și o precizie mult mai mare.
În ultimii 40 de ani, Microsoft a colaborat cu agenții și autorități locale, regionale și federale din întreaga lume, sprijinind mii de organizații în procesul de digitalizare.
Articol susținut de Microsoft
1. N-ai comisioane...deci profitul este mai mic.
2. Este mai putin pretentios la resurse...deci si hardware-ul necesar este mai ieftin.
3. Are nevoie de mententanta mai putina...deci mai putine ore decontate.
4. Suportul tehnic este mai ieftin...deci profit pt intermediari mai mic.
Cost intretinere Redhat vs Microsoft
Cost suport Redhat vs Microsoft
Si poate comparam un pic si pentru LDAP la microsoft este inclus in licenta la alti e pret per utilizator:
https://jumpcloud.com/pricing